Правила за пускане на обяви в раздела


Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.



Отговори на тема  [ 41 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3  Следваща
 Тресене празен ход 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 16, 2016 4:28 pm
Мнения: 177
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback 3.0 H6 2004 + Vialle LPi
Рейтинг: 68
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ами моята е с Vialle уж, а и сякаш проблема и от преди това го имаше, но в последствие си взех адаптера + torque, та не съм ги замервал точно. Ще трябва явно и това да се гледа някой ден, въпреки че колата си върви ОК и притрисането не е толкова осезаемо, а съм на принципа if it ain't broken - don't fix it, че в повечето случаи се оправя едно нещо и се чупи друго :D Ще следя темите, ако има някакво развитие, освен OCV-то, за да го имам предвид, като ми дойде времето и на мен :)

Сря Окт 11, 2017 5:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 808
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
evro82 написа:
Това, което остава като непроверено и подозрително е веригата (да се е разхлабила)или да е за реглаж та клапани (само на 113 000,от които 96 000 само на бензин -не го от хвърлям, защото съм чувал, че на 100 000 това е стандартна процедура при Субару.

Рано е за вериги. Не е невъзможно да има някой проблем с някой банан де, но за да тресе от това, колебанията ще са повече от градус и това ще се хване от читав диагностик, който се хване да прави логове.

По отношение регулиране на клапаните - за този мотор в книжката пише, че се проверяват на всеки 150 000 км и само ако е нужно - тогава се регулират. Моите на първа банка само (че сменях гарнитура капак клапани) ги проверих на около 170 000, като последните 20 000 беше карана на газ (150 000 на бенз) и си бяха в нормите все още. Втората банка не съм я проверявал, но не очаквам да има проблеми и там.

При мен го има същото тресене, имам и посока, в която да си поиграя, но нямам време.

Пет Окт 20, 2017 8:30 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Дек 23, 2011 12:12 pm
Мнения: 190
Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.6 Limited,2010
Телефон: 0898316497
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Емо,
Ако намериш " къде е заровено кучето при теб" -ще съм благодарен да го споделиш, пък от мен бирата :-)

Пет Окт 20, 2017 10:27 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 23, 2016 5:34 pm
Мнения: 115
Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5xt 05
Рейтинг: 49
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Колега искам да ти споделя че и при мен има нещо подобно.
На P или N, се усеща не тресене а по скоро люлеене. Интересното е че видимо мотора не се заклаща и не мърда. Оборотите на свободен ход са между 670 и 680.Няма никакво колебание в тях.
Прави ми впечатление че когато е на директ всичко изчезва.
На бензин го усещам повече от колкото на газ. В същото време има разлика и от различните горива т.е. от различни бензиностанции или може би от различни партиди гориво.
Като цяло и мен ме дразни, но засега карам така.

Пет Окт 20, 2017 2:01 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Дек 23, 2011 12:12 pm
Мнения: 190
Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.6 Limited,2010
Телефон: 0898316497
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Симптомите са идентични.
Мисля си, че след като двигателят не се клати, дали не е нещо, свързано със задния диференциал или АТ -то

Пет Окт 20, 2017 5:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 23, 2016 5:34 pm
Мнения: 115
Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5xt 05
Рейтинг: 49
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Да ти кажа честно, не смятам да задълбавам.
Ако въпросните симптоми се задълбочават и повлекат евентуално друг проблем ще го мисля.
Наливай и карай.
Аз поне така ще направя. :beer:

Пет Окт 20, 2017 7:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 16, 2016 4:28 pm
Мнения: 177
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback 3.0 H6 2004 + Vialle LPi
Рейтинг: 68
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
На тези, на които им "тресе" - може ли да кажете оборотите ви играят ли?

Аз сега забелязах, че всъщност при мен проблемът е само на P/N. Ако съм на D/R си стои на ~680 оборота и почти няма флуктуация. Докато на P/N държи между 710 и 750 - варират между тези стойности и на моменти се усеща притрисане.

Пон Окт 23, 2017 12:35 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юни 01, 2016 3:34 pm
Мнения: 268
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Impreza 2.0
Телефон: 0898831186
Рейтинг: 180
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз съм с ръчна скоростна кутия и притриса изключена от скорост без да променя оборотите. Претриса за десетина секунди и после е все едно не работи двигателя, перфектно си работи. Променяхме настройки на газовата, ходих и на диагностика и просто спрях да го мисля засега.

Пон Окт 23, 2017 9:49 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 23, 2016 5:34 pm
Мнения: 115
Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5xt 05
Рейтинг: 49
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
delf написа:
Оборотите на свободен ход са между 670 и 680.Няма никакво колебание в тях.

:hello:

Пон Окт 23, 2017 12:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тъй. Ето и накратко. Валовете се въртят като пумпали.

Ето и няколко скрийншота с какво става точно.

Прикачени файлове:
screen1.PNG


Прикачени файлове:
screen2.PNG


Прикачени файлове:
screen3.PNG


Прикачени файлове:
screen4.PNG


Прикачени файлове:
screen5.PNG


В момента, в който валовете вървят изравнени.. корекцията на двете глави върви заедно. Дори да е висока - няма значение. Има мандра за още доста нагоре спрямо лимита им.

Прикачени файлове:
screenequals.PNG


За жалост нямах достатъчно време за да бутнем neutral position switch-а (idle switch) така, че да ги активираме avcs-ите и на празен ход, докато е на неутрална за да видим кое и как върви. Като цяло е възможно да са и те проблема, но до колкото разбрах после са пробвали с други (на колега от форума) и резултата според логовете (макар и малко нечетими :D ) са почти същите, а даже и малко по-зле.

Също ми направи впечатление, че нещата бяха доста по-зле преди да е покарана малко колата. След като покара се "поизравняват" (3-4-5 снимка) и след като и дадохме газ няколко пъти (умерено, а не full throttle) и колата се поуспокои на празен ход ДОСТА. Не е дежаву изобщо. След като поседи става по-зле и по-зле. И валовете малко поумират като синхрон. Навежда ме мисълта, че е ВЪЗМОЖНО да е от тях

Проблема е, че това да се оправи може да струва доста пари за да може да се проследи точно от къде идва голямата разлика. Някой ако ги чува повече от мене е добре дошъл с идеи :) Аз направих каквото можах. Надявам се Боби да успее да си оправи проблема. За жалост, отново, нямам достатъчно техника за абсолютно точна диагностика като комплект дюзи, бобини, вариатори, ангренажни вериги и обтегачи. Само с гледане и мислене.. толкова :(

Пробвахме да хванем маса на няколко места - същия резултат промяна. Също и спрях сенса на алтернатора. Резултат еднакъв освен една грешка повече :D

Шервам всичко тук със съгласието на Боби за да може хора с доста повече практика да си кажат мнението. Особено хора като srg, защото той се е занимавал доста с полтъргайсти на този двигател.

Иво - out.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Съб Окт 28, 2017 6:17 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Дек 23, 2011 12:12 pm
Мнения: 190
Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.6 Limited,2010
Телефон: 0898316497
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Благодаря на Иво ( visor ) за вниманието и отделеното време- 3-4 часа в почивен ден.Момчето е много компетентно и грамотно.
За съжаление още не можем да открием проблема.

Съб Окт 28, 2017 6:42 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Виждах и аз колицата преди седмица.
Резултата с вариаторите всъщност е следствие, а не причина. Ако бяха те, то и под товар в OL щеше да има драма, а там нещата са ОК.
Подозирам, че накрая ще се окаже същия зор като моя - на празен ход инжекторните времена на двете банки едва-едва се разминават, под товар, но в CL също, но вече по-осезаемо, а в OL зор
с вариатори липсва.
Последното всъщност и ме накара да търся проблем със ламбда сонди. Накрая се оказа, че едната отчита 14.7 AFR, но реалния е 15.3. Тъй като все не стигах до свободно време за ровене по кабеляк, накрая след поправка в ECU-то всичко си дойде на мястото. Пристрисане все още имам, но то е защото съм напипал в ECU-то scalling-а на сондите на око и според едни 5 мин. логове с wideband, но инжекторните времена вече са равни и драми с вървеж, замисляне, вариатори и други ефекти нямам.

Тъй като колите ни фабрично са настроени да държат CL в 99% от времето когато се кара нормално, тоя ефект с разлики в корекции и т.н. влияе върху ДВГ почти постоянно, като при каране влиянието му не е толкова осезаемо за шофьора, но двигателя си трупа негатива.

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Съб Окт 28, 2017 7:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 808
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
srg написа:
Виждах и аз колицата преди седмица.
Резултата с вариаторите всъщност е следствие, а не причина.

Точно това липсва в логовете - Duty Cycle-а на OCV-тата, което ще докаже, че това е следствие.
При мен тресенето е 100% същото като поведение, но предполагам причината е коренно различна. Освен това валовете ми с новите OCV-та са абсолютно успоредни. Имам го и на газ и на бензин и единственото, което успя да спре тресенето, беше увеличаване с 4% и намаляване с 4% горивото на цилиндри 2 и 5 (или обратно, не помня) през корекциите на Фобоса, но това рано или късно ще бъде покрито от дълготрайните адаптации и пак ще съм в изходна позиция, заради което си го оставих на 0% и за сега си карам така. Може да се заиграя някой ден с външна wide band сонда, но на този етап не мога да намеря толкова свободно време.

Съб Окт 28, 2017 7:15 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kerekovski написа:
Точно това липсва в логовете - Duty Cycle-а на OCV-тата, което ще докаже, че това е следствие.
При мен тресенето е 100% същото като поведение, но предполагам причината е коренно различна. Освен това валовете ми с новите OCV-та са абсолютно успоредни. Имам го и на газ и на бензин и единственото, което успя да спре тресенето, беше увеличаване с 4% и намаляване с 4% горивото на цилиндри 2 и 5 (или обратно, не помня) през корекциите на Фобоса, но това рано или късно ще бъде покрито от дълготрайните адаптации и пак ще съм в изходна позиция, заради което си го оставих на 0% и за сега си карам така. Може да се заиграя някой ден с външна wide band сонда, но на този етап не мога да намеря толкова свободно време.


Нямаше време да ги направя. Тони е направил, но са буквално нечетими по някаква причина. Казах му тогава да логне всичко от OCV-тата, но нещата изглеждат много зле, а лога е буквално омешан и колони и всичко. За мен не остана време да ги налогна, а трябваше да действам и по други задачки.

Вто Окт 31, 2017 10:55 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Мар 29, 2014 6:45 pm
Мнения: 49
Автомобил: toyota corolla
Рейтинг: 11
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Колега, аз имам Субару Аутбег 2,5 2000г автомат. Поради същия проблем отворих тема и се изписа какво ли не, по темата. Понеже на мен за втори път ми се случва един и същи проблем с рамките на 8 месеца и след като първия път го реших с подмяна на чисто нова би то с хубава марка резервна част не допусках, че толкова скоро може проблемът да се повтори. След като правих и аз какво ли не по въпроса, най накрая се реших и си поръчах отново но този път оригинална ЛАМБДА СОНДА и колата отново заспа а и при мен и разхода се беше вдигнал, естествено и той си дойде на мястото. Чек не ми е светкал държа да кажа.

Чет Ное 02, 2017 4:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Твоя проблем няма нищо общо с описания в темата.

Чет Ное 02, 2017 8:38 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Дек 23, 2011 12:12 pm
Мнения: 190
Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.6 Limited,2010
Телефон: 0898316497
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колеги,
Да се върни към тази позабравена тема.След около 10 000 зимни км. още ,постепенно започна да се "задъхва " колицата" със сутрешното палене . Краси замери компресията и излезе, че е на ръба.Диагнозата му е-вкопани клапани и увредени с язвички легла на клапаните. И това само на 123 000 км.,от които 27 000 на газ.
Ще потърся и второ мнение, но бих искал да ме посъветвате - ако ще се вади моторът - какво да сменям успоредно с реглажа- гарнитури вериги, банани,водна помпа, свещи, термостат.....и кой от тези ремонти не е задължителен.Аз си мисля,че само водната помпа и гарнитури са задължителни, както и да се видят веригите (бананите )
Благодаря предварително

Пет Мар 30, 2018 11:39 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
evro82 написа:
Колеги,
Да се върни към тази позабравена тема.След около 10 000 зимни км. още ,постепенно започна да се "задъхва " колицата" със сутрешното палене . Краси замери компресията и излезе, че е на ръба.Диагнозата му е-вкопани клапани и увредени с язвички легла на клапаните. И това само на 123 000 км.,от които 27 000 на газ.
Ще потърся и второ мнение, но бих искал да ме посъветвате - ако ще се вади моторът - какво да сменям успоредно с реглажа- гарнитури вериги, банани,водна помпа, свещи, термостат.....и кой от тези ремонти не е задължителен.Аз си мисля,че само водната помпа и гарнитури са задължителни, както и да се видят веригите (бананите )
Благодаря предварително


Това се преценява след като се отвори мотора и най-добра препоръка ще ти даде майстора.
Принципът е, че се сменя всичко, защото го правиш един път и ако пропуснеш нещо, утре ще ти излезе по скъпо... ( двоен труд ).

Пет Мар 30, 2018 1:49 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Окт 31, 2016 10:48 pm
Мнения: 29
Автомобил: Outback B13 H6
Рейтинг: 5
Разчитай на мен
Отговори с цитат
Има ли информация накрая какъв се оказа проблемът и оправи ли се?

Чет Апр 04, 2019 4:32 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Дек 23, 2011 12:12 pm
Мнения: 190
Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.6 Limited,2010
Телефон: 0898316497
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Проблемът се оправи след реглаж на клапаните.
Само напразни смених здрав EGR клапан.

Чет Апр 04, 2019 5:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 41 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 82 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор