Субару Форум България
https://www.subaruclubbg.com/forum/

Outback h6 3.0 manual transmission
https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=26483
Страница 1 от 1

Автор:  Chades [ Чет Мар 14, 2019 11:10 pm ]
Заглавие:  Outback h6 3.0 manual transmission

Здравейте, колеги,
Отдавна съм се заканил да се кача на екземпляр от любимата ви марка. Сегашната ми кола е страхотна и е вярно конче, но вече доста ни отесня. Няма да я пенсионирам още, но имаме нужда от голяма, сигурна семейна кола. Никой от вас няма да се очуди, че съм се спрял на Аутбек като такава.
Тук обаче ми започнаха главоболията. Не харесвам две неща - дизели и автоматици . Харесваният от мен модел обаче е само с автоматична скоростна кутия. Та на въпроса:
Знам, че този двигател го има и в Legacy Spec B и там е с 6-степенна ръчна трансмисия. Доста четене изчетох, но никъде не видях някой да се е опитвал да качи такава на Аутбек. Толкова ли е трудно да се направи? Признавам, че съм дилетант, но според мен двете коли си приличат изключително много, като изключим видимо по-високото окачване (което всъщност е основното, което ми харесва в Аутбек). Ако е възможно - правено ли е и колко би струвало такова удоволствие?

Автор:  Vmax [ Пет Мар 15, 2019 12:11 am ]
Заглавие:  Re: Outback h6 3.0 manual transmission

Не е правено, засега ( поне във форума ).
Ще струва поне 5 хил лева

Автор:  adddt [ Пет Мар 15, 2019 12:53 am ]
Заглавие:  Re: Outback h6 3.0 manual transmission

Vmax е прав и ще ти трябват
7-8 неща не само кутията и съединителя

принципно това е правено доста във форумите на запад.

и ако ти се дават 4-5 000 може да стане схемата.

ПС: принципно спек Б то има по добри спирачки от Аутбек-а също така.

Автор:  Alxx [ Пет Мар 15, 2019 7:26 am ]
Заглавие:  Re: Outback h6 3.0 manual transmission

Тъкмо щях да напиша, че е по-евтино и лесно да се вдигне спекБ, отколкото да се сади кутия.

Автор:  ico_tech [ Пет Мар 15, 2019 7:29 am ]
Заглавие:  Re: Outback h6 3.0 manual transmission

Те и Спек Б-тата с ръчка с лопата да ги ринеш :D

Автор:  Chades [ Пет Мар 15, 2019 9:00 am ]
Заглавие:  Re: Outback h6 3.0 manual transmission

Благодаря на всички за отговорите.
Vmax написа:
Не е правено, засега ( поне във форума ).
Ще струва поне 5 хил лева

Наистина, соленичко звучи 5000, особено ако е минимум.
adddt написа:
Vmax е прав и ще ти трябват
7-8 неща не само кутията и съединителя

принципно това е правено доста във форумите на запад.

и ако ти се дават 4-5 000 може да стане схемата.

ПС: принципно спек Б то има по добри спирачки от Аутбек-а също така.

Множко са ми, но ако няма по-добра опция, няма какво да се направи толкова. По добрите спирачки, предполагам, зависят от дискове и накладки, което не би трябвало да е голяма болка за подмяна. А и spec B си е по спортна кола, докато аз търся семейно возило. Нямам намерение да карам като бесен на газ и спирачки.
Alxx написа:
Тъкмо щях да напиша, че е по-евтино и лесно да се вдигне спекБ, отколкото да се сади кутия.

Колко по евтино и лесно може да е? Правено ли е, защото, както вече казах, spec-овете са спортни коли и надали някой притежаващ такава би я превърнал в семейно комби.
ico_tech написа:
Те и Спек Б-тата с ръчка с лопата да ги ринеш :D

Дори в момента се продава един такъв, предполагам е на колега от този форум, колата изглежда страхотно, но по скоро идеята ми беше да направя един Аутбек по добър, а не да загрозя някоя красавица.

Автор:  mitashki35 [ Пет Мар 15, 2019 9:23 am ]
Заглавие:  Re: Outback h6 3.0 manual transmission

Като сложиш ръчка от спек Б, не трябва да си помисляш и за лек офф роуд даже

Изпратено от моят Redmi Note 4 с помощта на Tapatalk

Автор:  adddt [ Пет Мар 15, 2019 9:53 am ]
Заглавие:  Re: Outback h6 3.0 manual transmission

mitashki35 написа:
Като сложиш ръчка от спек Б, не трябва да си помисляш и за лек офф роуд даже

Изпратено от моят Redmi Note 4 с помощта на Tapatalk


Колега не знам но това е все едно да кажеш че СТИ то няма да се справи с лек офроуд ( да кажем че кутията и съединителят са на 90% еднакви )
отделно двигателят има достатъчно мощност за да не му тряват бавни а задвижването е по добро от на атмосферните 2.0 , 2.5 , за другите вече има хиляди теми с класациите кое е по-по-най.
- главният проблем е дължината на колата и височината и

..... аз лично проблеми съм нямал на местата където съм ходил в пясък, сняг и кал с основната идея че проблема е че съм нисък и мога лесно да се окопая по корем а не че няма да мина. вадил съм някакви идиоти тук там дори ...Приказката за това че колата е толкова проходима колкото я прежалиш важи.

другият + е че разхода е надолу горе долу при еднакви скорости разликата е около 500 оборота по малко с ръчната кутия ...

Всъщност разликата между спек Б и Аутбек е че бека е бумбалник ( поради окачването ) а легасито го водят sport tourer и и на път със завой е истинско удоволствиея да се кара колата.

Спирачките са други по големи 314 мм - и спират просто доста по добре от тези на бек-а 294 - както доста колеги се оплакват - не говорим да са екстремисти но понякога ти трябва да спреш

А аз като човек направил ~ 100 000 на спек Б мога да кажа че е ОК за семейно комби - то това зависи как си караш колата и се съобразяваш с това което возиш даже в някой ситуации си мисля че спек Б то ще е по-сигурно за средно статискическото семейство на пътя но това ще е прекалено задълбаване
- а не знам но аз съм виждал как на жени им е ок да карат колата със 150-160 + км и да са ОК

ПС: това е един доста интересен клип https://www.youtube.com/watch?v=TazoeGGj_lQ&t=9s който не съм намерил с превод

Автор:  Vmax [ Пет Мар 15, 2019 9:55 am ]
Заглавие:  Re: Outback h6 3.0 manual transmission

Не се занимавай с глупости - и без това трудно ще намериш читава кола, което означава още разходи, че и 6 степенна кутия.
Този ъпгрейд се прави за силна турбо кола.

Ако си спокоен шофьор, автоматът ще ти е напълно достатъчен.

Автор:  Chades [ Пет Мар 15, 2019 9:58 am ]
Заглавие:  Re: Outback h6 3.0 manual transmission

mitashki35 написа:
Като сложиш ръчка от спек Б, не трябва да си помисляш и за лек офф роуд даже

Изпратено от моят Redmi Note 4 с помощта на Tapatalk

Е чак пък толкова...
Наясно съм, че трансмисията е за шосейна кола. Не си падам особено по офдроуда, но какъв е смисълът да искам такъв просвет, ако ще я карам само по асфалт. Любимата ми лятна дестинация е Гърция, а там си има доста трудно достъпни места. Щом сегашната ми кола е успяла да се промъкне до тях, защо един бек да не може, пък бил той и с трансмисия от spec B. Просто ми се иска да не карам жената и детето да слизат от колата на всеки по-стръмен наклон или голяма неравности.

Автор:  Chades [ Пет Мар 15, 2019 10:19 am ]
Заглавие:  Re: Outback h6 3.0 manual transmission

Vmax написа:
Не се занимавай с глупости - и без това трудно ще намериш читава кола, което означава още разходи, че и 6 степенна кутия.
Този ъпгрейд се прави за силна турбо кола.

Ако си спокоен шофьор, автоматът ще ти е напълно достатъчен.

Абсолютно изключен е автоматикът от уравнението. По скоро другият вариант е Outback XT, но от всичко изчетено за марката смятам, че 6-цилиндровият атмосферен мотор е пъти по добре от 4-цилиндров турбиниран. И не съм най-спокойния шофьор на света, просто скорости над 120-130 със семейство ми в колата не развивам, но искам да има"душа" без значение от това колко души и багаж има в нея и като реша да я "изпържа" на малка предавка за да изпревари по-бързо да не ме подвежда.

Автор:  mitashki35 [ Пет Мар 15, 2019 10:37 am ]
Заглавие:  Re: Outback h6 3.0 manual transmission

Adddt твоят Спек не беше ли автомат, или се бъркам

Изпратено от моят Redmi Note 4 с помощта на Tapatalk

Автор:  adddt [ Пет Мар 15, 2019 10:45 am ]
Заглавие:  Re: Outback h6 3.0 manual transmission

не с ръчна кутия е

а аз колата съм я бутал в следните ситуации - пандал акумолатор , проблем със стартера (за да я закарам за ремонт )
на каквито и да е наклони няма проблем.

колега аз съм бил в гърция и няма проблеми , там проблемите са да не се озовеш на някое много тясно място


а иначе да наистина е доста приятно когато ти трябва мощност да свалиш предавките и да дадеш газ...

Принципно както казват колегите си намери хубава кола ( това може да се окаже по-трудното ) и после прави конверсия ....
като щом си решил това са нещата ( може да има изпуснато нещо )
1)Скорости
1Маховик
2 Съединител
диск-
лагер
притискател
3 ( стартер )
4Кардан
5Диференциал .
6 Еку

ПС: някъдъ наскоро се мотаеше обява за аутбек седан даже ама

Автор:  iawka [ Пет Мар 15, 2019 12:06 pm ]
Заглавие:  Re: Outback h6 3.0 manual transmission

Аз също бях леко скептичен към автоматика, но след 7 г. и над 100к км с Аутбека бих казал, че кутията изобщо не е толкова неприятна (говорим за 5 EAT Si-Drive). При лежерно градско каране си е много удобен и комфортен, същото важи и при магистрално круизване. Когато искам да имам сигурност, че няма да реши сама какво да прави или да има достатъчно мощност в точния момент за изпреварване, просто карам в режим sport sharp или често дори в ръчен режим и смяна с перата от волана. Перата вършат страхотна работа и за използване на двигателя като моторна спирачка.

Аз карам общо взето целогодишно с кутия на покрива и при пълна кола и скорост около 140 км/ч колата определено има достатъчно "душа" при необходимост.

Не съм имал никакви проблеми с излизания извън пътя лятото и зимата. Не говорим за тежък офроуд, а за ски зимата, по-недостъпни плажове лятото и др. подобни.

Неприятно беше клатенето на купето в завои при по-динамично шофиране и слабите спирачки, но за тези неща има сравнително лесно решение и след промяната колата стана още по-приятна за каране.

Горното да не се приема като реклама на колата (предвид пуснатата обява), а по-скоро малко споделен опит при ползване на колата за цели, които май са подобни на тези на колегата.

Автор:  Chades [ Пет Мар 15, 2019 12:42 pm ]
Заглавие:  Re: Outback h6 3.0 manual transmission

iawka написа:
Аз също бях леко скептичен към автоматика, но след 7 г. и над 100к км с Аутбека бих казал, че кутията изобщо не е толкова неприятна (говорим за 5 EAT Si-Drive). При лежерно градско каране си е много удобен и комфортен, същото важи и при магистрално круизване. Когато искам да имам сигурност, че няма да реши сама какво да прави или да има достатъчно мощност в точния момент за изпреварване, просто карам в режим sport sharp или често дори в ръчен режим и смяна с перата от волана. Перата вършат страхотна работа и за използване на двигателя като моторна спирачка.

Аз карам общо взето целогодишно с кутия на покрива и при пълна кола и скорост около 140 км/ч колата определено има достатъчно "душа" при необходимост.

Не съм имал никакви проблеми с излизания извън пътя лятото и зимата. Не говорим за тежък офроуд, а за ски зимата, по-недостъпни плажове лятото и др. подобни.

Неприятно беше клатенето на купето в завои при по-динамично шофиране и слабите спирачки, но за тези неща има сравнително лесно решение и след промяната колата стана още по-приятна за каране.

Горното да не се приема като реклама на колата (предвид пуснатата обява), а по-скоро малко споделен опит при ползване на колата за цели, които май са подобни на тези на колегата.

Твоята веднага хваща окото, но е два пъти над бюджета ми като цена, а и си имам мои съображения за автоматиците , които никой няма да може да промени. Успех с продажбата, колата е страхотна, мераклийска, дано попадне на добър човек да и се радва.
п. с. ако си този човек, за когото си мисля, точно возенето в твоята кола ме насочи да си купя такава :)

Автор:  Chades [ Съб Мар 16, 2019 12:01 am ]
Заглавие:  Re: Outback h6 3.0 manual transmission

adddt написа:
не с ръчна кутия е

а аз колата съм я бутал в следните ситуации - пандал акумолатор , проблем със стартера (за да я закарам за ремонт )
на каквито и да е наклони няма проблем.

колега аз съм бил в гърция и няма проблеми , там проблемите са да не се озовеш на някое много тясно място


а иначе да наистина е доста приятно когато ти трябва мощност да свалиш предавките и да дадеш газ...

Принципно както казват колегите си намери хубава кола ( това може да се окаже по-трудното ) и после прави конверсия ....
като щом си решил това са нещата ( може да има изпуснато нещо )
1)Скорости
1Маховик
2 Съединител
диск-
лагер
притискател
3 ( стартер )
4Кардан
5Диференциал .
6 Еку

ПС: някъдъ наскоро се мотаеше обява за аутбек седан даже ама

Да, изглежда упоменатите по-горе части от spec B ще е трудно да се намерят. Някак си това май ще стане някакъв вид дългосрочен проект. И ми изникнаха нови въпроси:
От коя година да търся Outback.
Si drive може ли/трябва ли или не.

Автор:  adddt [ Нед Мар 17, 2019 10:18 am ]
Заглавие:  Re: Outback h6 3.0 manual transmission

Части има
Първо си намери чутава кола или си я направи ту читава


Sent from my iPhone using Tapatalk

Автор:  Chades [ Пет Мар 22, 2019 5:21 pm ]
Заглавие:  Re: Outback h6 3.0 manual transmission

Поради нещастно стечение на обстоятелствата този проект май отново ще се отложи за неопределено време...Благодаря на всички за отговорите, ще пиша отново, когато има какво.
Желая ви здраве!

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/