Акумулатор - какъв, защо, къде
Автор |
Съобщение |
Buryan
Регистриран на: Пет Апр 06, 2007 10:00 pm Мнения: 128 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2,5 XT
Телефон: 0888712625
Рейтинг: 11
|
здрасти какъв точмо акумулатор за Форестер 2.0, 1999
тип мощност
благодаря
_________________ Subaru Forester 1999, 2.0 GL
|
|
|
Пон Ное 08, 2010 11:52 am |
|
|
stupid_boy
Регистриран на: Съб Дек 26, 2009 8:09 pm Мнения: 449 Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0X 5MT 2003
Рейтинг: 23
|
най-мощния, който влиза в дупката. тип ( обслужваем, полуобслужваем, необслужваем, гелов, сух ) е според джоба. марка - личен избор. 'гаранция - франция'.
_________________ Не казвай всичко, което знаеш, но винаги знай какво казваш!
|
|
|
Пон Ное 08, 2010 12:15 pm |
|
|
vale
Регистриран на: Вто Фев 19, 2008 9:38 pm Мнения: 331 Местоположение: София
Skype: valentinu7
Автомобил: Outback'08 2.5 AT
Рейтинг: 105
|
Важно е да знеш, че по принцип трябва да е Japan Standard размера на батерията. А още по-важно е че става и европейския стандарт, който е много по-популярен, по-лесно се намира и все пак е по-евтин. Успех
_________________ Forester'99 2.0 4EAT Outback'08 2.5 4AT
|
Последна промяна vale на Чет Ное 11, 2010 9:09 am, променена общо 1 път
|
|
Пон Ное 08, 2010 1:14 pm |
|
|
oldman
Регистриран на: Сря Юни 23, 2010 8:54 am Мнения: 39 Местоположение: Coфия
Автомобил: Forester 2.0 MT'98
Рейтинг: 0
|
Не мисля, че трябва да се сложи най-мощния, който влиза в дупката, а според предписанието на Субару за съответния автомобил. Чел съм, че ако се слага по-мощен акумулатор, трябва и по-мощен алтернатор, за да го поддържа в режим. А и реле-регулаторът в алтернатора може да се претовари. За съжаление в документацията досега не успях да намеря какво е предписанието на производителя. Някой знае ли?
|
|
|
Вто Ное 09, 2010 6:43 pm |
|
|
Yco
Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am Мнения: 1880 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
|
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it! Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!
|
|
|
Вто Ное 09, 2010 7:13 pm |
|
|
oldman
Регистриран на: Сря Юни 23, 2010 8:54 am Мнения: 39 Местоположение: Coфия
Автомобил: Forester 2.0 MT'98
Рейтинг: 0
|
Благодаря, Yco ! Таман бях започнал да се съмнявам, че предишният собственик на моето Фори е сложил акумулатор с по-малък ампераж. Що се отнася до въпроса за по-мощен акумулатор, смея да твърдя, че ако става дума за каране предимно в градски условия, този с по-големия капацитет често ще остава недозареден вследствие на което ще започне да пада като утайка активната маса от плочите и ще тръгнат проблемите и безполезните опити за оправяне. То, нали, всичко е изчислявано в електрическата схема...
|
|
|
Вто Ное 09, 2010 7:28 pm |
|
|
Yco
Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am Мнения: 1880 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
|
Не прави тази грешка са слагаш по-голям или по-малък "Тип и емкость аккумуляторной батареи (5HR)"
_________________ FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it! Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!
|
|
|
Вто Ное 09, 2010 7:36 pm |
|
|
oldman
Регистриран на: Сря Юни 23, 2010 8:54 am Мнения: 39 Местоположение: Coфия
Автомобил: Forester 2.0 MT'98
Рейтинг: 0
|
И аз това казвам - нито по-маломощен, нито по-мощен. Марката е въпрос на портфейл. Важното е на акумулатора своевременно да му се обръща внимание, да се долива дестилирана вода, когато е необходимо, да се дозарежда, когато е необходимо, да се знае какво да се прави с него през лятото и през зимата. Тоест, да се проверява на 1-2 месеца. Казвам това с опита от 4 убити лично от мен акумулатора поради незнание. Но това беше в първите няколко години от близо 25-годишния ми шофьорски стаж. Поздрави!
|
|
|
Вто Ное 09, 2010 9:39 pm |
|
|
stupid_boy
Регистриран на: Съб Дек 26, 2009 8:09 pm Мнения: 449 Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0X 5MT 2003
Рейтинг: 23
|
много мога да споря по този въпрос, но нито тук е мястото, нито ще има смисъл от това. да, ако се ползва за съвсен кратки разстояния и прекалено чести паления, тогава може да остава системно недозареден и тогава ще се налага животоподдържащо дозареждане. за това съм напълно съгласен. обаче при нормална употреба, не мисля че има проблем. малкото уточнение е, че това важи както за по-голям, така и за 'предписания' или по-малък капацитет. от дългогодишния ми опит като електротехник, както и в резултат на много неуспешни и няколко успешни собствени практически разработки на тема зарядни и релерегулатори, твърдя по-горното.
_________________ Не казвай всичко, което знаеш, но винаги знай какво казваш!
|
|
|
Вто Ное 09, 2010 9:56 pm |
|
|
oldman
Регистриран на: Сря Юни 23, 2010 8:54 am Мнения: 39 Местоположение: Coфия
Автомобил: Forester 2.0 MT'98
Рейтинг: 0
|
Колега stupid_boy, Не съм имал и най-малкото намерение да се проявявам като специалист по въпроса, нямам квалификация като твоята – електротехник. Писах според личния си опит и каквото съм чел и приел като достоверно спрямо този опит. Единственото, което ме накара да се обадя по темата, беше твоята препоръката в нея, в която ти кратко и категорично заяви, че в „дупката” трябва да се инсталира възможно най-мощният акумулатор, който може да се побере нея. Прецених, че това може да подведе питащия и при определени обстоятелства да го вкара в беля и ненужни разходи. Съгласен съм, че темата е голяма и разнопосочна и едва ли си струва да се прави голяма дискусия по нея на висок специалициран стил. Смятам, че съм прав, като пиша , че не бива да се изпада в крайности, понеже не е едно и също да си купиш батерия за мобилния си телефон с по-голям капацитет и най-мощния акумулатор, който се побира в дупката на Subaru Forester 1999, нали? Мисля, че от тази гледна точка нямаме спор. Cheers.
|
|
|
Сря Ное 10, 2010 12:02 am |
|
|
Flat 6
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 10:58 am Мнения: 1040 Местоположение: София
Автомобил: '98 Legacy 2.5 Limited II
Рейтинг: 22
|
oldman написа: Колега stupid_boy, Не съм имал и най-малкото намерение да се проявявам като специалист по въпроса, нямам квалификация като твоята – електротехник. Писах според личния си опит и каквото съм чел и приел като достоверно спрямо този опит. Единственото, което ме накара да се обадя по темата, беше твоята препоръката в нея, в която ти кратко и категорично заяви, че в „дупката” трябва да се инсталира възможно най-мощният акумулатор, който може да се побере нея. Прецених, че това може да подведе питащия и при определени обстоятелства да го вкара в беля и ненужни разходи. Съгласен съм, че темата е голяма и разнопосочна и едва ли си струва да се прави голяма дискусия по нея на висок специалициран стил. Смятам, че съм прав, като пиша , че не бива да се изпада в крайности, понеже не е едно и също да си купиш батерия за мобилния си телефон с по-голям капацитет и най-мощния акумулатор, който се побира в дупката на Subaru Forester 1999, нали? Мисля, че от тази гледна точка нямаме спор. Cheers. Има нужда от спор, защото по-мощен акумулатор, най-малкото ти дава допълнителен ресурс от възможни "завъртания" при множество ситуации от ежедневито - забравени светлини, проблемно палене сутрин, множество консуматори, забравен касетофон и т.н. и т.н. В това отношение - подкрепям колегата...
_________________ http://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=5891]Моторни масла MOTUL на ниски цени!
|
|
|
Сря Ное 10, 2010 9:36 am |
|
|
stupid_boy
Регистриран на: Съб Дек 26, 2009 8:09 pm Мнения: 449 Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0X 5MT 2003
Рейтинг: 23
|
колеги, най-опростено и съответно с най-много допуски/грешки: не е същото дали ще източиш 4 литра вода от кофа 5 литра и от бидон 100 литра, нали? после, ако ги пълниш с еднакъв дебит ( както е и със зареждането на акумулатора ), двата съда ще се напълнят за еднакво време, нали? това, което премълчавам, са разни химически и други процеси, които съответно позабавят малко заряда на по-мощния акумулатор. обаче е много лошо ако допустимия минимум е 1/3 останала вода, а сме източили 4 литра от 5 литровата кофа. за да прочетете и не от мен, наскоро намерен от мен сайт: http://www.moto-akumulatori.com/info-akumulator.htmlЦитат: МИТОВЕ И ЛЕГЕНДИ:
По-големият акумулатор няма да може да се зарежда достатъчно от наличния алтернатор - НАПЪЛНО НЕВЯРНО твърдение! Напълно изправния алтернатор ще може да зарежда еднакво добре акумулатори с какъвто и да е капацитет. По големите акумулатори се зареждат наистина по-бавно, но за сметка на това и по-бавно се изтощават.
_________________ Не казвай всичко, което знаеш, но винаги знай какво казваш!
|
|
|
Сря Ное 10, 2010 10:06 am |
|
|
agogov
Регистриран на: Съб Ное 01, 2008 9:59 am Мнения: 1325 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0 MT
Рейтинг: 50
|
|
Сря Ное 10, 2010 2:11 pm |
|
|
vale
Регистриран на: Вто Фев 19, 2008 9:38 pm Мнения: 331 Местоположение: София
Skype: valentinu7
Автомобил: Outback'08 2.5 AT
Рейтинг: 105
|
за Stupid Boy! Най-мощния , който влаа. Защото при фиксирани габарити на акумулатора не може мощността да варира кой знае колко - в рамките на +-20-ина %. Друг е въпроса за детайлите около "МОЩЕН" Иначе, да споделя и моя опит за Фори, конкретно. След като и аз се позачудих за акумулатора, ме привлече факта, че BOSCH и ACDelco дават 3 год. гар. Да, ама БОШ беше малко над 200, а пък ДЕЛКО-то към 170 кинта. Понеже и 170 ми бяха малко отгоре, BOSCH директно отпадна. Моето Фори го купих с някакъв акумулатор -японски размер - около 60 Аh, но с доста малък пусков ток - около 320А. И след вярна служба 2 зими при мен, му доде края. В немската книжка, която получих с Фори за акумулатор пише: Typ (fur Europa) MT: 55D23L, AT: 75D23L Kapazitat (fur Europa) MT: 12V-48AH, AT:12V-52AH А сега де???? Първите данни може би са просто каталожни номера /но все пак дали цифрите не значат нещо - напр. 75 Аh?/ А вторите са ясни. Ама пък 52 Ah, дали не малеят???...... В каталозите на Делко за Фори излиза: 60-D0, който е 60Аh, 460А. За късмет, или пък не, в момента го нямаха на склад и ми предложиха сходен 62-Н3, който е EU-стандарт, 62Ah с пусков ток 540А и мааалко по-голям като размер. По-голям е с 17 мм в едната посока и 5 в другата, така че става без никакви грижи и то дори влиза лееко трудно в пластмасовата тарелка отдолу. След дългите излияния, да кажа отново: НАЙ-ГОЛЕМИЯ, КОЙТО ВЛИЗА В дупката. От електрическа гледна точка съм абсолютно сигурен в правотата на това твърдение. Остава финансовия въпрос
_________________ Forester'99 2.0 4EAT Outback'08 2.5 4AT
|
Последна промяна vale на Чет Ное 11, 2010 9:13 am, променена общо 2 пъти
|
|
Сря Ное 10, 2010 5:17 pm |
|
|
Yco
Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am Мнения: 1880 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
|
Оригиналният е Panasonic 55D23L - L(дъл.):230 мм, S(шир.):170 мм, H(вис.): 200 мм. Плюсова клема от лявата страна. 55D23L е равно на 12V-48AH
_________________ FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it! Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!
|
|
|
Сря Ное 10, 2010 6:05 pm |
|
|
alexx
Регистриран на: Пет Фев 05, 2010 6:35 pm Мнения: 297 Местоположение: Sofia
Автомобил: Subaru Impreza 2.0 115 HP
Рейтинг: -3
|
_________________ IMPREZA WAGON EJ20E 4WD MT '96MY
|
|
|
Сря Ное 10, 2010 6:46 pm |
|
|
stupid_boy
Регистриран на: Съб Дек 26, 2009 8:09 pm Мнения: 449 Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0X 5MT 2003
Рейтинг: 23
|
ъъъ, мощността на алтернатора няма много общо с акумулатора. нормално при ниски обороти латернатора не сколасва да захрани всички консуматори и се налага акумулатора да се включва в играта. зареждането на акумулатора е най-малкия товар за алтернатора.
_________________ Не казвай всичко, което знаеш, но винаги знай какво казваш!
|
|
|
Сря Ное 10, 2010 9:48 pm |
|
|
niki8800
Регистриран на: Вто Мар 31, 2009 6:21 am Мнения: 312 Местоположение: Boston, USA
Skype: as username
Автомобил: Forester 2005 2.5X
Рейтинг: 50
|
oldman написа: на акумулатора своевременно да му се обръща внимание, да се долива дестилирана вода, когато е необходимо, да се дозарежда, когато е необходимо, да се знае какво да се прави с него през лятото и през зимата. Тоест, да се проверява на 1-2 месеца Значи трябва да проверя къде точно са го сложили братята японци този предмет Спомена ми отпреди близо две години е ...само че е черен
_________________ и парите се предават по полов път...
|
|
|
Нед Ное 21, 2010 11:13 pm |
|
|
rossoner_22
Регистриран на: Вто Юли 06, 2010 12:39 am Мнения: 24
Автомобил: Subaru Legacy 2.0
Рейтинг: 0
|
До днеска бях с Панасоника,но след като 2 пъти ме оставя тая зима реших да го смена вече..та си взех Kager(некви полски били),120 лв,но с отстъпка понеже пратих мацката ми да се занимава,иначе е 150 60 Ah/540A e,по каталог за Субару Легаси излезе,че този е достатъчен ! а някой знае ли параметрите на тоя Панасоник,нищо не пише освен Made in Japan и някакъв сериен номер
|
|
|
Сря Дек 29, 2010 2:01 pm |
|
|
boricha
Регистриран на: Чет Мар 21, 2013 2:12 pm Мнения: 243
Автомобил: Outback 2.5 AT 2002 и 2.5 2016
Рейтинг: 85
|
Здравейте Колеги, Май е време да сменя акумулатора. Идва зима и не искам да бедствам Искам да си купя добър, не най-евтиния. Моля дайте си мнението какъв акумулатор за Аутбек 2.5 АТ 2003г Не съм сигурен колко ампера и пусков ток е препоръчително за този модел и дали да не си купя по голям от този за вграждане. Все ми се иска да може ако забравя някой плафон да мога да запаля на сутринта Сега е Banner, май са добри, но дойде с колата която взех преди 2 год. Изглежда стар утре ще погледна какъв е точно. Поздрави Борича
|
|
|
Пет Окт 06, 2017 11:46 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: gtt1370 и 47 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|