Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
За и Против електричките / хибриди
Автор |
Съобщение |
tarambuka3500
|
за САЩ и електричките - бумът е огромен. от Форд ревизират вече няколко пъти (нагоре) планираното производство на F-150 ел. пикап. поради неочаквано голямо търсене. Всички резервации са продадени. А от електрическият Мустанг не смогват да произвеждат достатъчно - купуват се на секундата. От Тесла имат реализирани над 350,000 автомобила за САЩ през 2021; A преди месец (Януари) започна производството в чисто новата им втора фабрика на американска земя (Тексас), с която планират да удвоят продажбите си на местна почва. Rivian имат над 70,000 платени резервации за техният пикап R1T, които няма да могат да произведат до 2023а година; VW, Hyundai/Kia увеличават доставките непрекъснато Toyota, Subaru и Нисан започват продажбите на bx4z, solterra и Ariya в средата на годината.... та не знам, какво значи " няма търсене за EV в САЩ"
|
15
|
|
Пон Фев 07, 2022 2:22 pm |
|
|
kronos
|
tarambuka3500 написа: за САЩ и електричките - бумът е огромен. от Форд ревизират вече няколко пъти (нагоре) планираното производство на F-150 ел. пикап. поради неочаквано голямо търсене. Всички резервации са продадени. А от електрическият Мустанг не смогват да произвеждат достатъчно - купуват се на секундата. От Тесла имат реализирани над 350,000 автомобила за САЩ през 2021; A преди месец (Януари) започна производството в чисто новата им втора фабрика на американска земя (Тексас), с която планират да удвоят продажбите си на местна почва. Rivian имат над 70,000 платени резервации за техният пикап R1T, които няма да могат да произведат до 2023а година; VW, Hyundai/Kia увеличават доставките непрекъснато Toyota, Subaru и Нисан започват продажбите на bx4z, solterra и Ariya в средата на годината.... та не знам, какво значи " няма търсене за EV в САЩ" С риск отново да бъда анатемосан, ще ти отговоря, защото виждам, че коментарът ти е насочен към моя линк, който бях пуснал. Та не знам от къде ги вадиш тези цифри, но в The Guardian има статия, че за 2021 г. електромобилите в САЩ са едва 4% от общите продажби на електромобили: https://www.theguardian.com/us-news/202 ... ales-bidenОсвен това виж, че Конгресът спря законопроектът за 1,75 трилиона долара, който предвиждаше 500 000 зарядни станции и субсидии за електрички. А според специализирания сайт за електромобили INSIDEEVs, делът на електромобилите в САЩ се е удвоил до "умопомрачителните" 2,9% за първите 10 месеца на 2021 г https://insideevs.com/news/553972/us-be ... ober-2021/Та и аз не знам за какъв бум на електрички става въпрос в САЩ?
|
|
|
Пон Фев 07, 2022 6:41 pm |
|
|
Alxx
|
От 1к годишно на 5к си е бум. На китайска пиратка. Бележка на автора: цитираните цифри са за гаврата и не са точни по статистика, а като идея(ако някой се готви да спори).
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Фев 07, 2022 8:27 pm |
|
|
kronos
|
Alxx написа: От 1к годишно на 5к си е бум. На китайска пиратка. Бележка на автора: цитираните цифри са за гаврата и не са точни по статистика, а като идея(ако някой се готви да спори). Бум-бум та чак и аз съм се избумкал в превода Исках да кажа, че за 2021 г. електричките са 4% от общия брой продажби на автомобили в САЩ, а не от общия брой електромобили Там хората не можеш ги излъга с грижа за околната среда.
|
|
|
Пон Фев 07, 2022 8:58 pm |
|
|
dimitrov 1969
Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm Мнения: 464 Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
|
Едно уточнение към колегата kronos: Този законопроект за 1.75 трилиона долара е спрян,така е ,но Първият от 1 трилион долара вече мина през Сената в края на ноември и е одобрен,а от тях 7.5 милиарда долара са за ЕV.
|
15
|
|
Вто Фев 08, 2022 2:28 pm |
|
|
tarambuka3500
|
kronos написа: С риск отново да бъда анатемосан, ще ти отговоря, защото виждам, че коментарът ти е насочен към моя линк, който бях пуснал. Та не знам от къде ги вадиш тези цифри, но в The Guardian има статия, че за 2021 г. електромобилите в САЩ са едва 4% от общите продажби на електромобили: https://www.theguardian.com/us-news/202 ... ales-bidenОсвен това виж, че Конгресът спря законопроектът за 1,75 трилиона долара, който предвиждаше 500 000 зарядни станции и субсидии за електрички. А според специализирания сайт за електромобили INSIDEEVs, делът на електромобилите в САЩ се е удвоил до "умопомрачителните" 2,9% за първите 10 месеца на 2021 г https://insideevs.com/news/553972/us-be ... ober-2021/Та и аз не знам за какъв бум на електрички става въпрос в САЩ? отговорът е много прост - в тези статии се говори за проценти. Пазарът на автомобили в САЩ е най големият в света - средно около 17,000,000 (седемнадесет МИЛИОНА) превозни средства (!) 4% от това са грубо 700,000 EVs което е огромна цифра в момента просто няма откъде да се вземат повече - не могат да смогнат ги произведат. което според мен е точно обратното на "няма търсене" Тесла официално откриха втората си фабрика преди няколко седмици (в Тексас), така че много вероятно ще удвоят продажбите си в САЩ тази година.
|
15
|
|
Съб Мар 05, 2022 9:47 pm |
|
|
piccinini
Регистриран на: Вто Авг 22, 2017 7:59 am Мнения: 22 Рейтинг: 6
|
Да дам и аз моите 5стинки по темата декември 2021 пътувах командировка в Германия и ми трябваше кола под наем - запазих си най-икономичният вариант. На летището във Франкфурт - шаш, дадоха ми електричка - пежо е-208 новичко - на 3-4к км. Дестинацията ми беше на 140км, е това ми беше най-кошмарното пътуване. 90км/ч по магистрала в Германия, без парно и едвам стигнах, остана ми заряд за 10км. След това зареждането също беше тегаво - имат много зарядни станции, но така и не разбрах как да ги подкарам, колегите в Германия, при които бях ми обясниха, че е сложно ползването им. От контакта се заредаше до 100% за над 20ч. На връщане беше същото дърво, но успях да се добера до летището Та от този ми скромен опит мога да кажа, че поне за момента, а и мисля в близко бъдеще електричките няма да са универсално превозно средство. За града са супер, но до там. Пробегът на каквато и е-кола да е с постоянно темпо от 150км/ч, не може да мине 400км. Това за пътуване за мен е нищожно. И тук говорим за струващите над 200к лв. По-достъпните при магистрално темпо макс 200-250км, което е смешно за размерите на България, какво остава за международно пътуване. Отделно с войната в Украйна, малко или много ще се подрежат крилата на е-мобилността
|
|
|
Чет Апр 07, 2022 9:42 pm |
|
|
tarambuka3500
|
piccinini написа: Да дам и аз моите 5стинки по темата Отделно с войната в Украйна, малко или много ще се подрежат крилата на е-мобилността дали пък няма да стане точно обратното, с тия забрани за внос на руски петрол, вероятно и газ... виж бензина колко е...
|
|
|
Пон Май 30, 2022 4:58 pm |
|
|
Miro1972
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm Мнения: 857 Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
|
tarambuka3500 написа: piccinini написа: Да дам и аз моите 5стинки по темата Отделно с войната в Украйна, малко или много ще се подрежат крилата на е-мобилността дали пък няма да стане точно обратното, с тия забрани за внос на руски петрол, вероятно и газ... виж бензина колко е... То и тока ще вдигнат- това е целта! Sent from my iPhone using Tapatalk
_________________ Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят! It's all we'll drive- Subaru
|
|
|
Пон Май 30, 2022 6:05 pm |
|
|
kronos
|
Май никой не знае какво точно ще стане. Ембарго на руския петрол явно така и няма да има. Но идват другите огромни проблеми за масовостта на електричките - елементите за литиево-йонните батерии (защото не трябва само литий, а никел, кобалт и флуор), металите за самите нови автомобили (независимо дали да електрички или с ДВГ), продължаващия недостиг на чипове и не на последно място енергийните мощности, защото очевидно с ВЕИ-та и фотофалтаици няма да станат нещата, а си трябват нови АЕЦ.
|
|
|
Пон Май 30, 2022 6:42 pm |
|
|
Alxx
|
kronos написа: а си трябват нови АЕЦ. И май само французите осъзнаха това...
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Май 30, 2022 8:48 pm |
|
|
dimitrov 1969
Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm Мнения: 464 Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
|
Малко извън темата,но все пак да изкажа мнение. Само за миналата 2021 г. в България има подадени 10800 заявления за нови фотоволтаични паркове с различна мощност. Общата сумарна мощност ако тръгнат всички след 3 години,в предвид тромавата процедура по изграждането им ще е колкото 4 блока като 6-ти реактор на нашият АЕЦ. В Европа явно изграждането на такива паркове също е много голямо. Но има и нещо друго...Енергията е циклична индустрия,петролът също...и вероятно следващите 2-3 години цената им ще падне заради задаващата се рецесия в световен мащаб.
|
|
|
Вто Май 31, 2022 7:30 am |
|
|
kronos
|
dimitrov 1969 написа: Малко извън темата,но все пак да изкажа мнение. Само за миналата 2021 г. в България има подадени 10800 заявления за нови фотоволтаични паркове с различна мощност. Общата сумарна мощност ако тръгнат всички след 3 години,в предвид тромавата процедура по изграждането им ще е колкото 4 блока като 6-ти реактор на нашият АЕЦ. В Европа явно изграждането на такива паркове също е много голямо. Но има и нещо друго...Енергията е циклична индустрия,петролът също...и вероятно следващите 2-3 години цената им ще падне заради задаващата се рецесия в световен мащаб. Едно малко уточнение трябва да се внесе - 5-ти и 6-ти блок са с по 2000 MW, което значи че тези 10 000 разрешителни трябва да са по 800 kW всеки, за да са колкото 4 блока на АЕЦ. Само, че аз за такива мощности не съм чувал да се изграждат у нас, да не говорим, че цената само на една такава мощност ще е поне няколко милиона евро. Отделно да не коментираме, че АЕЦ произвежда денонощно, а фотоволтаика произвежда, когато има слънце.
|
|
|
Вто Май 31, 2022 10:04 am |
|
|
dimitrov 1969
Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm Мнения: 464 Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
|
Писах ти на ЛС..да не спамим темата
|
|
|
Вто Май 31, 2022 12:33 pm |
|
|
stenly2777
Регистриран на: Нед Апр 26, 2009 5:59 pm Мнения: 221 Местоположение: Варна
Автомобил: Smart for Four EQ Hyundai Kona EV
Телефон: 0887 93 70 90
Рейтинг: 99
|
Понеже темата е "За и против електричките/хибридите", аз бих изказал своето голямо ЗА относно EV. От известно време сме с два електромобила в семейството и за момента не мога да изтъкна минуси(със сигурност има някакви). Казвам го, с оглед на нашите нужди, пътувания и най-вече удовлетворение от ниската цена която ни струва придвижването(особенно в градски условия).
|
|
|
Нед Юли 17, 2022 3:36 pm |
|
|
ico_tech
|
Аз съм за EV, но не мога да намеря отговор на следните въпроси: - каква електричка би устройвала човек, който работи на повикване на територията на БГ и не може да тръгне за някъде, защото не си е направил предварително сметката колко му е дълъг престоя на кабела. А времето е пари някъде и за някого… - понеже си градски и ще разбереш- връщам се от работа, живея в гръцката, обикалям 30 минути да намеря място в зоната…. Намирам на 6 преки от нас..... но нямам толкова дълъг кабел да се възползвам от ниската нощна тарифа - тръгвам за Банско, пресметнал съм всичко, спирам на избрана станция, но там има и други желаещи. Сега как да сметна колко време ще ги чакам. Да отида на следващата? Ама ще имам ли заряд, ама там дали ще има хора? - мъча се да оправдая 100 000 + лв за “the latest and the greatest“, но цялата несигурност малко ме натоварва. Мога да отида до вила Чинка с нея, благодарение на Уолт Дисни мога и до Паша дере да отида с нея. Мога да я дера и чуквам тук там, но не трябва да и удрям пода, защото никаква гаранция не покрива ударена батерия. Ама то в БГ няма никаква вероятност да удариш пода на автомобил Та такива ми ти размисли.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
8
|
|
Вто Юли 19, 2022 11:28 pm |
|
|
stenly2777
Регистриран на: Нед Апр 26, 2009 5:59 pm Мнения: 221 Местоположение: Варна
Автомобил: Smart for Four EQ Hyundai Kona EV
Телефон: 0887 93 70 90
Рейтинг: 99
|
ico_tech написа: Аз съм за EV, но не мога да намеря отговор на следните въпроси: - каква електричка би устройвала човек, който работи на повикване на територията на БГ и не може да тръгне за някъде, защото не си е направил предварително сметката колко му е дълъг престоя на кабела. А времето е пари някъде и за някого… - понеже си градски и ще разбереш- връщам се от работа, живея в гръцката, обикалям 30 минути да намеря място в зоната…. Намирам на 6 преки от нас..... но нямам толкова дълъг кабел да се възползвам от ниската нощна тарифа - тръгвам за Банско, пресметнал съм всичко, спирам на избрана станция, но там има и други желаещи. Сега как да сметна колко време ще ги чакам. Да отида на следващата? Ама ще имам ли заряд, ама там дали ще има хора? - мъча се да оправдая 100 000 + лв за “the latest and the greatest“, но цялата несигурност малко ме натоварва. Мога да отида до вила Чинка с нея, благодарение на Уолт Дисни мога и до Паша дере да отида с нея. Мога да я дера и чуквам тук там, но не трябва да и удрям пода, защото никаква гаранция не покрива ударена батерия. Ама то в БГ няма никаква вероятност да удариш пода на автомобил Та такива ми ти размисли. Здравейте Колега. Ще отговоря на някои от въпросите. Изрично съм споменал, че нас ни устройват с оглед на нашите пътувания. Убеден съм, че при въпросният начин и интензитет на пътувания, за вас не би бил удачен вариант, макар че, има ли желание, има и начин(според мен) Относно тръгването за Банско, има си приложение в което виждаш станциите в реално време. Някои вече имат опция и за резервиране на станция за определено време(не съм ползвал, казвам го по прочетена информация) Зареждането е у дома, на шуко. Най-удобно ми е. Ползвам и нощна тарифа. Относно цената, нашите два автомобила(заедно) са под "100000+" лв и си се справят отлично със задачите си. С Кона-та имаме заряд за около 520-530км(ограничили сме зареждането на 90%) градско шофиране, за Смарта са около 150км(само градско, той не е и предназначен за извънградско). На това с вила Чинка и Уолт дисни, няма да отговоря, защото нищо не разбрах от коментара ви. Хубав и усмихнат ден
|
|
|
Сря Юли 20, 2022 6:22 am |
|
|
nikentce
|
Съседът( вилна зона на 25 км от София в планината ) си купи Zoe втора ръка от Румъния. Също като теб е много доволен към момента от него. Има си голям отопляем гараж в двора, купи си бърза зарядна станция, а сега прави планове да слага фотоволтаици на покрива, които да спомагат за още по-нисък разход на ток при бавно зареждане с шуко. До София и обратно си джитка без проблеми през по-топлата част от годината, но: - Land Cruiser-a си стои на stand-by, щото в снега и калта с тази тежест( върху малка площ ) и без просвет........ - постоянно мисли схеми при експлоатацията - в София също има апартамент с гараж; успя да отиде до северна Гърция на плаж, но с преспиване при родителите си в Петричко при всяка посока, респективно по-дълго презареждане. На магистралата кара по-бавно и т.н. - не сме зачеквали темата с всичките тези инвестиции( на внимание за схеми включително ) до колко след време ще му излезе по-евтино в крайна сметка като дойде момента да свърши експлоатационния живот на батерията. Всички тези неща можеш да ги нахвърлиш на един ексел, ама аз още не мога да преглътна инвестицията във внимание, схеми и съобразяване, за да мога да постигна резултат и евентуална ефективност. Казваш: "има ли желание, има и начин" - прав си, ама цената на която си реализираш желанието отново е субективен фактор. Съгласен съм, че всичко е до индивидуална нужда и точно затова няма универсално становище - става или не става. Но поне от реални отзиви - това все още си е по-скоро краста, отколкото реална алтернатива. Поне за такива семейни пътуващи типажи като мен И за да не ме разбере някой неправилно - не съм против електричките, но не са ми в полезрението с текущите им ресурси( техните и на текущата инфраструктура ). Живот и здраве като навлезнат новото поколение твърдотелни батерии сигурно нещата ще са различни. Марката, която продавам в момента планира да имплементира в прахосмукачките твърдотелни батерии в идните 4-5 години, удължавайки времето за едно почистване от 60 мин. на 10 часа. Като се случи същото и с електромобилите и като се поразрастне и инфраструктурата за зареждане, и си направя и гараж - сигурно с удоволствие ще си променя нагласата
|
|
|
Сря Юли 20, 2022 9:57 am |
|
|
ico_tech
|
@Stenly2777 Не ме разбирай погрешно - нямам намерение да влизам в спорове колега. Всичко е така както си казал - за теб и твоя начин на живот нещата се връзват идеално. Всичко опира до: - да имаш къща с двор, или гараж, или парко място в нова кооперация. Това с кооперацията е по-повод на това, че при старите строежи паркинга е на общ бушон или на отделни бушони, но с нисък ампераж. Примерно духалка сваля бушона . Имам няколко познати, които още умуват как да зареждат в подземния паркинг на двата контакта за прахосмукачки. Хората живещи в старата част на града почти нямат вариант да си ползват шукото вкъщи - вероятността да паркираш на твоята улица и пред адреса е малко по-ниска от тази да спечелиш от тотото - да имаш време да планираш нещата, да си се случат както ти се иска. Аз лично, като отивам на почивка в страната, правя резервациите някъде около Чирпан , защото нито тръгването ми е ясно кога ще стане, нито времето за пътуване, нито дали някой няма да ме върне от средата на пътя. Напълно наясно съм, че живот с такава степен на неопределеност не е характерна за повечето хора и това си е личен мой проблем. - цената все още на мен ми идва висока за това, което предлага технологията. Говоря за нови автомобили. - Вила Чинка и Паша Дере - това доскоро беше пример за контраста на автомобилния парк. На едното място спират лъскави нови коли, на другото утрепани трошляци, за които теренът вече няма никакво значение. Заради тъпата кинопродукция обаче направиха път до Паша Дере и там започнаха да се появяват автомобили, които нормално можеш да видиш пред някое казино. А иначе - малко са собствениците на EV, които тръгват да тестват "невероятното" AWD на електрозадвижването извън пътя. В този ред на мисли, за момента, поне според мен EV = на пътешествие само по асфалт. Иначе е не само скъпо, но може да стане и опасно. Но съвсем сериозно се замислям за EV за града. Проблемът е, че в моето семейство има удивително единомислие по отношение на минималната големина на превозното средство с оглед на сигурността - поне 4 м. И там опциите са по-малко, а колите по-скъпи Хубав ден и на теб
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Сря Юли 20, 2022 12:44 pm |
|
|
plaskom
|
Преди четири месеца си взех електричка за из града и ето ми сметката за месец юни: Прикачени файлове: Screenshot_20220720-205310.png Или в пари - 198 х 0.14 лв = 27,72 лв (на нощна тарифа). Със Субару - 1435 км х 15/100 газ х 1.50 лв = 322.87 лв Така че ще карам Субару зимата.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
9
|
|
Сря Юли 20, 2022 8:06 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 75 госта |
|