Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пон Май 25, 2020 7:52 am



Отговори на тема  [ 80 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща
 Акумулатор - какъв, защо, къде 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 06, 2007 10:00 pm
Мнения: 128
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2,5 XT
Телефон: 0888712625
Рейтинг: 11
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
здрасти
какъв точмо акумулатор за Форестер 2.0, 1999

тип мощност

благодаря

_________________
Subaru Forester 1999, 2.0 GL

Пон Ное 08, 2010 11:52 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Дек 26, 2009 8:09 pm
Мнения: 449
Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0X 5MT 2003
Рейтинг: 23
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
най-мощния, който влиза в дупката.
тип ( обслужваем, полуобслужваем, необслужваем, гелов, сух ) е според джоба.
марка - личен избор. 'гаранция - франция'.

_________________
Не казвай всичко, което знаеш, но винаги знай какво казваш!

Пон Ное 08, 2010 12:15 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Фев 19, 2008 9:38 pm
Мнения: 304
Местоположение: София
Skype: valentinu7
Автомобил: Outback'08 2.5 AT
Рейтинг: 60
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Важно е да знеш, че по принцип трябва да е Japan Standard размера на батерията. А още по-важно е че става и европейския стандарт, който е много по-популярен, по-лесно се намира и все пак е по-евтин.
Успех

_________________
Forester'99 2.0 4EAT
Outback'08 2.5 4AT


Последна промяна vale на Чет Ное 11, 2010 9:09 am, променена общо 1 път


Пон Ное 08, 2010 1:14 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юни 23, 2010 8:54 am
Мнения: 39
Местоположение: Coфия
Автомобил: Forester 2.0 MT'98
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Не мисля, че трябва да се сложи най-мощния, който влиза в дупката, а според предписанието на Субару за съответния автомобил. Чел съм, че ако се слага по-мощен акумулатор, трябва и по-мощен алтернатор, за да го поддържа в режим. А и реле-регулаторът в алтернатора може да се претовари.
За съжаление в документацията досега не успях да намеря какво е предписанието на производителя. Някой знае ли?

Вто Ное 09, 2010 6:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am
Мнения: 1880
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 104
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Оригинален :-D
http://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=6920


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it!
Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!

Вто Ное 09, 2010 7:13 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юни 23, 2010 8:54 am
Мнения: 39
Местоположение: Coфия
Автомобил: Forester 2.0 MT'98
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря, Yco :smt023 ! Таман бях започнал да се съмнявам, че предишният собственик на моето Фори е сложил акумулатор с по-малък ампераж.
Що се отнася до въпроса за по-мощен акумулатор, смея да твърдя, че ако става дума за каране предимно в градски условия, този с по-големия капацитет често ще остава недозареден вследствие на което ще започне да пада като утайка активната маса от плочите и ще тръгнат проблемите и безполезните опити за оправяне. То, нали, всичко е изчислявано в електрическата схема...

Вто Ное 09, 2010 7:28 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am
Мнения: 1880
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 104
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
:smt023 Не прави тази грешка са слагаш по-голям или по-малък :D
"Тип и емкость аккумуляторной батареи (5HR)"

_________________
FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it!
Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!

Вто Ное 09, 2010 7:36 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юни 23, 2010 8:54 am
Мнения: 39
Местоположение: Coфия
Автомобил: Forester 2.0 MT'98
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
И аз това казвам - нито по-маломощен, нито по-мощен. Марката е въпрос на портфейл. Важното е на акумулатора своевременно да му се обръща внимание, да се долива дестилирана вода, когато е необходимо, да се дозарежда, когато е необходимо, да се знае какво да се прави с него през лятото и през зимата. Тоест, да се проверява на 1-2 месеца. Казвам това с опита от 4 убити лично от мен акумулатора поради незнание. Но това беше в първите няколко години от близо 25-годишния ми шофьорски стаж.

Поздрави! :)

Вто Ное 09, 2010 9:39 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Дек 26, 2009 8:09 pm
Мнения: 449
Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0X 5MT 2003
Рейтинг: 23
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
много мога да споря по този въпрос, но нито тук е мястото, нито ще има смисъл от това. да, ако се ползва за съвсен кратки разстояния и прекалено чести паления, тогава може да остава системно недозареден и тогава ще се налага животоподдържащо дозареждане. за това съм напълно съгласен. обаче при нормална употреба, не мисля че има проблем. малкото уточнение е, че това важи както за по-голям, така и за 'предписания' или по-малък капацитет.
от дългогодишния ми опит като електротехник, както и в резултат на много неуспешни и няколко успешни собствени практически разработки на тема зарядни и релерегулатори, твърдя по-горното.

_________________
Не казвай всичко, което знаеш, но винаги знай какво казваш!

Вто Ное 09, 2010 9:56 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юни 23, 2010 8:54 am
Мнения: 39
Местоположение: Coфия
Автомобил: Forester 2.0 MT'98
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Колега stupid_boy,
Не съм имал и най-малкото намерение да се проявявам като специалист по въпроса, нямам квалификация като твоята – електротехник. Писах според личния си опит и каквото съм чел и приел като достоверно спрямо този опит. Единственото, което ме накара да се обадя по темата, беше твоята препоръката в нея, в която ти кратко и категорично заяви, че в „дупката” трябва да се инсталира възможно най-мощният акумулатор, който може да се побере нея. Прецених, че това може да подведе питащия и при определени обстоятелства да го вкара в беля и ненужни разходи. Съгласен съм, че темата е голяма и разнопосочна и едва ли си струва да се прави голяма дискусия по нея на висок специалициран стил. Смятам, че съм прав, като пиша , че не бива да се изпада в крайности, понеже не е едно и също да си купиш батерия за мобилния си телефон с по-голям капацитет и най-мощния акумулатор, който се побира в дупката на Subaru Forester 1999, нали? Мисля, че от тази гледна точка нямаме спор.
Cheers.

Сря Ное 10, 2010 12:02 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 10:58 am
Мнения: 1040
Местоположение: София
Автомобил: '98 Legacy 2.5 Limited II
Рейтинг: 22
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
oldman написа:
Колега stupid_boy,
Не съм имал и най-малкото намерение да се проявявам като специалист по въпроса, нямам квалификация като твоята – електротехник. Писах според личния си опит и каквото съм чел и приел като достоверно спрямо този опит. Единственото, което ме накара да се обадя по темата, беше твоята препоръката в нея, в която ти кратко и категорично заяви, че в „дупката” трябва да се инсталира възможно най-мощният акумулатор, който може да се побере нея. Прецених, че това може да подведе питащия и при определени обстоятелства да го вкара в беля и ненужни разходи. Съгласен съм, че темата е голяма и разнопосочна и едва ли си струва да се прави голяма дискусия по нея на висок специалициран стил. Смятам, че съм прав, като пиша , че не бива да се изпада в крайности, понеже не е едно и също да си купиш батерия за мобилния си телефон с по-голям капацитет и най-мощния акумулатор, който се побира в дупката на Subaru Forester 1999, нали? Мисля, че от тази гледна точка нямаме спор.
Cheers.

Има нужда от спор, защото по-мощен акумулатор, най-малкото ти дава допълнителен ресурс от възможни "завъртания" при множество ситуации от ежедневито - забравени светлини, проблемно палене сутрин, множество консуматори, забравен касетофон и т.н. и т.н.
В това отношение - подкрепям колегата... :smt023

_________________
http://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=5891]Моторни масла MOTUL на ниски цени!

Сря Ное 10, 2010 9:36 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Дек 26, 2009 8:09 pm
Мнения: 449
Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0X 5MT 2003
Рейтинг: 23
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
колеги, най-опростено и съответно с най-много допуски/грешки:
не е същото дали ще източиш 4 литра вода от кофа 5 литра и от бидон 100 литра, нали? после, ако ги пълниш с еднакъв дебит ( както е и със зареждането на акумулатора ), двата съда ще се напълнят за еднакво време, нали? това, което премълчавам, са разни химически и други процеси, които съответно позабавят малко заряда на по-мощния акумулатор. обаче е много лошо ако допустимия минимум е 1/3 останала вода, а сме източили 4 литра от 5 литровата кофа.

за да прочетете и не от мен, наскоро намерен от мен сайт:
http://www.moto-akumulatori.com/info-akumulator.html
Цитат:
МИТОВЕ И ЛЕГЕНДИ:

По-големият акумулатор няма да може да се зарежда достатъчно от наличния алтернатор - НАПЪЛНО НЕВЯРНО твърдение! Напълно изправния алтернатор ще може да зарежда еднакво добре акумулатори с какъвто и да е капацитет. По големите акумулатори се зареждат наистина по-бавно, но за сметка на това и по-бавно се изтощават.

_________________
Не казвай всичко, което знаеш, но винаги знай какво казваш!

Сря Ное 10, 2010 10:06 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Ное 01, 2008 9:59 am
Мнения: 1324
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0 MT
Рейтинг: 50
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Хвърлете едно око тук и към препратките : viewtopic.php?f=1&t=5081&p=63359&hilit=%D0%BA%D0%B0%D0%BA%D1%8A%D0%B2+%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BC%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80#p63359

Сря Ное 10, 2010 2:11 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Фев 19, 2008 9:38 pm
Мнения: 304
Местоположение: София
Skype: valentinu7
Автомобил: Outback'08 2.5 AT
Рейтинг: 60
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
:smt023 за Stupid Boy!
Най-мощния , който влаа. Защото при фиксирани габарити на акумулатора не може мощността да варира кой знае колко - в рамките на +-20-ина %. Друг е въпроса за детайлите около "МОЩЕН"
Иначе, да споделя и моя опит за Фори, конкретно. След като и аз се позачудих за акумулатора, ме привлече факта, че BOSCH и ACDelco дават 3 год. гар. Да, ама БОШ беше малко над 200, а пък ДЕЛКО-то към 170 кинта. Понеже и 170 ми бяха малко отгоре, BOSCH директно отпадна.
Моето Фори го купих с някакъв акумулатор -японски размер - около 60 Аh, но с доста малък пусков ток - около 320А. И след вярна служба 2 зими при мен, му доде края. В немската книжка, която получих с Фори за акумулатор пише:

Typ (fur Europa) MT: 55D23L, AT: 75D23L
Kapazitat (fur Europa) MT: 12V-48AH, AT:12V-52AH

А сега де???? :?: Първите данни може би са просто каталожни номера /но все пак дали цифрите не значат нещо - напр. 75 Аh?/ А вторите са ясни. Ама пък 52 Ah, дали не малеят???......
В каталозите на Делко за Фори излиза: 60-D0, който е 60Аh, 460А. За късмет, или пък не, в момента го нямаха на склад и ми предложиха сходен 62-Н3, който е EU-стандарт, 62Ah с пусков ток 540А и мааалко по-голям като размер. По-голям е с 17 мм в едната посока и 5 в другата, така че става без никакви грижи и то дори влиза лееко трудно в пластмасовата тарелка отдолу.
След дългите излияния, да кажа отново:
НАЙ-ГОЛЕМИЯ, КОЙТО ВЛИЗА В дупката. От електрическа гледна точка съм абсолютно сигурен в правотата на това твърдение. Остава финансовия въпрос

_________________
Forester'99 2.0 4EAT
Outback'08 2.5 4AT


Последна промяна vale на Чет Ное 11, 2010 9:13 am, променена общо 2 пъти


Сря Ное 10, 2010 5:17 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am
Мнения: 1880
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 104
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Оригиналният е Panasonic 55D23L - L(дъл.):230 мм, S(шир.):170 мм, H(вис.): 200 мм. Плюсова клема от лявата страна.
55D23L е равно на 12V-48AH :-D

_________________
FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it!
Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!

Сря Ное 10, 2010 6:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 05, 2010 6:35 pm
Мнения: 297
Местоположение: Sofia
Автомобил: Subaru Impreza 2.0 115 HP
Рейтинг: -3
Кофти...
Отговори с цитат
vale написа:
:smt023 за Stupid Boy!
Най-мощния , който влаа. Защото при фиксирани габарити на акумулатора не може мощността да варира кой знае колко - в рамките на +-20-ина %. Друг е въпроса за детайлите около "МОЩЕН"
:smt023 :smt023 :smt023 :smt023
и на алтернатора обикновено има посочен максималния ампераж, съобразяват се размера и ампеража :smt023

_________________
IMPREZA WAGON EJ20E 4WD MT '96MY

Сря Ное 10, 2010 6:46 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Дек 26, 2009 8:09 pm
Мнения: 449
Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0X 5MT 2003
Рейтинг: 23
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
ъъъ, мощността на алтернатора няма много общо с акумулатора. нормално при ниски обороти латернатора не сколасва да захрани всички консуматори и се налага акумулатора да се включва в играта. зареждането на акумулатора е най-малкия товар за алтернатора.

_________________
Не казвай всичко, което знаеш, но винаги знай какво казваш!

Сря Ное 10, 2010 9:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 31, 2009 6:21 am
Мнения: 312
Местоположение: Boston, USA
Skype: as username
Автомобил: Forester 2005 2.5X
Рейтинг: 50
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
oldman написа:
на акумулатора своевременно да му се обръща внимание, да се долива дестилирана вода, когато е необходимо, да се дозарежда, когато е необходимо, да се знае какво да се прави с него през лятото и през зимата. Тоест, да се проверява на 1-2 месеца

Значи трябва да проверя къде точно са го сложили братята японци този предмет :lol: Спомена ми отпреди близо две години е ...само че е черен :roll:

_________________
и парите се предават по полов път...

Нед Ное 21, 2010 11:13 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Юли 06, 2010 12:39 am
Мнения: 24
Автомобил: Subaru Legacy 2.0
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
До днеска бях с Панасоника,но след като 2 пъти ме оставя тая зима реших да го смена вече..та си взех Kager(некви полски били),120 лв,но с отстъпка понеже пратих мацката ми да се занимава,иначе е 150 :)
60 Ah/540A e,по каталог за Субару Легаси излезе,че този е достатъчен !
а някой знае ли параметрите на тоя Панасоник,нищо не пише освен Made in Japan и някакъв сериен номер #-o

Сря Дек 29, 2010 2:01 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Мар 21, 2013 2:12 pm
Мнения: 196
Автомобил: Outback 2.5 AT 2002
Рейтинг: 55
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте Колеги,

Май е време да сменя акумулатора. Идва зима и не искам да бедствам :) Искам да си купя добър, не най-евтиния.
Моля дайте си мнението какъв акумулатор за Аутбек 2.5 АТ 2003г
Не съм сигурен колко ампера и пусков ток е препоръчително за този модел и дали да не си купя по голям от този за вграждане. Все ми се иска да може ако забравя някой плафон да мога да запаля на сутринта :facepalm:
Сега е Banner, май са добри, но дойде с колата която взех преди 2 год. Изглежда стар :D :D :D утре ще погледна какъв е точно.

Поздрави
Борича

Пет Окт 06, 2017 11:46 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 80 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор