Субару Форум България
https://www.subaruclubbg.com/forum/

Антифриз
https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=25553
Страница 1 от 2

Автор:  Реконструктор [ Пет Авг 10, 2018 10:24 pm ]
Заглавие:  Антифриз

Тука се начетох на разни глупости в нета, по тоя повод потърсих информация във форума ама нещо не намерих каквото ми трябва. :)
Та умните хора казват, че за да се предпазят максимално гарнитурите от протичане, да се ползва супер-мега-специалния антифриз на Субару, заедно с една вълшебна добавка. Които се сменят на 30К км. :) Не са скъпи, предпочитам да давам 100-тина кинта на 30К км, отколкото 3000 на 3х30. Първия въпрос ми е дали наистина ще се удължи живота на тия гарнитури?
Втория проблем е, че има две версии на въпросния антифриз:
Изображение
Изображение

До колкото разбрах, второто е подобрена версия на първото, с удължен интервал за смяна. Все пак ще се радвам да чуя мнение.

Това е добавката:

Изображение

Третият въпрос е - някой продава ли ги в БГ тия неща?
Ако все пак въпроса е бил разискван някога, ще се радвам на линк и темата може да иде в коша.

Автор:  peshehodetz [ Пет Авг 10, 2018 11:40 pm ]
Заглавие:  Re: Антифриз

Не знам къде и какво си чел, но на моя Аутбек в книжката точно накрая където в едни таблици беше посочено какво да се сменя и на какъв пробег та за антифриза си беше дадено 11 години или 132000 мили което първо настъпи. Сега това ми се вижда малко множко та ако искаш може да караш 5-6 години или стотина хиляди км, ма 30000 км ми се вижда някакъв голям bull shit. Иначе поне в щатите всички фирмени дилъри предлагат точно първия който си посочил на снимката.

Автор:  prizov [ Съб Авг 11, 2018 9:29 am ]
Заглавие:  Re: Антифриз

В България пък, дилърът предлага втората опаковка. Поне на мен ми продадоха такава туба от Субару София. Предполагам, че вътре е едно и също, просто за различните пазари са в различна опаковка и мерна единица - първата туба е един галон, втората е 5 литра.
Не знам кои умни хора си чел, но тези, които са произвели колата, аз приемам за най-компетентните по въпроса. А по въпроса в моята книжка пише - смяна на 200 000 км или 12 години. Дотогава - само доливане на изпарилото се и проверка на температурата на замръзване правя.

Автор:  kantarev [ Съб Авг 11, 2018 4:18 pm ]
Заглавие:  Re: Антифриз

И аз така като колегата Призов, но за пръв път виждам антифриз с гаранция 200000 км или 12 години или не е баш антифриз?

Автор:  ico_tech [ Съб Авг 11, 2018 5:42 pm ]
Заглавие:  Re: Антифриз

Реконструктор написа:
Тука се начетох на разни глупости в нета, по тоя повод потърсих информация във форума ама нещо не намерих каквото ми трябва. :)...


Обърни внимание, че става въпрос за 2.5 атмосферка. Когато четеш информация в нета, обърни внимание, че на различните пазари Субару има различни мотори, съответно различни проблеми. За твоя мотор (2.0R) драмата не е в гарнитурите и по отношение на антифриза просто трябва да го сменяш на определено време и да го мешиш възможно най-малко при доливане.

Автор:  subarist [ Пон Авг 13, 2018 9:05 am ]
Заглавие:  Re: Антифриз

Ако сложиш добавката .... отиваш за радаторче на парното.
Всъщност тази добавка е radweld.Наистина е най-добрата добавка за спиране на течове.

Автор:  BAlexandrov [ Пон Авг 13, 2018 9:18 am ]
Заглавие:  Re: Антифриз

http://www.scoobyenthusiast.com/subaru- ... 35071.html

Автор:  Реконструктор [ Чет Авг 16, 2018 6:26 pm ]
Заглавие:  Re: Антифриз

Явно си е ала-бала целата работа. :)
Ще си сменяме гарнитури и ще страдаме.

Автор:  srg [ Чет Авг 16, 2018 10:21 pm ]
Заглавие:  Re: Антифриз

Щото това е поредната тема за това как да се предпази човек от факта, че на субарата масово гарнитурите им сдават багажа в следствие на температура и т.н., нека да се изплющя и аз.

Всъщност в 99.99999% гарнитури, прегряване и прочее странични ефекти се проявяват в следствие на това как работи конкретния двигател и по-точно всичко това е в пряка зависимост от смесообразуването, което пък се влияе основно от няколко ...хм, променливи - механично състояние на двигателя, електроника/периферия, охлаждане, гориво и въздух.

Какво имам в предвид - ако има някаква драма с една или повече от посочените пет променливи, то ЕКУ-то почва да компенсира въпросните драми и неминуемо се стига до момент, в който тази компенсация вече не стига за това да се поддържа нормалната работоспособност на ДВГ и в крайна сметка се стига до доста явно изразяване на проблема от тип "духнали гарнитури" и т.н.

Примери с основните причини за проблеми тип "бомба със закъснител", от които дефакто страдат без изключение всички стари (>7-8 години) автомобили (не само Субару), като този тип проблеми може да не се усещат доста време и които доста дълго време всъщност могат да оказват сериозно влияние върху смесообразуването и от там върху работната температура на ДВГ и като цяло върху неговото здраве:
- нерегламентирано количество въздух в следствие остарели гумени уплътнения, гарнитури, о-пръстени, маркучи и т.н. - гумата старее и без наличието на висока температура, а при наличието на такава направо се одървя и е въпрос на време всяко едно старо гумено уплътнение, маркуч и т.н. да започне да пропуска, като при старите коли, които масово са с оригиналната си гумена "периферия" е сигурно, че повечето гумени "неща" вече работят против джоба на притежателя им като допускат попадането на количество въздъх в смукателния колектор без отчитането му от съответната електроника (MAF,MAP), което само и единствено води до един сбъркан начин, по който почва да се държи ЕКУ-то в опитите си да компенсира това, което явно му идва изневиделица и без да предполага за него, а именно въздух в колектора, за който не подозира.
- остаряла и/или замърсена електроника/периферия - все още няма измислен от човека електронен компонент, която да не се влияе от външни фактори като температура, вода, окабеляване, пък дори и от самото електричество, съответно тези електрически компоненти с течение на времето променят свойствата си и лека-полека показанията, които рапортуват към ЕКУ-то или на база на които реагират започват да се разминават с тези, които са "виждали" или на които са реагирали като нови. Това отново води до постепенно увеличение на компенсации по отношение смесообразуване и от там увеличаващо негативно влияние върху работната температура на ДВГ. Замърсен/стар сензор (MAF/MAP), клапан, окабеляване, свещ, бобина, О2 сензор са все неща, които с времето и експлоатацията им стареят и които с течение на времето оказват все по-сериозно негативно влияние върху смесообразуване и респективно върху горивния процес в ДВГ и температура.
- неподходящи масло/антифриз - това е многократно дъвкана тема и същевременно е най-лесно обяснима като материя дори и за лаици, които нямат и не искат да имат нещо общо със знания, свързани с устройството на ДВГ и начина му на работа, за това няма споменавам неща, които са дъвкани в този форум поне 189762548765 пъти, само ще спомена, че описаното в user manual-a на колата относно визкозитет на маслото и тип антифриз не е написано от инженерите на тази или онази марка просто ей-така, колкото да има нещо написано там.
- пропускане/неспазване на сервизни интервали - отново, многократно дъвкана тема и отново, това са рамките, с които трябва да се съобразяват ОП-тата (обикновените педе*аси) като нас, тъй като колкото и да си мислим, че знаем това или онова е абсурдно да имаме необходимите знания и да имаме поглед върху цялата картинка, за да преценим, че тази или онази стойности са написани от глупак, който поради някаква случайност е попаднал в екипа инженери на тази или онази автомобилна марка и е написал някакви цифри в момент на пълно умопомрачение.

Изброил съм причините според степента на неглижиране, недовиждане и/или неволно/нарочно пропускане от страна собственика на един автомобил или от майстора, при който се обслужва автомобила, като от горе надолу са нещата, на които масово не се обръща внимание и които същевременно са достатъчно трудни за хващане, тъй като изискват нещо повече от закачане на диагностика и 5-минутно разглеждане на сменящи се цифри.

С две думи сумаризирано всичко по-горе - няма вечни неща, като това важи дори и за всички авомобилни компоненти и периферия и ако човек иска да поддръжа нормална една експлоатация на ДВГ, то това може да бъде постигнато само и единствено ако спазва определени правила за употреба на последния и да се грижи консумативите (всъщност всичко, изброено по-горе) да бъде в допустими норми като експоатационен срок.

Загубих някакво време да опиша тези неща просто защото винаги колеги тук и майстори по сервизи масово се фокусират върху следствието от един или няколко проблема, но не и върху причината за това изобщо тези проблеми да просъществуват. В конкретния случай проблемите с гарнитури са следствие от повишена температура, която обаче не е причина, а просто също е следствие на нещо друго и разни игри тип подмяна на радиатори са само workaround и отлагане на предизвестения логичен край от това надлъгване с някакви общи правила за употреба/обслужване и физически закони.

Автор:  vizor [ Чет Авг 16, 2018 10:42 pm ]
Заглавие:  Re: Антифриз

Добавката се продава във всяка една бензиностанция. Имам една ела да ти я подаря. Такова нещо НЕ СИ СИПВАЙ НИКОГА в колата.

Автор:  ico_tech [ Пет Авг 17, 2018 12:08 pm ]
Заглавие:  Re: Антифриз

Колега srg, заключенията, до които си стигнал са до някаква степен общовалидни, но за конкретния случай с проблемните гарнитури на EJ25 си има отделна причина - грешен тип гарнитура. Случая е разискван надълго и нашироко. Кофти материал (корозия на плика), кофти изпълнение, недостатъчно налягане постигнато в гарнитурата при стягане по спецификация, "дишане" на цилиндъра ..... много неща, всяко със своето влияние. Температурата също е фактор, но точно тук мисля, че не е основен. Ако от 580 стане 1080 разбирам, но случая не е такъв. След промяна на типа на гарнитурата обикновено драмата приключва. Има и друга драма - рециркулацията на водната помпа през парното. Тя дори бърка повече топлообмена на дригателя като цяло.
По повод смесообразуването - да, променя EGT, но има и доста други фактори. Давам пример със ej20 (93-98г) - развий, което и да е съединение след дебитомера - резултата е неравномерен ход и лагав педал, но дотам свършва драмата. Спукай го от каране с произволна стехиометрия, махни и малко антифриз - нищо няма да стане (пробвал съм лично, в продължение на месеци). EJ22 също - дърти кошници, но нямат драми и са извоювали реномето на Субару. Нямат и OBD2 жак да им следиш живите данни, но явно не се и налага ;)

Автор:  valqk [ Пет Авг 17, 2018 12:38 pm ]
Заглавие:  Re: Антифриз

ico_tech написа:
Колега srg, заключенията, до които си стигнал са до някаква степен общовалидни, но за конкретния случай с проблемните гарнитури на EJ25 си има отделна причина - грешен тип гарнитура. Случая е разискван надълго и нашироко. Кофти материал (корозия на плика), кофти изпълнение, недостатъчно налягане постигнато в гарнитурата при стягане по спецификация, "дишане" на цилиндъра ..... много неща, всяко със своето влияние. Температурата също е фактор, но точно тук мисля, че не е основен. Ако от 580 стане 1080 разбирам, но случая не е такъв. След промяна на типа на гарнитурата обикновено драмата приключва. Има и друга драма - рециркулацията на водната помпа през парното. Тя дори бърка повече топлообмена на дригателя като цяло.
По повод смесообразуването - да, променя EGT, но има и доста други фактори. Давам пример със ej20 (93-98г) - развий, което и да е съединение след дебитомера - резултата е неравномерен ход и лагав педал, но дотам свършва драмата. Спукай го от каране с произволна стехиометрия, махни и малко антифриз - нищо няма да стане (пробвал съм лично, в продължение на месеци). EJ22 също - дърти кошници, но нямат драми и са извоювали реномето на Субару. Нямат и OBD2 жак да им следиш живите данни, но явно не се и налага ;)


Напълно съм съгласен с горното, също и че трябва да се обръща внимание на горните симптоми, изложени от srg.
До колкото съм забелязал, масово, духването се получава от ниглежиране(ненавременно забелязване) на течове/запушване по охладителната с-ма. Като се образуват въздушни джобове и не се види навреме... сме до там. Стрелката вече е тръгнала нагоре и рядко се разминава (ако се случи веднъж-два пъти и е малко, металните държат повече в последствие (което не значи, че няма вече кривина и проблем)).
EJ22 (и всички стари), страдат и от друго - клингеритова гарнитура. Докато всичко е ок - държи, но дори малко да тръгне, не е като металните и лесно духва и то сериозно.
Наскоро си говорихме с Impreza94, че е изключително важно стягането при тях да е по менюъл (не, че за металните не е, но клингерита бързо сдава, като не се изпълни).
Хубава дискусия стана. :beer: :beer:

Автор:  srg [ Пет Авг 17, 2018 8:26 pm ]
Заглавие:  Re: Антифриз

Явно не стана ясно какво точно натъртих в мнението ми - "...причините според степента на неглижиране, недовиждане и/или неволно/нарочно пропускане от страна собственика на един автомобил или от майстора, при който се обслужва автомобила...".
От друга страна, като стана дума за така прокламираните болежки тип "детски", EJ25 и т.н., нека задам въпроса така - някой в състояние ли е да извади достоверна статистика в колко от случаите при духнали гарнитури проблема се е коренил конкретно в пословичния лош мат'рял на гарнитура, сглобка и т.н. или просто е било въпрос на време в следствие нещо заебано, недогледано и неглижирано по ДВГ периферията? Надявам се също така, че в тази статистика няма да влязат изнасилените колици, карани като преди продажба :)

А, да, ако се окаже, че нещо промени EGT температурата, то това по-скоро ще удари по клапаните, но виж, повишаване температурата в горивната камера и от там всички останали мизерии е нещо доста по-лесно за постигане.

Автор:  Vmax [ Пет Авг 17, 2018 9:34 pm ]
Заглавие:  Re: Антифриз

В повечето случаи става точно това което описва srg.
Ясно е, че вида антифриз ( стига да е за алуминиев двг ), не е от значение.
Повечето драми с гарнитури се случват около и над 200к км, приблизително толкова е живота на ключови датчици като ламбда сонда, дебитомер, водни съединения и др.
Просто Субару не може да издържи на подръжка а-ла Голф...

Автор:  ico_tech [ Съб Авг 18, 2018 7:57 am ]
Заглавие:  Re: Антифриз

Цитат:
някой в състояние ли е да извади достоверна статистика в колко от случаите при духнали гарнитури проблема се е коренил конкретно в пословичния лош мат'рял на гарнитура, сглобка и т.н. или просто е било въпрос на време в следствие нещо заебано, недогледано и неглижирано по ДВГ периферията?


Ами щом има сервизен бюлетин и предписание явно има някаква статистика. Има и статистика от реномирани сервизи (не ОЕМ) за справяне с проблема след подмяна на гарнитурата, в които не се споменава за рефлаш на ECU и подмяна на ел. компоненти. Това е, което аз съм чел и което споделих.
В същото време ме съмнява да има статистика, в която някой е карал с 5В30 с интервал на смяна 8К, сменя превантивно сонди и маркучи на 100к, логва колата в сервиз всяка втора неделя за да е сигурен, че всички параметри на датчиците са по спецификация и поради това се радва на 500К без проблемни километри.
Да, периферията може да обърка сериозно нормалната работа на двигателя, включително температурата на изгаряне, НО на първо място заложените мат'риали трябва да издържат на такива температурни амплитуди. Пример - вдига се температурата в цилиндъра, от там се вдига температурата на стената, от там започва кипене по външната повърхност на ризата, НО спецификата на топлообмена позволява нещата да се коригират на физичен принцип - коефициента на топлопреминаване от стената към антифриза се вдига 15-20 ПЪТИ при кипене, НО и антифриза трябва да издържи. Ако си избрал правилните компоненти (материали), пресметнал си движенията им и си определил съответните сглобки (стягане) толерансът към температурни промени може да се увеличи драстично - естествено на съответната цена. Затова има и толкова афтърмаркет компоненти, които са доста по-добри от ОЕМ - като почнеш от гарнитури, шпилки,бутала, коригиране Ra/Rz на повърхности на глави и блокове, коригиране отвори на водни пасажи, водни помпи със затворено колело ..... доста дълъг списък.
EJ25 от определени години просто няма как да го спасиш, нито с поддръжка, нито с компютър и ОБД кабел - лично мое мнение, с което не ангажирам никой.
Успешен уикенд.

Автор:  srg [ Съб Авг 18, 2018 10:19 am ]
Заглавие:  Re: Антифриз

Ясно е, че при определени условия конкретно EJ25 не успява да устиска, но също така трябва да е ясно, че лекомислието и немърливостта чувствително допринасят за преекспонирането на конкретно тази детска болежка.

Автор:  PitM [ Вто Юли 28, 2020 11:13 am ]
Заглавие:  Re: Антифриз

Отдавана не е писано в темата Антифриз, а и обсъжданията са се отклонили (макар и свързано), та:
- какъв антифриз предпочитате /правите смяна;
- препоръчайте видове и марки - с малко аргументация;

Моя Аутбек е с "фабричния - Long Life Super Coolant", а в "мeнюъла" изрично е посочено, че може да кара 10 г. или 105 К мили (165К км.). Още нямам 10 г. и 100к, но ще сменям водната помпа…
Прикачени файлове:
SOA868V9270_1.jpg

Автор:  PitM [ Вто Юли 28, 2020 12:52 pm ]
Заглавие:  Re: Антифриз

peshehodetz написа:
...но на моя Аутбек в книжката точно накрая където в едни таблици беше посочено какво да се сменя и на какъв пробег та за антифриза си беше дадено 11 години или 132000 мили което първо настъпи...


Ето въпросният текст:
Прикачени файлове:
Capture1.PNG

Автор:  Alxx [ Сря Юли 29, 2020 5:57 am ]
Заглавие:  Re: Антифриз

PitM написа:
Отдавана не е писано в темата Антифриз, а и обсъжданията са се отклонили (макар и свързано), та:
- какъв антифриз предпочитате /правите смяна;
- препоръчайте видове и марки - с малко аргументация;



Четири коли с алуминиев блок, между тях две Субару и без проблеми:
Prestone long life coolant. По спецификация става за Субару до 1999 вкл. аналогичен на стария Subaru coolant и Ravenol TTC. Сипвал съм на Сузуки и Субару без проблеми. Интервал(според тубата) 5 години или 150к мили.
Hepu G12, червен. Оставя налепи и твърди натрупвания. Никога повече.
Hilber G11 в Импреза 1998-ма - никакъв проблем, няма налепи и охлажда нормално.
Marenol(БГ бранд, химията е BASF) G11 и G12 - и двата оставят твърди налепи. Пробвани на клиентски коли.
В момента три от колите са с Ravenol HJC(FL22 type), поради ясни за мен причини: добра цена, по спецификация става за доста японци(вкл Субару), нямам забележки откъм натрупвания и охлаждане. Калциевите отлагания в новозакупения от мен мотор за Импрезата изчезнаха. Имах леко по-бавно идващо парно зимата, а сега е перфектно :) Аналогичен на зеления Subaru long life coolant.
Както споменах, едната Импреза е с Хилбер, другата плюс Сузуки-то и RX8-цата са с HJC(FL22 type). Като интервал пише да се съобразява с изискванията на производителя или до пет години.

Автор:  Petrakii [ Сря Юли 29, 2020 6:47 am ]
Заглавие:  Re: Антифриз

А този антифриз подходящ ли е AMSOIL Passenger Car & Light Truck Antifreeze & Coolant?

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/