Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
За и Против електричките / хибриди
Автор |
Съобщение |
kronos
|
Пак ще се включа като черна станция, но понеже живея в къща с двор и два гаража, доста сметки правих и пак не излиза инвестиция в електричка и фотоволтаик. Понеже ЕС в началото на войната обеща възвръщане на 2/3 от инвестиция в собствена фотоволтаична система, направо се бях навил да скоча, ама греда. https://www.dnevnik.bg/video/2022/03/10 ... /comments/Даже бях приготвил едни 30 бона за 10kW инсталация, обаче се оказа поредния кьорфишек. И понеже аз съм противник на електричките в сегашния им престъпен лобистки вид, сметнах, че и за градска кола не ми излиза сметката, дори и при 4 лева литър бензин и смешните цени на тока сега. Гледах Лийфове, Кони и какво ли не още, но така и не намерих нещо, което да бъде универсално като дъртия Форестър. Колегите са писали доста по проблемите като зареждане и висене по станции, нисък клиренс, но аз ще добавя и малкия ресурс на батерията, което прави почти задължително купуване на нова електричка, която пък в класа на Форестър би струвала 100 бона, а в класа на Аутбека поне 150 бона. Къде ще я избия тая инвестиция? Ще си карам дъртото Форестърче на бензин и ми дреме на шапката В сложни времена живеем с доста неизвестни. Ще видим какво ще стане след поне още 5 години.
|
|
|
Сря Юли 20, 2022 8:18 pm |
|
|
stenly2777
Регистриран на: Нед Апр 26, 2009 5:59 pm Мнения: 221 Местоположение: Варна
Автомобил: Smart for Four EQ Hyundai Kona EV
Телефон: 0887 93 70 90
Рейтинг: 99
|
plaskom написа: Преди четири месеца си взех електричка за из града и ето ми сметката за месец юни: Прикачени файлове: Screenshot_20220720-205310.png Или в пари - 198 х 0.14 лв = 27,72 лв (на нощна тарифа). Със Субару - 1435 км х 15/100 газ х 1.50 лв = 322.87 лв Така че ще карам Субару зимата. Хаха, и аз така. Ама мисля и зимата да карам електричките. То при нас и зимата не е съвсем зима, от Варна съм.
|
|
|
Чет Юли 21, 2022 6:10 am |
|
|
nikentce
|
plaskom написа: Преди четири месеца си взех електричка за из града и ето ми сметката за месец юни: Или в пари - 198 х 0.14 лв = 27,72 лв (на нощна тарифа). Със Субару - 1435 км х 15/100 газ х 1.50 лв = 322.87 лв ................
За 10 години период на експлоатация си със спестени 36 000 лв от тази сметка. Покрива ли това обаче разликата от първоначалната инвестиция? И ти сравняваш купе на малолитражка с купе на Forester/Outback. Ами ако изгърми батерията? Разбира се никой не знае какви ще са батериите и цените им след 10 г., но към текущия момент....... Не случайно вече започна да има не малко недоволни клиенти по западните страни макар, че тепърва почва бумът на електричките. И това ме подсеща за аналогичните размисли в Diesel Boxer раздела. Само че там сметката е обратната - пак остава въпроса дали няма да изгърми шортблока, но от покупната цена(т.е. първоначалната инвестиция) само беше 5-6 000 лв напред( от личен опит през 2017-та - купих дизела за 12 000 лв., а аналогичен Forester на подобни километри 2.0 бензин от същата година на производство вървеше 17-18 000 лв ), и като минеш и 40-50 000 км. изкарваш и за нов блок от по-ниския разход. Мисълта ми беше, че да се ограничаваме само до разликата в сметката за пробег не е определящ аргумент, както не е определящ аргумент да избереш Diesel Boxer пред бензин, само защото дизелът харчи 4/100 по-малко.
|
15
|
|
Чет Юли 21, 2022 9:08 am |
|
|
Alxx
|
Някой да е слагал в сметката цената на гумите за електричка? Питам, защото със стандартни гуми пробегът избегА резко надолу. Днес видях гуми за Мокка на ток в невероятния размер 205/55/19. Сами вижте цената им...
Между другото в години на криза(началото на деветдесетте, например) бензин като няма официално, има контрабанда, макар и дебело. Контрабанден ток съм виждал да има само при хора, крадящи от стълба на съседа. Електричките както казва Ицо, ще са приложими само в урбанизираните територии и в по-цивилизованите места, а за всичко останало ще си караме талиги на изкопаеми горива. Отделно, в следващите десетина години градовете ще се заринат от необработваем скрап под формата на бюджетни или не толкова ел. коли на които са свършили батериите и които никой няма сметка, и желание да съживява.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Юли 21, 2022 7:00 pm |
|
|
patko
|
plaskom написа: Преди четири месеца си взех електричка за из града и ето ми сметката за месец юни: Прикачени файлове: Screenshot_20220720-205310.png Или в пари - 198 х 0.14 лв = 27,72 лв (на нощна тарифа). Със Субару - 1435 км х 15/100 газ х 1.50 лв = 322.87 лв Така че ще карам Субару зимата. Защо всички правят сметки за цената по нощна тарифа? За Бургас на обществена зарядна станция е 0.90 лв на KW плюс първоначална такса 0.50 лв. Доколкото разбрах цената е същата и за бързите зарядни станции. Това е информация от преди три месеца. Може и да има промяна. Не ги следя. Колко е в София? https://eldrive.eu/bg/ceni/
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Чет Юли 21, 2022 7:38 pm |
|
|
stenly2777
Регистриран на: Нед Апр 26, 2009 5:59 pm Мнения: 221 Местоположение: Варна
Автомобил: Smart for Four EQ Hyundai Kona EV
Телефон: 0887 93 70 90
Рейтинг: 99
|
Alxx написа: Някой да е слагал в сметката цената на гумите за електричка? Питам, защото със стандартни гуми пробегът избегА резко надолу. Днес видях гуми за Мокка на ток в невероятния размер 205/55/19. Сами вижте цената им...
Между другото в години на криза(началото на деветдесетте, например) бензин като няма официално, има контрабанда, макар и дебело. Контрабанден ток съм виждал да има само при хора, крадящи от стълба на съседа. Електричките както казва Ицо, ще са приложими само в урбанизираните територии и в по-цивилизованите места, а за всичко останало ще си караме талиги на изкопаеми горива. Отделно, в следващите десетина години градовете ще се заринат от необработваем скрап под формата на бюджетни или не толкова ел. коли на които са свършили батериите и които никой няма сметка, и желание да съживява. Здравейте. На Смарта 195/55/15, на Кона-та 225/55/17, кое им е специалното и нестандартното? На Смарта Toyo Celsius а на Коната Vredstein quatrak pro...
|
|
|
Чет Юли 21, 2022 8:07 pm |
|
|
plaskom
|
patko написа: plaskom написа: Преди четири месеца си взех електричка за из града и ето ми сметката за месец юни: Прикачени файлове: Screenshot_20220720-205310.png Или в пари - 198 х 0.14 лв = 27,72 лв (на нощна тарифа). Със Субару - 1435 км х 15/100 газ х 1.50 лв = 322.87 лв Така че ще карам Субару зимата. Защо всички правят сметки за цената по нощна тарифа? За Бургас на обществена зарядна станция е 0.90 лв на KW плюс първоначална такса 0.50 лв. Доколкото разбрах цената е същата и за бързите зарядни станции. Това е информация от преди три месеца. Може и да има промяна. Не ги следя. Колко е в София? https://eldrive.eu/bg/ceni/Защото аз зареждам само на нощна тарифа, като изключим няколко зареждания на бързата 50 Kw безплатна станция на Кауфланд докато пазарувам. А и било полезно за да се бууст-нат клетките на батерията.
|
15
|
|
Чет Юли 21, 2022 9:21 pm |
|
|
plaskom
|
nikentce написа: plaskom написа: Преди четири месеца си взех електричка за из града и ето ми сметката за месец юни: Или в пари - 198 х 0.14 лв = 27,72 лв (на нощна тарифа). Със Субару - 1435 км х 15/100 газ х 1.50 лв = 322.87 лв ................
За 10 години период на експлоатация си със спестени 36 000 лв от тази сметка. Покрива ли това обаче разликата от първоначалната инвестиция? И ти сравняваш купе на малолитражка с купе на Forester/Outback. Ами ако изгърми батерията? Разбира се никой не знае какви ще са батериите и цените им след 10 г., но към текущия момент....... Не случайно вече започна да има не малко недоволни клиенти по западните страни макар, че тепърва почва бумът на електричките. И това ме подсеща за аналогичните размисли в Diesel Boxer раздела. Само че там сметката е обратната - пак остава въпроса дали няма да изгърми шортблока, но от покупната цена(т.е. първоначалната инвестиция) само беше 5-6 000 лв напред( от личен опит през 2017-та - купих дизела за 12 000 лв., а аналогичен Forester на подобни километри 2.0 бензин от същата година на производство вървеше 17-18 000 лв ), и като минеш и 40-50 000 км. изкарваш и за нов блок от по-ниския разход. Мисълта ми беше, че да се ограничаваме само до разликата в сметката за пробег не е определящ аргумент, както не е определящ аргумент да избереш Diesel Boxer пред бензин, само защото дизелът харчи 4/100 по-малко. Изказваш се неподготвен. Тази "малолитражка" е с дължината на Форестър до 2005 и по-широка с 4 см от него. А в сравнение с твоя Форестър е по-къса с 10 см и точно толкова широка. Батерията не изгърмява като цяло, а може да се появи проблем с дадена клетка и се сменя само тя, като изключим нормалното деградиране на цялата батерия. В момента в Бг може да се намери нова батерия за около 8-10 хил. лв. А първоначалната ми инвестиция се равнява на продажбата на 14 годишната ми Трибека. А и към сметката може да добавиш за тези 10 год. и данъците, смяна на масла, накладки, а и след прогнозните изминати 170-200 К км за този период ревизиране или ремонт на двигател. Така че сметката за спестени пари за 10 год набъбва толкова, че спокойно можеш да я продадеш тази кола на остатъчна стойност и да си купиш друга.
|
|
|
Чет Юли 21, 2022 9:48 pm |
|
|
kronos
|
Всеки си гледа от неговата камбанария, но не разбрахме кой точно е твоя Лийф - с 150 к.с. или с 217 к.с.? Защото разликата в пробега е доста голяма (40 kW срещу 62 kW), а оттам респективно и общия пробег с тези 1000 цикъла, които са обичайния живот за литиево-йонните батерии. А предполагам Ники е имал предвид малолитражка за Смарт-а, но въпреки това сравнението с Форестър и Аутбека е неуместно. Твоя Лийф нито е 4х4, нито има такъв клиренс, нито пък може да се кара нормално по магистрала. Спор няма, че сега е страшна далавера да се кара електричка с безплатните зони, липса на данъци и безплатни зарядни, но това е временно, защото няма откъде да дойдат всички тези пари в държавата. Иначе сравнението ти е леко некоректно, защото газта сега може да се зареди на 1,07 лева за литър, а нова батерия с гаранция изобщо не е 8-10 000 лева, но не това е важното. А накладки, масла, данъци и ремонт на ДВГ са доста относителни неща. Обаче ако сравняваш нови автомобили, нещата стават коренно различни, защото си има гаранция за тази работа, независимо дали си с електричка или с ДВГ. Аз пък до сега ремонт на ДВГ не съм правил, но и изповядвам съвсем различна гледна точка - може и да е малко селско, но предпочитам за половината пари да си взема един СУВ с поне 400 к.с. и с останалите да го поддържам, отколкото нова електричка, с която да се кефя колко пари спестявам. Електричка СУВ с поне 300 к.с. хич не струва 80 бона обаче. Но всеки според нуждите и усещанията
|
|
|
Пет Юли 22, 2022 9:15 am |
|
|
nikentce
|
plaskom написа: ....Изказваш се неподготвен. Тази "малолитражка" е с дължината на Форестър до 2005 и по-широка с 4 см от него....... Oтносно "малолитражка" си прав, че се изказах по инерция, защото масово купуваното EV в България са малолитражки - по разбираеми причини. Извинявай, може би си писал във форума като си се сдобил с EV-то, но съм пропуснал. Предполагам имаш Leaf, и въпреки посочените размери ширина/дължина не можеш да ме убедиш в еднаквата функционалност на купетата( яйце срещу ръбато комби ), но както и да е - всеки с нуждата си. Интересни факти цитираш покрай цената на придобиване - дай малко повече инфо( модел, година, пробег, покупна цена ). За пробег от рода на над 100 000 км. не мисля, че е много релевантно да се говори предвид основно градската експлоатация на EV. A ако говорим за по-сериозни и чести пътувания извън града(т.е. евтината и удобна точка на зареждане ) при което да се трупат повече километри, то пак се минава към другите, споменати вече, аргументи за промяна в сметката. Като притежател на EV със сигурност си проучвал повече, и имаш по-точни наблюдения от мен, относно подмяна на отделни клетки на батерията. Аз не бих разчитал на надеждна такава услуга. Не, че няма кадърни такива фенове у нас, но като знам колко все по-трудно сервиза ни намира качествени електротехници..... При батериите общата деградация зависи много от начина на експлоатация, и в случая доказаният пробег и годините не са така показателни за ресурса на EV при покупка на старо. Цената от 8-10 000 лв за нова батерия в България за твоя автомобил - за оригинална такава ли говориш, или нова-съвместима? Много се надявам коментарите ми да не звучат като заяждане, защото не е така. Просто мисля, че това е една доста обширна тема при която е хубаво да се предъвчат всички аспекти на цялостната картинка, понеже при колите често факторът фенщина/тръпка позамъгля трезвата и реална сметка. Не казвам, че при теб е така, просто често се случва, включително и в този форум. При познатите ми хора около мен( броят се все още на пръстите на едната ръка) притежатели на EV до един в момента са така, и признавам, че може би затова да имам такава предварителна настройка.
|
|
|
Пет Юли 22, 2022 10:01 am |
|
|
nikentce
|
kronos написа: Всеки си гледа от неговата камбанария, но не разбрахме кой точно е твоя Лийф - с 150 к.с. или с 217 к.с.?...... Писали сме паралелно явно - извинявам се за повторенията
|
|
|
Пет Юли 22, 2022 10:05 am |
|
|
kronos
|
nikentce написа: kronos написа: Всеки си гледа от неговата камбанария, но не разбрахме кой точно е твоя Лийф - с 150 к.с. или с 217 к.с.?...... Писали сме паралелно явно - извинявам се за повторенията Няма проблеми. Всеки е свободен да изразява възгледите си и да си харчи парите, както му харесва. Явно с теб не изповядваме веруюто да набием едни пари и да чакаме след години да си ги избием, защото сега може и да се минават 1500 км градско с 25 лева, но преди това трябва да си набил едни 70-80 бона и то в кола, която не е СУВ. Мислех варианта и за втора употреба Лийф, ама 20 бона за 8-10 годишна електричка е пълен абсурд, при положение, че батерията едва ли ще изкара много, а нова си е още толкова като инвестиция. Та в общи линии всеки сам трябва да претегли плюсовете и минусите и да си реши за себе си.
|
|
|
Пет Юли 22, 2022 11:12 am |
|
|
tst
|
|
Пет Юли 22, 2022 6:43 pm |
|
|
slavckc
Регистриран на: Съб Апр 05, 2014 3:34 pm Мнения: 167 Местоположение: Варна
Skype: slav_ckc
Автомобил: Forester 2018, 2.5, CVT
Телефон: 08889566нулашест
Рейтинг: 92
|
Когато навлязат тези батерии, веднага си купувам електричка: [url]https://www.kaldata.com/хардуер/новите-батерии-от-диамант-и-радиоакти-356582.html[/url]
|
|
|
Съб Юли 23, 2022 8:51 am |
|
|
stenly2777
Регистриран на: Нед Апр 26, 2009 5:59 pm Мнения: 221 Местоположение: Варна
Автомобил: Smart for Four EQ Hyundai Kona EV
Телефон: 0887 93 70 90
Рейтинг: 99
|
Мдааам, преди години, когато закупихме първото ни Субару с CVT, по същият начин, хора които не управляват автомобил с такава трансмисия ме "убеждаваха" колко е ластична, тегава и тн. Явно е нещо нормално това. Абсолютно правилно е, всеки сам да си прави собствените изводи и да се води от личните си нужди и убеждения в покупката на подобни автомобили(говоря за EV). Аз като човек, каращ Субару от 1998г. и имал винаги поне по едно, си обичам марката много. Просто в тези електрички открих нещо което ме привлече и ми хареса начинът, по който се движат като цяло. Абсолютно съм далеч от идеята да убеждавам някого, колко и дали са добри и тн. Виждам у много колеги обаче, желанието да ме/ни убеждават какво зло са тези автомобили, колко са неефективни, как не ми излиза сметката и тн. Друг колега малко по-нагоре в коментарите пък обясняваше, колко са им по-скъпи гумите. Не виждам, с какво една гума е по-скъпа, ако я сложиш на Лийф от това да я сложиш на Голф(абсолютно примерно)... Така беше преди време(2005-2008г.) когато ме убеждаваха в същото и за марката Субару като цяло. Съжaлявам, ако с поста си, че АЗ и моето семейство сме доволни от избора си, причиних тази излишна полемика. Хубав и успешен неделен ден на всички.
|
30
|
|
Нед Юли 24, 2022 7:22 am |
|
|
ico_tech
|
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Нед Юли 24, 2022 8:15 am |
|
|
plaskom
|
Ако се върнете назад и прочетете първия ми пост ясно съм написал, че тази електричка ми е за ГРАДСКА КОЛА и ежедневна употреба и ми намаля месечните разходи с около 300 лв. Не съм казал, че това е универсална кола и замества СУВ или нещо друго. Все още имам две Субару-та за други цели, а за дълги пътувания имам кемпер. И ако сега можеш да заредиш газ за 1,07 лв. скрийншота е от юни месец и тогава газта знаете на каква цена беше. Така че аз избор имам и проблем нямам да отида където искам с наличния ми автопарк.
|
|
|
Нед Юли 24, 2022 9:41 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: darii и 21 госта |
|