Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
Автор |
Съобщение |
SanDRo
Регистриран на: Чет Юни 16, 2016 4:28 pm Постове: 177 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback 3.0 H6 2004 + Vialle LPi
Рейтинг: 68
|
Ами моята е с Vialle уж, а и сякаш проблема и от преди това го имаше, но в последствие си взех адаптера + torque, та не съм ги замервал точно. Ще трябва явно и това да се гледа някой ден, въпреки че колата си върви ОК и притрисането не е толкова осезаемо, а съм на принципа if it ain't broken - don't fix it, че в повечето случаи се оправя едно нещо и се чупи друго Ще следя темите, ако има някакво развитие, освен OCV-то, за да го имам предвид, като ми дойде времето и на мен
|
|
|
Сря Окт 11, 2017 5:37 pm |
|
|
kerekovski
|
evro82 написа: Това, което остава като непроверено и подозрително е веригата (да се е разхлабила)или да е за реглаж та клапани (само на 113 000,от които 96 000 само на бензин -не го от хвърлям, защото съм чувал, че на 100 000 това е стандартна процедура при Субару. Рано е за вериги. Не е невъзможно да има някой проблем с някой банан де, но за да тресе от това, колебанията ще са повече от градус и това ще се хване от читав диагностик, който се хване да прави логове. По отношение регулиране на клапаните - за този мотор в книжката пише, че се проверяват на всеки 150 000 км и само ако е нужно - тогава се регулират. Моите на първа банка само (че сменях гарнитура капак клапани) ги проверих на около 170 000, като последните 20 000 беше карана на газ (150 000 на бенз) и си бяха в нормите все още. Втората банка не съм я проверявал, но не очаквам да има проблеми и там. При мен го има същото тресене, имам и посока, в която да си поиграя, но нямам време.
|
|
|
Пет Окт 20, 2017 8:30 am |
|
|
evro82
Регистриран на: Пет Дек 23, 2011 12:12 pm Постове: 190 Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.6 Limited,2010
Телефон: 0898316497
Рейтинг: 91
|
Емо, Ако намериш " къде е заровено кучето при теб" -ще съм благодарен да го споделиш, пък от мен бирата :-)
|
|
|
Пет Окт 20, 2017 10:27 am |
|
|
delf
Регистриран на: Съб Яну 23, 2016 5:34 pm Постове: 115 Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5xt 05
Рейтинг: 49
|
Колега искам да ти споделя че и при мен има нещо подобно. На P или N, се усеща не тресене а по скоро люлеене. Интересното е че видимо мотора не се заклаща и не мърда. Оборотите на свободен ход са между 670 и 680.Няма никакво колебание в тях. Прави ми впечатление че когато е на директ всичко изчезва. На бензин го усещам повече от колкото на газ. В същото време има разлика и от различните горива т.е. от различни бензиностанции или може би от различни партиди гориво. Като цяло и мен ме дразни, но засега карам така.
|
|
|
Пет Окт 20, 2017 2:01 pm |
|
|
evro82
Регистриран на: Пет Дек 23, 2011 12:12 pm Постове: 190 Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.6 Limited,2010
Телефон: 0898316497
Рейтинг: 91
|
Симптомите са идентични. Мисля си, че след като двигателят не се клати, дали не е нещо, свързано със задния диференциал или АТ -то
|
|
|
Пет Окт 20, 2017 5:05 pm |
|
|
delf
Регистриран на: Съб Яну 23, 2016 5:34 pm Постове: 115 Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5xt 05
Рейтинг: 49
|
Да ти кажа честно, не смятам да задълбавам. Ако въпросните симптоми се задълбочават и повлекат евентуално друг проблем ще го мисля. Наливай и карай. Аз поне така ще направя.
|
|
|
Пет Окт 20, 2017 7:05 pm |
|
|
SanDRo
Регистриран на: Чет Юни 16, 2016 4:28 pm Постове: 177 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback 3.0 H6 2004 + Vialle LPi
Рейтинг: 68
|
На тези, на които им "тресе" - може ли да кажете оборотите ви играят ли?
Аз сега забелязах, че всъщност при мен проблемът е само на P/N. Ако съм на D/R си стои на ~680 оборота и почти няма флуктуация. Докато на P/N държи между 710 и 750 - варират между тези стойности и на моменти се усеща притрисане.
|
|
|
Пон Окт 23, 2017 12:35 am |
|
|
Be happy 1
Регистриран на: Сря Юни 01, 2016 3:34 pm Постове: 268 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Impreza 2.0
Телефон: 0898831186
Рейтинг: 180
|
Аз съм с ръчна скоростна кутия и притриса изключена от скорост без да променя оборотите. Претриса за десетина секунди и после е все едно не работи двигателя, перфектно си работи. Променяхме настройки на газовата, ходих и на диагностика и просто спрях да го мисля засега.
|
|
|
Пон Окт 23, 2017 9:49 am |
|
|
delf
Регистриран на: Съб Яну 23, 2016 5:34 pm Постове: 115 Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5xt 05
Рейтинг: 49
|
delf написа: Оборотите на свободен ход са между 670 и 680.Няма никакво колебание в тях.
|
|
|
Пон Окт 23, 2017 12:02 pm |
|
|
vizor
|
Тъй. Ето и накратко. Валовете се въртят като пумпали. Ето и няколко скрийншота с какво става точно. Прикачени файлове: screen1.PNG Прикачени файлове: screen2.PNG Прикачени файлове: screen3.PNG Прикачени файлове: screen4.PNG Прикачени файлове: screen5.PNG В момента, в който валовете вървят изравнени.. корекцията на двете глави върви заедно. Дори да е висока - няма значение. Има мандра за още доста нагоре спрямо лимита им. Прикачени файлове: screenequals.PNG За жалост нямах достатъчно време за да бутнем neutral position switch-а (idle switch) така, че да ги активираме avcs-ите и на празен ход, докато е на неутрална за да видим кое и как върви. Като цяло е възможно да са и те проблема, но до колкото разбрах после са пробвали с други (на колега от форума) и резултата според логовете (макар и малко нечетими ) са почти същите, а даже и малко по-зле. Също ми направи впечатление, че нещата бяха доста по-зле преди да е покарана малко колата. След като покара се "поизравняват" (3-4-5 снимка) и след като и дадохме газ няколко пъти (умерено, а не full throttle) и колата се поуспокои на празен ход ДОСТА. Не е дежаву изобщо. След като поседи става по-зле и по-зле. И валовете малко поумират като синхрон. Навежда ме мисълта, че е ВЪЗМОЖНО да е от тях Проблема е, че това да се оправи може да струва доста пари за да може да се проследи точно от къде идва голямата разлика. Някой ако ги чува повече от мене е добре дошъл с идеи Аз направих каквото можах. Надявам се Боби да успее да си оправи проблема. За жалост, отново, нямам достатъчно техника за абсолютно точна диагностика като комплект дюзи, бобини, вариатори, ангренажни вериги и обтегачи. Само с гледане и мислене.. толкова Пробвахме да хванем маса на няколко места - същия резултат промяна. Също и спрях сенса на алтернатора. Резултат еднакъв освен една грешка повече Шервам всичко тук със съгласието на Боби за да може хора с доста повече практика да си кажат мнението. Особено хора като srg, защото той се е занимавал доста с полтъргайсти на този двигател. Иво - out.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Съб Окт 28, 2017 6:17 pm |
|
|
evro82
Регистриран на: Пет Дек 23, 2011 12:12 pm Постове: 190 Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.6 Limited,2010
Телефон: 0898316497
Рейтинг: 91
|
Благодаря на Иво ( visor ) за вниманието и отделеното време- 3-4 часа в почивен ден.Момчето е много компетентно и грамотно. За съжаление още не можем да открием проблема.
|
|
|
Съб Окт 28, 2017 6:42 pm |
|
|
srg
|
Виждах и аз колицата преди седмица. Резултата с вариаторите всъщност е следствие, а не причина. Ако бяха те, то и под товар в OL щеше да има драма, а там нещата са ОК. Подозирам, че накрая ще се окаже същия зор като моя - на празен ход инжекторните времена на двете банки едва-едва се разминават, под товар, но в CL също, но вече по-осезаемо, а в OL зор с вариатори липсва. Последното всъщност и ме накара да търся проблем със ламбда сонди. Накрая се оказа, че едната отчита 14.7 AFR, но реалния е 15.3. Тъй като все не стигах до свободно време за ровене по кабеляк, накрая след поправка в ECU-то всичко си дойде на мястото. Пристрисане все още имам, но то е защото съм напипал в ECU-то scalling-а на сондите на око и според едни 5 мин. логове с wideband, но инжекторните времена вече са равни и драми с вървеж, замисляне, вариатори и други ефекти нямам.
Тъй като колите ни фабрично са настроени да държат CL в 99% от времето когато се кара нормално, тоя ефект с разлики в корекции и т.н. влияе върху ДВГ почти постоянно, като при каране влиянието му не е толкова осезаемо за шофьора, но двигателя си трупа негатива.
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Съб Окт 28, 2017 7:06 pm |
|
|
kerekovski
|
srg написа: Виждах и аз колицата преди седмица. Резултата с вариаторите всъщност е следствие, а не причина. Точно това липсва в логовете - Duty Cycle-а на OCV-тата, което ще докаже, че това е следствие. При мен тресенето е 100% същото като поведение, но предполагам причината е коренно различна. Освен това валовете ми с новите OCV-та са абсолютно успоредни. Имам го и на газ и на бензин и единственото, което успя да спре тресенето, беше увеличаване с 4% и намаляване с 4% горивото на цилиндри 2 и 5 (или обратно, не помня) през корекциите на Фобоса, но това рано или късно ще бъде покрито от дълготрайните адаптации и пак ще съм в изходна позиция, заради което си го оставих на 0% и за сега си карам така. Може да се заиграя някой ден с външна wide band сонда, но на този етап не мога да намеря толкова свободно време.
|
|
|
Съб Окт 28, 2017 7:15 pm |
|
|
vizor
|
kerekovski написа: Точно това липсва в логовете - Duty Cycle-а на OCV-тата, което ще докаже, че това е следствие. При мен тресенето е 100% същото като поведение, но предполагам причината е коренно различна. Освен това валовете ми с новите OCV-та са абсолютно успоредни. Имам го и на газ и на бензин и единственото, което успя да спре тресенето, беше увеличаване с 4% и намаляване с 4% горивото на цилиндри 2 и 5 (или обратно, не помня) през корекциите на Фобоса, но това рано или късно ще бъде покрито от дълготрайните адаптации и пак ще съм в изходна позиция, заради което си го оставих на 0% и за сега си карам така. Може да се заиграя някой ден с външна wide band сонда, но на този етап не мога да намеря толкова свободно време. Нямаше време да ги направя. Тони е направил, но са буквално нечетими по някаква причина. Казах му тогава да логне всичко от OCV-тата, но нещата изглеждат много зле, а лога е буквално омешан и колони и всичко. За мен не остана време да ги налогна, а трябваше да действам и по други задачки.
|
|
|
Вто Окт 31, 2017 10:55 pm |
|
|
vladombenz
Регистриран на: Съб Мар 29, 2014 6:45 pm Постове: 49
Автомобил: toyota corolla
Рейтинг: 11
|
Колега, аз имам Субару Аутбег 2,5 2000г автомат. Поради същия проблем отворих тема и се изписа какво ли не, по темата. Понеже на мен за втори път ми се случва един и същи проблем с рамките на 8 месеца и след като първия път го реших с подмяна на чисто нова би то с хубава марка резервна част не допусках, че толкова скоро може проблемът да се повтори. След като правих и аз какво ли не по въпроса, най накрая се реших и си поръчах отново но този път оригинална ЛАМБДА СОНДА и колата отново заспа а и при мен и разхода се беше вдигнал, естествено и той си дойде на мястото. Чек не ми е светкал държа да кажа.
|
|
|
Чет Ное 02, 2017 4:33 pm |
|
|
vizor
|
Твоя проблем няма нищо общо с описания в темата.
|
|
|
Чет Ное 02, 2017 8:38 pm |
|
|
evro82
Регистриран на: Пет Дек 23, 2011 12:12 pm Постове: 190 Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.6 Limited,2010
Телефон: 0898316497
Рейтинг: 91
|
Колеги, Да се върни към тази позабравена тема.След около 10 000 зимни км. още ,постепенно започна да се "задъхва " колицата" със сутрешното палене . Краси замери компресията и излезе, че е на ръба.Диагнозата му е-вкопани клапани и увредени с язвички легла на клапаните. И това само на 123 000 км.,от които 27 000 на газ. Ще потърся и второ мнение, но бих искал да ме посъветвате - ако ще се вади моторът - какво да сменям успоредно с реглажа- гарнитури вериги, банани,водна помпа, свещи, термостат.....и кой от тези ремонти не е задължителен.Аз си мисля,че само водната помпа и гарнитури са задължителни, както и да се видят веригите (бананите ) Благодаря предварително
|
|
|
Пет Мар 30, 2018 11:39 am |
|
|
Vmax
|
evro82 написа: Колеги, Да се върни към тази позабравена тема.След около 10 000 зимни км. още ,постепенно започна да се "задъхва " колицата" със сутрешното палене . Краси замери компресията и излезе, че е на ръба.Диагнозата му е-вкопани клапани и увредени с язвички легла на клапаните. И това само на 123 000 км.,от които 27 000 на газ. Ще потърся и второ мнение, но бих искал да ме посъветвате - ако ще се вади моторът - какво да сменям успоредно с реглажа- гарнитури вериги, банани,водна помпа, свещи, термостат.....и кой от тези ремонти не е задължителен.Аз си мисля,че само водната помпа и гарнитури са задължителни, както и да се видят веригите (бананите ) Благодаря предварително Това се преценява след като се отвори мотора и най-добра препоръка ще ти даде майстора. Принципът е, че се сменя всичко, защото го правиш един път и ако пропуснеш нещо, утре ще ти излезе по скъпо... ( двоен труд ).
|
|
|
Пет Мар 30, 2018 1:49 pm |
|
|
cfc
Регистриран на: Пон Окт 31, 2016 10:48 pm Постове: 29
Автомобил: Outback B13 H6
Рейтинг: 5
|
Има ли информация накрая какъв се оказа проблемът и оправи ли се?
|
|
|
Чет Апр 04, 2019 4:32 pm |
|
|
evro82
Регистриран на: Пет Дек 23, 2011 12:12 pm Постове: 190 Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.6 Limited,2010
Телефон: 0898316497
Рейтинг: 91
|
Проблемът се оправи след реглаж на клапаните. Само напразни смених здрав EGR клапан.
|
|
|
Чет Апр 04, 2019 5:22 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 94 госта |
|