Правила за пускане на обяви в раздела


Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.



Отговори на тема  [ 304 мнения ]  стр 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Следваща
 Масло за скоростна кутия и диференциали на Субару 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Сря Окт 18, 2006 7:53 pm
Мнения: 768
Местоположение: София,България
Автомобил: 5.7 HEMI
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
някой има ли представа сменя ли се маслото на скоростите и на диференциала?
днес бях малко на шопинг до Андора(безмитно)и тествах леко Субито по планинския път на завоите.забелязах по магистралата че като превключвам от 5 на 4 малко по-бързо се чува едно пристъргване все едно сменям без съединител.
някой има ли представа на какво се дължи това?

Чет Ное 23, 2006 12:31 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm
Мнения: 673
Местоположение: Canada
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Ти имаш синхронизатор пърформанс проблем на 4-та скорост (влошена функция). Следва да удостовериш че си с вeрното масло по вид и ниво, според спецификацията. Ако нещата в това направление не са ОК, ти ги корегираш и пак не си ОК - оставаш само с две опции. Едната е да живееш с този дефект, другата е да извършиш ремонт и корегираш нещата. Ремонт при тази кутия означава абсолютно пълно разглобяване на нещата. Метър ще мине само екстеншън-а на AWD -a.

Чет Ное 23, 2006 1:44 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm
Мнения: 673
Местоположение: Canada
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Аз така бачкам, приятелю. Така обяснявам, така изпълнявам поправки. И , повярвай ми, никога не съм гонил клиенти с балтия да си прибирам парите. Всички с удоволствие са си платили. И на всички им е станало ясно за какво става въпрос. Никой не си е отишъл с чувството, че го зарибявам.

Чет Ное 23, 2006 1:53 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 7:46 pm
Мнения: 188
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
При мен това пристъргване е на трета .. но не винаги когато загрее добре се оправя и влиза по масло, но смятам да сменя маслото в кутията не за друго а защото стана по шумна особено след дълго натоварване като е добре загряла и се чудя дали да не сложа добавчица някаква ? Ник имаш ли практика с добавките и мислиш ли че е добре да се ползва за кутия на около 260 хиляди? За двигателя съм принципен и там дори да е изпушил пак няма да сложа добавка бих го ремонтирал но добавка не слагам :)

_________________
active driving, active safety

Чет Ное 23, 2006 10:45 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm
Мнения: 673
Местоположение: Canada
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Смени си маслото първо и виж резултат. Ако не си добре сложи добавка, не се отрича ползването.

Само дето не знам какво да ти препоръчам. Ние тука ползваме една добавка na GM (Genaral Motors) Synchro mesh. Тя е бистро и тънко масло, не е молибденова, не съм се интересувал на каква основа е. И работи.

Щото точно при тази ранна степен на симптом се тръгва първо от маслата. И в повечето случаи се спасява гол. А когато си стърже като за световно - тогава е вече късно. Точно тази степен, когато променя с температурата, тогава тръгваш от маслото.

Чет Ное 23, 2006 11:46 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 7:46 pm
Мнения: 188
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
Благодаря ти драги Ник :) ще пробвам както каза първо с маслото и дори мисля да се понабутам с по скъпо масло, то не е сменяно откакто съм я купил щото беше бистро, ама явно не е много качествено, а да не обяснявам какви бяха накладките дето свалих чисти железа, оригиналните дискове направо бяха изтъргани като с длето въобще трагедия ... хич и не мислих за оригинални дискове и накладки взех си заместители и си спирам както си искам за 150 лв като вълк да вият не ми дреме :)

П.с. Дисковете и накладките са "Минтекс", няма разлика в спирането от оригиналните, единствения проблем е, че свирят ... поне ме чуват останалите :)

_________________
active driving, active safety

Чет Ное 23, 2006 3:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Окт 18, 2006 7:53 pm
Мнения: 768
Местоположение: София,България
Автомобил: 5.7 HEMI
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Мнение 
купих добавка Slick 50® Manual Transmission Formula,но пише,че не е препоръчително да се използва при трансмисия CVT и при коли със антиблокиращ диференциал.
въпросът ми е:ще стане ли тази добавка за мене или да я върна
не знам дали моята кола е със такъв диференциал и със такава трансмисия.
Legacy Sedan 2.5 156cv 5mt 2002год.
ако някой знае да помага

Сря Ное 29, 2006 8:18 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm
Мнения: 673
Местоположение: Canada
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Цитат:
при коли със антиблокиращ


Toва сега какво е ? Блокиращ или неблокиращ ? И дори и да става въпрос за коли с диференциал с полезно блокиране, на мен пак не ми се изяснява каква може да е връзката с трансмисията ?

Ти не си CVT, остава да видиш дали си LSD (Limited Slip Differential / заден) ?

Сря Ное 29, 2006 10:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Окт 18, 2006 7:53 pm
Мнения: 768
Местоположение: София,България
Автомобил: 5.7 HEMI
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Мнение 
как да проверя дали съм LSD?

Чет Ное 30, 2006 9:26 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Окт 18, 2006 7:53 pm
Мнения: 768
Местоположение: София,България
Автомобил: 5.7 HEMI
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Мнение 
проверих във форума на легаси www.legacygt.com
там има списък на моделите със и без lsd. моят няма.има среден диференциал,но няма заден lsd

Чет Ное 30, 2006 12:55 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Окт 18, 2006 7:53 pm
Мнения: 768
Местоположение: София,България
Автомобил: 5.7 HEMI
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Мнение 
върнах добавката в магазина.от сервиза на субару ми казаха,че всички коли на субару са с антиблокиращ диференциал

Пон Дек 04, 2006 7:05 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm
Мнения: 673
Местоположение: Canada
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
tonizdravkov написа:
върнах добавката в магазина.от сервиза на субару ми казаха,че всички коли на субару са с антиблокиращ диференциал


Нищо подобно. И въпреки всичко, какво е антиблокиращ диференциал ?

Пон Дек 04, 2006 7:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Окт 18, 2006 7:53 pm
Мнения: 768
Местоположение: София,България
Автомобил: 5.7 HEMI
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Мнение 
нямам престава ник.може на български да се превежда по друг начин.на испански е:diferencial antiblocante.а какво имаш предвид с нищо подобно?

Пон Дек 04, 2006 11:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Окт 18, 2006 7:53 pm
Мнения: 768
Местоположение: София,България
Автомобил: 5.7 HEMI
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Мнение 
обясниха ми че това е когато едното колело е във въздуха колата върви

Пон Дек 04, 2006 11:10 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm
Мнения: 673
Местоположение: Canada
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Тони, здрасти
С нищо подобно имам предвид, че не всички Субару коли идват със заден диференциал с полезно (частично) преплъзване. Това е със сигурност и не го поставяй на спор.

Защо така го наричат при вас този ефект, при този диференциал - не знам. Според мен, за да се нарича точно този диференциал антиблокиращ, трябва всички останали (нормални) диференциали да са блокиращи. Което не е вярно. Те не блокират нищо. Нормалната функция на един нормален диференциал е да разпределя въртящ момент м/у две колела във вариращи стойности, граничещи от 1х0 до 1х2. Където 1 е входящ въртящ момент от кардана а 0 и 2 е изходящ въртящ момент към колелото. Това, погледнато през очите на водача може да изглежда като две колела въртящи се с еднакви обороти за време, както и едно колело в покой и друго въртящо се с двойно по-бързи обороти. Когато едното колело попадне на лед, сняг и др. то започва да буксува. За да се избегне този неприятен ефект дизайнерите са създали подобрен вариант на диференциал. При който се прилага едно принудително, забележи ЧАСТИЧНО БЛОКИРАНЕ на изходящия момент вляво и вдясно един спрямо друг. Тогава след като това е случая, защо в Испания наричат този диференциал антиблокиращ - аз нямам понятие. Точно този, който нарочно блокира.

Пон Дек 04, 2006 11:32 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm
Мнения: 673
Местоположение: Canada
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
tonizdravkov написа:
обясниха ми че това е когато едното колело е във въздуха колата върви


Това, което са ти дали като отговор, според мен е доста пилешки отговор.

Когато е така следва да говорим за 100% блокиране на диференциал. Това е твърдо, директно блокиране. Него го има при трактори, военни машини, някой офроудки и тн. При твоята кола не мисля да го има. Това е уеднаквяване на оборотите на двете полуоски, в постоянна величина и е ОК само за определен момент и пътни условия. То не може да бъде FULL TIME. To няма нищо общо с LIMITED SLIP DIFFERENTIAL.
:roll: :D

Пон Дек 04, 2006 11:38 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Окт 18, 2006 7:53 pm
Мнения: 768
Местоположение: София,България
Автомобил: 5.7 HEMI
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Мнение 
o.k. master :D .при всички положения вече върнах добавката.ще търся някоя друга.направи ми впечатление,че повечето кутии в сервиза са със знака на GM.това нещо synchro mesh дето ми спомена добавка ли е или просто трансмисионно масло?

Вто Дек 05, 2006 5:49 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 9:16 pm
Мнения: 657
Местоположение: Канада
Автомобил: аутбек 3.0R '05
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Днес сменях масла ;) Първо на скоростната кутия, която е автоматична и после на предния диференциал. Мисля че определено си заслужаваше. От кутията маслото беше голяма боза. Успях да източа 4л. и след това добавих още 4. Утре пак ще направя така ;) Говорили сме защо, и каква е идеята. А диференциала пусна някакви мизерии с маслото, и пробката беше наслоена със разни неща които са полепнали по нея. Нямаше едри частици, наслоеното беше като маргарин, но черно и цапащо. Абе нещо като графитна паста. Дебелината на слоя беше около 3mm. Изчистих я старателно и после я сложих и напълних с ново масло, 2mm под максимума.
Мисля че има подобрение относно скоростната кутия. Преди като преминаваше от 1-ва на 2-ра беше с голямо придърпване, сякаш някой рита колата. Сега това изчезна. Четох в сървис менуала, че когато превключването е със "удар", може да се дължи на влошени качества на ATF.
Сега остана и задния диференциал да обслужа, ама нямам квадратен профил за да развия пробките. И не знам кой размер е. Има ли някой идея какъв е? Не съм срещал по магазините квадратен профил ключове. Само шестограми съм виждал.

Съб Мар 24, 2007 2:25 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm
Мнения: 673
Местоположение: Canada
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Ха наздраве първо и .....после колите....!
Слушай, хубаво си направил, движиш се точно сякаш по мои указания. За магнитната пробка на предния диференциал - нормално състояние. Това и е задачата и количеството, което си заварил е нормално. Бършеш яко и продължаваш. Страшното е когато не завариш брашно а завариш парчета по пробката. И особено когато вече си и в състояние да кажеш точно с какъв произход са.
Наличието само на това, което си заварил не изключва наличие на дефект. Но от друга страна, когато има дефект - СИ ЛИЧИ И ТИ ВЕЧЕ ЗНАЕШ. ГОВОРИМ ЗА ШУМ. Ако завариш толкова, колкото си заварил и няма шум - си ОК, спи спокойно. Аз имам най-вероятно сменено масло на 1 000 предни диференциала. Може да ми вярваш.

За задния диференциал - ползваш 1/2 " тречотка и нищо не търсиш. Може с удължение, може и без. Всеки инструмент ((male), който е 1/2 " стандарт, ще ти свърши работа. И там на долната пробка (магнит) ще завариш абсолютно същата картина, като на предната.

Съб Мар 24, 2007 3:22 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 9:16 pm
Мнения: 657
Местоположение: Канада
Автомобил: аутбек 3.0R '05
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Мнение 
Аз на теб ти имам доверие. Знам че си професионалист и си разбираш от работата. Нямам шумове и виене откъм диференциала. Иначе съм чувал виещи такива, знам какво е ;) Мерси за указанията за задния диф. Преди да тръгна да го отвивам, ще пръсна пробките с малко WD за всеки случай ако са спекли.
Един комшия тука монтьор ми обясняваше че имало някъде къде изсмукват маслото през отвора на щеката, и така го издърпвали че всичкото излизало, а не само 4л както аз съм направил. Ама аз не му вярвам щото с помпата ще дръпнат маслото от картера, ами другото дето е из чарковете на кутията? Ама както и да е, аз си знам работата :)

Съб Мар 24, 2007 3:48 am
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 304 мнения ]  стр 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 51 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор