Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 3:42 pm



Отговори на тема  [ 41 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
 Тресене празен ход 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пет Дек 23, 2011 12:12 pm
Мнения: 190
Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.6 Limited,2010
Телефон: 0898316497
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колеги,
Позволявам си да ви занимая с един малък проблем, защото писаното по темата във форума е много малко и основните шамани от т.нар."бели сервизи" не откриват проблем.
Ситуацията е следната.Колата ме е бутикова, вкарана на 95 000 от bat bubi от Швейцария. Сложих газов инжекцион при Тони от Динамик арт.Оттогава 17 000 км.на газ (преди това само на швейцарски бензин).
Проблемът, който се появи е леко неравномерно тресене на празен ход (по - осезаемо на P и N на автомата).
При диагностика се установиха много дълги тримове на бензин -късият с 15% корекция, дългият -с 20%.
Диагнозата на Тони беше -"'смуче въздух".
Оттам веднага при Любо.Диагноза -смуче през EGR -клапана и има спукана раздавателна кутия преди дросела.Последва смяна на EGR -клапана (която впоследствие се оказа излишна, т.к. самият клапан е напълно изряден, просто гарнитурите под него са били за смяна) и залепяне на кутията.Резултат -никакъв.
Втори опит в Субаруленд. Диагноза на Краси -изнаден ваккум и 30 лв.за диагностика.Резултат след Субаруленд -никакъв -пак си тресе.
Трети опит -Тенчо (1040).Диагноза -продължава да смуче въздух и да има корекции на празен ход.Сваля се колекторът и се сменят всички гарнитури около EGR- клапана и щуцери около инжектори те.
След тази интервенция вече не смуче въздух, но тресе пак . Според Тенчо било производствен дефект (само да вметна, че при покупката нямаше този симптом).
Другият вариант според Тенчо -реглаж на клапани.
Краси каза - зацапани дюзи.
Между другото Любо беше проверил свещи и каза, че са нови (по книжка сменени преди 20 000 км.).Уж са изчистени и вариаторите.
Дроселът също е изчистен.
След процедурите при Тенчо вече тримовете са Ок, но клати леко пак на празен ход.

Колеги, искам да изкажа разочарованието си от т.нар."бели сервизи ".Или считат проблема за незначителен и не му обръщат внимание или има липса на компетентност.
Аз съм Ок и си плащам колкото ми поискат, но искам твърда диагноза и отстраняване на проблема. Дотук три бели сервиза ми взимат пари и никой не решава проблема . Единствено Тони от Динамик се опитва да ми помогне, но той те е специалист механик и диагностик на Субару. Иначе Влади (Любо),Тенчо,Краси агента (Мишо) са разочарование за мен.
Това, което остава като непроверено и подозрително е веригата (да се е разхлабила)или да е за реглаж та клапани (само на 113 000,от които 96 000 само на бензин -не го от хвърлям, защото съм чувал, че на 100 000 това е стандартна процедура при Субару.
Готов съм да направя всеки ремонт, но да има някой които да се ангажира с диагноза ).
А те не останаха много непопитани - С ТИ и не знам дали има други.
Ще съм благодарен ако помогнете със съвет (ако някой е имал сходен случай ) или дори само с препоръка на майстор.
Иначе колата върви като пушка, има ряз и мощност, пали без засечка и харчи нормално.
Благодаря ви предварително

Вто Окт 10, 2017 11:14 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 1:18 pm
Мнения: 382
Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback H6
Рейтинг: 324
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
На тия километри, не би трябвало да има никакви проблеми с гарнитури, клапани и т.н.
Аз бих си насочил вниманието към газовата уредба и нейните компоненти, тъй като там ти е интервенцията.

За диагностика иди при Митака...Виж какъв е проблема и после решавай, къде и при кой да го правиш.

Вто Окт 10, 2017 11:20 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Дек 23, 2011 12:12 pm
Мнения: 190
Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.6 Limited,2010
Телефон: 0898316497
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Венко,
Благодаря ти за съвета. Довечера като се видим -ще полафим.
Но при Митака бих отишъл за нещо само ако го познавам лично -а аз не го познавам; -)
Имало някакъв пич -Мартин, който бачкал при него и имал сервиз в Требич Него ми го препоръчаха

Иначе за газовата:
Ако го нямаше проблемът и на бензин - щях да се насоча и аз натам.

Вто Окт 10, 2017 11:24 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 1:18 pm
Мнения: 382
Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback H6
Рейтинг: 324
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Имам предвид, че ако дърпа въздух отнякъде, може да е от компонентите на газовата - маркучи, клапани, дюзи и т.н. и т.н.
От личен опит казвам, няма по-добър диагностик от Митака, друг е въпроса, дали ще ти работи по колата или не...това е друг въпрос.
Да ти даде диагноза, пък ти преценявай.

Вто Окт 10, 2017 11:31 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Дек 23, 2011 12:12 pm
Мнения: 190
Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.6 Limited,2010
Телефон: 0898316497
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ще те послушам и ще отида до Митака.
Въпреки че всички компоненти на газовата са проверени за въздух и няма пропуск на херметичността

Вто Окт 10, 2017 11:43 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
а някъде мериха ли ти вакуума - това се ползва за преценка състояние на клапани?
Също се мери работата на вариаторите.

Не е лошо да се консултираш и със колегата srg ( той се беше заровил доста в тази драма ако не греша ).

viewtopic.php?f=4&t=21384

ПС: Относно сервизите - има и друга гледна точка, ако трябва един сервиз само този проблем да рови до отстраняването му, парите които ще ти вземат за диагностика и ремонт ще са доста големи, дори и само на база труд/час. Бил съм и аз в подобни ситуации и е гадно, да не може да ти се помогне, но затова пък има форум, интернет и т.н.

Успех.

Вто Окт 10, 2017 11:55 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Дек 23, 2011 12:12 pm
Мнения: 190
Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.6 Limited,2010
Телефон: 0898316497
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Стани,
По думите на Иван при Любо , вакуумът е мерен и е ок.
Знам, че и ти си имал подобен проблем и е било маркуч на картерна вентилация или нещо подобно (което и не си подозирал )
Ще пиша на Серго по темата.
А за сервизите имам един принцип,който винаги го отстоявам -продължавам лечението на колата при един майстор, докато той не каже, че не може да оправи проблема

Вто Окт 10, 2017 12:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 1:18 pm
Мнения: 382
Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback H6
Рейтинг: 324
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Имам предвид, че това е като при докторите...
Първо - диагноза. Един ще каже едно, друг друго. Анализираш резултата, четеш и се образоваш, консултираш /по форуми и с други диагностици/ и решаваш.
Но плащаш за диагностика. Да, най-вероятно многократно, но все пак ще ти легне по-евтино от варианта "проба-грешка" и нулев резултат.
Второ - лекуваш. Търсиш най-добрия, който да ти отстрани проблема.
Отиваш при него с готова диагноза и плащаш за работа - ремонт, смяна и т.н.
За съжаление това се налага, защото първият и вторият много рядко са един и същи човек...
Естествено това упражнение важи за онези ситуации /като твоята/, при която проблема може да е от хиляда работи в целия ценови диапазон.
От най-елементарното до възможно най-сложното.

Вто Окт 10, 2017 12:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Май 11, 2011 6:12 pm
Мнения: 183
Местоположение: Перник
Автомобил: Субару Форестър 2,5 ХТ
Рейтинг: 29
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
При продължително каране на газ, бензиновите инжектори се зацапват, независимо от това, че колата пали винаги на бензин. Газовият компютър взима информация от бензиновия и пренася грешката. Двигателят започва да работи неравномерно. Проблемът се решава, като колата се покара известно време на бензин, при високи обороти. Усеща се промяна при работа на газ на празен ход, двигателят "заспива". Тази практика споделям от собствен опит. Неравномерната работа може да се предизвика от много фактори, но газта влияе негативно на неработещите бензинови инжектори. Затова при двигателите с директно впръскване се оставят бензиновите инжектори да работят успоредно с газовите, за да се избегне запушването.

Вто Окт 10, 2017 4:04 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Дек 23, 2011 12:12 pm
Мнения: 190
Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.6 Limited,2010
Телефон: 0898316497
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега,
Съгласен съм с теб и затова издумках 2 резервоара с 100- октанов, а и два пъти слагах добавка -Redex, но промяна няма.
А и си мисля, че бензинови инжектори не се зацапват за 15-16 000 км.на газ.
Освен това -ако са дюзите -колата ще е зле на бензин и добре на газ.

Вто Окт 10, 2017 4:45 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am
Мнения: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Този модел са така. Моята на студено си тресе. Най вероятно заради еконормите са решили да добавят едни 5градуса аванс спрямо стария мотор. Питах тук дали някой може да човръкне малко аванса, но глас във пустиня... Иначе като загрее е ок. може и дюзи да са, не съм ги проверявал.

Изпратено от моят SM-A320FL с помощта на Tapatalk

Вто Окт 10, 2017 5:05 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Дек 23, 2011 12:12 pm
Мнения: 190
Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.6 Limited,2010
Телефон: 0898316497
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Лошото е, че при мен е и на топъл мотор

Вто Окт 10, 2017 5:08 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Нека малко да расъждаваме , при Д на кутията хидротрансорматора работи и двигателя работи с по- високи обороти и нямаш проблем , следва , че при празен ход не държи постоянни обороти , значи търсим проблема във вакуми , клапани , стъпков мотор , свещи. Моята кола Павлин я закачи на комп. и диагнозата беше зацапан дросел , с едно почистване и ок.

Вто Окт 10, 2017 7:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Май 11, 2011 6:12 pm
Мнения: 183
Местоположение: Перник
Автомобил: Субару Форестър 2,5 ХТ
Рейтинг: 29
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
evro82 написа:
Колега,
Съгласен съм с теб и затова издумках 2 резервоара с 100- октанов, а и два пъти слагах добавка -Redex, но промяна няма.
А и си мисля, че бензинови инжектори не се зацапват за 15-16 000 км.на газ.
Освен това -ако са дюзите -колата ще е зле на бензин и добре на газ.


Проблемът може да е на друго място, но ако един бензинов инжектор е задръстен, компютъра удължава времето му за впръскване. При работа на газ това удължено време се пренася върху газовия инжектор. Няма начин на бензин да е зле, а на газ да е добре. Има случаи, когато газов инжектор си променя дебита, впръсква малко или повече газ, тогава двигателя работи, като на три цилиндъра. Това може лесно да се провери.... и т.н. Това са най често срещаните проблеми, а също и засмукването на въздух, което е проверено при твоя случай. Пробива на някоя свещ, също се проявява, ката клатене на празен ход и прекъсване при ускорение.

Вто Окт 10, 2017 8:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Някой прочете ли темата на srg, пусната по-горе от първата до последната страница?

Вто Окт 10, 2017 9:37 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Дек 23, 2011 12:12 pm
Мнения: 190
Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.6 Limited,2010
Телефон: 0898316497
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Петко,
Прав си,но при мен вибрацията я има и на D, макар и по-слаба. От нещата, които казваш изключвам свещите и вакуумите, защото са проверени . Дроселът е изчистен. Остават само клапаните, но ако са за реглаж, няма ли да се отрази на компресията

Вто Окт 10, 2017 9:43 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Дек 23, 2011 12:12 pm
Мнения: 190
Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.6 Limited,2010
Телефон: 0898316497
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Стани,
Аз я прочетох от 1 до 8 -ма страница, но Емо (керековски) е сменил OSV -клапани и пак е останала вибрация.
При Серго може и да са се минимизирали нещата, но всяка кола е различна.
На мен не ми се вярва да е дефект на b 13

Вто Окт 10, 2017 9:46 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Vmax написа:
Някой прочете ли темата на srg, пусната по-горе от първата до последната страница?

Да . Сега също си я припомних , Залагам на Павлин , че ще го диагностира , ако не е доволен лично ще му платя пътя от-до Пловдив.

Вто Окт 10, 2017 9:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 16, 2016 4:28 pm
Мнения: 177
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback 3.0 H6 2004 + Vialle LPi
Рейтинг: 68
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
На мен в един от белите сервизи при питане за притрисането/играенето на оборотите на празен ход, ми отговориха "Това не е Бентли все пак." Няма да конкретизирам, че като цяло съм доволен, но това ми направи много лошо впечатление.

Това изглежда в обща болежка за съжаление. А колко трябва да са оборотире на празен ход (P, N) при моята държи между 710 и 730, при това играене притриса. На D има леки вибрации, но са постоянни и доколкото знам нормални, не се усеща като притрисане. А някъде четох, че нормалните обороти на празен ход са 680?

Вто Окт 10, 2017 11:40 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Дек 23, 2011 12:12 pm
Мнения: 190
Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.6 Limited,2010
Телефон: 0898316497
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
На мен ми каза един многоуважаван тук майстор, че било производствен дефект, а любимото ми е:"Защо я сложи тая газ да съсипеш колата." (Не че не е вярно :-)))
Иначе 710-730 са много високи обороти за празен ход . Според мен би трябвало да са в диапазона 650-680

Сря Окт 11, 2017 8:00 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 41 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: peshaka11 и 57 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор