Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Сря Ное 14, 2018 11:13 am



Отговори на тема  [ 6 мнения ] 
 Прилики и разлики между EU и US ( JP) модели Субару 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 05, 2010 8:58 pm
Мнения: 3062
Местоположение: Варна
Skype: steling.
Автомобил: S TURBO Белият РЪБ
Телефон: 0877 40 43 30
Рейтинг: 432
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колеги предлагам да се развие такава тема поради все по-големия внос на Субару от САЩ и доста Японски бегачки :)
Прилики и разлики между един и същ модел в гамата. Съответно плюсове и минуси във вариантите.
Автокъщите обичат да казват на клиентите си това, което е угодно с цел продажба, но истината не винаги е такава.

Идеята в темата да влязат автомобили, които в момента се продават в нашите географски ширини, не нови концепти разработени за пазара в САЩ или Япония.

За да започна с преки наблюдения от моя Форестър Втора генерация Фейслифт.
Двигател 2.5 Атмосферен - 173кс. - Европейски с този мотор няма Там или 2.0 158кс. или 2.5 ХТ - 230кс.
+ плюса на този мотор, че липсва досадната прахосмукачка, лесен и евтин за обслужване с добра динамика дори и при АТ вариант.
Всичко по мотора е стандартно,няма разлики с ЕУ вариантите, освен свещите - малко по-скъпи са ( 40лв. за брой), заради различното топлинно число.
В трансмисията при АТ вариантът нямаме +/- на скоростния лост, и няма Power/ Hold, което се компенсира с по-голямата мощност от европейския автомат.
При МТ вариантите, кутията няма бавни скорости!!!
Външните габаритни елементи по автомобила са на 100% еднакви с европейските версии, което е предимство при евентуална нужда от подмяна на калник, броня и подобни.
Щатските варианти ( не само Форестър ) си идват с напречни рейки на тавана, НО те са 0,6мм. по-широки от европейския стандарт. При монтаж на кутия, може да се наложи леко моделиране.
При моя форестър конкретно има фабричен DLR модул за дневни светлини, който е вързан на късите.
А сега и минусите :)
Американските версии на форестър ( при аутбек , не винаги е така), са орязани яко от към "стандартни " екстри за Форестър.
Няма подгрев на седалки, няма подгрев на челно стъкло, няма подгрев на огледалата, нямат ксенонови фарове и често са с Климатик, не климатроник.
При втора генерация Форестър ( фейслифт) страничните огледала не са като при ЕУ версиите ( големи с мигач), а са от модела преди фейслифта. Няма Шебидах.
Темпомат има, както и халогени, НО няма фар за мъгла!!!!! светят две двойки габарити отзад.
Ако заводски е оборудван с теглич, той се различава от европейския ( инсталацията).
Основно минусче ( с което се свиква), че киломертажа е в Мили, Скоростомера е с основна мерна единица Мили, а под тях са километрите. Темтературата е в Фаренхайти. Радиото хваща четни честоти само :) . Радиото се сменя лесно, не е проблем, Но софтуерна преработка на останалото не се получава. Евентуално ако е правен за Канада е по-нормален :)
Подгрев на огледала ако има изобщо ( дооборудване) е на отделен бутон. Вместо символа за ръчна спирачка си пише Brake!!

Фори първа генерация пак е с 2.5 мотор - 156кс, втора преди фейслифта е 165кс.

За аутбек Б12 , не се сещам за фрапиращи разлики между моделите, освен в интериорното оборудване ( пак е поизрязано).
В външните елементи почти няма разлики, освен панелите на вратите ( малко по - различен дизаин).
НО при Аутбек Б13 - няма нищо еднакво във външната обвивка на колата. Различни са преден капак, маска, броня, фарове.
Б13 са малко по пожалени от изрязване на екстрите в купето :)
По спомен имат и разлика в полуоските.

Това се сещам на първо време.
Дано се включат и други колеги с преки наблюдения и да стане интересна и полезна тема.

_________________
www.cleanteh.com

https://www.facebook.com/pages/%D0%9A%D0%BB%D0%B8%D0%B9%D0%BD-T%D0%B5%D1%85-%D0%9E%D0%9E%D0%94/129765767148070

Автомобилът е толкова проходим...."колкото го прежалиш!!"
 11

Сря Дек 06, 2017 8:36 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Окт 06, 2015 11:12 am
Мнения: 180
Местоположение: Добрич
Skype: w.o.s.h
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT 2002
Рейтинг: 170
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
При Б12 има разлика във височината мисля ,че за USA клиренса е 200мм докато при европейския е 190мм и там стандартния размер на гуми е 225/60 16. Другото което се сещам e ,че при американските модели някой имат Mcintosh озвучение което е с subwoofer в задната дясна ниша в багажника или под пасажерската седялка. Доста от външно имат разлика в корите и USA доста от тях имат дръжка на вратата на багажника.

Сря Дек 06, 2017 2:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 507
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: '97 Fiat Palio '97 Legacy BG 25D AT
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 428
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Всъщност на този 2.5 USDM атмосферен двигател доста се различава от EUDM Легаси 2.5 до 2006г., чак фейслифт е с такъв мотор и той е с променлив лифт на клапаните (нещо като В-тек), а не с променливо газоразпределение (ВВТИ). Затова на едната глава соленоида е отпред, а на другата отзад и затова и на двете има датчици за налягане на масло. Разпределителните валове и главите са различни от старите 2.5. Разлика има в картите за работа на ЕКУ, тъй като горивата в САЩ също не се славят като много добри, но тъй като не е перформънс ориентиран двигател, реално тези разлики не се усещат. Освен разликата с липса на sport shift или power/hold (не знаех), основната разлика от 2.5хт EU е че АТ кутията на USDM 2.5 е ACT-4, а не VTD, не зависимо, че с VDC. Общо взето същата кутия като на EU 2.0 158кс с ej204.
Освен екстериора обикновено разлики между EU и US има в интериора - седалки, конзоли.
Интересно ми е честно казано има ли разлика в качеството на сглобката на интериора и използваните материали. По лични впечатления такава разлика при USDM и EUDM Legacy b13 няма - и двете са еднакво пластмасови, но не съм оглеждал в детайли. Някой ако има по преки впечатления.
Поздрави!

Чет Дек 07, 2017 5:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юли 16, 2009 8:56 pm
Мнения: 74
Местоположение: Хюстън, САЩ
Skype: peshehodetz
Автомобил: 15` F10 535i TwinPower Turbo
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
askeless написа:
тъй като горивата в САЩ също не се славят като много добри


И как стигна до този извод :(

_________________
keep walking

ex Subaru Outback MY 2010 2.5i CVT

Чет Дек 07, 2017 9:01 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 05, 2010 8:58 pm
Мнения: 3062
Местоположение: Варна
Skype: steling.
Автомобил: S TURBO Белият РЪБ
Телефон: 0877 40 43 30
Рейтинг: 432
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
askeless написа:
Освен екстериора обикновено разлики между EU и US има в интериора - седалки, конзоли.
Интересно ми е честно казано има ли разлика в качеството на сглобката на интериора и използваните материали. По лични впечатления такава разлика при USDM и EUDM Legacy b13 няма - и двете са еднакво пластмасови, но не съм оглеждал в детайли. Някой ако има по преки впечатления.
Поздрави!


По мои наблюдения няма нищо фрапиращо различно ( при форито). За бека е ясно че отвън и отвътре е друг. Форко е еднакъв до болка, но той е като дъщерната фирма на големия производител. Всички технологии ( освен мотора) са от версията преди фейслифта. Единствен + в салона, че имам подлакътник на задните седалки и 4 стойки за чаши. две в барчето и две на обратната страна на подлакътника. Както сам каза, другото си е все едно такова пластмасово :)
Я бях забравил - Форито е с барабанни спирачки отзад :) и няма VDC - колкото и да не разбирам защо.
Моето радио е сменено с европейско, но и с оригиналното няма управление от волана.
Прилагам снимки:
Прикачени файлове:
24862514_10215157655637137_6299647884743024160_n.jpg

Прикачени файлове:
24775212_10215157654637112_4053699556239150015_n.jpg

Прикачени файлове:
24775119_10215157653717089_4739607105043344227_n.jpg

Прикачени файлове:
24775199_10215157654397106_6017491841015541185_n.jpg

Прикачени файлове:
24774668_10215157653357080_8868537591454277522_n.jpg


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
www.cleanteh.com

https://www.facebook.com/pages/%D0%9A%D0%BB%D0%B8%D0%B9%D0%BD-T%D0%B5%D1%85-%D0%9E%D0%9E%D0%94/129765767148070

Автомобилът е толкова проходим...."колкото го прежалиш!!"

Пет Дек 08, 2017 8:34 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пет Мар 14, 2014 10:46 am
Мнения: 154
Местоположение: София
Автомобил: Forester SH 2.5X Premium 2011, AT
Рейтинг: 79
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Доколкото съм чел, но не претендирам за изчерпателност - Subaru в САЩ произвеждат Outback и Tribeca (беше). За това и има разлики между US/EU версиите. За Forester мисля всичко е Japan като страна на произход и за това нямат (големи) разлики.

Моите наблюдения за Forester SH:
Екстериор - всичко е същото с изключение на усиления габарит (за мъгла), оттатък Атлантика не го изискват и има светлина за заден ход и от двете страни, като на мен ми харесва, защото в тъмното осветява двойно. Другата разлика е липсата на мигачи в калниците и огледалата. Имам автоматични дневни светлини, които се включват след като колата потегли и остават включени докато не превключиш на Р.
Другото е нивата на оборудване - ксенон и пръскалки за фаровете само в топ версията (Ultimate). Теглича е лесен, има си куплунг в багажника, не го следи по CAN, та с малко кабеляк правиш чудеса.

Интериор - разликата е в екстрите. Климатика е масов, климатроник почти никой не поръчва явно, иначе се предлага - не ми е ясно защо. :pardon: Скоростомера, разхода и градусите са нормални (Канада), радиото е само на нечетни десетични честоти, но се сменя, в алиекспрес има оригинално EU. Няма безключово палене и реглаж на фарове по височина (пак странно). Шофьорската седалка е електрическа, без памет, ама това си е до марка. Отоплението на седалките е на две позиции low/high, а не с потенциометър.

Мотора (атмосферния) след 2011 е FB25 и го няма в EU, но е PZEV сертифициран или поне така твърдят от Subaru, което пък е в противоречие с нагласите във форума, че на американците не им дреме за екологията. За настройки на ЕКУ и горивни таблици не мога да кажа. :beer:

_________________
http://promachines.bg/

https://www.facebook.com/Promachines.tools.bg/

Пет Дек 08, 2017 7:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 6 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: harrryb, peter1985bg и 15 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор!

Криейтив Комънс договор