Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Вто Мар 19, 2024 4:31 am



Отговори на тема  [ 90 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща
 Акумулатор - какъв, защо, къде 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пет Дек 18, 2009 2:10 pm
Мнения: 2
Skype: dkamartsi
Автомобил: Subaru Legacy '94 2,2 128hp 4WD
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте,искам да се консултирам с вас по въпроса какъв акумулатор да взема за легасито(2,2/95г).Старият беше някакъв немски "DETA" 60Ач.За сега "окрадох" Трабанта и карам неговия (44Ач искра 390 А пусков ток) и всичко е ок.Но по темата давайте мнения каква марка БГ или вносен колко голям какъв пусков ток е желателен(стария беше с 250А)

Сря Яну 13, 2010 4:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юли 09, 2009 10:00 am
Мнения: 113
Местоположение: Пловдив
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Колега, сложно е да се дават съвети в тази посока !
Аз бих казал ако имаш излишни средства вземи си най-силния които ти се побира в клетката за да си спокоен!
... но предполагам, че и при теб кризата не нещо чуждо и не е време за разхищения ?!

Аз лично съм фен на една марка - ACDelco страхотни са, но не са евтинки !
Доста хора в обкръжението ми карат с Български и от тях знам, че за предпочитане е ИСКРА, не съм ги пробвал лично за да изразя лично мнение - но знам, че в периода на гаранцията ги заменят без много коментари !
Трибеката ми е с VARTA и нямам забележки до момента ( 2 години )

Успех с избора !

_________________
Човека ... е човек, когато е на път !
----------------------------------------------------

Сря Яну 13, 2010 10:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Окт 18, 2006 7:53 pm
Мнения: 768
Местоположение: София,България
Автомобил: 5.7 HEMI
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
и аз съм с Varta вече 3 години и нямам проблем.Искра са пълен боклук.ако ще е български по-добре си вземи Монбат

_________________
2002 Subaru Legacy 2.5 GX luxe Sedan

Сря Яну 13, 2010 11:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 14, 2006 4:48 pm
Мнения: 1637
Местоположение: Бургас
Рейтинг: 27
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
PP написа:
вземи си най-силния които ти се побира в клетката


Акумулатора трябва да си е според предписанията на производителя.Ако вземеш най-силния няма да може да се зарежда като хората,а ако е по-слаб,съответно ще се презарежда,като и в двата случая рано или късно ще се скапе.
От българските също съм за "Монбат","Искра" са по-смотани.

_________________
Legacy"90 2.2 GX 4WD

РОДЕН ЗА РИБОЛОВ,ПРИНУДЕН ДА РАБОТИ

Бесен куриер в Спиди

Чет Яну 14, 2010 8:44 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Май 21, 2008 12:39 pm
Мнения: 136
Местоположение: София/Троян
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
zloto69 написа:
PP написа:
вземи си най-силния които ти се побира в клетката


Акумулатора трябва да си е според предписанията на производителя.Ако вземеш най-силния няма да може да се зарежда като хората,а ако е по-слаб,съответно ще се презарежда,като и в двата случая рано или късно ще се скапе.


+1

Много хора се хвърлят на възможно най-големия, но е грешка. Трябва да се гледа предписанието. Ако не намериш предписание от Субару, тогава поне предписание от производителя на акумулатори. Ето например такъв каталог на Bosch – http://www.bosch.bg/bg/products/car_equ ... atalog.pdf
Там за Legacy 2.2 95г. (всъщност за всички модели Legacy) го дават 60 Ah / 540 A

_________________
http://electriclub.com]Електромобилен клуб
http://yasen.lindeas.com]блог

Чет Яну 14, 2010 11:22 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Чет Юли 09, 2009 10:00 am
Мнения: 113
Местоположение: Пловдив
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
zloto69 написа:
PP написа:
вземи си най-силния които ти се побира в клетката


Акумулатора трябва да си е според предписанията на производителя.Ако вземеш най-силния няма да може да се зарежда като хората,а ако е по-слаб,съответно ще се презарежда,като и в двата случая рано или късно ще се скапе.
От българските също съм за "Монбат","Искра" са по-смотани.


Колеги, доста ме замислихте с тези коментари :?

http://forum.offroad-bulgaria.com/showt ... hp?t=56270

в този форум с помощта на търсачката можете добре да си отговорите на този и други подобни въпроси !

_________________
Човека ... е човек, когато е на път !
----------------------------------------------------

Чет Яну 14, 2010 11:41 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юли 09, 2009 10:00 am
Мнения: 113
Местоположение: Пловдив
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
баланс между капацитет на акумулатора, мощност на генератора и на консуматорите

Няма никаква връзка между мощността на генератора и капацитета на акумулатора. Ако напрежението на генератора е вярно той адекватно ще зарежда произволно голям или малък акумулатор (колко време ще му трябва за това, е друга тема).

* Не е възможно да се повреди генераторът заради голям акумулатор.
* Не е възможно не дозареждане на голям акумулатор, ако генераторът е правилно настроен.
* Не е възможно презареждане на малък акумулатор, ако генераторът е правилно настроен.
* Не е възможно (почти) да се повреди генераторът с претоварване с консуматори (но пък може да не ни достига ток!)
* По-мощен генератор винаги е от полза - той по-бързо ще възстановява липсващия заряд в акумулатора
* По-голям акумулатор винаги е от полза - виж по-горе.

Генераторът трябва да има мощност, по-голяма от мощността на едновременно включените консуматори.
* Важни (мощни) ел. консуматори: всякакви светлини, мощна музика, климатик/парно, отопление на седалки, всичко, което се включва през инвертор. Спокойно може да се изключат от сметките зарядни за телефони, компютър, GPS, маломощни радиостанции. Лебедката е отделна каса бира, за нея - по-долу.
* Важна подробност: на празен ход на двигателя, генераторът може да не отдава пълната си мощност. Натоварването с консуматори трябва да е съобразено с това.
* Важна подробност: в сметките на консуматорите трябва да се включат системите на самия двигател. Инжекционен бензинов или комонрейл дизелов двигател харчат само за себе си около 25 ампера. Карбураторен бензинов - 3 до 7 ампера. Класически дизел - 0 до 10 ампера.
* Някои консуматори не се включват в сметките за генератора, защото се използват рядко - примерно лебедка. Разликата от недостигащата мощност на генератора я поема акумулаторът, който по този начин може постепенно да се изтощи даже при работещ двигател. Ето тук ни спасява големият акумулатор. Няма генератор, който да може да захрани сам натоварена лебедка. Големият акумулатор ще може да му помага по-дълго време.
* Генератор = алтернатор във всички съвременните автомобили (след 1960г). Да не се чудите.

Мощността във ватове се преобразува в консумация (ампери) като се раздели на напрежението (волтове).

(Мощност, ватове) = (напрежение, волтове) Х (ток, ампери).

Пример: 60 вата крушка на фар консумира 60/12=5 ампера

_________________
Човека ... е човек, когато е на път !
----------------------------------------------------

Чет Яну 14, 2010 11:52 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 25, 2009 7:02 pm
Мнения: 676
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Субару Форестер 2003 мт
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Абсолютно прав си,градски :smt023 :smt023 :smt023

Чет Яну 14, 2010 1:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Май 21, 2008 12:39 pm
Мнения: 136
Местоположение: София/Троян
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
PP написа:
баланс между капацитет на акумулатора, мощност на генератора и на консуматорите

Няма никаква връзка между мощността на генератора и капацитета на акумулатора. Ако напрежението на генератора е вярно той адекватно ще зарежда произволно голям или малък акумулатор (колко време ще му трябва за това, е друга тема).


Не казвам, че големият акумулатор ще повреди нещо. Става дума точно за времето за зареждане. Ако си с прекалено голям акумулатор, той ще се зарежда на практика само на дълъг път. Което е безмислено, защото и препоръчаният от производителя и той ще си се зарежда, но ще се зарежда и на по-къси разстояния.

Разликата е, че по-големите акумулатори са по-скъпи. Който има пари за трошене, няма проблем.

Разбира се, акумулаторът не трябва и да е по-малък от препоръчвания, защото ако не запали от първия път, след няколко пускания ще се поразреди и може да не може да превърти.

По-големият генератор пък ще товари двигателя и оттам ще вдига разхода. Ако наистина има повече консуматори и е необходим по-голям генератор – ОК, ама иначе защо? По-голяма батерия пак само ще товари, защото хем тежи повече, хем не е добре с нея да се кара на по отсечки от два километра и после загаси-запали.

Мисълта ми е – хората са написали каталози, най-лесно е човек просто да си вземе препоръчвания. Тъкмо и ще му е по-евтино. Но всеки решава сам за себе си, разбира се. Колегата питаше за съвет, това е моят. ;)

_________________
http://electriclub.com]Електромобилен клуб
http://yasen.lindeas.com]блог

Чет Яну 14, 2010 2:08 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 14, 2006 4:48 pm
Мнения: 1637
Местоположение: Бургас
Рейтинг: 27
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
* Не е възможно не дозареждане на голям акумулатор, ако генераторът е правилно настроен.

Ей това е ключовото изречение според мен-настройката на генератора-дали за 55А,65А

Статията на Ясен беше доста полезна и за мен,макар,че в казармата 2 год. бях акумулаторчик.

_________________
Legacy"90 2.2 GX 4WD

РОДЕН ЗА РИБОЛОВ,ПРИНУДЕН ДА РАБОТИ

Бесен куриер в Спиди

Пет Яну 15, 2010 6:15 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 10:15 am
Мнения: 356
Местоположение: София
Skype: xektor16
Автомобил: Subaru Legacy 2.0 '99
Телефон: 0898521767
Рейтинг: 10
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Напълно съм съгласен с колегата РР
но никой не споменава за стартовия ток (само в първото мнение бегло се спомена), а това е също доста важно според мен. И мен ме вълнува тази тема и най-вече ме интересува за стартовия ток какъв трябва да бъде.
В моя случай е за легаси 2.0 '99->'04

Колега turin, защо големият акумулатор няма да се зарежда на къси разстояния, а малкият ще се зарежда?
Може би при студена кола генераторът отдела по малко количество енергия?

Колата при палене изразходва едно и също количество енергия от акумулатора, също така зарежда едно и също количество енергия в него. Дори при къси разстояния е по добре с по голям А/h да е, според мен. По големият ще има по дълго време ток в себе си.

Но несъмнено най-големият проблем си остават кинтите. :|

_________________
www.pipontuning.com

Пет Яну 15, 2010 10:35 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Сря Май 21, 2008 12:39 pm
Мнения: 136
Местоположение: София/Троян
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
xektor написа:
Колега turin, защо големият акумулатор няма да се зарежда на къси разстояния, а малкият ще се зарежда?
Може би при студена кола генераторът отдела по малко количество енергия?


Просто при много и къси разстояния генераторът работи по-малко време на единица стартирания. Е, няма да закъса човек, освен ако наистина си вземе съвсем неразумно голям и я пали и гаси наистина често. Но принципно такава е зависимостта. Големият акумулатор се зарежда по-бавно.

xektor написа:
Колата при палене изразходва едно и също количество енергия от акумулатора, също така зарежда едно и също количество енергия в него. Дори при къси разстояния е по добре с по голям А/h да е, според мен. По големият ще има по дълго време ток в себе си.


По тая логика да слагаме автобусни батерии? Принципно не е зле ма-а-алко по-голям акумулатор, но има диапазон, който се препоръчва от производителя и всичко под или над него не е ОК.

Да не говорим, че колко толкова голям пусков ток й трябва на една кола?!? Особено на бензинов ДВГ, каквито са почти всички Subaru? Не е нужно да е някакъв огромен ток, само за да е "спокоен" шофьорът. ;)

_________________
http://electriclub.com]Електромобилен клуб
http://yasen.lindeas.com]блог

Пет Яну 15, 2010 11:20 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Чет Юли 09, 2009 10:00 am
Мнения: 113
Местоположение: Пловдив
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
извинявам се, че ще се само цитирам, но ...
PP написа:
Колега, сложно е да се дават съвети в тази посока !
Аз бих казал, ако имаш излишни средства вземи си най-силния които ти се побира в клетката за да си спокоен!
... но предполагам, че и при теб кризата не нещо чуждо и не е време за разхищения ?!


Смятам, че според употребата на МПС'то всеки сам трябва да си направи преценката :wink:


... Успех с избора !

_________________
Човека ... е човек, когато е на път !
----------------------------------------------------

Пет Яну 15, 2010 11:31 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 17, 2007 11:02 am
Мнения: 171
Местоположение: Spain
Автомобил: Импреса 2,0R,2007
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Гледай какво пише в тефтера!За този мотор за такива условия-такъв акумулатор!Този който произвежда колата знае най-добре какво й се полага,няма място за експерименти!
"Пенчо бре,чети!"Както е казал Дядо Славейков.

_________________
Някой ден и аз ш'зема да напиша една умност тука!

Пон Яну 18, 2010 11:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5303
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
suncho009 написа:
Гледай какво пише в тефтера!За този мотор за такива условия-такъв акумулатор!Този който произвежда колата знае най-добре какво й се полага,няма място за експерименти!
"Пенчо бре,чети!"Както е казал Дядо Славейков.



Абсолютно!!!

Колеги имайте впредвид следното - колите ни са с акумулатори Азиатски стандарт - има разлика в закачването на клемите по височина. За тези от нас, които са с автоматици се иска повече стартов ток и се оказва че БГ марките го нямат ако трябва да съответства и на Аh, така че да е по спецификация на производителя - т.е. Субару.

В моя случай решението беше Бош Силвър 3 - азиатски модел, пасва точно в кутията, 55ah и песков ток малко над нужният по документи. НАй-мажното обаче е че гаранцията е 3г. При БГ са 2. А и обслужването в Мотоексперт на Околовръстното до Бистришко шосе беше на ниво, макар и от хлапаци на пръв поглед. Коректно, точно и безпристрастно към марка.

Вто Яну 19, 2010 9:42 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2416
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Абсолютно съм съгласен с колегата turin и всички, които препоръчват да се сложи по книга.
Аз лично ще си взема 60 A/h - колкото е по книжка. Защо? Еми защото знам, че не е малък като ток, ще паля както трябва и като включвам инвертор ще държи колкото ми трябва (да захранвам 3-4 лаптопа и да запаля след 4-5ч такава консумация).
Аз също съм за смяна на акумулатора и ще го сменя или като не ми запали някоя сутрин или като остана със свободни пари - което дойде първо.


Колегите които казват 'всеки да си прецени' да се замислят.
Ако те могат да си измерят и сметнат(или проверят по книга) сами колко ток им подава генератора и да сметнат колко км карат на ден и дали ще им се зарежда както трябва голям акумулатор - добре.
Ама колегите които нямат тези знания и сложат 90а/ч и след половин година почнат да пищят, че се е прецакала батерията (щото карат по 2-4км на ден и не се зарежда) какво ще ги правим?
Кучетата си лаят, кервана си върви. Кой дал пари - дал. Да не ги е давал, като не разбира. Не са виновни хората дето са му дали лош съвет. Сам си е виновен. Да не ги е слушал без да проучи по-подробно.

Към всички колеги които се чудят какъв акумулатор да сложат - отваряте книжката и гледате.
Оффроудаджийте не ги гледайте, при тях е друга бира, щот си инсталират 4 халогена отгоре, 4 отпред и 2 отзад(резервни) и хладилник в багажника да държи 20те кила пържоли замразени докато качат джипките - при тях е разбираемо да слагат голяма батерия и як генератор, ама те не гледат разход на гориво и има кой да им помогне със сметките :) (това с хладилника е истинско! имам познати от там и си коментираха какво монтират отзад в багажника на джипката :)

Така, че вие с двете свещи (copyright agent dust с wrc-то :-D) дето си светите пътя - гледайте си книжката.
Ако ви трябват по-специфични токове - или трябва да може да си ги сметнете или някой да ви ги сметне и да поеме отговорност за това.

Не, че нещо много лошо може да стане. най-много да ви поизгори електроника при неправилен монтаж или да се прецака батерията бързичко.

Относно марки - не знам какво да препоръчам...
До сега съм карал с:
- Monbat на Орел Astra (за 3 години умря и всички казаха - нормално е) След това си взех
- ACDelco и още пали като пич втора година. свети зелено (необслужваем с показание за смърт).
- на новия Зубър съм с черен акумИлатор. не видях марка, ще се огледам, ама си е заминал. и другото което съм наблюдавал е
- Apex. Volvo-то дето карах след Орел-та е с такъв. Много ми го хвалиха - такива слагали на мерцедес и били яки (необслужваем с показание кога е за смяна - този е за смяна от 2 години и няма проблем да си пали с него колата и в голям студ -15c примерно).

_________________
http://www.hostit.bg/

Вто Яну 19, 2010 11:13 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 10:15 am
Мнения: 356
Местоположение: София
Skype: xektor16
Автомобил: Subaru Legacy 2.0 '99
Телефон: 0898521767
Рейтинг: 10
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
turin написа:
...По тая логика да слагаме автобусни батерии? Принципно не е зле ма-а-алко по-голям акумулатор, но има диапазон, който се препоръчва от производителя и всичко под или над него не е ОК.

Да не говорим, че колко толкова голям пусков ток й трябва на една кола?!? Особено на бензинов ДВГ, каквито са почти всички Subaru? Не е нужно да е някакъв огромен ток, само за да е "спокоен" шофьорът. ;)


Чак за автобусни не съм и помислял :)
В началото на застудяванията бях при митака да питам за паленето на колата ми. Бях пускал друга тема за това. Тогава той ми каза за въпросния стартов ток на акумулатора. Затова повдигнах този въпрос. Но съм забравил цифрата която ми каза.

_________________
www.pipontuning.com

Сря Яну 20, 2010 12:19 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5771
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
PP написа:
Колеги, доста ме замислихте с тези коментари :?

http://forum.offroad-bulgaria.com/showt ... hp?t=56270

в този форум с помощта на търсачката можете добре да си отговорите на този и други подобни въпроси !


На мен ми се иска да повторя тази фраза към колегите :lol:
Няма до коментирам повече, но наистина първо се чете, мисли и тогава се пише.


Нормален стартов ток за 60 амперчаса акумулатор е в порядъка 550 - 600 Ампера. На двигателя надали му трябва повече от 400, но не е лошо да има.

А ето и една друга сламка
Изображение

Сря Яну 20, 2010 6:45 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 17, 2008 7:54 pm
Мнения: 245
Автомобил: '05 X5 3.0d; Outback '99 2.5AT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
само да кажа че чисто нов Монбат ми замина за 2 месеца....

Вземах си Бош Силвър след това....

Вто Фев 09, 2010 12:22 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Яну 27, 2010 11:28 am
Мнения: 22
Рейтинг: 2
Нов фен
Отговори с цитат
Едно време, като бях 18годишен голфаджия :-D имах акумулатор 88 амперчаса на двигател 1.6 дизел, без турбо, без глезотии. Така си дойде от Германия, ченгетата не бяха виждали такова изчадие на Голфче и като го регистрирах се събраха да зяпат и да се чешат по главите. Никога за двете години, в които го карах, не съм имал проблеми с палене през зимата, на малки разстояния и т.н. Когато го продавах, не го бях палил 2 месеца и... запали от раз! Само дето мангалите, дето бяха дошли да го купуват станаха по-черни, защото нарушиха правилото: "Никога не стой зад Голф дизел, когато пали!" :mrgreen:

Вто Фев 23, 2010 5:47 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 90 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор