Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
Проблем с алтернатор и зареждане
Автор |
Съобщение |
Viper
Регистриран на: Вто Дек 30, 2014 4:53 am Постове: 32 Местоположение: Ruse
Автомобил: Subaru Forester 2.0X AT
Рейтинг: 0
|
Здравей колеги,
Искам да споделя проблем, може някой да е имал подобен или за в бъдеще да има. Алтернатора ми започна да презарежда, като даваше 12, 14 18 19 V (имам волтемер в запалката) в този момент по таблото светеха лампи :air back, battery, лапма за ръчната и ABS. Чек-а не светеше. Викам си тука става нещо с алтернатора и по точно регулатора. Свалих си го сам дадох за ремонт, както на всички коли до сега, които съм имал. Обадиха ми се от сервиза за алтернатори - изгорял регулатор + диодна група. Имали ги да ги сменят. Тестваха ми го пред мене действително работеше. Слагам го на колата не работи и свети лампа за зареждане (акумулатора) 20 сек. след като запаля и съответна не зарежда и грам?? От сервиза ми говорят че в колата имало някакъв проблем на мен ми се струва че нещо ECU-тo не е доволно от новите части в алтернатора ??
Как мислите, възможно ли e рециклажа да не е успешен. Нека някой с опит да сподели.
Алтернатора е Mitsubishi с трите пина. Подлежат ли на рециклиране?
|
|
|
Сря Мар 07, 2018 3:09 pm |
|
|
Viper
Регистриран на: Вто Дек 30, 2014 4:53 am Постове: 32 Местоположение: Ruse
Автомобил: Subaru Forester 2.0X AT
Рейтинг: 0
|
Да добавя нещо - като се извади буксата от динамото на работеща кола светва чека, което е нормално и дава грешка p2503. След изчиставне и връщане на буксата си се оправя, но лампата за зареждане свети и генератора не зарежда. Всъщност генератора започва да зарежда само на извадена букса и принудително подаване на кратък +. Постоянния + от инсталацията (възбуждането) си го има. Проблема е във веригата с лампата. Там има 10А предпазител който е здрав и всички други предпазители са си здрави.
|
|
|
Сря Мар 07, 2018 3:29 pm |
|
|
Vmax
|
Ами то е очевадно че не е успешен рециклажа, но за да си 100% сигурен тествай с друг втора ръка който е изправен. Рециклажът на тези не винаги се получава ( а ако не греша твоят е от умните - т.е. управлява се от ЕКУ-то ) и най-вероятно нещо не му харесва.
|
|
|
Сря Мар 07, 2018 3:34 pm |
|
|
Viper
Регистриран на: Вто Дек 30, 2014 4:53 am Постове: 32 Местоположение: Ruse
Автомобил: Subaru Forester 2.0X AT
Рейтинг: 0
|
Хм....Няма много колеги,които ще си дадат динамото да тествам. Като гледам ще си купя едно втора ръка и ако и с него е така ще си имам две или пък ако се оправи вероятно ще убедя хората, които ми взеха парите да ми ги върнат. ??
|
|
|
Сря Мар 07, 2018 3:47 pm |
|
|
Alxx
|
Вероятно са сбъркали реле-регулатора. По разни каталози излизат заместители на оригиналното, обаче...не стават. Поне не на тази кола. Връщай им го да си го оправят или си искай парите.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Мар 07, 2018 10:44 pm |
|
|
Viper
Регистриран на: Вто Дек 30, 2014 4:53 am Постове: 32 Местоположение: Ruse
Автомобил: Subaru Forester 2.0X AT
Рейтинг: 0
|
Човека ме праща да си оправям - цитирам "инсталацията".За него проблема е решен щом по неговия начин зарежда! Утре чакам друг генератор втора употреба. Ще пиша обезателно какво е станало.
|
|
|
Сря Мар 07, 2018 11:35 pm |
|
|
Viper
Регистриран на: Вто Дек 30, 2014 4:53 am Постове: 32 Местоположение: Ruse
Автомобил: Subaru Forester 2.0X AT
Рейтинг: 0
|
Мдааа... Оказа се че Субару-то не говори китайски а само японски. С другия алтернатор заработи без проблеми. Фирмата, която прави ремонта е "Францизкуп", след кратък спор и неща от сорта на "Не е възможно ама нали го тествах..., провери ли си инсталацията и охооо аз колко динама съм оправил......" все пак ми върнаха парите. Добре, че не разчоплих цялата инсталация и ECU-то, както ме посъветваха.
|
|
|
Чет Мар 08, 2018 4:31 pm |
|
|
kronos
|
Viper написа: Мдааа... Оказа се че Субару-то не говори китайски а само японски. С другия алтернатор заработи без проблеми. Фирмата, която прави ремонта е "Францизкуп", след кратък спор и неща от сорта на "Не е възможно ама нали го тествах..., провери ли си инсталацията и охооо аз колко динама съм оправил......" все пак ми върнаха парите. Добре, че не разчоплих цялата инсталация и ECU-то, както ме посъветваха. Добре, че си се оправил сам
|
|
|
Чет Мар 08, 2018 4:59 pm |
|
|
srg
|
Viper написа: .... Фирмата, която прави ремонта е "Францизкуп", след кратък спор и неща от сорта на "Не е възможно ама нали го тествах..., провери ли си инсталацията и охооо аз колко динама съм оправил......" все пак ми върнаха парите. Добре, че не разчоплих цялата инсталация и ECU-то, както ме посъветваха. Еййййй, тия не разбраха, че не могат да "оправят" умните алтернатори при Субару и т'ва е... Аз играх с тях същата игра преди две години и точно по същия начин се разви историята - кандърми, съвети и едва след тест с друг алтернатор втора ръка пред тях cashback.
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Чет Мар 08, 2018 7:48 pm |
|
|
Dimichos
Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am Постове: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
|
Да ползвам темата, някой знае ли какви са лагерите в алтернатора? За Н6 2005г. става въпрос. Благодаря предварително!
|
|
|
Чет Мар 08, 2018 8:26 pm |
|
|
Viper
Регистриран на: Вто Дек 30, 2014 4:53 am Постове: 32 Местоположение: Ruse
Автомобил: Subaru Forester 2.0X AT
Рейтинг: 0
|
|
Пет Мар 09, 2018 2:52 am |
|
|
Dimichos
Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am Постове: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
|
Благодаря! Снабдих се за 14пари с двата лагера от известната фирма за стартери и генератори. Другата седмица ще сменям вериги и дано ми остане търпение да обслужа алтернатора.
|
|
|
Съб Мар 10, 2018 9:15 pm |
|
|
ico_tech
|
Щях да ти пиша , че въпросната фирма продава лагери на общо основание. Предния лагер го дават с хлабина С3(увеличена) за което аз не виждам основание. Внимавай с този лагер, защото при мен беше лепен и се демонтира трудно. Не развивай задната капачка. Нагрей го с пистолет за горещ въздух и ще излезе (ако е лепен). За задния (малкия) лагер си приготви клин скоба, със стандартна не става. Нагряването помага и за него. Ако сменяш четките (желателно) внимавай с разпояването на реле регулатора. Използвай поялник 100+ вата, като нагряването не трябва да превишава 5 секунди. Успех.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Съб Мар 10, 2018 10:10 pm |
|
|
SPEEDY
Регистриран на: Нед Ное 11, 2018 7:30 pm Постове: 11
Автомобил: Subaro Outback
Телефон: 0896625888
Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги ! Имам следния доста странен проблем с моето любимо субару ! Колата я имам от 2 месеца и когато застудя започна да се случва нещо доста необичайно . Веднага след като я купих й смених всички ремъци и ролки, водни помпи, масла, филтри и така. Не съм я карал преди това изобщо ! Падне ли под 0 градуса , на колата и светва чека , стопли се , гасне си сама Обаче , не съм чакал много и отидох да я закачат на диагностика. Не помня каква грешка даде, но беше от рода на " недостатъчни обороти на динамото ". Закачиха я на мултицет и се оказа , че зарежда недостатъчно. Разбира се , тупна и акумолатора. Решението е ремонт на динамото и нов акумолатор. ОК ! Според майсторите и сервиза , динамото е перфектно, качвано на стенд, сменемо всичко с ново ( разбирай диоден блок ) , нов акумолатор и накрая като закачим мултицета показва 13.08. Та според сервиза , това колко ще зарежда колата се управлява от компютъра. Всичко друго било наред. Нещо обаче мен този отговор не ми вдъхва доверие а и до сега колкото коли съм имал , и сме проверявали динамото винаги е било около 14,2 или 14.5 . Имам едно неприятно усещане , че скоро чека отново ще светне и вероятно ще купувам още един акумолатор. За това реших да споделя с вас проблема си! Моля колеги КОИТО са ЗАПОЗНАТИ и имат инфо за какво иде реч. Аз от ток не разбирам изобщо , така че ще бъда благодарен на всеки за адеквате съвет !
|
|
|
Чет Яну 10, 2019 9:07 pm |
|
|
Vmax
|
Ще е добре да ползваш търсачката преди да пускаш тема за която е писано. 1. Сервизът е прав - компа ти управлява т.нар. Динамо , затова виждаш по малко от 14-14.5волта. Пусни вентилатор или подгрев и ще видиш разликата. 2. Ако ти е ремонтиран качествено алтернатора няма да светне нищо. Ако светне - правиш рекламация, малко са капризни на диодни блокове и реле регулатори и не всеки ги прави като хората. viewtopic.php?f=7&t=24928&p=286089&hilit=Алтернатор+зареждане#p286089 Честито Суби и вземи та го карай - сега му е времето!
|
|
|
Чет Яну 10, 2019 11:55 pm |
|
|
Пламен Янев
Регистриран на: Вто Мар 12, 2013 5:21 pm Постове: 165 Местоположение: Търговище
Автомобил: Impreza Outback 2.0;125;2005
Телефон: 0894736253
Рейтинг: 136
|
Можеш да провериш дали динамото ти"случайно" не е сменено с друго, което не е за твоята кола.Разбира се ти няма как да знаеш,но мисля че последните цифри по динамото показваха разликите.Аз имах подобен филм с моето,което се оказа че му няма нищо,но за проба бях купил втора ръка,което ме "уверяваха", че е за моята кола и си зареждаше.Чека обаче си светеше . Мерим с включени всички консуматори зарежда 13.8-14.0 V ,няма му нищо,ноо чека свети.Трием, пак светва.Един ден реших че ще върна старото, което си беше на колата,и о чудо,всичко си угасна.Меря пак при всички консуматори и 14,3-14,5 V. Гледам номерата нищо общо,на моето по спомен последните числа 520А,на това втората ръка 320А. Та има значение, и можеш да сравниш дали не е за друг модел твоето. Успех с намирането на проблема !
|
30
|
|
Съб Яну 12, 2019 10:03 am |
|
|
Саргон
Регистриран на: Съб Мар 10, 2018 7:49 am Постове: 58 Местоположение: Добрич
Автомобил: Outback BP H6
Рейтинг: 28
|
Та по въпроса ти; аз имах сходен проблем. Изгоря ми релето, сменика го. На стенда показва нормални стойности, на колата не повече от 12 волта. После разбрах, че компютъра не разпознава части различни от оригинални. Купих си цяло динамо от друга кола и съм пушка.
|
|
|
Съб Яну 12, 2019 12:00 pm |
|
|
GeorgePo
Регистриран на: Пет Фев 15, 2019 2:45 pm Постове: 3
Автомобил: Subaru Forester 2.0
Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги имам следния проблем вчера ми светна чек-а и airbag-a закачих колата на диагности показа ми че алтернатора не зарежда, тая сутрин запалих колата никакви грешки нямаше от какво може да идва проблема, вече един акумулатор смених става дума за Subaru Forester 2.0 125hp
|
|
|
Съб Фев 23, 2019 2:43 pm |
|
|
Vmax
|
GeorgePo написа: Здравейте колеги имам следния проблем вчера ми светна чек-а и airbag-a закачих колата на диагности показа ми че алтернатора не зарежда, тая сутрин запалих колата никакви грешки нямаше от какво може да идва проблема, вече един акумулатор смених става дума за Subaru Forester 2.0 125hp Не всеки път ще ти светва грешка, така че не приемай че алтернатора е ОК. Просто отиди до сервиз или магазин за акумулатори да ти замерят зареждането. В повечето случаи е дриснал диоден блок и/или реле регулатор, ремонтира се за около 100лв макс и газ. Не отлагай проверката, че ще умориш и втория акумулатор.
|
|
|
Съб Фев 23, 2019 3:12 pm |
|
|
GeorgePo
Регистриран на: Пет Фев 15, 2019 2:45 pm Постове: 3
Автомобил: Subaru Forester 2.0
Рейтинг: 0
|
Vmax написа: GeorgePo написа: Здравейте колеги имам следния проблем вчера ми светна чек-а и airbag-a закачих колата на диагности показа ми че алтернатора не зарежда, тая сутрин запалих колата никакви грешки нямаше от какво може да идва проблема, вече един акумулатор смених става дума за Subaru Forester 2.0 125hp Не всеки път ще ти светва грешка, така че не приемай че алтернатора е ОК. Просто отиди до сервиз или магазин за акумулатори да ти замерят зареждането. В повечето случаи е дриснал диоден блок и/или реле регулатор, ремонтира се за около 100лв макс и газ. Не отлагай проверката, че ще умориш и втория акумулатор. Ходих при майстор провери го каза че не зарежда, а се чудя дали да го правя защото нали казвате, че китайски части не разпознава със сигурност няма да сложат оригинални
|
|
|
Съб Фев 23, 2019 3:35 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 62 госта |
|