Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 7:52 pm



Отговори на тема  [ 85 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща
 Багажник за велосипеди 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Съб Май 03, 2008 8:56 pm
Мнения: 741
Местоположение: Варна
Телефон: 0894484248,052600585
Рейтинг: 134
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
От известно време се оглеждам за багажник за велосипед! Не мога обаче да преценя какъв тип ще е най-подходящ за Аутбек-а... От видяните от мен модели в нета се предлагат 3 типа - за покрив, за задната врата и такива, които се монтират на теглича. Изключвам последния вариант, тъй като нямам теглич. Моля тези от вас, които имат такива багажници да споделят предимствата и недостатъците на едните и на другите, както и да ме насочат към предпочитани марки багажници и такива на по-изгодни цени по възможност във Варна. Тези за покрива казват , че увеличават съпротивлението особено при страничен вятър, но пък тези за задната врата пречат на достъпа до багажника отзад, както и някои модели пречат на задната чистачка, а и ми се струва, че стърчащите в страни гуми ще ме карат да се съобразявам с тях по евентуално тесни горски пътчета осеяни с растителност, както и на видимоста назад. Иначе Thule са най-добрите, но са скъпи... ](*,)

_________________
Варна, ул. Васил Чекаларов 14
0894484248, 0879484247
0895432143

Сря Май 27, 2009 4:31 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Абе където и да го сложиш все пречи. Аз примерно ще си търся за покрива. Най-лесно се кара с него. В гора естествено не е удобно. Тези за отзад са много разпространени в Германия, но ако колелото е повече от едно става направо купчина.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Сря Май 27, 2009 4:58 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Май 03, 2008 8:56 pm
Мнения: 741
Местоположение: Варна
Телефон: 0894484248,052600585
Рейтинг: 134
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
ico_tech написа:
Абе където и да го сложиш все пречи. Аз примерно ще си търся за покрива. Най-лесно се кара с него. В гора естествено не е удобно. Тези за отзад са много разпространени в Германия, но ако колелото е повече от едно става направо купчина.


Ами колелата ще са 2 в повечето случаи и май ще си търся за покрива, така най не пречи, а и си е класика наистина ;). Само дето не мога да се ориентирам каква марка и от къде да се вземе по-изгодно... Иска ми се да бъде възможно най-стабилен и да може да се заключва колелото към багажника и самия багажник към гредите на покрива, които си ги имам оригинални, както напречните така и надлъжните... Thule има такъв модел, мога да си го намеря за 175лв за 1 колело ама ми се вижда доста (да не говорим, че представителя им за БГ ги продава по 229лв)....а на мен ми трябват 2... Някой ще препоръча ли някоя по-достъпна марка?...

_________________
Варна, ул. Васил Чекаларов 14
0894484248, 0879484247
0895432143

Сря Май 27, 2009 5:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Фев 24, 2009 8:15 pm
Мнения: 298
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5 - 2000, MT
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Мнение 
Отговора на твоя въпрос не може да бъде еднозначен. Различните багажници си имат своите предимства и недостатъци, както според вида им, така и според вида на колата, на която се монтира съответния багажник. Аз имам от тези, които се монтират на топката на теглича. Предимствата му са: монтира се за ок. 10-15 сек., демонтира се за по-малко време, нямат никакъв допир с купето, заключва се с катинар (който пречи на демонтажа), събира нормално 2 велосипеда (може и 3, но със зор), велосипедите се заключват към багажника с верига или стоманено въже, което така или иначе си го имаш. При този вид багажник, ако колата е седан, може да си отвориш багажника без да ти се налага да демонтираш цялата система, ако е комби - пак не пречи, защото можеш да стигнеш до багажа през купето.
При горните багажници качването и закрепването на велосипедите си е цяло приключение (не дай си боже, да ти се наложи за кратко време да свалиш и отново да качиш колелата), но пък не пречат на багажника на колата.
Тези багажници, които се монтират отзад, но не на теглича, пречат на багажника на колата както при седана така и при комбито. Намаляват значително задния обзор. При техният монтаж трябва да се внимава, тъй като част от конструкцията е в допир с купето и с лаковото покритие, което е предпоставка за надраскване.
Та така… За същите пари, които съобщаваш за горен багажник за велосипеди, мисля, че ще си намериш и теглич на старо (който, мисля, че е задължителен за Аутбек) и багажник за топка на теглич. От моя съм много доволен, български е, алуминиев, струва ок. 30-35 лв. Купих го от магазин за велосипеди в Пловдив. Успех в избора! :D

_________________
Subaru Outback 2.5 - 2000, MT
Subaru е автомобил за ценители!
1. Ако съдбата ти обърне гръб, просто я изчакай да се наведе!
2. Понякога решителната крачка напред се дължи на здрав шут отзад!

Сря Май 27, 2009 7:20 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2008 5:29 pm
Мнения: 609
Местоположение: Тетевен
Автомобил: Outback 09
Рейтинг: 77
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Joro - Sofia написа:
Отговора на твоя въпрос не може да бъде еднозначен. Различните багажници си имат своите предимства и недостатъци, както според вида им, така и според вида на колата, на която се монтира съответния багажник. Аз имам от тези, които се монтират на топката на теглича. Предимствата му са: монтира се за ок. 10-15 сек., демонтира се за по-малко време, нямат никакъв допир с купето, заключва се с катинар (който пречи на демонтажа), събира нормално 2 велосипеда (може и 3, но със зор), велосипедите се заключват към багажника с верига или стоманено въже, което така или иначе си го имаш. При този вид багажник, ако колата е седан, може да си отвориш багажника без да ти се налага да демонтираш цялата система, ако е комби - пак не пречи, защото можеш да стигнеш до багажа през купето.
При горните багажници качването и закрепването на велосипедите си е цяло приключение (не дай си боже, да ти се наложи за кратко време да свалиш и отново да качиш колелата), но пък не пречат на багажника на колата.
Тези багажници, които се монтират отзад, но не на теглича, пречат на багажника на колата както при седана така и при комбито. Намаляват значително задния обзор. При техният монтаж трябва да се внимава, тъй като част от конструкцията е в допир с купето и с лаковото покритие, което е предпоставка за надраскване.
Та така… За същите пари, които съобщаваш за горен багажник за велосипеди, мисля, че ще си намериш и теглич на старо (който, мисля, че е задължителен за Аутбек) и багажник за топка на теглич. От моя съм много доволен, български е, алуминиев, струва ок. 30-35 лв. Купих го от магазин за велосипеди в Пловдив. Успех в избора! :D



Колега ще ти бъда много благодарен,ако качиш снимка на багажника

Сря Май 27, 2009 8:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Subaru Extremist
Аватар

Регистриран на: Нед Яну 06, 2008 1:48 am
Мнения: 1099
Местоположение: Sofia
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
Опитайте да ги вкарате вътре тия колела, колеги. Пробвахте ли? Или искате принципно да са отгоре, респективно отзад. Как ще карате с 240 с две колела отвън без да ги загубите?

_________________
--------------------------------------------------------------------------
Subaru Outback 2.5 AT 2000 US

Сря Май 27, 2009 8:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Май 03, 2008 8:56 pm
Мнения: 741
Местоположение: Варна
Телефон: 0894484248,052600585
Рейтинг: 134
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
zodias написа:
Опитайте да ги вкарате вътре тия колела, колеги. Пробвахте ли? Или искате принципно да са отгоре, респективно отзад. Как ще карате с 240 с две колела отвън без да ги загубите?


:smt139 :smt139 :smt139 Че нали трябва да има място за палатката, барбекюто и покъщнината! :) Пък за тези скорости от 240км/ч ще си взема и една Импреза турбо, като мине 01.01.2010 и ще си я разтривам нея! :-D :D

_________________
Варна, ул. Васил Чекаларов 14
0894484248, 0879484247
0895432143

Сря Май 27, 2009 9:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Subaru Extremist
Аватар

Регистриран на: Нед Яну 06, 2008 1:48 am
Мнения: 1099
Местоположение: Sofia
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
Че хотелите с кръчмите свършиха ли се, че по полянките ще спите? Пък и едни резервни гащи, дънки, ризка и чорапки ще се съберат навсякъде. Не ми казвайте, че ще ходите по баирите с жена, две деца и половината къща и... ще карате колела.

_________________
--------------------------------------------------------------------------
Subaru Outback 2.5 AT 2000 US

Сря Май 27, 2009 9:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Фев 24, 2009 8:15 pm
Мнения: 298
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5 - 2000, MT
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Мнение 
zodias написа:
Опитайте да ги вкарате вътре тия колела, колеги. Пробвахте ли? Или искате принципно да са отгоре, респективно отзад. Как ще карате с 240 с две колела отвън без да ги загубите?

Прав си! С 240 не става. Скоростта трябва да е поне 300-320. Тогава изчезват вибрациите, всичко заспива и радарите на ченгетата не те ловят! :D :D :D

_________________
Subaru Outback 2.5 - 2000, MT
Subaru е автомобил за ценители!
1. Ако съдбата ти обърне гръб, просто я изчакай да се наведе!
2. Понякога решителната крачка напред се дължи на здрав шут отзад!

Чет Май 28, 2009 1:45 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Фев 24, 2009 8:15 pm
Мнения: 298
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5 - 2000, MT
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Мнение 
vakko написа:
Joro - Sofia написа:
Отговора на твоя въпрос не може да бъде еднозначен. Различните багажници си имат своите предимства и недостатъци, както според вида им, така и според вида на колата, на която се монтира съответния багажник. Аз имам от тези, които се монтират на топката на теглича. Предимствата му са: монтира се за ок. 10-15 сек., демонтира се за по-малко време, нямат никакъв допир с купето, заключва се с катинар (който пречи на демонтажа), събира нормално 2 велосипеда (може и 3, но със зор), велосипедите се заключват към багажника с верига или стоманено въже, което така или иначе си го имаш. При този вид багажник, ако колата е седан, може да си отвориш багажника без да ти се налага да демонтираш цялата система, ако е комби - пак не пречи, защото можеш да стигнеш до багажа през купето.
При горните багажници качването и закрепването на велосипедите си е цяло приключение (не дай си боже, да ти се наложи за кратко време да свалиш и отново да качиш колелата), но пък не пречат на багажника на колата.
Тези багажници, които се монтират отзад, но не на теглича, пречат на багажника на колата както при седана така и при комбито. Намаляват значително задния обзор. При техният монтаж трябва да се внимава, тъй като част от конструкцията е в допир с купето и с лаковото покритие, което е предпоставка за надраскване.
Та така… За същите пари, които съобщаваш за горен багажник за велосипеди, мисля, че ще си намериш и теглич на старо (който, мисля, че е задължителен за Аутбек) и багажник за топка на теглич. От моя съм много доволен, български е, алуминиев, струва ок. 30-35 лв. Купих го от магазин за велосипеди в Пловдив. Успех в избора! :D



Колега ще ти бъда много благодарен,ако качиш снимка на багажника

Ще монтирам багажника на теглича утре или в други ден и ще го нащракам.

_________________
Subaru Outback 2.5 - 2000, MT
Subaru е автомобил за ценители!
1. Ако съдбата ти обърне гръб, просто я изчакай да се наведе!
2. Понякога решителната крачка напред се дължи на здрав шут отзад!

Чет Май 28, 2009 1:47 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Фев 24, 2009 8:15 pm
Мнения: 298
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5 - 2000, MT
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Мнение 
zodias написа:
Че хотелите с кръчмите свършиха ли се, че по полянките ще спите? Пък и едни резервни гащи, дънки, ризка и чорапки ще се съберат навсякъде. Не ми казвайте, че ще ходите по баирите с жена, две деца и половината къща и... ще карате колела.

Точно в това е чара - да няма цивилизация наоколо! С моето семейство го правиме вече повече от 10-12 години и не ни омръзва! Пък кръчмите и хотелите си ги имаме и в града. Не че в тях е лошо, но злоупотребата с бира и пържоли, както и други кулинарни извращения сред природата не могат да се сравнят с никаква кръчма! :-D :-D :-D

_________________
Subaru Outback 2.5 - 2000, MT
Subaru е автомобил за ценители!
1. Ако съдбата ти обърне гръб, просто я изчакай да се наведе!
2. Понякога решителната крачка напред се дължи на здрав шут отзад!

Чет Май 28, 2009 1:59 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 14, 2006 4:48 pm
Мнения: 1637
Местоположение: Бургас
Рейтинг: 27
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Мнение 
Joro - Sofia написа:
злоупотребата с бира и пържоли, както и други кулинарни извращения сред природата не могат да се сравнят с никаква кръчма! :-D :-D :-D


Добре го каза :D

_________________
Legacy"90 2.2 GX 4WD

РОДЕН ЗА РИБОЛОВ,ПРИНУДЕН ДА РАБОТИ

Бесен куриер в Спиди

Чет Май 28, 2009 7:54 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Ное 01, 2008 9:59 am
Мнения: 1325
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0 MT
Рейтинг: 50
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Joro - Sofia написа:
Точно в това е чара - да няма цивилизация наоколо! С моето семейство го правим вече повече от 10-12 години и не ни омръзва! Пък кръчмите и хотелите си ги имаме и в града. Не че в тях е лошо, но злоупотребата с бира и пържоли, както и други кулинарни извращения сред природата не могат да се сравнят с никаква кръчма! :-D :-D :-D

Абсолютно! :D :D :D
zodias написа:
Не ми казвайте, че ще ходите по баирите с жена, две деца и половината къща и... ще карате колела.

И защо не !?!То иначе до всички горски кръчми има Хасвалтови пътища.Има пиене,Едине , легло и баня ,ма емоции ...по-малко. :wink:

_________________
Електроника

Чет Май 28, 2009 8:22 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 21, 2008 7:45 am
Мнения: 2211
Местоположение: Варна
Автомобил: Outback '00 AT
Рейтинг: 161
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Мимо, аз на голфарата имах багажник. Беше за отзадзе.
http://picasaweb.google.com/peicheff/RodopiIStrandja#5238928880978536850
Обиколихме БГ с него. Но така колелата стърчат, според мен и луфта на вратата може би мръдна малко, боята се надраска там където се подпира багажника отдолу. Така, че покрива и само покрива. Там ще е най добре и няма да имаш поражения за колата. Въпроса е, че за по-ниски хора може би ще е по-трудно да свалят велоколелата и както каза Ицо, ако се навреш в гора може да ги оставиш да висят на някое дърво.
Имам приятел с веломагазин, звънкай ако искаш да те свържа или ако ти трябват идеи за маршрути.

Чет Май 28, 2009 9:01 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Фев 24, 2009 8:15 pm
Мнения: 298
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5 - 2000, MT
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Мнение 
Ето обещаните снимки.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Subaru Outback 2.5 - 2000, MT
Subaru е автомобил за ценители!
1. Ако съдбата ти обърне гръб, просто я изчакай да се наведе!
2. Понякога решителната крачка напред се дължи на здрав шут отзад!

Чет Май 28, 2009 6:50 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2008 5:29 pm
Мнения: 609
Местоположение: Тетевен
Автомобил: Outback 09
Рейтинг: 77
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Благодаря1 :smt023

Чет Май 28, 2009 8:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Авг 13, 2008 9:41 am
Мнения: 82
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
Ползвал съм общо-взето всичко възможни видове багажници. Ето какво смятам за отделните типове:


Багажник отгоре

Плюсове - не пречи на достъпа до останалия багаж, колелата не стават чак толкова на гъз при дъжд, видимостта се запазва и при паркиране не се съобразяваш с променени габарити.

Минуси - неудобно се товари, лятото колелата стават целите в умрели мухи, които адски трудно се чистят, вдига се разхода, центъра на тежестта се качва нагоре, страничния вятър се усеща повечко, трябва да се внимава с ниски клони, порти и други препятствия, забравяш за подземните паркинзи (особено в чужбина това си е чеп), трябват и рейки, които са си допълнителен разход ако вече ги нямаш


Багажник за петата врата

Плюсове - не вдига разхода, товари се удобно, с някои модели дори можеш да си отвориш капака без да демонтираш багажника - само сваляш колелата за малко да не тежат, или хващаш някой як да държи капака отворен докато се ровиш...

Минуси - пречи на видимостта, колелата стават на абсолютен гъз и при най-малкия дъжд по пътя, при невнимателен монтаж може да стане щета по боята и ламарините (особено с по-тежки колела), понякога колелата също започват да опират в ламарините и трябва да се обезопаси всичко стърчащо с парцали, променя габаритите и затруднява паркирането, измества центъра на тежестта на колата назад.


Багажник за теглич

Плюсове - не вдига разхода, товари се удобно, изключително бърз монтаж и демонтаж, самия багажник е страшно компактен и може да ти стои постоянно в колата, значително по-евтин от другите видове (стига вече да имаш теглич),

Минуси - отново пречи на видимостта (макар и по-малко от багажник за пета врата), отново всички лайна се завирхят върху колелата при мокро време, променя габаритите и измества центъра на тежестта, разполага с малко по-несигурно закрепяне на велосипедите от другите видове багажници - трябва стабилно омотаване с колани за да е сигурна работата, обикновено предните колела на велосипедите висят под бронята на колата и съществува риск от закачане в земята при каране по силно пресечен терен.



Ако решиш, че искаш да возиш колелата отгоре - удобен и евтин вариант е да ползваш само комплект рейки. Как става монтажа - колелата се обръщат с гумите нагоре, седалката ляга върху едната рейка, а кормилото върху другата. Ако ти се занимава може лесно дасе измайсторят легла, в които да влизат ръкохватките на кормилото - така става най-сигурно. Прикрепянето на колелото става със ХУБАВИ колани или по-пънкарския вариант - стари вътрешни гуми от колело, ползват се като гигантски ластик и държат адски здраво. Ако не се справиш добре с тази схема вече можеш да потърсиш багажник.

Ако решиш, че искаш багажник за пета врата - вземи си хубав багажник. Евтините модели обикновено не са особено солидни като изработка и имат кофти захващане.

За лични нужди аз в момента използвам багажник за теглич. Особено ако возиш колелото със себе си почти ежедневно (както на мен ми се случва понякога) това е най-удобния вариант. Пък и е евтин.

Когато група хора товарим колела и тръгваме на много дълъг път (Алпите, западна Европа...) все гледаме да натъпчем колелата вътре с известно разглабяне, но обикновено или разполагаме с Thule на покрива за останалия багаж или се пътува с бус...

Имал съм и случай да пътуваме до Пампорово 5 човека с 5 колела в едно комби, но колата беше окичена отвсякъде - отгоре, отзад... Така че схеми има всякакви....


PS - един съвет - какъвто и багажник да вземеш, купи си комплект хубави колани и винаги омотавай колелата с тях - ако знаеш колко истории с паднали колела на магистралата мога да ти разкажа... Аз ползвам такива и винаги ми стоят в багажника. Зимата дори ги ползвах като въже за теглене и са супер здрави, стига да ги закачиш правилно.

_________________
http://www.ram-bikes.com
http://www.bikepornmag.com
http://www.bikepornmag.com/agentorange/forester.jpg]Forester 2.0 MT '99

Чет Май 28, 2009 8:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 1:42 pm
Мнения: 842
Местоположение: София
Автомобил: Outback '14 / 2.0d CVT
Рейтинг: 353
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
да споделя и аз, като стар колоездач :)

ами - винаги нося колелата вътре. Това е и една от основните причини да имам комби (и това, и предното).
Махам задните гуми + седалата (обикновено велосипедите са 2 или 3), и всичко влиза вътре, като пада едната задна седалка. Хващам ги с ластици, малко подплънки да не се драскат и това е - в комбито влизат 3ма души с 3 колела и багаж, и всичко е вътре. Няма мръсно, няма страх да не падне нещо, няма преразход на гориво, шанса да зачезне нещо в някое малко градче е по малък и т.н.

Неудобство е ако се налага велосипедите да се вадят и слагат по-често при по дълго и разнообразно пътуване, ама съм свикнал...

Иначе, най ми допада багажника отгоре (и аз съм ползвал съм всичките упоменати дотук видове)

Чет Май 28, 2009 11:15 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Май 03, 2008 8:56 pm
Мнения: 741
Местоположение: Варна
Телефон: 0894484248,052600585
Рейтинг: 134
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
AgentOrange написа:
Ползвал съм общо-взето всичко възможни видове багажници. Ето какво смятам за отделните типове:


Багажник отгоре

Плюсове - не пречи на достъпа до останалия багаж, колелата не стават чак толкова на гъз при дъжд, видимостта се запазва и при паркиране не се съобразяваш с променени габарити.

Минуси - неудобно се товари, лятото колелата стават целите в умрели мухи, които адски трудно се чистят, вдига се разхода, центъра на тежестта се качва нагоре, страничния вятър се усеща повечко, трябва да се внимава с ниски клони, порти и други препятствия, забравяш за подземните паркинзи (особено в чужбина това си е чеп), трябват и рейки, които са си допълнителен разход ако вече ги нямаш


Багажник за петата врата

Плюсове - не вдига разхода, товари се удобно, с някои модели дори можеш да си отвориш капака без да демонтираш багажника - само сваляш колелата за малко да не тежат, или хващаш някой як да държи капака отворен докато се ровиш...

Минуси - пречи на видимостта, колелата стават на абсолютен гъз и при най-малкия дъжд по пътя, при невнимателен монтаж може да стане щета по боята и ламарините (особено с по-тежки колела), понякога колелата също започват да опират в ламарините и трябва да се обезопаси всичко стърчащо с парцали, променя габаритите и затруднява паркирането, измества центъра на тежестта на колата назад.


Багажник за теглич

Плюсове - не вдига разхода, товари се удобно, изключително бърз монтаж и демонтаж, самия багажник е страшно компактен и може да ти стои постоянно в колата, значително по-евтин от другите видове (стига вече да имаш теглич),

Минуси - отново пречи на видимостта (макар и по-малко от багажник за пета врата), отново всички лайна се завирхят върху колелата при мокро време, променя габаритите и измества центъра на тежестта, разполага с малко по-несигурно закрепяне на велосипедите от другите видове багажници - трябва стабилно омотаване с колани за да е сигурна работата, обикновено предните колела на велосипедите висят под бронята на колата и съществува риск от закачане в земята при каране по силно пресечен терен.



Ако решиш, че искаш да возиш колелата отгоре - удобен и евтин вариант е да ползваш само комплект рейки. Как става монтажа - колелата се обръщат с гумите нагоре, седалката ляга върху едната рейка, а кормилото върху другата. Ако ти се занимава може лесно дасе измайсторят легла, в които да влизат ръкохватките на кормилото - така става най-сигурно. Прикрепянето на колелото става със ХУБАВИ колани или по-пънкарския вариант - стари вътрешни гуми от колело, ползват се като гигантски ластик и държат адски здраво. Ако не се справиш добре с тази схема вече можеш да потърсиш багажник.

Ако решиш, че искаш багажник за пета врата - вземи си хубав багажник. Евтините модели обикновено не са особено солидни като изработка и имат кофти захващане.

За лични нужди аз в момента използвам багажник за теглич. Особено ако возиш колелото със себе си почти ежедневно (както на мен ми се случва понякога) това е най-удобния вариант. Пък и е евтин.

Когато група хора товарим колела и тръгваме на много дълъг път (Алпите, западна Европа...) все гледаме да натъпчем колелата вътре с известно разглабяне, но обикновено или разполагаме с Thule на покрива за останалия багаж или се пътува с бус...

Имал съм и случай да пътуваме до Пампорово 5 човека с 5 колела в едно комби, но колата беше окичена отвсякъде - отгоре, отзад... Така че схеми има всякакви....


PS - един съвет - какъвто и багажник да вземеш, купи си комплект хубави колани и винаги омотавай колелата с тях - ако знаеш колко истории с паднали колела на магистралата мога да ти разкажа... Аз ползвам такива и винаги ми стоят в багажника. Зимата дори ги ползвах като въже за теглене и са супер здрави, стига да ги закачиш правилно.


Благодаря за изчерпателния коментар колега :smt023 . Имайки предвид всичко казано до тук и преценявайки моята ситуация (наличие на напречни и надлъжни рейки и липса на теглич), най-вероятно ще си взема багажник за отгоре. Не ми се ще да се лишавам от видимост по време на шофиране,както и проблема с габаритите в страни, на покрива ми се вижда най-компактно (изключвам варианта 'вътре', че няма да има къде да се слага другия багаж. Насочил съм се към Thule Pro Ride 591. http://www.mtb-bg.com/index.html?http:/ ... est035.htm , само да видим от къде ще го намеря на по-достъпна цена :D . Благодаря на всички отзовали се! :smt023

_________________
Варна, ул. Васил Чекаларов 14
0894484248, 0879484247
0895432143

Пет Май 29, 2009 11:19 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 10:34 pm
Мнения: 56
Местоположение: София, Брюксел
Автомобил: Legacy 97, Impreza 95
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
Здравейте и от мен. Ето и моето мнение. Покрив и само покрив. Аз съм с THULE купени на старо и вече три години ги ползвам. Проблеми няма. Да споделя моя опит. Споредм мен колелата почти не променят съпротивлението на колата, защото са тънки и леки. Аз с повече от 150 км/ч. не се движа, и проблем с колелатаа и багажника нямам. Познат си купи THULE за отзад на капака и е факт , че досега не е прецакал колата но колелата да. Търкат се помежду си и това не е добре за хубави колела. Другото е, че лентите за стягане на багажника към капака завършват с метални катарами, които са покрити с гумена боя. Въпрос на време и малко вибрации е тя да падне и да почне да сваля боята на капака. В София в SLS гледах скоро багажник THULE като моя, за 120 лв. просто е по стар модел , но се продава още. Друго предимство е, че когато са на покрива колелата се заключват много лесно за гредите. Ако ще режат проволки или верига зад колата на ниско ми се струва по удобно. Свалянето и качването наистина са малко по бавни, но нали не си на състезание. В гора дърветата над пътя рядко са по нисъки от 2.5м ,колкото е височината на кола с колела(горе-долу). Иначе по евтини багажници има и в ИМПАС 56 на "Черни връх''. Надявам се да съм бил полезен. 8) Ето и снимка на модела за който става дума.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Пет Май 29, 2009 11:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 85 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 56 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор