Субару Форум България
https://www.subaruclubbg.com/forum/

Прилики и разлики между EU и US ( JP) модели Субару
https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=24536
Страница 1 от 1

Автор:  steling [ Сря Дек 06, 2017 8:36 am ]
Заглавие:  Прилики и разлики между EU и US ( JP) модели Субару

Колеги предлагам да се развие такава тема поради все по-големия внос на Субару от САЩ и доста Японски бегачки :)
Прилики и разлики между един и същ модел в гамата. Съответно плюсове и минуси във вариантите.
Автокъщите обичат да казват на клиентите си това, което е угодно с цел продажба, но истината не винаги е такава.

Идеята в темата да влязат автомобили, които в момента се продават в нашите географски ширини, не нови концепти разработени за пазара в САЩ или Япония.

За да започна с преки наблюдения от моя Форестър Втора генерация Фейслифт.
Двигател 2.5 Атмосферен - 173кс. - Европейски с този мотор няма Там или 2.0 158кс. или 2.5 ХТ - 230кс.
+ плюса на този мотор, че липсва досадната прахосмукачка, лесен и евтин за обслужване с добра динамика дори и при АТ вариант.
Всичко по мотора е стандартно,няма разлики с ЕУ вариантите, освен свещите - малко по-скъпи са ( 40лв. за брой), заради различното топлинно число.
В трансмисията при АТ вариантът нямаме +/- на скоростния лост, и няма Power/ Hold, което се компенсира с по-голямата мощност от европейския автомат.
При МТ вариантите, кутията няма бавни скорости!!!
Външните габаритни елементи по автомобила са на 100% еднакви с европейските версии, което е предимство при евентуална нужда от подмяна на калник, броня и подобни.
Щатските варианти ( не само Форестър ) си идват с напречни рейки на тавана, НО те са 0,6мм. по-широки от европейския стандарт. При монтаж на кутия, може да се наложи леко моделиране.
При моя форестър конкретно има фабричен DLR модул за дневни светлини, който е вързан на късите.
А сега и минусите :)
Американските версии на форестър ( при аутбек , не винаги е така), са орязани яко от към "стандартни " екстри за Форестър.
Няма подгрев на седалки, няма подгрев на челно стъкло, няма подгрев на огледалата, нямат ксенонови фарове и често са с Климатик, не климатроник.
При втора генерация Форестър ( фейслифт) страничните огледала не са като при ЕУ версиите ( големи с мигач), а са от модела преди фейслифта. Няма Шебидах.
Темпомат има, както и халогени, НО няма фар за мъгла!!!!! светят две двойки габарити отзад.
Ако заводски е оборудван с теглич, той се различава от европейския ( инсталацията).
Основно минусче ( с което се свиква), че киломертажа е в Мили, Скоростомера е с основна мерна единица Мили, а под тях са километрите. Темтературата е в Фаренхайти. Радиото хваща четни честоти само :) . Радиото се сменя лесно, не е проблем, Но софтуерна преработка на останалото не се получава. Евентуално ако е правен за Канада е по-нормален :)
Подгрев на огледала ако има изобщо ( дооборудване) е на отделен бутон. Вместо символа за ръчна спирачка си пише Brake!!

Фори първа генерация пак е с 2.5 мотор - 156кс, втора преди фейслифта е 165кс.

За аутбек Б12 , не се сещам за фрапиращи разлики между моделите, освен в интериорното оборудване ( пак е поизрязано).
В външните елементи почти няма разлики, освен панелите на вратите ( малко по - различен дизаин).
НО при Аутбек Б13 - няма нищо еднакво във външната обвивка на колата. Различни са преден капак, маска, броня, фарове.
Б13 са малко по пожалени от изрязване на екстрите в купето :)
По спомен имат и разлика в полуоските.

Това се сещам на първо време.
Дано се включат и други колеги с преки наблюдения и да стане интересна и полезна тема.

Автор:  SpliFF [ Сря Дек 06, 2017 2:37 pm ]
Заглавие:  Re: Прилики и разлики между EU и US ( JP) модели Субару

При Б12 има разлика във височината мисля ,че за USA клиренса е 200мм докато при европейския е 190мм и там стандартния размер на гуми е 225/60 16. Другото което се сещам e ,че при американските модели някой имат Mcintosh озвучение което е с subwoofer в задната дясна ниша в багажника или под пасажерската седялка. Доста от външно имат разлика в корите и USA доста от тях имат дръжка на вратата на багажника.

Автор:  askeless [ Чет Дек 07, 2017 5:21 pm ]
Заглавие:  Re: Прилики и разлики между EU и US ( JP) модели Субару

Всъщност на този 2.5 USDM атмосферен двигател доста се различава от EUDM Легаси 2.5 до 2006г., чак фейслифт е с такъв мотор и той е с променлив лифт на клапаните (нещо като В-тек), а не с променливо газоразпределение (ВВТИ). Затова на едната глава соленоида е отпред, а на другата отзад и затова и на двете има датчици за налягане на масло. Разпределителните валове и главите са различни от старите 2.5. Разлика има в картите за работа на ЕКУ, тъй като горивата в САЩ също не се славят като много добри, но тъй като не е перформънс ориентиран двигател, реално тези разлики не се усещат. Освен разликата с липса на sport shift или power/hold (не знаех), основната разлика от 2.5хт EU е че АТ кутията на USDM 2.5 е ACT-4, а не VTD, не зависимо, че с VDC. Общо взето същата кутия като на EU 2.0 158кс с ej204.
Освен екстериора обикновено разлики между EU и US има в интериора - седалки, конзоли.
Интересно ми е честно казано има ли разлика в качеството на сглобката на интериора и използваните материали. По лични впечатления такава разлика при USDM и EUDM Legacy b13 няма - и двете са еднакво пластмасови, но не съм оглеждал в детайли. Някой ако има по преки впечатления.
Поздрави!

Автор:  peshehodetz [ Чет Дек 07, 2017 9:01 pm ]
Заглавие:  Re: Прилики и разлики между EU и US ( JP) модели Субару

askeless написа:
тъй като горивата в САЩ също не се славят като много добри


И как стигна до този извод :(

Автор:  steling [ Пет Дек 08, 2017 8:34 am ]
Заглавие:  Re: Прилики и разлики между EU и US ( JP) модели Субару

askeless написа:
Освен екстериора обикновено разлики между EU и US има в интериора - седалки, конзоли.
Интересно ми е честно казано има ли разлика в качеството на сглобката на интериора и използваните материали. По лични впечатления такава разлика при USDM и EUDM Legacy b13 няма - и двете са еднакво пластмасови, но не съм оглеждал в детайли. Някой ако има по преки впечатления.
Поздрави!


По мои наблюдения няма нищо фрапиращо различно ( при форито). За бека е ясно че отвън и отвътре е друг. Форко е еднакъв до болка, но той е като дъщерната фирма на големия производител. Всички технологии ( освен мотора) са от версията преди фейслифта. Единствен + в салона, че имам подлакътник на задните седалки и 4 стойки за чаши. две в барчето и две на обратната страна на подлакътника. Както сам каза, другото си е все едно такова пластмасово :)
Я бях забравил - Форито е с барабанни спирачки отзад :) и няма VDC - колкото и да не разбирам защо.
Моето радио е сменено с европейско, но и с оригиналното няма управление от волана.
Прилагам снимки:
Прикачени файлове:
24862514_10215157655637137_6299647884743024160_n.jpg

Прикачени файлове:
24775212_10215157654637112_4053699556239150015_n.jpg

Прикачени файлове:
24775119_10215157653717089_4739607105043344227_n.jpg

Прикачени файлове:
24775199_10215157654397106_6017491841015541185_n.jpg

Прикачени файлове:
24774668_10215157653357080_8868537591454277522_n.jpg

Автор:  katlak [ Пет Дек 08, 2017 7:04 pm ]
Заглавие:  Re: Прилики и разлики между EU и US ( JP) модели Субару

Доколкото съм чел, но не претендирам за изчерпателност - Subaru в САЩ произвеждат Outback и Tribeca (беше). За това и има разлики между US/EU версиите. За Forester мисля всичко е Japan като страна на произход и за това нямат (големи) разлики.

Моите наблюдения за Forester SH:
Екстериор - всичко е същото с изключение на усиления габарит (за мъгла), оттатък Атлантика не го изискват и има светлина за заден ход и от двете страни, като на мен ми харесва, защото в тъмното осветява двойно. Другата разлика е липсата на мигачи в калниците и огледалата. Имам автоматични дневни светлини, които се включват след като колата потегли и остават включени докато не превключиш на Р.
Другото е нивата на оборудване - ксенон и пръскалки за фаровете само в топ версията (Ultimate). Теглича е лесен, има си куплунг в багажника, не го следи по CAN, та с малко кабеляк правиш чудеса.

Интериор - разликата е в екстрите. Климатика е масов, климатроник почти никой не поръчва явно, иначе се предлага - не ми е ясно защо. :pardon: Скоростомера, разхода и градусите са нормални (Канада), радиото е само на нечетни десетични честоти, но се сменя, в алиекспрес има оригинално EU. Няма безключово палене и реглаж на фарове по височина (пак странно). Шофьорската седалка е електрическа, без памет, ама това си е до марка. Отоплението на седалките е на две позиции low/high, а не с потенциометър.

Мотора (атмосферния) след 2011 е FB25 и го няма в EU, но е PZEV сертифициран или поне така твърдят от Subaru, което пък е в противоречие с нагласите във форума, че на американците не им дреме за екологията. За настройки на ЕКУ и горивни таблици не мога да кажа. :beer:

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/