Субару Форум България
https://www.subaruclubbg.com/forum/

4х4 на баир
https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=24678
Страница 2 от 3

Автор:  ico_tech [ Сря Яну 17, 2018 1:37 pm ]
Заглавие:  Re: 4х4 на баир

За да те издърпа предния мост трябва да имаш разлика в скоростите на 1 предно и 1 задно колело. Т.е. ти вече трябва да буксуваш някъде. А буксуването някъде означава, че две гуми от един мост се въртят с различна скорост и въртящият момент отива при гумата с най-малко съпротивление. При хлъзгава настилка много рядко коефициента на триене под различните гуми е еднакъв, а предавания момент зависи от товара на гумата, наклона на шосето, брой пътници, багаж, ъгъл на гумите и прочие. Субективно ти усещаш, че те дърпа предния мост, но ако слезеш ще видиш, че на практика колелата буксуват в произволен ред и общите им усилия придават движение в крайна сметка. Предлагам ти прост тест - влизаш на сняг/лед, вкарваш първа и се "изстрелваш" все едно си на драг състезание. Вкарваш всички гуми в движение и непрекъснато буксуване и виждаш как се развива филма. Вероятността да тръгнеш направо е малка или поне равна на тази да започнеш да коригираш траекторията с въртене на волана в стил "управление на чук и гек".
Това е едно от усещанията заради, които обичам тия 'грозни' коли :love:

Автор:  steling [ Сря Яну 17, 2018 2:14 pm ]
Заглавие:  Re: 4х4 на баир

хубаво почваме втора страница с проблема на човека, ам ада се включи и той със жокера :)
АТ/МТ най малко. С повече/ по малко газ :)
Да върви дебата в темата.

Автор:  r_o_s_k_o_84 [ Сря Яну 17, 2018 8:16 pm ]
Заглавие:  Re: 4х4 на баир

Ръчка е колата колеги. На равно с повече газ не се сучи само на нагорнище. От място на кръстовище тръгвам завивайки наляво и направо си тръгна задницата и с обратен волан и същата газ и предното си дърпа и влиза у пътя веднага.Гумите за зле. Твърди са. Имът грайфер на ръба. Предните са 5.5мм задните са 5мм.

Автор:  Greg4o [ Сря Яну 17, 2018 10:02 pm ]
Заглавие:  Re: 4х4 на баир

Аз като пиша за гумите не си чеша езика.
:beer:

Автор:  kronos [ Сря Яну 17, 2018 10:14 pm ]
Заглавие:  Re: 4х4 на баир

Ами и аз мислех, че са гумите. Лошо е, че нямаш ESP, който да компенсира това.

Автор:  steling [ Чет Яну 18, 2018 8:41 am ]
Заглавие:  Re: 4х4 на баир

r_o_s_k_o_84 написа:
Гумите за зле. Твърди са. Имът грайфер на ръба. Предните са 5.5мм задните са 5мм.


Колега, те като са зле гумите, малкия проблем ти е, че се криви като тръгва.
Тя така няма и да спира, което е по-лошия вариант на ситуацията.
Имай в предвид, че единия ти фар струва малко повече от комплект хубави гуми - Нови :)
Хвърляй галошите.

Автор:  rmiroslavov [ Чет Яну 18, 2018 11:26 am ]
Заглавие:  Re: 4х4 на баир

Роско, вместо да се налага да отговаряш на въпроси за колата, направо дай номера на рамата. :cool:

Другото интересно е дали колата има Тракшън контрол.

Монката
Цитат:
Ако всичко по колата е наред, предния мост ще те издърпа и няма да позволи на задния мост да те завърти.

Може би, но зависи дали е има VTD и какво е разпределението на въртящият момент.

Дори и всичко да е наред по колата, пак ще сучи настрани. Просто все ще има някой градус на някъде крив. :beer:

Автор:  r_o_s_k_o_84 [ Пет Яну 19, 2018 2:47 am ]
Заглавие:  Re: 4х4 на баир

Прикачени файлове:
Screenshot_2018-01-19-02-44-29-033.jpeg

Автор:  slavckc [ Пет Яну 19, 2018 9:45 am ]
Заглавие:  Re: 4х4 на баир

rmiroslavov написа:
Роско, вместо да се налага да отговаряш на въпроси за колата, направо дай номера на рамата. :cool:


rmiroslavov, ако е възможно дай информация за оборудването и на този VIN: JF1SH5LW49G048164
Поне досега не мога да открия какви системи има. :beer:

Автор:  Alxx [ Пет Яну 19, 2018 9:58 am ]
Заглавие:  Re: 4х4 на баир

http://en.vindecoder.pl/JF1SH5LW49G048164

Автор:  ico_tech [ Пет Яну 19, 2018 11:35 am ]
Заглавие:  Re: 4х4 на баир

в Полша не знам как е, но почти на 100% тази кола няма "Traction&Stability" control, както са го обявили в сайта.
В това поколение глезотиите са запазени само за вариант турбо.
Единственото, което автомобила има почти сигурно е виско LSD в задния диф. Не, че не помага, но понякога дава точно такава ситуация - задницата иска да изпревари предницата. Заради това или по друга причина в следващото поколение Форестър и Легаси(2008-9+) няма вече блокажи отзад, обаче си идват с VDC серийно (ЕSP+TRC+EBD+ABS). Аз примерно останах доста приятно изненадан от възможностите на VDC при диагонал.

А и ако имаше VDC таблото ще свети като елха при тези заигравки - собственика да каже.

Автор:  pantata [ Пет Яну 19, 2018 1:35 pm ]
Заглавие:  Re: 4х4 на баир

ico_tech написа:
в Полша не знам как е, но почти на 100% тази кола няма "Traction&Stability" control, както са го обявили в сайта.
следващото поколение Форестър и Легаси(2008-9+) няма вече блокажи отзад, обаче си идват с VDC серийно (ЕSP+TRC+EBD+ABS). Аз примерно останах доста приятно изненадан от възможностите на VDC при диагонал.


Това как го реши?

Автор:  Vmax [ Пет Яну 19, 2018 2:08 pm ]
Заглавие:  Re: 4х4 на баир

rmiroslavov написа:
Може би, но зависи дали е има VTD и какво е разпределението на въртящият момент.



Колата е с ръчна кутия - какво VTD, какви 5 лева?
Най-вероятните причини са:

1. Няма читави гуми
2. Ако наклона е голям, то има дисбаланс в разпределнието на теглото между преден заден мост, спрямо АВД системата ( в случая 50/50 фиксирано )

Не съм проверявал рамата, но тези модели масово са без ЛСД отзад, и все пак ако има ( някои коли от Швейцария, Австрия и Германия са поръчвани със "зимен пакет", който включва ЛСД ), то и това може да е част от причините.

В подбна ситуация, Субару с АТ и ВТД, ще има предимство, заради по-голямото АВД разпределение на задния мост ( >60% ).

Автор:  BAlexandrov [ Пет Яну 19, 2018 2:27 pm ]
Заглавие:  Re: 4х4 на баир

Има LSD това на Роско :idea:

Автор:  ico_tech [ Пет Яну 19, 2018 2:30 pm ]
Заглавие:  Re: 4х4 на баир

pantata написа:
ico_tech написа:
в Полша не знам как е, но почти на 100% тази кола няма "Traction&Stability" control, както са го обявили в сайта.
следващото поколение Форестър и Легаси(2008-9+) няма вече блокажи отзад, обаче си идват с VDC серийно (ЕSP+TRC+EBD+ABS). Аз примерно останах доста приятно изненадан от възможностите на VDC при диагонал.


Това как го реши?


Ми де да знам.... с четене сякаш. Ако имаш инфо за модел Легаси 2009+ (BM/BR9) с LSD отзад постни модификацията да я видим.

Автор:  pantata [ Пет Яну 19, 2018 2:33 pm ]
Заглавие:  Re: 4х4 на баир

ico_tech написа:

Ми де да знам.... с четене сякаш. Ако имаш инфо за модел Легаси 2009+ (BM/BR9) с LSD отзад постни модификацията да я видим.


Това е друго, но 2008-2009 още са BL/BP

Автор:  ico_tech [ Пет Яну 19, 2018 2:49 pm ]
Заглавие:  Re: 4х4 на баир

2008 се отнасяше за Форестър. Тук ключовата думичка е 'следващото' поколение за двата модела.

Автор:  antonimoo [ Пет Яну 19, 2018 2:58 pm ]
Заглавие:  Re: 4х4 на баир

Мисля, че тази табличка ще помогне да се реши въпросът за TO BE or NOT TO BE LSD. :good:

Автор:  Alxx [ Пет Яну 19, 2018 8:14 pm ]
Заглавие:  Re: 4х4 на баир

BAlexandrov написа:
Има LSD това на Роско :idea:

Той с т'ва трябваше да почне, не да гадаем като циганки пред централна баня ](*,) :pardon:

Автор:  r_o_s_k_o_84 [ Съб Яну 20, 2018 9:53 am ]
Заглавие:  Re: 4х4 на баир

Съжалявам колеги. Нов съм. Не ги чувам тия електроники ама никък даже. От 2 месеца я имъм тази кола и за друга марка не изкам и да си помисля. Направо се влюбих в марката.Лека полека ще се усъвършенствам.

Страница 2 от 3 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/