Субару Форум България
https://www.subaruclubbg.com/forum/

Субару за лек офроуд
https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=26587
Страница 1 от 1

Автор:  tech_noir [ Сря Апр 10, 2019 9:47 pm ]
Заглавие:  Субару за лек офроуд

Щастливо си карам Легаси IV-а генерация (второто ми субару, пак след Легаси).

Сдобих се едни полянки в Балкана. Всичко е супер, само че има едно 10-ина километра черен планински път - камънак с коловози и поточета. Качвам се с моята и кола до билото, обаче мноооого внимателно и на зигзази. На едно място само малко жулвам гърне (или теглич). Продадох предишното заради ръждясващо шаси, това няма ръжда и много искам така и да си остане. Обичам си колата и просто ми е жал за нея. Понеже с тези и може би бъдещи други подобни имоти ще съм все по-активен, реших да си купя втора кола за целта (+ разнасяне на големи багажи, мои и на роднини и познати... знаете как е).

Трябва ми нещо:
- здраво;
- 5 санта (ама реално) по-високо или ама хич да не ми е жал за него;
- поне приличен багажник;
- да става за магистрали и стотици километри;

Джиповете никога не са били моето нещо. От две седмици обикалям автокъщи и чета в искрен опит да с харесам някой, ама или реалния клирънс е по-малък и от моя, или сменят двигатели и скоростни като консуматив, или ми е неудобно и нищо не виждам, или гори 30/100 нафта, или задните седалки ще опират в стъклото на багажника, или ще ми искат 5000 за нещо 89-а дето сигурно като вали ти трябва и чадър вътре... Абе трагедия.

Писна ми да се занимвам с глупости и май ще си купя второ/трето Субару - стар Форестър или Аутбек. Може би и lift kit после.

Въпроса е кое от двете и има ли някаква огромна разлика? Форестъра май беше с един сантиметър само по-висок от бека и до колкото знам по-просто (и съответно теоретично по-малко чупливо) окачване. Ако не е огромна разликата бих предпочел Outback.
Някой рибар или планинар с опит?

Автор:  iion [ Чет Апр 11, 2019 5:32 am ]
Заглавие:  Re: Субару за лек офроуд

Подобни неща правя главно с Фори първа генерация 125 коня ръчка с бавни точно както го описваш. По отношение на просвет - по-височко седи, но не съм слагал лифт кит. За сметка на това са сменени амортисьорите и пружините отпред с Каяба за модела. Задните пружини Митака навремето ми ги предложи от Тойота, но каква не каза, и те държат задницата с няколко сантиметра повдигната спрямо предницата. Ако се спреш на този вариант горещо препоръчвам по-широки гуми от фабричните 205-ци и добри АТ гуми - и сток става, но така е по-добре. На магистрала е ОК, стига да не очакваш нещо повече от 150 км/ч - може отгоре, ама със зор или по наклон.

Аутбеците са по-близо то дова, което ползваш, но Форито няма да го мислиш толкова ;)

Успех :beer:

Автор:  steling [ Чет Апр 11, 2019 7:26 am ]
Заглавие:  Re: Субару за лек офроуд

Аутбека е по-дълъг и ъгъла на атака на броните е недостатъчен дори и с лифт. Плюса е по-големия обем на колата.
Форито е по-добре в това отношение - по-късо и по-високо, но щом ще има и много магистрали - помисли за 2.0 турбо автомат.
На 125кс. мотор като му наредиш лифт, големи гуми и джанти и бая ще се задъхва.
С един лифт от 5см. и 215/75/15 или 215/65/16 се получава достатъчно добър просвет.
Прикачени файлове:
52816390_10218914534636764_6509270486118039552_n.jpg


това е с 215/65/16 и лифт 5см. нови пружини отзад и нови амове отпред.

При нужда предната броня може да я минеш с флекса за още по-голям ъгъл на атака и всичко ти се нарежда чудесно.
Ако се спреш на АТ вариант, сложи си допълнително охлаждане на кутията.

Ето ти темата със стария ми проект, беше се получила брутална горска машинка (лека кола), която освен това си правеше 10-15 000км на година магистрално и градско.
Имай едно на ум, че АТ гумите си шумят - колкото по-агресивен е грайфера, толкова повече се доближаваш до звука на ускоряващ трамвай :)
viewtopic.php?f=31&t=19749

Автор:  marian_de [ Пет Апр 12, 2019 4:15 pm ]
Заглавие:  Re: Субару за лек офроуд

Напълно подкрепям мнението на Стели . Само да допълня че след лифта е хубаво да се сложат нови амове и усилени пружини поне отзад , точно заради шосейното каране и особено с по-висока скорост . Иначе в завой задницата е като махало . Само не разбрах защо е необходимо допълнително охлаждане на кутията . Аз карам доста често по язовирите и по черно , но лампа не ми е светвала още .

Автор:  steling [ Пет Апр 12, 2019 4:18 pm ]
Заглавие:  Re: Субару за лек офроуд

marian_de написа:
Напълно подкрепям мнението на Стели . Само да допълня че след лифта е хубаво да се сложат нови амове и усилени пружини поне отзад , точно заради шосейното каране и особено с по-висока скорост . Иначе в завой задницата е като махало . Само не разбрах защо е необходимо допълнително охлаждане на кутията . Аз карам доста често по язовирите и по черно , но лампа не ми е светвала още .


тя не свети :)
прегрява при голямо натоварване кутията, до състояние, в което спира изобщо. Тествано е :)

Автор:  marian_de [ Пет Апр 12, 2019 4:31 pm ]
Заглавие:  Re: Субару за лек офроуд

steling написа:
marian_de написа:
Напълно подкрепям мнението на Стели . Само да допълня че след лифта е хубаво да се сложат нови амове и усилени пружини поне отзад , точно заради шосейното каране и особено с по-висока скорост . Иначе в завой задницата е като махало . Само не разбрах защо е необходимо допълнително охлаждане на кутията . Аз карам доста често по язовирите и по черно , но лампа не ми е светвала още .


тя не свети :)
прегрява при голямо натоварване кутията, до състояние, в което спира изобщо. Тествано е :)


Аха , ясно . Аз тежък офроуд не превя , така че съм ок :good:

Автор:  tech_noir [ Пон Апр 15, 2019 7:18 am ]
Заглавие:  Re: Субару за лек офроуд

Броните и яз ги загледах и най-много се чудя, ама реших че не е логично където оцеляха тия на Legacy-то да са проблем актбекските.
Някой свалял ли ги е? Много ли са близо радиатори и т.н. или са издадени главно за декорация и нищо толкова фатално няма да стане ако взема да пукна някоя в някой камък? Става дума за аубек първите две генерации.

След два удара отзад в градския трафик за Legay IV съм спокоен вече че може и без задна броня да кара :D Масивна метална греда и поне 5 сантиметра след нея декорация.

Автор:  steling [ Пон Апр 15, 2019 7:33 am ]
Заглавие:  Re: Субару за лек офроуд

Има достатъчно кухо място да си я трошиш на стокойствие :)

Има двама колеги във форума с изрязани такива.

Автор:  tech_noir [ Съб Апр 27, 2019 12:10 pm ]
Заглавие:  Re: Субару за лек офроуд

Не с лошо де :) Броните могат временно да се махат, преди да бъдат строшени (трик от колега с Мазда 6).

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/