Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 10:17 pm



Отговори на тема  [ 81 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща
 Проблем с алтернатор и зареждане 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Беше. Сега е с чистак Варта ЕФБ.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Ное 17, 2020 6:58 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И при мен алтернатора сдаде багажа - естествено релето :giggle:
Реших да не правя никакви експерименти и сложиха оригинално за 230 лева, както и смениха профилактично четките. Добре, че очаквах подобен разход и фонда за ремонти е сравнително пълен :D
Сега няма никакви светещи лампи и държи 14,4 V на студен мотор и пуснати ксенони.
 15

Пон Фев 22, 2021 10:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ето и малко снимки на старото оригинално реле и номера на новото:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Чет Фев 25, 2021 1:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm
Мнения: 350
Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Как така хем си сменил релето ,хем профилактично и четки , то новото реле си идва с нови четки ? Или сте сложили нови четки на старото за са е резервно ?
п.с. от Франзискуп ли е релето ?

Съб Фев 27, 2021 5:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
peshaka11 написа:
Как така хем си сменил релето ,хем профилактично и четки , то новото реле си идва с нови четки ? Или сте сложили нови четки на старото за са е резервно ?
п.с. от Франзискуп ли е релето ?

Забравих да напиша в последното мнение, че се отказах от други четки, защото старото реле не става за нищо. Просто го снимах ако някой реши сам да ремонтира, да знае как изглежда релето и какъв му е номера от Мицубиши.

Съб Фев 27, 2021 6:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Привет Колеги,
Да споделя и моя казус. Признавам си, че започнах да следя волтажа в запалено положение едва когато сложих нов акумулатор и Алекс ми замери 14,4V на загрял автомобил без товар. Алтернатора му свиреше ролката, та го закарах веднага на алтернаторджия и е с нова ролка, както и лагерчетата му са подменени с нови японски. Според него реле-регулаторът е напълно изряден и няма ядове с него. От тогава следя редовно волтажа във всяко едно положение( студен мотор, с товар и без, след голям пробег и т.н. ), като последно сега след дълго пътуване обратно от Гърция, т.е. няма шанс да не е зареден акумулаторът. Колкото и товар да пусна едва пада на 14,3V и така си държи стабилно и постоянно без да мърда надолу. Говорих пак с алтернаторджията и той каза, че ако има какъвто и да е проблем с релето, то напрежението ще играе и ще варира основно нагоре, но щом стои "залепено" няма как да е от релето.
Възможно ли е да имам проблем с компютъра, че нали той "поръчва" волтажа на алтернатора според нивото на зареждане на акумулатора, или да търся друг алтернаторджия?
Предполагам, че и преди колата си е била така и с някакъв оборотен куче марка акумулатор от Горубляне изкарах 3 години без да умре напълно до последно, но все пак това си се води висок волтаж да се поддържа постоянно без да смъква.

Вто Сеп 14, 2021 3:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Дек 19, 2019 8:55 am
Мнения: 153
Местоположение: София
Автомобил: '17 WRX
Рейтинг: 243
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nikentce написа:
Привет Колеги,
Да споделя и моя казус. Признавам си, че започнах да следя волтажа в запалено положение едва когато сложих нов акумулатор и Алекс ми замери 14,4V на загрял автомобил без товар. Алтернатора му свиреше ролката, та го закарах веднага на алтернаторджия и е с нова ролка, както и лагерчетата му са подменени с нови японски. Според него реле-регулаторът е напълно изряден и няма ядове с него. От тогава следя редовно волтажа във всяко едно положение( студен мотор, с товар и без, след голям пробег и т.н. ), като последно сега след дълго пътуване обратно от Гърция, т.е. няма шанс да не е зареден акумулаторът. Колкото и товар да пусна едва пада на 14,3V и така си държи стабилно и постоянно без да мърда надолу. Говорих пак с алтернаторджията и той каза, че ако има какъвто и да е проблем с релето, то напрежението ще играе и ще варира основно нагоре, но щом стои "залепено" няма как да е от релето.
Възможно ли е да имам проблем с компютъра, че нали той "поръчва" волтажа на алтернатора според нивото на зареждане на акумулатора, или да търся друг алтернаторджия?
Предполагам, че и преди колата си е била така и с някакъв оборотен куче марка акумулатор от Горубляне изкарах 3 години без да умре напълно до последно, но все пак това си се води висок волтаж да се поддържа постоянно без да смъква.


Не знам дали се води висок волтаж това и според кого, но на Легасито тъй като на антирадара една от опциите за показване на дисплея когато не писка е именно заряда на акумулатора - показваше ми същото - 14.3-14.4 - за две години без никакви отклонения. Аз също смених акумулатора още като взех колата - за да му важи гаранцията замерват как зарежда алтернатора - и там го измериха 14 и нещо - казаха, че всичко е ок. Според мен се "филмираш" излишно.

Вто Сеп 14, 2021 4:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не си пускай филми, ами ела някой ден да ти тествам всичко. Знаеш, безплатно е пък и май ти е време за периодична?

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Сеп 14, 2021 8:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kronos написа:
Забравих да напиша в последното мнение, че се отказах от други четки, защото старото реле не става за нищо. Просто го снимах ако някой реши сам да ремонтира, да знае как изглежда релето и какъв му е номера от Мицубиши.

Между другото, на Данчо(kronos) заряда е 100% в норми, установено при монтажа на новия Moll Xtra charge. Имало е ефект. Аз си сложих същата батерия на новата придобивка и засега всичко изглежда ок. До края на месеца цената е -25%.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Сеп 14, 2021 9:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Сега е на бояджия и после влиза в бокса за пълно обслужване за следващите 5 години ;)
Мисля, че Moll ще издържи 5 години, че Varta-та почти изкара толкова, но беше тръгнала да сдава багажа, когато Сашо я замери. Според мен точно стария алтернатор беше сдухал стария акумулатор.

Сря Сеп 15, 2021 7:43 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Фев 18, 2012 11:00 pm
Мнения: 168
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT,VTD/09
Рейтинг: 47
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте колеги, да споделя и аз. Опитвам се да разбера дали проблема е в моя алтернатор (110A) или попадам на лоши бройки акумулатори? ](*,)
Предния акумулатор Exide изкара 2 години, сегашния Bosch S5/63Ah/610А е на път да приключи за по-малко от година и половина. Алтернатора като напрежение се държи в диапазона 13.4-14.8V при товар или без, на празен ход или в обороти.
Взех си тестер за car battery tester ANCEL 301 и се заиграх да анализирам проблема доколкото мога.
Направих battery test на акумулатора и установих (беше 12.2V в покой SOH 76%) че трябва да направя допълнителен външно зареждане. Използвах зарядно CTEK MXS 5.0.
3 часа след като се зареди го тествах 12.5V и с диагноза Charge-Retest ! Отново го поставих на заряд и пак същата диагноза Charge-Retest. Явно акумулатора си е пътник - не може да задържа заряд! Обаче каква е причината да се стигне до това състояние след 1.5 година?

Сложих го отново (пътника :) ) в автомобила и направих някой измервания.
Cranking test - минава нормално, под 7.9V не е падал. Двигателя пали без да се замисля!
Charging test - минава нормално, но това което ми прави впечатление е високо число на пулсации (AC ripple) над 100mV!!! Прочетох че нормално да е до 50mV максимални стойности до 100mV са допустими, други споменават стойности до 300-400mV при условие ,че формата на импулсите са правилни!
  В първия  случай го тествах при включени само къси светлини и празен ход (алтернатора генерира ток около 30А AC измерено с амперклещи)   -  напрежение AC 142mV/ DC 14.20V, във втория случай включих всичко което се сетих като консуматор (алтернатора генерира около 70А) - AC 151mV/  DC 13.99V. И в двата случая към акумулатора имах зареждаш DC ток 1,5 - 2А. Направих тест за големина на пулсации на други автомобили FIAT, Peugeot и там бяха около 60mV и с ясни форма на пулсациите.
Питането ми е дали тези пулсации според вас са нормални за алтернатор в Subaru като стойност и форма?
Знам, че може би формата на импулсите по-добре да се анализират с осцилоскоп за да се открие повреден на диод, но все пак ... :pardon:

Да допълня още картината. Ток на утечка в покой 60-70mA. Нещо интересно: измерих с амперклещи AC тока в +кабела на алтернатора и то бе около 5-6A на празен ход, което е впечатляващо! Тази стойност намалява на 3.5А при вдигане на оборотите на 2000. Тази стойност от 6A не е ли твърде висока стойност за празен ход? В някой форуми споменават, че трябва АС тока да бъде макс 10% от генерирания DC ток, а в този случай беше 30A т.е до 3А АС.
Възможно ли е ли тези стойности на AC пулсации на чарджващото напрежение и ток да повреждат акумулатора или това което виждам е в резултат от лош сулфатизиран акумулатор? 


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Вто Окт 19, 2021 10:39 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Вероятно имаш диод пътник. А, акумулаторът също е тръгнал да сдава - при здрав такъв, тестът на стартер не трябва да го сваля под 10 и нещо като минимум, както и капацитетът не трябва да е под 80% при волтаж над 12,4в. Правилното тестване е минимум 4 часа след сваляне от заряд. Нашите стартери са доста икономични в това отношение, при мен(с нов акумулатор) на теста е 11,3в.
И да спомена, че 60-70мА утечка е 3 пъти над допустимата за гаранцията на акумулатора, само един производител съм виждал да одобрява до 50.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Сря Окт 20, 2021 6:32 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Апр 05, 2014 3:34 pm
Мнения: 167
Местоположение: Варна
Skype: slav_ckc
Автомобил: Forester 2018, 2.5, CVT
Телефон: 08889566нулашест
Рейтинг: 92
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не си казал как е измерен токът на утечка, но тази стойност е много голяма. Би трябвало да изчакаш около минута или малко повече, за да заспи компютъра и тогава да видиш стойността на тока

Нед Окт 24, 2021 7:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колко според вас трябва да е тока консумиран в покой? Чувал съм, че до 100мА е сравнително нормална стойност...

_________________
http://www.hostit.bg/

Нед Окт 24, 2021 8:27 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
20-50mAh, според зависи от производителя на батерията. Твоят по спомен беше под 20, тоест е под най-стриктните норми.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
 15

Нед Окт 24, 2021 10:45 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Фев 18, 2012 11:00 pm
Мнения: 168
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT,VTD/09
Рейтинг: 47
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
brymbrym написа:
Здравейте колеги, да споделя и аз. Опитвам се да разбера дали проблема е в моя алтернатор (110A) или попадам на лоши бройки акумулатори? ](*,)
...
Възможно ли е ли тези стойности на AC пулсации на чарджващото напрежение и ток да повреждат акумулатора или това което виждам е в резултат от лош сулфатизиран акумулатор? 


Да довърша, свалих генератора и го дадох на проверка в Franziscup. Според тях след тест и проверка нямало проблем с диодите и регулатора на напрежение. Смених акумулатора с Varta N65 Blue Dynamic EFB ASIA 12V 65AH и всичко си дойде на място. EFB (Enhanced Flooded Battery) батериите са подобрен вариант на стандартните оловно-кисели акумулаторни батерии и поддържаш голям брой стартирания на двигателя и продължителни периоди на изключен двигател.
Пулсации (AC voltage ripple) намаляха драстично 50-60mV. AC ток с амперклещи 2-2,5А при 40А DC натоварване на генератора. Здравата батерия работи като добър филтър. Големия ток на утечка в покой се оказа от неправилно вързване на видео регистратор работещ в някакъв спящ режим дори и при изваден ключ #-o (коригирах го). Между другото компютъра заспива под 1 мин., много по-бързо от други марки автомобили!
Сега оставам на времето да видя дали Varta EFB N65 е добър избор.
Големи благодарности към колегата Alexx :bow: за съветите и съдействието му.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Вто Ное 09, 2021 3:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Радвам се, че свършихме работа както трябва. Ти си второ Субару с N65 и ще чакам отзиви след години :D

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Ное 09, 2021 5:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Окт 19, 2017 3:03 pm
Мнения: 244
Местоположение: гр.София
Автомобил: Forester SG 2.0X 2005 AT
Рейтинг: 232
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И моя атернатор започна да презарежда, като вдига заряда до 17+ V (гледам на Торк про) и в този момент по таблото светят лампи battery, лапма за ръчната и ABS и ключа на газовата започва да пищи, а радиото спира. Като спра на светофара лампите гаснат и радиото тръгва. ](*,)

Последно Францискуп до кръговото на Сточна знаят ли какво правят или да търся друг вариант за ремонт? Има на Антим I и на бул.Сливница срещу Ms.Bricolage Люлин?

Ориентировъчна цена на ремонта каква е?

_________________
Forester 2.0X, 2005, АТ

Пътуване без граници
FB/travelpagebg
IG:@travelpagebg

Сря Ное 24, 2021 9:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 23, 2014 8:13 pm
Мнения: 116
Автомобил: Forester SG 2005
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте
Не зарежда алтернатора
грешка р2503
не свети лампата на таблото (може да съм обърнал LED крушката )
напрежение на акумулатора при запален двигател =11,30V
при откачен + от алтернатора и вкл'чена букса напрежението =0,67V
при откачена букса на буксата средния пин =+12V , и при угасен и при запален двигател
на двата крайни при угасен двигател=0V
на единия краен при запален двигател=0,67V
на другия краен при запален двигател=0,02V

кое да сменя според вас
1. Реле
2. Четки
](*,) ](*,)

Вто Апр 12, 2022 2:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Разкарай диода от таблото и си сложи крушка. Ако не си изгърмял релето, въртейки алтернатора с махнат плюс ще си късметлия.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
 15

Вто Апр 12, 2022 7:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 81 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 52 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор