Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
Проблем с алтернатор и зареждане
Автор |
Съобщение |
Alxx
|
Беше. Сега е с чистак Варта ЕФБ.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Ное 17, 2020 6:58 am |
|
|
kronos
|
И при мен алтернатора сдаде багажа - естествено релето Реших да не правя никакви експерименти и сложиха оригинално за 230 лева, както и смениха профилактично четките. Добре, че очаквах подобен разход и фонда за ремонти е сравнително пълен Сега няма никакви светещи лампи и държи 14,4 V на студен мотор и пуснати ксенони.
|
15
|
|
Пон Фев 22, 2021 10:04 pm |
|
|
kronos
|
|
Чет Фев 25, 2021 1:20 pm |
|
|
peshaka11
Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm Постове: 351 Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
|
Как така хем си сменил релето ,хем профилактично и четки , то новото реле си идва с нови четки ? Или сте сложили нови четки на старото за са е резервно ? п.с. от Франзискуп ли е релето ?
|
|
|
Съб Фев 27, 2021 5:59 pm |
|
|
kronos
|
peshaka11 написа: Как така хем си сменил релето ,хем профилактично и четки , то новото реле си идва с нови четки ? Или сте сложили нови четки на старото за са е резервно ? п.с. от Франзискуп ли е релето ? Забравих да напиша в последното мнение, че се отказах от други четки, защото старото реле не става за нищо. Просто го снимах ако някой реши сам да ремонтира, да знае как изглежда релето и какъв му е номера от Мицубиши.
|
|
|
Съб Фев 27, 2021 6:59 pm |
|
|
nikentce
|
Привет Колеги, Да споделя и моя казус. Признавам си, че започнах да следя волтажа в запалено положение едва когато сложих нов акумулатор и Алекс ми замери 14,4V на загрял автомобил без товар. Алтернатора му свиреше ролката, та го закарах веднага на алтернаторджия и е с нова ролка, както и лагерчетата му са подменени с нови японски. Според него реле-регулаторът е напълно изряден и няма ядове с него. От тогава следя редовно волтажа във всяко едно положение( студен мотор, с товар и без, след голям пробег и т.н. ), като последно сега след дълго пътуване обратно от Гърция, т.е. няма шанс да не е зареден акумулаторът. Колкото и товар да пусна едва пада на 14,3V и така си държи стабилно и постоянно без да мърда надолу. Говорих пак с алтернаторджията и той каза, че ако има какъвто и да е проблем с релето, то напрежението ще играе и ще варира основно нагоре, но щом стои "залепено" няма как да е от релето. Възможно ли е да имам проблем с компютъра, че нали той "поръчва" волтажа на алтернатора според нивото на зареждане на акумулатора, или да търся друг алтернаторджия? Предполагам, че и преди колата си е била така и с някакъв оборотен куче марка акумулатор от Горубляне изкарах 3 години без да умре напълно до последно, но все пак това си се води висок волтаж да се поддържа постоянно без да смъква.
|
|
|
Вто Сеп 14, 2021 3:44 pm |
|
|
Biankonero
Регистриран на: Чет Дек 19, 2019 8:55 am Постове: 153 Местоположение: София
Автомобил: '17 WRX
Рейтинг: 243
|
nikentce написа: Привет Колеги, Да споделя и моя казус. Признавам си, че започнах да следя волтажа в запалено положение едва когато сложих нов акумулатор и Алекс ми замери 14,4V на загрял автомобил без товар. Алтернатора му свиреше ролката, та го закарах веднага на алтернаторджия и е с нова ролка, както и лагерчетата му са подменени с нови японски. Според него реле-регулаторът е напълно изряден и няма ядове с него. От тогава следя редовно волтажа във всяко едно положение( студен мотор, с товар и без, след голям пробег и т.н. ), като последно сега след дълго пътуване обратно от Гърция, т.е. няма шанс да не е зареден акумулаторът. Колкото и товар да пусна едва пада на 14,3V и така си държи стабилно и постоянно без да мърда надолу. Говорих пак с алтернаторджията и той каза, че ако има какъвто и да е проблем с релето, то напрежението ще играе и ще варира основно нагоре, но щом стои "залепено" няма как да е от релето. Възможно ли е да имам проблем с компютъра, че нали той "поръчва" волтажа на алтернатора според нивото на зареждане на акумулатора, или да търся друг алтернаторджия? Предполагам, че и преди колата си е била така и с някакъв оборотен куче марка акумулатор от Горубляне изкарах 3 години без да умре напълно до последно, но все пак това си се води висок волтаж да се поддържа постоянно без да смъква. Не знам дали се води висок волтаж това и според кого, но на Легасито тъй като на антирадара една от опциите за показване на дисплея когато не писка е именно заряда на акумулатора - показваше ми същото - 14.3-14.4 - за две години без никакви отклонения. Аз също смених акумулатора още като взех колата - за да му важи гаранцията замерват как зарежда алтернатора - и там го измериха 14 и нещо - казаха, че всичко е ок. Според мен се "филмираш" излишно.
|
|
|
Вто Сеп 14, 2021 4:04 pm |
|
|
Alxx
|
Не си пускай филми, ами ела някой ден да ти тествам всичко. Знаеш, безплатно е пък и май ти е време за периодична?
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Сеп 14, 2021 8:21 pm |
|
|
Alxx
|
kronos написа: Забравих да напиша в последното мнение, че се отказах от други четки, защото старото реле не става за нищо. Просто го снимах ако някой реши сам да ремонтира, да знае как изглежда релето и какъв му е номера от Мицубиши. Между другото, на Данчо(kronos) заряда е 100% в норми, установено при монтажа на новия Moll Xtra charge. Имало е ефект. Аз си сложих същата батерия на новата придобивка и засега всичко изглежда ок. До края на месеца цената е -25%.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Сеп 14, 2021 9:37 pm |
|
|
kronos
|
Сега е на бояджия и после влиза в бокса за пълно обслужване за следващите 5 години Мисля, че Moll ще издържи 5 години, че Varta-та почти изкара толкова, но беше тръгнала да сдава багажа, когато Сашо я замери. Според мен точно стария алтернатор беше сдухал стария акумулатор.
|
|
|
Сря Сеп 15, 2021 7:43 am |
|
|
brymbrym
Регистриран на: Съб Фев 18, 2012 11:00 pm Постове: 168 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT,VTD/09
Рейтинг: 47
|
Здравейте колеги, да споделя и аз. Опитвам се да разбера дали проблема е в моя алтернатор (110A) или попадам на лоши бройки акумулатори? Предния акумулатор Exide изкара 2 години, сегашния Bosch S5/63Ah/610А е на път да приключи за по-малко от година и половина. Алтернатора като напрежение се държи в диапазона 13.4-14.8V при товар или без, на празен ход или в обороти. Взех си тестер за car battery tester ANCEL 301 и се заиграх да анализирам проблема доколкото мога. Направих battery test на акумулатора и установих (беше 12.2V в покой SOH 76%) че трябва да направя допълнителен външно зареждане. Използвах зарядно CTEK MXS 5.0. 3 часа след като се зареди го тествах 12.5V и с диагноза Charge-Retest ! Отново го поставих на заряд и пак същата диагноза Charge-Retest. Явно акумулатора си е пътник - не може да задържа заряд! Обаче каква е причината да се стигне до това състояние след 1.5 година? Сложих го отново (пътника ) в автомобила и направих някой измервания. Cranking test - минава нормално, под 7.9V не е падал. Двигателя пали без да се замисля! Charging test - минава нормално, но това което ми прави впечатление е високо число на пулсации (AC ripple) над 100mV!!! Прочетох че нормално да е до 50mV максимални стойности до 100mV са допустими, други споменават стойности до 300-400mV при условие ,че формата на импулсите са правилни! В първия случай го тествах при включени само къси светлини и празен ход (алтернатора генерира ток около 30А AC измерено с амперклещи) - напрежение AC 142mV/ DC 14.20V, във втория случай включих всичко което се сетих като консуматор (алтернатора генерира около 70А) - AC 151mV/ DC 13.99V. И в двата случая към акумулатора имах зареждаш DC ток 1,5 - 2А. Направих тест за големина на пулсации на други автомобили FIAT, Peugeot и там бяха около 60mV и с ясни форма на пулсациите. Питането ми е дали тези пулсации според вас са нормални за алтернатор в Subaru като стойност и форма? Знам, че може би формата на импулсите по-добре да се анализират с осцилоскоп за да се открие повреден на диод, но все пак ... Да допълня още картината. Ток на утечка в покой 60-70mA. Нещо интересно: измерих с амперклещи AC тока в +кабела на алтернатора и то бе около 5-6A на празен ход, което е впечатляващо! Тази стойност намалява на 3.5А при вдигане на оборотите на 2000. Тази стойност от 6A не е ли твърде висока стойност за празен ход? В някой форуми споменават, че трябва АС тока да бъде макс 10% от генерирания DC ток, а в този случай беше 30A т.е до 3А АС. Възможно ли е ли тези стойности на AC пулсации на чарджващото напрежение и ток да повреждат акумулатора или това което виждам е в резултат от лош сулфатизиран акумулатор?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Вто Окт 19, 2021 10:39 pm |
|
|
Alxx
|
Вероятно имаш диод пътник. А, акумулаторът също е тръгнал да сдава - при здрав такъв, тестът на стартер не трябва да го сваля под 10 и нещо като минимум, както и капацитетът не трябва да е под 80% при волтаж над 12,4в. Правилното тестване е минимум 4 часа след сваляне от заряд. Нашите стартери са доста икономични в това отношение, при мен(с нов акумулатор) на теста е 11,3в. И да спомена, че 60-70мА утечка е 3 пъти над допустимата за гаранцията на акумулатора, само един производител съм виждал да одобрява до 50.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Окт 20, 2021 6:32 am |
|
|
slavckc
Регистриран на: Съб Апр 05, 2014 3:34 pm Постове: 167 Местоположение: Варна
Skype: slav_ckc
Автомобил: Forester 2018, 2.5, CVT
Телефон: 08889566нулашест
Рейтинг: 92
|
Не си казал как е измерен токът на утечка, но тази стойност е много голяма. Би трябвало да изчакаш около минута или малко повече, за да заспи компютъра и тогава да видиш стойността на тока
|
|
|
Нед Окт 24, 2021 7:51 pm |
|
|
valqk
|
Колко според вас трябва да е тока консумиран в покой? Чувал съм, че до 100мА е сравнително нормална стойност...
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Нед Окт 24, 2021 8:27 pm |
|
|
Alxx
|
20-50mAh, според зависи от производителя на батерията. Твоят по спомен беше под 20, тоест е под най-стриктните норми.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
15
|
|
Нед Окт 24, 2021 10:45 pm |
|
|
brymbrym
Регистриран на: Съб Фев 18, 2012 11:00 pm Постове: 168 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT,VTD/09
Рейтинг: 47
|
brymbrym написа: Здравейте колеги, да споделя и аз. Опитвам се да разбера дали проблема е в моя алтернатор (110A) или попадам на лоши бройки акумулатори? ... Възможно ли е ли тези стойности на AC пулсации на чарджващото напрежение и ток да повреждат акумулатора или това което виждам е в резултат от лош сулфатизиран акумулатор? Да довърша, свалих генератора и го дадох на проверка в Franziscup. Според тях след тест и проверка нямало проблем с диодите и регулатора на напрежение. Смених акумулатора с Varta N65 Blue Dynamic EFB ASIA 12V 65AH и всичко си дойде на място. EFB (Enhanced Flooded Battery) батериите са подобрен вариант на стандартните оловно-кисели акумулаторни батерии и поддържаш голям брой стартирания на двигателя и продължителни периоди на изключен двигател. Пулсации (AC voltage ripple) намаляха драстично 50-60mV. AC ток с амперклещи 2-2,5А при 40А DC натоварване на генератора. Здравата батерия работи като добър филтър. Големия ток на утечка в покой се оказа от неправилно вързване на видео регистратор работещ в някакъв спящ режим дори и при изваден ключ (коригирах го). Между другото компютъра заспива под 1 мин., много по-бързо от други марки автомобили! Сега оставам на времето да видя дали Varta EFB N65 е добър избор. Големи благодарности към колегата Alexx за съветите и съдействието му.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Вто Ное 09, 2021 3:44 pm |
|
|
Alxx
|
Радвам се, че свършихме работа както трябва. Ти си второ Субару с N65 и ще чакам отзиви след години
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Ное 09, 2021 5:07 pm |
|
|
GeorgiIv
Регистриран на: Чет Окт 19, 2017 3:03 pm Постове: 244 Местоположение: гр.София
Автомобил: Forester SG 2.0X 2005 AT
Рейтинг: 232
|
И моя атернатор започна да презарежда, като вдига заряда до 17+ V (гледам на Торк про) и в този момент по таблото светят лампи battery, лапма за ръчната и ABS и ключа на газовата започва да пищи, а радиото спира. Като спра на светофара лампите гаснат и радиото тръгва. Последно Францискуп до кръговото на Сточна знаят ли какво правят или да търся друг вариант за ремонт? Има на Антим I и на бул.Сливница срещу Ms.Bricolage Люлин? Ориентировъчна цена на ремонта каква е?
_________________ Forester 2.0X, 2005, АТ
Пътуване без граници FB/travelpagebg IG:@travelpagebg
|
|
|
Сря Ное 24, 2021 9:29 pm |
|
|
dzambok
Регистриран на: Нед Ное 23, 2014 8:13 pm Постове: 116
Автомобил: Forester SG 2005
Рейтинг: 91
|
Здравейте Не зарежда алтернатора грешка р2503 не свети лампата на таблото (може да съм обърнал LED крушката ) напрежение на акумулатора при запален двигател =11,30V при откачен + от алтернатора и вкл'чена букса напрежението =0,67V при откачена букса на буксата средния пин =+12V , и при угасен и при запален двигател на двата крайни при угасен двигател=0V на единия краен при запален двигател=0,67V на другия краен при запален двигател=0,02V кое да сменя според вас 1. Реле 2. Четки
|
|
|
Вто Апр 12, 2022 2:08 pm |
|
|
Alxx
|
Разкарай диода от таблото и си сложи крушка. Ако не си изгърмял релето, въртейки алтернатора с махнат плюс ще си късметлия.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
15
|
|
Вто Апр 12, 2022 7:32 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 95 госта |
|