Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Сря Яну 23, 2019 3:54 pm



Отговори на тема  [ 77 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща
 Въпрос за Lineatronic 
Автор Съобщение

Регистриран на: Нед Яну 07, 2018 2:50 pm
Мнения: 13
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Ето това звучи окуражаващо:)
Остава да открием един сервиз поне в нашите географски ширини и дължини, който може да отремонтира такива скоростни кутии при нужда..... та да наберем смелост:) Чак ми е малко странно.... не една и две марки в последните 7-8 години вкараха подобни автоматици.....и така и не се "отвори" някой да ги поправя, да ги подновява софтурено, да прави компютрите им и т.н. Ама какво се чудя, Аудитата от 2001 са с такива кутии и още "спят" автомонтьорите! :)
П.п: мааалко ме е яд, че не съм се запалил от рано по това да съм механик, не твърдя, че щях да стана факир в ремонта на автоматици, ама определено неумението и нежеланието на други, биха ме надъхали като за олимпийски финал :)

Нед Яну 21, 2018 9:58 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Окт 11, 2006 11:47 pm
Мнения: 2261
Местоположение: Sofia
Автомобил: 2.0EcoBoost,3.0 EA839, MA1.20
Рейтинг: 469
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
На Субару CVT е добре да се сменя маслото на едно 80-100000 км , макар че се води "вечно" и да се прави ъпдей на кутията (ако има такъв). Засега статистичеси е здрава кутия с някои издънки в началото.
Принципно този тип скоростна кутия е доста проста като принцип на работа, по-евтина за производство и една идея по-безпроблемна във времето. Те затова масово Японците ги слагат, гледат дълговечност, а не задоволство от карането на колата. Всички Лексъси хибрид са с такива скорости и държат по над 500000 км, Приусите също, Субару само такива вече слагат, Нисан, Тойота и други марки също масово ги вкараха в употреба.

Пон Яну 22, 2018 9:18 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1176
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 814
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Fireblood-Subaru написа:
Ето това звучи окуражаващо:)
Остава да открием един сервиз поне в нашите географски ширини и дължини, който може да отремонтира такива скоростни кутии при нужда..... та да наберем смелост:) Чак ми е малко странно.... не една и две марки в последните 7-8 години вкараха подобни автоматици.....и така и не се "отвори" някой да ги поправя, да ги подновява софтурено, да прави компютрите им и т.н. Ама какво се чудя, Аудитата от 2001 са с такива кутии и още "спят" автомонтьорите! :)
П.п: мааалко ме е яд, че не съм се запалил от рано по това да съм механик, не твърдя, че щях да стана факир в ремонта на автоматици, ама определено неумението и нежеланието на други, биха ме надъхали като за олимпийски финал :)


Колега, а как според теб се ремонтира изгоряла електрическа крушка? :)

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пон Яну 22, 2018 1:29 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 07, 2018 2:50 pm
Мнения: 13
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Изгорялата електрическа крушка се заменя с нова. Стойността на която е няколко десетки хиляди пъти по-ниска от стойността на жилището, автомобила и т.н.. Ако автомата на колата се повреди, е добре да може да бъде поправен, все пак стойността му е само няколко пъти по-ниска от цялото превозно средство като ново. Ако това имаш в предвид разбира се, колега:)
Нима нещо толкова нечувано поисках, като казах че се надявам някой, някъде да може да ги ремонтира?:)

Вто Яну 23, 2018 9:40 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1176
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 814
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Зададох малко закачливо въпроса колега, но целта беше да насоча вниманието ти към две понятия в техниката и машиностроенето - контролопригодност и ремонтопригодност. Електрическата крушка е класически пример за неконтролопрогоден и неремонтопригоден компонент. В свят, в който всички производители работят при жестока конкуренция, печалбите от продажба на автомобили е мизерна. Доходната част е продажбата на консумативи, резервни части и сервизни услуги. Всеки производител може (и го прави) целенасочено да проектира елементите на автомобила с определен ресурс и в негов интерес е механизма да е контролопригоден и ремонтопригоден само в условията, в които той има превъзходство - специализиран сервиз, специализирана апаратура, компановка на механизма за подмяна на цели обособени доставени само от него части. Последният му приоритет е механизма (компонента) да се ремонтира от всеки гараж с подръчни средства - дори напротив, той цели подмяна вместо ремонт. Защото труда е доста скъп в други места на планетата. Пример за това са пластмасовите помпи за спирачната система. Преди 25 години биха се разсмели на идеята да сменяш цяла помпа вместо да я разглобиш и да смениш гумички за 3 лв. Надявам се разбираш за какво иде реч.
Мога да те успокоя, че Субару по принцип "малко бавно загряват" и в този случай все още правят нещата доста по-ремонто пригодни от тези на останалите производители. Това се променя в същата описана посока за съжаление, но икономиката има превес над техниката в нашето съвремие.
Ако всеки мислеше за ремонт преди да си купи колата, кой би си взел Бугати, Пагани и прочие техно чудеса?
Взимай каквото ти хареса и допада, пък бъдещето ще покаже дали ще се ремонтира или не.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
 30

Сря Яну 24, 2018 10:32 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 07, 2018 2:50 pm
Мнения: 13
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Да, това което казваш е точно така. :)
Проблема при Ауди например /просто с тях имам досег/, е че именно в официалните им сервизи никакъв ремонт на скорости не могат да ти направят....говорим за CVT. Просто ти предлагат чисто нова.......на цена с труда.....ще цитирам по спомен..."около 11 000 евро"!
Разбира се, вързали са си гащите и най-важният и съществен елемент в кутията не се предлага като резервна част. Всичко останало го има. Стига се и до въпроса, щом в официалните сервизи не се предлага ремонт /не само в България/, защо се предлагат оригинални резервни части?! Ей такива разсъждения..... :)
Ще дам един пример... преди няколко години си закупихме Ауди /не сегашното/, взехме го от автосалон. беше на 8 години и по километраж 252 000 км. Изглеждаше супер....абе все едно е стояла във витрина,въпреки пробега. В течение на времето наистина нямахме никакви проблеми с нея, освен че след 2 години я откраднаха. Та....малко след като я закупихме, открих в интернет предишната собственичка, жена на нашите години /бях и преписал името и адреса от старите документи преди да ги вземе кат/. В крайна сметка от чисто любопитство я попитах как си купих здрава кола за толкова малко пари. Тя беше озадачена, каза че скоростната и кутия е "умряла" и са и поискали доста солена сума за нова кутия /повече, отколкото искат тук/. И...тя е оставила колата в някакъв автосалон и си е купила нова. Вече.....на колата откъде и каква кутия е сложена мога само да гадая, оказа се с изтрит сериен номер, явно е крадена. Но....работеше като часовник:)
Отпеснах се малко.....за което се извинявам:)

Сря Яну 24, 2018 9:53 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1176
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 814
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Предвид, че и двете кутии Lineartronic и Multritronic споделят някои компоненти и са резултат от инженеринг на една компания (LuK), мисля че можеш да очакваш същото развитие при наличие на проблем. Днешните CVT кутии са изключително сложни механизми, които изискват специфични и комплексни умения и апаратура. Производителите са си направили сметката, че пълното диагностициране и ребилд от квалифициран механик (70-120 Euro/h) при необходимо време от 20-30 часа не си заслужава парите, при положение, че поддържат нови кутии на склад. За възрастта на колите у нас единствения вариант остава втора употреба кутия (както са направили в твоя случай). Не бих разчитал на ремонт при сегашното ниво на дилъра.
Ако търсиш ремонтопригоден мехнизъм (стандартен хидротрансформатор) трябва да промениш нещо в критериите за търсене.
Успех.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Чет Яну 25, 2018 11:24 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юли 16, 2008 10:13 am
Мнения: 826
Местоположение: Варна
Автомобил: Outback 2.5 CVT Limited
Рейтинг: 43
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Руснаците ремонтират всичко! Имайки предвид факта колко субара се карат там.
https://www.transakpp.ru/232/main/subar ... 0-cvt.html

Тва е един от многото сервизи в Москва.

още малко информация за TR690 https://akppro.com/en/archive/article/l ... onic-tr690
и TR580 https://akppro.com/en/archive/article/tr-580
като втория очевидно е по - добрия избор но на Аутбеците е чак след фейслифта от 2013-та.

Кутиите са си ОК. Просто клапаните който най - често страдат не се продават отделно, а в комплект с valve body-to на цена от 1000 + евро.

Вто Яну 30, 2018 12:57 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1176
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 814
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Русия е голяма страна. Благодарско за линковете. Частите ги има, остава да намериш една чиста баня и ремонта е готов ROFL .
Само като гледам цифрите при сериозен ремонт (шпулите, верига, лагери, семеринги, клъчпакове) са над 4000 лв и отделно труд......
Пък като гледам и до какви препоръки са стигнали за тия кутии:
- Не вдигайте повече от 130-140km/h :bow:
- при 200км/ч за 10 мин - отиваш на ремонт :beer:
- не буксувай в сняг и не тръгвай рязко :-~

Вече съм сигурен, че всяка втора кола със CVT идваща от Германия е за ремонт ROFL
Мааалко са се поувлекли май.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Яну 30, 2018 1:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 22, 2009 12:36 am
Мнения: 2332
Местоположение: Варна
Автомобил: Forester Boxer Diesel Lineartronic
Рейтинг: 228
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Русия е голяма страна. Благодарско за линковете. Частите ги има, остава да намериш една чиста баня и ремонта е готов ROFL .
Само като гледам цифрите при сериозен ремонт (шпулите, верига, лагери, семеринги, клъчпакове) са над 4000 лв и отделно труд......
Пък като гледам и до какви препоръки са стигнали за тия кутии:
- Не вдигайте повече от 130-140km/h :bow:
- при 200км/ч за 10 мин - отиваш на ремонт :beer:
- не буксувай в сняг и не тръгвай рязко :-~

Вече съм сигурен, че всяка втора кола със CVT идваща от Германия е за ремонт ROFL
Мааалко са се поувлекли май.

В Германия на един колега му казали да не ползва моторна спирачка от падъл шифт-а,че не признавали гаранцията..... ](*,)

_________________
Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic

Вто Яну 30, 2018 2:32 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Окт 11, 2006 11:47 pm
Мнения: 2261
Местоположение: Sofia
Автомобил: 2.0EcoBoost,3.0 EA839, MA1.20
Рейтинг: 469
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Каква е статистиката за тези кутии, чупят ли се масово , има ли сериозен проблем или са предимно частни случаи. Аз не съм чул засега за нещо сериозно, но честно не съм се и ровил в нета...

Вто Яну 30, 2018 2:36 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1176
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 814
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Всичко се чупи, особено като влезе в БГ. Първата модификация имаха серия със сериозен проблем, свързан с разпробиване на кутията. При втора генерация промениха сериозно дизайна, теглото и размерите, и валв бодито. Сега основно идват с "шум", който изисква отваряне и най-малкото подмяна на лагери. Обаче както пише и в сайта - они са са застраховали и лагера идва с корпуса :pardon:.
Тепърва ще се чува масово. Не мисля, че ще има истерия, но дизайна има някои ограничения, които трудно ще се спазват в Европа и у нас. Германеца ходи с нея по "черния" път до Малките градинки (вилните зонички) и е ОК, ама после идва в ръцете на Дончо Гагауза (името е измислено) и оня я емва да гони уазките в горите и ПЛЯС почва с песента " Тия Субара мамата ...... а - чупят се кат арменски сладки"

Неслучайно най-големия бум на CVT e в Азия (45% дял)

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Яну 30, 2018 3:38 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 278
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 85
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Русия е голяма страна. Благодарско за линковете. Частите ги има, остава да намериш една чиста баня и ремонта е готов ROFL .
Само като гледам цифрите при сериозен ремонт (шпулите, верига, лагери, семеринги, клъчпакове) са над 4000 лв и отделно труд......
Пък като гледам и до какви препоръки са стигнали за тия кутии:
- Не вдигайте повече от 130-140km/h :bow:
- при 200км/ч за 10 мин - отиваш на ремонт :beer:
- не буксувай в сняг и не тръгвай рязко :-~

Вече съм сигурен, че всяка втора кола със CVT идваща от Германия е за ремонт ROFL
Мааалко са се поувлекли май.

Да не забравяме, че и удар в бордюр, както и изкачване на големи наклони също еб@ват майката на кутиите.
За мен офроуд и вариатор са несъвместими неща, но пък кой съм аз, че да ги съдя. Това беше основната причина да не си купя Мурано. Това ще е основната причина и да не си купя повече и Субару. Като ще е кросувър, да е такъв, като ще е кола, може и вариатор, но няма място у калта ](*,)

Вто Яну 30, 2018 9:36 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm
Мнения: 205
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Един колега с мурано 3литрово веднъж му се случи ВТ - София да я вземе много бързо. (незнам колко е карал, каза на магистралата на няколко пъти вдигнал 200, един резервоар бензин едвам му стигнал до софия) и нищо му няма на кутията.

Вто Яну 30, 2018 10:58 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 278
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 85
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Warxcell написа:
Един колега с мурано 3литрово веднъж му се случи ВТ - София да я вземе много бързо. (незнам колко е карал, каза на магистралата на няколко пъти вдигнал 200, един резервоар бензин едвам му стигнал до софия) и нищо му няма на кутията.

Велико Търново - София и с Кайен 500 к.с. не може да го вземеш с 200 км/ч средна скорост. А по АМ Хемус към София, са доста малко местата, където някой ще вдигне 200 км/ч.

Вто Яну 30, 2018 11:06 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm
Мнения: 205
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
kronos написа:
Warxcell написа:
Един колега с мурано 3литрово веднъж му се случи ВТ - София да я вземе много бързо. (незнам колко е карал, каза на магистралата на няколко пъти вдигнал 200, един резервоар бензин едвам му стигнал до софия) и нищо му няма на кутията.

Велико Търново - София и с Кайен 500 к.с. не може да го вземеш с 200 км/ч средна скорост. А по АМ Хемус към София, са доста малко местата, където някой ще вдигне 200 км/ч.

Понеже горе се казва
Цитат:
- при 200км/ч за 10 мин - отиваш на ремонт


Затова го казвам. Би трябвало да са ги направили малко по-здрави.

Що ще слагат ХМоде за офроуд уж в ЦВТ-то?

Вто Яну 30, 2018 11:07 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1176
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 814
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Това го цитирах с ирония от руския сайт. Естествено, че нищо няма да и стане на кутията. Ми то в тубата е пълно с руснаци дето орат с Forester ХТ всякакви нивя, блата и калища. Ако беше толкова чупливо CVT-то досега да са оревали нета.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Сря Яну 31, 2018 12:00 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юли 16, 2008 10:13 am
Мнения: 826
Местоположение: Варна
Автомобил: Outback 2.5 CVT Limited
Рейтинг: 43
От звездите одобрен
Отговори с цитат
В тия сайтове малко са прекалили :). В Subaruoutback.org е пълно с аутбеци cvt с който си теглят караваните и лодките и нямат проблеми. Е има и такива с проблеми, но не е масов проблема. Все пак знаем новите BMW-та колко се трошат :facepalm:

Сря Яну 31, 2018 4:26 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Окт 11, 2006 11:47 pm
Мнения: 2261
Местоположение: Sofia
Автомобил: 2.0EcoBoost,3.0 EA839, MA1.20
Рейтинг: 469
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Kenshin написа:
Все пак знаем новите BMW-та колко се трошат :facepalm:


Знам, че е офф, ама какво имаш предвид, от опит ли го твърдиш или някаква статистика....и кои БМВ-та, че те имат доста над 10 модела....освен това тук се говори са скоростни кутии... ти това ли визираш, че се чупи при БМВ ?

Сря Яну 31, 2018 5:04 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 07, 2018 2:50 pm
Мнения: 13
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Всичко може да се счупи! Нали знаете, "ако едно нещо може да се обърка, то се обърква" :D
Не искам да правя генерален извод след 2 страници коментари, но за сега изглежда, че независимо от цената...така или иначе в България никой не може да направи ремонт на такава кутия......за сега!? Не съм изненадан.... зададох въпроса с леката надежда, че може да греша, но.... :) Ето това ще е основната причина ако не се реша за Субару. Толкова години не ми харесваха интериорно.... след като заприличаха на коли отвътре, започнаха с гатанките отвън:) Ама....на човек угодия няма..... аз не правя изключение :lipseal:

Сря Яну 31, 2018 10:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 77 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор!

Криейтив Комънс договор