Акумулатор - какъв, защо, къде
Автор |
Съобщение |
boricha
Регистриран на: Чет Мар 21, 2013 2:12 pm Мнения: 243
Автомобил: Outback 2.5 AT 2002 и 2.5 2016
Рейтинг: 85
|
Ето този Бек е с нов акумулатор [emoji106] Sent from my SM-G900F using Tapatalk
|
15
|
|
Пет Окт 13, 2017 5:38 pm |
|
|
aliays
Регистриран на: Пет Ное 04, 2016 7:29 pm Мнения: 54 Местоположение: Шумен
Автомобил: Forester sf ej20j
Телефон: 0896432628
Рейтинг: 4
|
Според мен, слагайте акумулатори в предписания диапазон и купувайте по евтинки от търговци, които няма да откажат рекламация когато батерията "Умре". Дали е рентабилно да купиш бош за 400 лв и той ще изкара (евентуално) 4 години, или ще купиш за 200лв български който има 2 години гаранция и колко ще изкара никой не знае... Въпрос на финанси е.
|
|
|
Съб Ное 04, 2017 6:07 am |
|
|
DDD
Регистриран на: Нед Дек 11, 2011 7:20 pm Мнения: 781 Местоположение: София Рейтинг: 223
|
DDD написа: Аз карам с акумулатор " VARTA SILVER DYNAMIC 63AH 610A " от почти 6 год. и нямам грижи, не съм го зареждал никога. Сложих го на колата началото на 2012г. и не съм го пипал повече. На предишния ми автомобил карах със същия акумулатор и след 7г. вярна служба, продадох колата с него...не знам реално колко е изкарал след това. Малко ъпдейт по темата...чисто информативно. Днес смених акумулатора, заложих на същия VARTA SILVER DYNAMIC 63AH 610A, защото стария взе да върти трудно на температури около и малко под 0 гр.. Замерихме го...мнението беше , че при зареждане цитирам ,, Би трябвало да избута още малко:-? ", реших да не рискувам при положение, че зимата предстои, ще пътувам, с малко дете съм и т.н. и направо взех нов. Така че в обобщение мога да кажа, че стария издържа 6 безпроблемни години.
|
|
|
Сря Дек 20, 2017 1:54 pm |
|
|
ton4o
Регистриран на: Чет Окт 25, 2007 6:50 pm Мнения: 44 Местоположение: Балчик Рейтинг: 41
|
Малко реалност. През 2012 в началото на април съм си купил Ennexy 80 Ah. Първо е бил на една кола / Лада, но с друг алтернатор / с до 13.05.2013 г. съм минал с него 11835 км. После е сложен на Легаси EJ18 комби и до сега съм минал 33356 км. Лятото го карах малко, защото имах и служебна кола. За размера ставаше въпрос.
|
|
|
Чет Дек 21, 2017 7:10 pm |
|
|
subarist
Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
|
Първо бях с некакъв неизвестен ... дойде си с колата. После Бош силвър, и после Варта Блу. Боша го унищожих след 14 часа на аварийни .. не беше останало нищо пък и беше вече на 2 години. Вартата за момента държи - но поради това , че ползвам колата предимно градско на кратки разстояния се налага дозареждане през няколко месеца. Направих и термо кожуш като калъфките на VW групата .. многото топлина е по-вредна за батерията от студа стига да не си в сибир. Но просто такова е мястото до двигателя. Поради това , че сигурно ще сменям акумулатора.. - Имам няколко въпроса по темата (вместо отговори по темата) 1. Влизат ли други размери освен япоснките версии ( JIS ) 2. Как сте успели да вкарате 80Ah и кой точно модел акумулатор е това. 3. Някой пробвал ли е новите типове батерии (AGM, EFB) нищо , че с по скъпи.
|
|
|
Съб Дек 23, 2017 9:56 pm |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
AGM акумулатори не се слагат на автомобили, които не са предвидени да бачкат с такива! Причината е, че се прецакват много по-бързо, защото не обичат високата температура (обикновено са монтирани в багажника) и защото алтернатора на нормалните коли зарежда на около 14 волта, което е доста над нормалното за тях.
|
|
|
Пон Дек 25, 2017 3:31 pm |
|
|
ton4o
Регистриран на: Чет Окт 25, 2007 6:50 pm Мнения: 44 Местоположение: Балчик Рейтинг: 41
|
Прикачени файлове: 20171224_102555.jpg Прикачени файлове: 20171224_N1000.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пон Дек 25, 2017 5:26 pm |
|
|
vlado_74
Регистриран на: Нед Яну 31, 2010 7:57 pm Мнения: 112 Местоположение: Sofia
Автомобил: Forester
Рейтинг: 32
|
vlado_74 написа: От една година съм с EXIDE EA754 и засега съм доволен. UPDATE:почти 3 години по-късно 63% живец има в акумулатора, аз за мен си направих извода - да не се купуват скъпи и прехвалени марки акумулатори щото са същите, а и вероятно залежават повече по складове и магазини Като сдаде багажа хептен ще минавам на MUTLU/TAB/BANNER
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пон Апр 01, 2019 10:30 am |
|
|
PitM
Регистриран на: Вто Ное 02, 2010 6:57 am Мнения: 593 Местоположение: София
Автомобил: 2011 Subaru Outback 2.5i CVT Ltd.
Рейтинг: 178
|
Някой с мнение за корейски акумулатор SOLITE 65 Ah ASIA? Сравнително евтин...
|
|
|
Вто Фев 18, 2020 11:34 am |
|
|
Alxx
|
Свалил съм три такива от клиентски коли. На по две-три години са, тъкмо вън от гаранция. Мисля не стигат за статистика. Колегата горе с ексайд-а е изтеглил къса клечка. Аз ексайд по 4 години не съм карал, след това не знам поради продажбата им. Ако имаш нужда от евтиния, имам бюджетни полски батерии на цени около 100-те лева и 24 месеца гаранция. Колко карат е Божа работа
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Фев 18, 2020 6:50 pm |
|
|
slavckc
Регистриран на: Съб Апр 05, 2014 3:34 pm Мнения: 167 Местоположение: Варна
Skype: slav_ckc
Автомобил: Forester 2018, 2.5, CVT
Телефон: 08889566нулашест
Рейтинг: 92
|
Аз съм с акумулатор Magnetti Marelli от 2013 г. Дано да изкара още толкова
|
|
|
Пет Фев 21, 2020 6:30 pm |
|
|
OFFROADER
|
PitM написа: Някой с мнение за корейски акумулатор SOLITE 65 Ah ASIA? Сравнително евтин... Януари смених моят, току що беше направил 4 години. Беше 60 Аh нормална кутия. При тест за капацитет имаше около 60%. А проблемите с капацитета започнаха още миналата година. Дават ги за оригинално вграждане на Хюндай и Киа. Като цяло не съм доволен. Сега си взех Varta 60 Ah Blue Dynamic, jis стандарт. В Silver серията нямаше този модел.
_________________ Ремонт на ръчни скоростни кутии. Петър Иванов-нула886495045
|
|
|
Пет Фев 28, 2020 1:25 pm |
|
|
bestbg
Регистриран на: Пон Ное 23, 2009 10:51 pm Мнения: 491 Местоположение: София
Автомобил: XV 2.0 ; Outback B13 H6
Рейтинг: 209
|
Последно съм карал с бош с5, с6 , искра, кригер. Залагам на кригера. Връзва ми се най евтино (с отсъпката) вече имам един над 3г който не е мръднал. Т.е. изкарва си гаранцията. (цената беше около 80лв за 62ампч) 100лв 74-ка (по спомен ги казвам) Боша струва х3 изкарва 4+ ... стигал ми е до 6 но само 1бр. Искарата бях доволен, но после развалиха качеството. Последните 3 кригера които съм сложил са на по 1-2г и са П.П. аз си ги взимам с -30% така че иначе може и да са скъпи. На БГ-то повече от 15% не ми даваха. Тяговият ми Банер енерджи бул за караваната предаде багажа на 4-5г но и той се беше вързал добре без ддс, и -30 беше 100ампч за към 200лв (клиент беше 350), но тогава ми връщаха ддс-то. Последните 10г стигнах до извода че ги правят почти всичк ида избутат гаранцията и после всичко е бонус и затова и аз така, за 80лв ако изкара гаранцията са си по 40лв на година , после на вторките 15лв и готово
_________________ Subaru XV Premium 2.0 `18 Subaru Outback H6 3.0 `05 Subaru Outback H6 3.0 `03 Subaru Outback 2.5 `98 USA Subaru Legacy 2.2i GX `95 Toyota Corolla D4D `06 Skoda Octavia AXR `07 LR Discovery 300Tdi `96
|
|
|
Сря Мар 04, 2020 4:19 pm |
|
|
Vmax
|
Поне 50% от акумулаторите се различават само по кутиите - вътре е едно и също...
|
|
|
Сря Мар 04, 2020 5:11 pm |
|
|
Alxx
|
Чиста истина, но естествено с дребни, но значителни разлики. И разликата не е в кутиите - даже те са еднакви Пример: Бившата Джонсън контролс(не знам как се казва след продажбата на акумулаторния отдел на канадска фирма) произвежда Варта, Ава(тяхната бюджетна марка), Бош, Гигават(на Бош бюджетната), Fera Powerbox и още три по спомен. Дребната разлика е в качествата и дебелината на материала. Бюджетните карат до гаранция или максимум година плюс, скъпите обикновенно две над гаранцията. Това са лични наблюдения, като подчертавам, че има и сериозни постижения от типа Варта 6 години с 80% капацитет. P.S. В момента съм с Гигават на три години и вече си е взел билет без връщане. Съпротивлението му е в нормите, но не държи достатъчен ампераж, т.е. изтощени плочи. Понеже паля от раз не ми е направил проблем, но вече е мъртвец. За сравнение в Маздата имам 8 годишен Варта, който въпреки клетката с намалена плътност държи около 80% капацитет.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Мар 04, 2020 7:55 pm |
|
|
Biankonero
Регистриран на: Чет Дек 19, 2019 8:55 am Мнения: 153 Местоположение: София
Автомобил: '17 WRX
Рейтинг: 243
|
Аз съм купувал само на Exide, Banner и Varta - повече от 3-4 години не помня да съм карал с някой от тях, просто защото продавам колата, но за такъв период никакви грижи. Сега като сменях на Субаруто ми предложиха на Yuasa - търговеца ми е познат и ми каза, че са доста по-висок клас от гореизброените (заводски слагани на Мазда и още някой японски марки ми каза). Излизаше 200лв 65Ah, докато горните бяха около 150лв 60Ah. Щях да взема, но не можа да ми намери с ляв плюс, а ме дразни с преплетени кабели и сложих отново на Varta - със същия взех и колата. Видях, че е произведен 2015г и въобще не съм го тествал - направо го смених.
|
|
|
Сря Мар 04, 2020 9:31 pm |
|
|
kronos
|
Alxx написа: Чиста истина, но естествено с дребни, но значителни разлики. И разликата не е в кутиите - даже те са еднакви Пример: Бившата Джонсън контролс(не знам как се казва след продажбата на акумулаторния отдел на канадска фирма) произвежда Варта, Ава(тяхната бюджетна марка), Бош, Гигават(на Бош бюджетната), Fera Powerbox и още три по спомен. Дребната разлика е в качествата и дебелината на материала. Бюджетните карат до гаранция или максимум година плюс, скъпите обикновенно две над гаранцията. Това са лични наблюдения, като подчертавам, че има и сериозни постижения от типа Варта 6 години с 80% капацитет. P.S. В момента съм с Гигават на три години и вече си е взел билет без връщане. Съпротивлението му е в нормите, но не държи достатъчен ампераж, т.е. изтощени плочи. Понеже паля от раз не ми е направил проблем, но вече е мъртвец. За сравнение в Маздата имам 8 годишен Варта, който въпреки клетката с намалена плътност държи около 80% капацитет. Странно защо не мога да ти давам повече плюсове и ми пише, че трябва да дам първо на друг, а аз съм дал доста на други потребители Както и да е, но си адски прав. Аз съм най-доволен от Варта и редовно си изкарват по 5 години.
|
|
|
Чет Мар 05, 2020 3:42 pm |
|
|
ton4o
Регистриран на: Чет Окт 25, 2007 6:50 pm Мнения: 44 Местоположение: Балчик Рейтинг: 41
|
Мойто ennexy от тази страница е още живо. От година не е карано, акумулатора е разкачен от клемите но е в колата. Последно я припалих март месец,че ми пречеше. Леко запали макар и със стария бензин от Марешки.
|
|
|
Чет Май 14, 2020 4:28 pm |
|
|
Alxx
|
Хайде да те помоля да ми го снимаш, отделно партидния и серийния номер? Ще се позакачам с шефа, да видим какво ще му щукне.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Май 14, 2020 5:19 pm |
|
|
ton4o
Регистриран на: Чет Окт 25, 2007 6:50 pm Мнения: 44 Местоположение: Балчик Рейтинг: 41
|
Прикачени файлове: received_246303110050473.jpeg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
15
|
|
Съб Май 16, 2020 5:22 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 52 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|