Субару Форум България
https://www.subaruclubbg.com/forum/

Акумулатор - какъв, защо, къде
https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=24274
Страница 1 от 5

Автор:  pesho563 [ Сря Яну 13, 2010 4:59 pm ]
Заглавие:  Акумулатор...какъв,защо,къде

Здравейте,искам да се консултирам с вас по въпроса какъв акумулатор да взема за легасито(2,2/95г).Старият беше някакъв немски "DETA" 60Ач.За сега "окрадох" Трабанта и карам неговия (44Ач искра 390 А пусков ток) и всичко е ок.Но по темата давайте мнения каква марка БГ или вносен колко голям какъв пусков ток е желателен(стария беше с 250А)

Автор:  PP [ Сря Яну 13, 2010 10:53 pm ]
Заглавие:  Re: Акумулатор...какъв,защо,къде

Колега, сложно е да се дават съвети в тази посока !
Аз бих казал ако имаш излишни средства вземи си най-силния които ти се побира в клетката за да си спокоен!
... но предполагам, че и при теб кризата не нещо чуждо и не е време за разхищения ?!

Аз лично съм фен на една марка - ACDelco страхотни са, но не са евтинки !
Доста хора в обкръжението ми карат с Български и от тях знам, че за предпочитане е ИСКРА, не съм ги пробвал лично за да изразя лично мнение - но знам, че в периода на гаранцията ги заменят без много коментари !
Трибеката ми е с VARTA и нямам забележки до момента ( 2 години )

Успех с избора !

Автор:  tonizdravkov [ Сря Яну 13, 2010 11:44 pm ]
Заглавие:  Re: Акумулатор...какъв,защо,къде

и аз съм с Varta вече 3 години и нямам проблем.Искра са пълен боклук.ако ще е български по-добре си вземи Монбат

Автор:  zloto69 [ Чет Яну 14, 2010 8:44 am ]
Заглавие:  Re: Акумулатор...какъв,защо,къде

PP написа:
вземи си най-силния които ти се побира в клетката


Акумулатора трябва да си е според предписанията на производителя.Ако вземеш най-силния няма да може да се зарежда като хората,а ако е по-слаб,съответно ще се презарежда,като и в двата случая рано или късно ще се скапе.
От българските също съм за "Монбат","Искра" са по-смотани.

Автор:  turin [ Чет Яну 14, 2010 11:22 am ]
Заглавие:  Re: Акумулатор...какъв,защо,къде

zloto69 написа:
PP написа:
вземи си най-силния които ти се побира в клетката


Акумулатора трябва да си е според предписанията на производителя.Ако вземеш най-силния няма да може да се зарежда като хората,а ако е по-слаб,съответно ще се презарежда,като и в двата случая рано или късно ще се скапе.


+1

Много хора се хвърлят на възможно най-големия, но е грешка. Трябва да се гледа предписанието. Ако не намериш предписание от Субару, тогава поне предписание от производителя на акумулатори. Ето например такъв каталог на Bosch – http://www.bosch.bg/bg/products/car_equ ... atalog.pdf
Там за Legacy 2.2 95г. (всъщност за всички модели Legacy) го дават 60 Ah / 540 A

Автор:  PP [ Чет Яну 14, 2010 11:41 am ]
Заглавие:  Re: Акумулатор...какъв,защо,къде

zloto69 написа:
PP написа:
вземи си най-силния които ти се побира в клетката


Акумулатора трябва да си е според предписанията на производителя.Ако вземеш най-силния няма да може да се зарежда като хората,а ако е по-слаб,съответно ще се презарежда,като и в двата случая рано или късно ще се скапе.
От българските също съм за "Монбат","Искра" са по-смотани.


Колеги, доста ме замислихте с тези коментари :?

http://forum.offroad-bulgaria.com/showt ... hp?t=56270

в този форум с помощта на търсачката можете добре да си отговорите на този и други подобни въпроси !

Автор:  PP [ Чет Яну 14, 2010 11:52 am ]
Заглавие:  Re: Акумулатор...какъв,защо,къде

баланс между капацитет на акумулатора, мощност на генератора и на консуматорите

Няма никаква връзка между мощността на генератора и капацитета на акумулатора. Ако напрежението на генератора е вярно той адекватно ще зарежда произволно голям или малък акумулатор (колко време ще му трябва за това, е друга тема).

* Не е възможно да се повреди генераторът заради голям акумулатор.
* Не е възможно не дозареждане на голям акумулатор, ако генераторът е правилно настроен.
* Не е възможно презареждане на малък акумулатор, ако генераторът е правилно настроен.
* Не е възможно (почти) да се повреди генераторът с претоварване с консуматори (но пък може да не ни достига ток!)
* По-мощен генератор винаги е от полза - той по-бързо ще възстановява липсващия заряд в акумулатора
* По-голям акумулатор винаги е от полза - виж по-горе.

Генераторът трябва да има мощност, по-голяма от мощността на едновременно включените консуматори.
* Важни (мощни) ел. консуматори: всякакви светлини, мощна музика, климатик/парно, отопление на седалки, всичко, което се включва през инвертор. Спокойно може да се изключат от сметките зарядни за телефони, компютър, GPS, маломощни радиостанции. Лебедката е отделна каса бира, за нея - по-долу.
* Важна подробност: на празен ход на двигателя, генераторът може да не отдава пълната си мощност. Натоварването с консуматори трябва да е съобразено с това.
* Важна подробност: в сметките на консуматорите трябва да се включат системите на самия двигател. Инжекционен бензинов или комонрейл дизелов двигател харчат само за себе си около 25 ампера. Карбураторен бензинов - 3 до 7 ампера. Класически дизел - 0 до 10 ампера.
* Някои консуматори не се включват в сметките за генератора, защото се използват рядко - примерно лебедка. Разликата от недостигащата мощност на генератора я поема акумулаторът, който по този начин може постепенно да се изтощи даже при работещ двигател. Ето тук ни спасява големият акумулатор. Няма генератор, който да може да захрани сам натоварена лебедка. Големият акумулатор ще може да му помага по-дълго време.
* Генератор = алтернатор във всички съвременните автомобили (след 1960г). Да не се чудите.

Мощността във ватове се преобразува в консумация (ампери) като се раздели на напрежението (волтове).

(Мощност, ватове) = (напрежение, волтове) Х (ток, ампери).

Пример: 60 вата крушка на фар консумира 60/12=5 ампера

Автор:  Krasimir_65 [ Чет Яну 14, 2010 1:51 pm ]
Заглавие:  Re: Акумулатор...какъв,защо,къде

Абсолютно прав си,градски :smt023 :smt023 :smt023

Автор:  turin [ Чет Яну 14, 2010 2:08 pm ]
Заглавие:  Re: Акумулатор...какъв,защо,къде

PP написа:
баланс между капацитет на акумулатора, мощност на генератора и на консуматорите

Няма никаква връзка между мощността на генератора и капацитета на акумулатора. Ако напрежението на генератора е вярно той адекватно ще зарежда произволно голям или малък акумулатор (колко време ще му трябва за това, е друга тема).


Не казвам, че големият акумулатор ще повреди нещо. Става дума точно за времето за зареждане. Ако си с прекалено голям акумулатор, той ще се зарежда на практика само на дълъг път. Което е безмислено, защото и препоръчаният от производителя и той ще си се зарежда, но ще се зарежда и на по-къси разстояния.

Разликата е, че по-големите акумулатори са по-скъпи. Който има пари за трошене, няма проблем.

Разбира се, акумулаторът не трябва и да е по-малък от препоръчвания, защото ако не запали от първия път, след няколко пускания ще се поразреди и може да не може да превърти.

По-големият генератор пък ще товари двигателя и оттам ще вдига разхода. Ако наистина има повече консуматори и е необходим по-голям генератор – ОК, ама иначе защо? По-голяма батерия пак само ще товари, защото хем тежи повече, хем не е добре с нея да се кара на по отсечки от два километра и после загаси-запали.

Мисълта ми е – хората са написали каталози, най-лесно е човек просто да си вземе препоръчвания. Тъкмо и ще му е по-евтино. Но всеки решава сам за себе си, разбира се. Колегата питаше за съвет, това е моят. ;)

Автор:  zloto69 [ Пет Яну 15, 2010 6:15 pm ]
Заглавие:  Re: Акумулатор...какъв,защо,къде

* Не е възможно не дозареждане на голям акумулатор, ако генераторът е правилно настроен.

Ей това е ключовото изречение според мен-настройката на генератора-дали за 55А,65А

Статията на Ясен беше доста полезна и за мен,макар,че в казармата 2 год. бях акумулаторчик.

Автор:  xektor [ Пет Яну 15, 2010 10:35 pm ]
Заглавие:  Re: Акумулатор...какъв,защо,къде

Напълно съм съгласен с колегата РР
но никой не споменава за стартовия ток (само в първото мнение бегло се спомена), а това е също доста важно според мен. И мен ме вълнува тази тема и най-вече ме интересува за стартовия ток какъв трябва да бъде.
В моя случай е за легаси 2.0 '99->'04

Колега turin, защо големият акумулатор няма да се зарежда на къси разстояния, а малкият ще се зарежда?
Може би при студена кола генераторът отдела по малко количество енергия?

Колата при палене изразходва едно и също количество енергия от акумулатора, също така зарежда едно и също количество енергия в него. Дори при къси разстояния е по добре с по голям А/h да е, според мен. По големият ще има по дълго време ток в себе си.

Но несъмнено най-големият проблем си остават кинтите. :|

Автор:  turin [ Пет Яну 15, 2010 11:20 pm ]
Заглавие:  Re: Акумулатор...какъв,защо,къде

xektor написа:
Колега turin, защо големият акумулатор няма да се зарежда на къси разстояния, а малкият ще се зарежда?
Може би при студена кола генераторът отдела по малко количество енергия?


Просто при много и къси разстояния генераторът работи по-малко време на единица стартирания. Е, няма да закъса човек, освен ако наистина си вземе съвсем неразумно голям и я пали и гаси наистина често. Но принципно такава е зависимостта. Големият акумулатор се зарежда по-бавно.

xektor написа:
Колата при палене изразходва едно и също количество енергия от акумулатора, също така зарежда едно и също количество енергия в него. Дори при къси разстояния е по добре с по голям А/h да е, според мен. По големият ще има по дълго време ток в себе си.


По тая логика да слагаме автобусни батерии? Принципно не е зле ма-а-алко по-голям акумулатор, но има диапазон, който се препоръчва от производителя и всичко под или над него не е ОК.

Да не говорим, че колко толкова голям пусков ток й трябва на една кола?!? Особено на бензинов ДВГ, каквито са почти всички Subaru? Не е нужно да е някакъв огромен ток, само за да е "спокоен" шофьорът. ;)

Автор:  PP [ Пет Яну 15, 2010 11:31 pm ]
Заглавие:  Re: Акумулатор...какъв,защо,къде

извинявам се, че ще се само цитирам, но ...
PP написа:
Колега, сложно е да се дават съвети в тази посока !
Аз бих казал, ако имаш излишни средства вземи си най-силния които ти се побира в клетката за да си спокоен!
... но предполагам, че и при теб кризата не нещо чуждо и не е време за разхищения ?!


Смятам, че според употребата на МПС'то всеки сам трябва да си направи преценката :wink:


... Успех с избора !

Автор:  suncho009 [ Пон Яну 18, 2010 11:43 pm ]
Заглавие:  Re: Акумулатор...какъв,защо,къде

Гледай какво пише в тефтера!За този мотор за такива условия-такъв акумулатор!Този който произвежда колата знае най-добре какво й се полага,няма място за експерименти!
"Пенчо бре,чети!"Както е казал Дядо Славейков.

Автор:  Vmax [ Вто Яну 19, 2010 9:42 am ]
Заглавие:  Re: Акумулатор...какъв,защо,къде

suncho009 написа:
Гледай какво пише в тефтера!За този мотор за такива условия-такъв акумулатор!Този който произвежда колата знае най-добре какво й се полага,няма място за експерименти!
"Пенчо бре,чети!"Както е казал Дядо Славейков.



Абсолютно!!!

Колеги имайте впредвид следното - колите ни са с акумулатори Азиатски стандарт - има разлика в закачването на клемите по височина. За тези от нас, които са с автоматици се иска повече стартов ток и се оказва че БГ марките го нямат ако трябва да съответства и на Аh, така че да е по спецификация на производителя - т.е. Субару.

В моя случай решението беше Бош Силвър 3 - азиатски модел, пасва точно в кутията, 55ah и песков ток малко над нужният по документи. НАй-мажното обаче е че гаранцията е 3г. При БГ са 2. А и обслужването в Мотоексперт на Околовръстното до Бистришко шосе беше на ниво, макар и от хлапаци на пръв поглед. Коректно, точно и безпристрастно към марка.

Автор:  valqk [ Вто Яну 19, 2010 11:13 am ]
Заглавие:  Re: Акумулатор...какъв,защо,къде

Абсолютно съм съгласен с колегата turin и всички, които препоръчват да се сложи по книга.
Аз лично ще си взема 60 A/h - колкото е по книжка. Защо? Еми защото знам, че не е малък като ток, ще паля както трябва и като включвам инвертор ще държи колкото ми трябва (да захранвам 3-4 лаптопа и да запаля след 4-5ч такава консумация).
Аз също съм за смяна на акумулатора и ще го сменя или като не ми запали някоя сутрин или като остана със свободни пари - което дойде първо.


Колегите които казват 'всеки да си прецени' да се замислят.
Ако те могат да си измерят и сметнат(или проверят по книга) сами колко ток им подава генератора и да сметнат колко км карат на ден и дали ще им се зарежда както трябва голям акумулатор - добре.
Ама колегите които нямат тези знания и сложат 90а/ч и след половин година почнат да пищят, че се е прецакала батерията (щото карат по 2-4км на ден и не се зарежда) какво ще ги правим?
Кучетата си лаят, кервана си върви. Кой дал пари - дал. Да не ги е давал, като не разбира. Не са виновни хората дето са му дали лош съвет. Сам си е виновен. Да не ги е слушал без да проучи по-подробно.

Към всички колеги които се чудят какъв акумулатор да сложат - отваряте книжката и гледате.
Оффроудаджийте не ги гледайте, при тях е друга бира, щот си инсталират 4 халогена отгоре, 4 отпред и 2 отзад(резервни) и хладилник в багажника да държи 20те кила пържоли замразени докато качат джипките - при тях е разбираемо да слагат голяма батерия и як генератор, ама те не гледат разход на гориво и има кой да им помогне със сметките :) (това с хладилника е истинско! имам познати от там и си коментираха какво монтират отзад в багажника на джипката :)

Така, че вие с двете свещи (copyright agent dust с wrc-то :-D) дето си светите пътя - гледайте си книжката.
Ако ви трябват по-специфични токове - или трябва да може да си ги сметнете или някой да ви ги сметне и да поеме отговорност за това.

Не, че нещо много лошо може да стане. най-много да ви поизгори електроника при неправилен монтаж или да се прецака батерията бързичко.

Относно марки - не знам какво да препоръчам...
До сега съм карал с:
- Monbat на Орел Astra (за 3 години умря и всички казаха - нормално е) След това си взех
- ACDelco и още пали като пич втора година. свети зелено (необслужваем с показание за смърт).
- на новия Зубър съм с черен акумИлатор. не видях марка, ще се огледам, ама си е заминал. и другото което съм наблюдавал е
- Apex. Volvo-то дето карах след Орел-та е с такъв. Много ми го хвалиха - такива слагали на мерцедес и били яки (необслужваем с показание кога е за смяна - този е за смяна от 2 години и няма проблем да си пали с него колата и в голям студ -15c примерно).

Автор:  xektor [ Сря Яну 20, 2010 12:19 am ]
Заглавие:  Re: Акумулатор...какъв,защо,къде

turin написа:
...По тая логика да слагаме автобусни батерии? Принципно не е зле ма-а-алко по-голям акумулатор, но има диапазон, който се препоръчва от производителя и всичко под или над него не е ОК.

Да не говорим, че колко толкова голям пусков ток й трябва на една кола?!? Особено на бензинов ДВГ, каквито са почти всички Subaru? Не е нужно да е някакъв огромен ток, само за да е "спокоен" шофьорът. ;)


Чак за автобусни не съм и помислял :)
В началото на застудяванията бях при митака да питам за паленето на колата ми. Бях пускал друга тема за това. Тогава той ми каза за въпросния стартов ток на акумулатора. Затова повдигнах този въпрос. Но съм забравил цифрата която ми каза.

Автор:  BAlexandrov [ Сря Яну 20, 2010 6:45 am ]
Заглавие:  Re: Акумулатор...какъв,защо,къде

PP написа:
Колеги, доста ме замислихте с тези коментари :?

http://forum.offroad-bulgaria.com/showt ... hp?t=56270

в този форум с помощта на търсачката можете добре да си отговорите на този и други подобни въпроси !


На мен ми се иска да повторя тази фраза към колегите :lol:
Няма до коментирам повече, но наистина първо се чете, мисли и тогава се пише.


Нормален стартов ток за 60 амперчаса акумулатор е в порядъка 550 - 600 Ампера. На двигателя надали му трябва повече от 400, но не е лошо да има.

А ето и една друга сламка
Изображение

Автор:  nuke [ Вто Фев 09, 2010 12:22 am ]
Заглавие:  Re: Акумулатор...какъв,защо,къде

само да кажа че чисто нов Монбат ми замина за 2 месеца....

Вземах си Бош Силвър след това....

Автор:  Tanazius [ Вто Фев 23, 2010 5:47 pm ]
Заглавие:  Re: Акумулатор...какъв,защо,къде

Едно време, като бях 18годишен голфаджия :-D имах акумулатор 88 амперчаса на двигател 1.6 дизел, без турбо, без глезотии. Така си дойде от Германия, ченгетата не бяха виждали такова изчадие на Голфче и като го регистрирах се събраха да зяпат и да се чешат по главите. Никога за двете години, в които го карах, не съм имал проблеми с палене през зимата, на малки разстояния и т.н. Когато го продавах, не го бях палил 2 месеца и... запали от раз! Само дето мангалите, дето бяха дошли да го купуват станаха по-черни, защото нарушиха правилото: "Никога не стой зад Голф дизел, когато пали!" :mrgreen:

Страница 1 от 5 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/