Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Авг 23, 2019 3:39 am



Отговори на тема  [ 57 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
 За и Против електричките / хибриди 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 12:51 pm
Мнения: 244
Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 173
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За съжаление, пак твоите ROFL

Обясних, но ти не разбра. Нека го напиша по ясно. Разходите ти на 100км по този дизел не свършват с тези €5.50, особено след като правиш такива километри на година. Добави смените на масло и филтри, добави дискове и накладки и ще се приближиш до реалната цена на 100 която плащаш. Аз на Лиифа му правя 25000км на година, за 2 години съм сменил 2 гуми, че с тоя въртящ момент много бързо свършват. Накладки няма да сменям, нито дискове тъй като този автомобил не ги употребява особено много. Когато го взех бяха на 75-80%, сега са на 50-60%, смяна на 300000км може би. Тоест при електричката горе долу (има и други разходи, но те са еквивалент на ДВГ моделите) приключваш с тия €6.00 на 100, докато при другите горива (вкл. хибриди) НЕ. Това се опитах да ти обясня.

Нисанчето не е добър пример за качеството на батерията, за съжаление. От Нисан са идиоти и батерията няма охлаждане, което при топъл климат я убива доста качествено. От личен опит мога да ти кажа, че километрите нямат особено значение за капацитета на батерията. Други са съществените фактори. За 50000км съм загубил около 5% от капацитета на батерията. Другото е че ако колегата ти кара Лииф, батерията му никога не е била 24квч. На чисто нов Лийф използваемата част е 22.6квч. За още по-голямо съжаление новият им модел е също без термоконтрол на батерията с което мен лично ме загубиха като клиент.

При твоя годишен пробег (въпроса е по-скоро колко е дневния), аз бих ти препоръчал да погледнеш Хюндай Кона или Киа Ниро. Това ще бъде моят следващ електромобил най-вероятно, тъй като нямам намерение да се връщам към ДВГ повече. Но по същество. Това са електромобили със пробег от 450км с едно зареждане, с термоконтрол на батерията и с разход (реален от колеги) 14-15 квч/100км. Мисля че цената на модела с голямата батерия в Германия е около €40-45 хил.

_________________
The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.

Вто Май 21, 2019 10:11 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Окт 03, 2014 9:27 pm
Мнения: 106
Местоположение: Deutschland
Автомобил: Impreza МY08 2.0R Comfort LPG ex
Рейтинг: 148
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ще го напиша отново, дано този път ме разбереш.
100 000км без никакви ремонти. Без покупка на гуми, без смяна на накладки, без смяна/покупка на ...
За година или 45 000км имам:
3 смени на масло: 15л масло или ≈ 100€
3 маслени филтъра: ≈ 20€
3 въздушни филтъра: ≈ 30€
3 уплътнителя пробка картер: 1,50€

Веднъж на две години: горивен филтър (≈ 200€), смяна антифриз (≈ 60€), смяна масло ск. кутия (≈ 20€)
Труда от мен в сервиз под наем, за което плащам по 8€/час, или 30€/г.
Та към 5,50€, които всъщност са 5,28€ (4,4х1,20€) прибавяме
180€(ежегодишни)+140€(половината от двугодишните)/45 000км
или 0,71€/100км,
и се получава 5,99€/100км.
За 5,99€ получавам ПС, с което:
1) мога да стигна до България за 24часа
2) с едно зареждане за около 10мин изминавам над 1000км
3) мога да закача ремарке и да си тегля до 700-800кг
3) зимата не студувам, защото ако включа отоплението на 22°C няма да мога да измина 150км/ден след 5г и 220 000км употреба
4) първоначална цена на закупуване е почти 2/3 от цената на електричката: ≈20 000€ vs. ≈30 000€

П.П.: Смятал съм и ако заменя хибрида с електричка. Там първоначалната инвестиция е още по-малка - 16 000€. Сигурно си заслужава да караш електричка, но в България, с цена на нощната енергия от 0,11лв./кВтч. Тогава за 22кВтч/100км се заплаща ≈2,50лв., което е ≈1л бензин/нафта. С такава цена на тока и аз бих карал електричка. Даже бих си купил две.

_________________
Ein Mercedes hat 1 Stern...
Gute Hotels haben 5...
EIN SUBARU HAT 6 STERNE!!!

Вто Май 21, 2019 7:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 12:51 pm
Мнения: 244
Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 173
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Разбрах те още първия пост. Сравняваш най-лошият сценарии при електромобила със най-добрия при ДВГ.
Мога да се съглася само, че за Германия явно не си заслужава толкова от гледна точка на разходи.

Извънградско минавам 150км с отопление с нисана, когато си претопля купето на кабел и само поддържам. В града харчи много това парно, защото то върви на час а не на изминато разстояние. В града средната скорост е ниска и ако само седиш по светофарите и се топлиш харча на батерията си върви. Както казах обаче нисана не е особено представителна извадка. Новите електромобили минават по 350км в зимни условия. Още по-новите ще бъдат по-добри. И поне не завещавам сърдечни и белодробни болести на децата си.

_________________
The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.
 8

Сря Май 22, 2019 9:30 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Окт 03, 2014 9:27 pm
Мнения: 106
Местоположение: Deutschland
Автомобил: Impreza МY08 2.0R Comfort LPG ex
Рейтинг: 148
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Явно не си ме разбрал правилно.
Сравнявам автомобили произведени през една и съща година, а не „най-лошият сценарии при електромобила със най-добрия при ДВГ“.
Всяко сравнение на „Новите електромобили“ със стари МПС е сравнение на ябълки с круши, което изглежда е твоята цел.

Ако беше казал, че целта ти е ЕКО-диспут, то тогава никой не може към момента да каже кое точно води до „сърдечни и белодробни болести“ – МПС, кораби, самолети, животновъдство, земеделие, ТЕЦ, отопление на дърва и въглища, промишлено производство (в т.ч. и на батерии за електромобили) и т.н.

_________________
Ein Mercedes hat 1 Stern...
Gute Hotels haben 5...
EIN SUBARU HAT 6 STERNE!!!

Сря Май 22, 2019 12:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 19, 2007 12:26 am
Мнения: 4391
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да се придържаме към факти от личен опит и то по темата.

Веднъж беше оспамена, на път е това да се повтори, така че без повече :spam:
 10

Сря Май 22, 2019 1:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 12:51 pm
Мнения: 244
Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 173
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега 20 квч/100км аз никога не съм постигал, най-близкото ми е 18 квч/100 при -10 градуса навън. Средното годишно (защото водя отчет) е 14 квч/100. Това е за Нисан Лийф. Не студувам защото мразя да студувам. Вярно е и че не карам невероятната марка БМВ, възможно е да харчи много заради престижа който дава. Също така тоя разход от 4.4 л/100... явно караш икономично, но странно е защо не можеш да караш и електромобила така икономично. За мен сравняваш баш ябълки с круши.
Колкото до еко-диспута, там спор няма. Дизели не се забраняват наляво и надясно, защото "никой не може към момента да каже кое точно води до „сърдечни и белодробни болести“".
Съжалявам ако се вижда като спам, просто искам аргументи от колегата, а не стъкмистиката която написа в първия си пост, затова го и разпитвам.
Аз лично, поне разбрах, че за Германия разликата между разходите по ДВГ и електро са доста близки. За България разбира се нещата стоят по съвсем друг начин.

Като не броим новите модели, старите модели електрички не могат да заменят ДВГ. За това и аз си търкалям нисана за града и близки дестинации, а за далечни се мятам на субаруто. При мен сметката излиза. При това в пъти.

Така и не отговори на въпроса ми защо плъг-ин хибрида е най-лошият хибрид?

_________________
The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.

Сря Май 22, 2019 10:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Окт 03, 2014 9:27 pm
Мнения: 106
Местоположение: Deutschland
Автомобил: Impreza МY08 2.0R Comfort LPG ex
Рейтинг: 148
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Къде си измерваш разхода на енергия - показания на автомобила или показания на електромер?

Относто ябълките, крушите и стъкмистиката.. Това си е някаква твоя теория, в твоята глава.
Моят опит и електомер показват, че зимата при моя стил на каране се постига реален разход до 22kWh, а през лятото - 17-18kWh. Колко ток изразходва друг човек при други условия за мен не е релевантно. Ако карам изключително икономично постигам 14-15kWh и респективно 3,3л по борд (реален - 3,5л) разход на нафта. Аз споделям моя опит, по един и същ маршрут с еднакъв начин на шофиране, с еднаква постигната средна скорост при автомобили произведени 2013-2015г. Ако въбще заблуждавам някой, то заблуждавам себе си. Всички тези данни ги събирам, за да са ми полезни на мен при избор на следващ автомобил, който бих го карал по същия начин, по същия маршрут.
Колко изразходваш ти, си е твоя работа. Нито ти се меся в сметките, нито ме интересува за какво си изразходваш парите. Не виждам защо ти трябва да го правиш. Моите сметки, при моето ползване на ПС към момента показват, че употребата за МЕН на ел.автомобил би довела до по-големи неудобства и финансови разходи. За друг човек, с други нужди, сигурно ел.автомобила би бил по-изгоден.

И този разход за над 200 000км извънградско ли е стъкмистика - https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/571181.html?
Или пък този - https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/706427.html , отново извънградско?

Относно плъг-ин хибридите съм написал:
Цитат:
Плъг-ин хибридите са най-безсмислените. Ако се придвижваш до 50км/ден и го правиш на ток, то не е оправдано да разхождаш и ДВГ. Ако пък изминаваш по-голямо разстояние, то е неоправдано да разхождаш батерията.
С други думи: до 50км/ден - електричка, но трябва да имаш къде да я зареждаш. Никой не би пуснал кабел от 4-5 етаж до колата си. Над 50-70км за ден - дизел, хибрид, бензин пред плъг-ин - избора е голям, за всеки вкус и нужда. Добавил и съм и МОЯТА съпоставка на Prius 4 hybrid и респективно Prius 4 plug-in hybrid.

П.П.: Забраната на дизели към момента е популистко решение. Видял ли си къде и какво е забранено - https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/abgas-diesel-fahrverbote/fahrverbote/fahrverbote-ausland/? Масово камиони и МПС с Euro 0, 1, 2 и 3. На пръстите на едната ръка се броят градовете със забрана за всички дизели. Само в Германия са засегнати и Euro 4. Никъде в Германия не са забранени Euro 5 и даже не се очаква скоро да се забранят. Бензиновите двигатели с директно впръскване не са "по-чисти" от дизелите. След няколко години като се види нулевия ефект от забраната на дизели - ще забранят и бензините. Тогава икономиката ще "живне" благодарение на подмяната на бензиновите автомобили.

_________________
Ein Mercedes hat 1 Stern...
Gute Hotels haben 5...
EIN SUBARU HAT 6 STERNE!!!

Чет Май 23, 2019 9:51 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 9:05 pm
Мнения: 367
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 229
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За хибридите съм твърдо ЗА.. те оптимизират работата на бензиновите агрегати в определени оборотни режими.

Всички виждат дали е изгодно и съм сигурен че сметките са верни... но не е това идеята.
Когато е на ток.. няма по лесен контрол на цените и не можеш да избягаш изобщо от цената, която ти кажат.
(Не че и с другите е много различно но все пак имаш бензин, дизел, газ, метан, .... олио)
Може би може да сложиш соларни панели .. но през зимата ще е проблем.

Но основното което искам да отбележа е :
Дневно предполагам, че ще ти трябват около 30kWh ако не караш много. (цената на тока изобщо не я гледаме)
2 000 000 автомобила x 30 kWh = 60 000 000 kWh
А това са 60 000 MWh

" В доклада на КЕВР от март 2019 г. се посочват инсталирани общо 12 493 MW мощности през 2018г.. "

И как точно ще стане това ? Или мислите, че ще построим още 4 АЕЦ като Козлодуи ?
А след като се приберат всички в 19.00 и заедно включат системите как ще се получи с мрежата?

До офиса има зарядна станция... на цена 48ст кВт/ч ...
Това е една мнооого дълга и кофти тема :)

Чет Май 23, 2019 4:01 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 12:51 pm
Мнения: 244
Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 173
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
По електромер са написаните от мен по горе разходена електроенергия. По борд ми е 9.4 км/квч летен и 6.7 км/квч зимен. Понеже имаме 2 Лийфа в родата, другия харчи подобно. Разликата от борд до електромер е от това, че бордовото зарядно няма 100% КПД.

Защо плъг-ин е по-добър от обикновения хибрид дори да нямаме къде да го зареждаме на контакт? Плъг-ин дава на шофьора свободата да избере подходящ за него режим на каране, докато редовния хибрид по някой път ми зарежда батерията докато катеря наклон и след това като тръгна надолу батерията е заредена и спускам без да имам каквато и да е полза... от което по-голяма глупост НЯМА. Плъг-ин нагаждаш според шофиране докато с редовния хибрид по скоро ти се нагаждаш според начина му на управление.

_________________
The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.

Чет Май 23, 2019 6:54 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 2:22 pm
Мнения: 1832
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 344
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
@subarist - това е един от основните проблеми. Тепърва ще правят някаква инфраструктура, но пак - не може всеки. над 50-60% от колите нямат гараж или място с ток.
т.е. ще трябва да се направят масови паркинзи за това.
Те едни паркинзи, които да решат проблемите с паркирането не направиха (а има как).... дълга и болезнена тема.
Докато са малко - ще е супер. Който хванал началото (близките 5-10г) - хванал. После, ни облекчения ни привилегии ще има (синя зона, нисък данък и т.н.)

_________________
http://www.hostit.bg/

Чет Май 23, 2019 11:37 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пет Окт 03, 2014 9:27 pm
Мнения: 106
Местоположение: Deutschland
Автомобил: Impreza МY08 2.0R Comfort LPG ex
Рейтинг: 148
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
TurboManiak написа:
По електромер са написаните от мен по горе разходена електроенергия. По борд ми е 9.4 км/квч летен и 6.7 км/квч зимен. Понеже имаме 2 Лийфа в родата, другия харчи подобно. Разликата от борд до електромер е от това, че бордовото зарядно няма 100% КПД.

9.4 км/квч летен = 10,6 kWh/100 km
6.7 км/квч зимен = 14,9 kWh/100 km

При обявен от производителя - 15 kWh/100 km (NEFZ).
Технически данни Nissan Leaf: https://www.nissan-cdn.net/content/dam/Nissan/at/brochures/pkw/leaf-broschuere-preisliste.pdf

П.П.: Да не се окажат твоите данни стъкмистика. Към момента не познавам човек, който да има среден разход под обявения съгласно NEFZ. Единични случаи са ми известни, където за едно пътуване/един резервоар се достига до обявения от производителя (дори една идея по-нисък, и аз съм го правил), но не и при целогодишно използване на автомобила и при среден разход за няколко хиляди километра.

_________________
Ein Mercedes hat 1 Stern...
Gute Hotels haben 5...
EIN SUBARU HAT 6 STERNE!!!

Пет Май 24, 2019 2:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 12:51 pm
Мнения: 244
Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 173
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
CE107 написа:
Колко изразходваш ти, си е твоя работа. Нито ти се меся в сметките, нито ме интересува за какво си изразходваш парите. Не виждам защо ти трябва да го правиш.


Любопитно ми е дали си наясно какво си писал в предните си мнения като пишеш следващите.

В моя опит рядко попадам на автомобил, който разходва гориво както е по книжка. Някои надхвърлят, на други е по-нисък. На другия нисан борда беше резетиран за последно когато е купен, горе-долу година, показанието е 7.9км/квч. От тогава са минати около 30хил. км.

ПП. Стъкмистика е когато в един пост сметката е 5.50 с цел доказване на твърдение, и в следващия стане 5.99, а не когато докладваш измерени данни.

_________________
The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.

Нед Май 26, 2019 10:54 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Окт 03, 2014 9:27 pm
Мнения: 106
Местоположение: Deutschland
Автомобил: Impreza МY08 2.0R Comfort LPG ex
Рейтинг: 148
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Пределно съм наясно какво пиша и какво съм написал.
На мен не ми е известен електромер, който измерва с измервателна единица км/квч. И аз не ти се меся в сметките, а подлагам данните ти под съмнение. Така както и ти подложи предоставените от мен. Само, че аз бях достатъчно доброжелателен да представя разчети до последния цент.

П.П.: там, където съм написал 5,50 е било разход на гориво за 100км. 5,99 е общ разход за 100км. Общо взето - ябълки и круши.

_________________
Ein Mercedes hat 1 Stern...
Gute Hotels haben 5...
EIN SUBARU HAT 6 STERNE!!!

Пон Май 27, 2019 12:03 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 12:51 pm
Мнения: 244
Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 173
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Цитат:
Така както и ти подложи предоставените от мен.

Абе ти някакво бебе ли си, какво ти има? Показах грешка в СМЕТКИТЕ ти и подложих на съмнение средния разход на електроенергия на електромобила. Сметките ти се оказаха грешни както сам се съгласи, и дизела отиде на 5.99 от 5.50. В крайна сметка излезе, че дизел и електромобил имат подобни разходи в ГЕРМАНИЯ (което нас тук в България ни вълнува като за любопитен факт единствено), и че на ДВГ му остава единствено удобството от изградената инфраструктура особено за дълги пътувания. Това че искаш да си го върнеш, не значи да оспамиш цялата тема.

Цитат:
И този разход за над 200 000км извънградско ли е стъкмистика - https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 71181.html?
Или пък този - https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 06427.html , отново извънградско?

Това ли си дал? И мислиш че си дал нещо? Един бърз поглед и излиза че твоят дизел е номер 3 най-икономичен хонда сивик 1,6дизел в целия сайт! Същият поглед за нисана който си дал показва 5-тия най-харчещ нисан лийф в целия сайт! Смяташ ли че това е представителна извадка? След като си дал този сайт не мислиш ли, че е безпристрастно да се даде разход според хистограмата или поне среден на двете возила от сайта? Или е ОК да ми сравняваш топ 3 най-икономичен шофьор на сивик със топ 5 най-неикономичен шофьор на лийф.
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2
Виж средния разход на BMW i3 според същия безсмислен сайт който си постнал, виж хистограмата. Виж си за твоят модел автомобил, виж за него и хистограмата.

Цитат:
На мен не ми е известен електромер, който измерва с измервателна единица км/квч.

Кой говори за електромери? Пак те питам, на колко си години? На 2? Да ти го УДЕБЕЛЯ за да го разбереш?
Цитат:
На другия нисан БОРДА беше резетиран за последно когато е купен, горе-долу година, показанието е 7.9км/квч.


Цитат:
П.П.: там, където съм написал 5,50 е било разход на гориво за 100км. 5,99 е общ разход за 100км. Общо взето - ябълки и круши.

Точно така, радвам се че си го разбрал! Да сравняваш чисто разхода на гориво със разхода не електроенергия на електромобил е сравняване на ябълки и круши. За да е правдоподобна сметката трябва да се сравнява разход на гориво + периодична поддръжка на ДВГ автомобила И само разход на електроенергия за електромобила тъй като периодична поддръжка там НЯМА.

_________________
The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.

Пон Май 27, 2019 12:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Окт 03, 2014 9:27 pm
Мнения: 106
Местоположение: Deutschland
Автомобил: Impreza МY08 2.0R Comfort LPG ex
Рейтинг: 148
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Продължаваш да сравняваш ябълки с круши..

Моите първоначални данни бяха само за РАЗХОД НА ГОРИВО/ЕНЕРГИЯ за 100км. Предоставих тези данни, защото с такива разполагам. Нямам към момента в семейството е-автомобил, който да поддържам и не зная какво разходи за ТО се плащат за такъв.
Понеже ти добави и поддръжката, с идеята да изкараш дизела по-скъп, се наложи да добавя още данни. Нямам грешни сметки и не съм се съгласявал с нищо. Ти извърташ темата в удобни за теб посоки, с неясна цел. Оплел си се като "пиле в кълчища", за да докажеш колко вреден е дизела и в същото време си абсолютно нетолерантен към чуждо/друго мнение.

При избора ми на примери за разход от sprintmonitor съм поставил критерий извънградско шофиране, а не съм се интересувал кой на кое място е в някаква статистика. По този начин сравних автомобили, които имат начин на придвижване подобен на моя - извънградско, за да ти покажа че постигнатите от мен разходи (които ти оспори) са напълно реални и са постижими и от други потребители.

П.П.: Аз вчера станах на 5г, но като гледам ти си още на 3г.

_________________
Ein Mercedes hat 1 Stern...
Gute Hotels haben 5...
EIN SUBARU HAT 6 STERNE!!!

Пон Май 27, 2019 2:39 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Авг 06, 2017 5:11 pm
Мнения: 25
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester X2.0 2003
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
subarist написа:
За хибридите съм твърдо ЗА.. те оптимизират работата на бензиновите агрегати в определени оборотни режими.

Всички виждат дали е изгодно и съм сигурен че сметките са верни... но не е това идеята.
Когато е на ток.. няма по лесен контрол на цените и не можеш да избягаш изобщо от цената, която ти кажат.
(Не че и с другите е много различно но все пак имаш бензин, дизел, газ, метан, .... олио)
Може би може да сложиш соларни панели .. но през зимата ще е проблем.

Но основното което искам да отбележа е :
Дневно предполагам, че ще ти трябват около 30kWh ако не караш много. (цената на тока изобщо не я гледаме)
2 000 000 автомобила x 30 kWh = 60 000 000 kWh
А това са 60 000 MWh

" В доклада на КЕВР от март 2019 г. се посочват инсталирани общо 12 493 MW мощности през 2018г.. "

И как точно ще стане това ? Или мислите, че ще построим още 4 АЕЦ като Козлодуи ?
А след като се приберат всички в 19.00 и заедно включат системите как ще се получи с мрежата?

До офиса има зарядна станция... на цена 48ст кВт/ч ...
Това е една мнооого дълга и кофти тема :)



Мисля че бъркате инсталирана мощност с произведена електроенергия.

Освен това идеята на зареждането от мрежата е друго. Целта е да се изглади кривата на консуманата електроенергия, като премахнат нощните минимуми, когато консумацията е под една трета от тази през деня. Така биха се натоварвали по-равномерно съществуващите мощности, голяма част от които работят само в моментите на пикови натоварвания, а рез ноща се налага да въртят турбини на празен ход.

Пон Май 27, 2019 4:53 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 25, 2012 11:57 pm
Мнения: 47
Рейтинг: 68
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
След време под натиска на екоталибаните като затворят повечето АЕЦ-ли в Европа кво прайм, дизел или бензин? Нещата със соларките и ветрогенераторите все си седят на едно място, при все, че вече 15 години слушам как "след 5 години технологиите ще са други" :D
Ток от "еко източници" има, не е малък %, който си е безумно скъп о в момента и накрая цялата електромобилна идея се обезсмисля.

Нед Юни 02, 2019 9:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 9:05 pm
Мнения: 367
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 229
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
angelmr написа:
subarist написа:
За хибридите съм твърдо ЗА.. те оптимизират работата на бензиновите агрегати в определени оборотни режими.
Мисля че бъркате инсталирана мощност с произведена електроенергия.

Освен това идеята на зареждането от мрежата е друго. Целта е да се изглади кривата на консуманата електроенергия, като премахнат нощните минимуми, когато консумацията е под една трета от тази през деня. Така биха се натоварвали по-равномерно съществуващите мощности, голяма част от които работят само в моментите на пикови натоварвания, а рез ноща се налага да въртят турбини на празен ход.



Интересно.. казваш бъркам сигурно нещо. Въпроса е каква е цифрата ? Или искаш да кажеш че можем да си произведем .. точно колкото си искаме ли ?
Та по темата - колко можем да произведем ? Стигат ли да включим 60000 Мегавата консиматори между 6 и 7 вечерта ... + тия дето са консумирани стандартно?

Сря Юни 12, 2019 8:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 9:05 pm
Мнения: 367
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 229
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
angelmr написа:
subarist написа:
За хибридите съм твърдо ЗА.. те оптимизират работата на бензиновите агрегати в определени оборотни режими.

Всички виждат дали е изгодно и съм сигурен че сметките са верни... но не е това идеята.
Когато е на ток.. няма по лесен контрол на цените и не можеш да избягаш изобщо от цената, която ти кажат.
(Не че и с другите е много различно но все пак имаш бензин, дизел, газ, метан, .... олио)
Може би може да сложиш соларни панели .. но през зимата ще е проблем.

Но основното което искам да отбележа е :
Дневно предполагам, че ще ти трябват около 30kWh ако не караш много. (цената на тока изобщо не я гледаме)
2 000 000 автомобила x 30 kWh = 60 000 000 kWh
А това са 60 000 MWh

" В доклада на КЕВР от март 2019 г. се посочват инсталирани общо 12 493 MW мощности през 2018г.. "

И как точно ще стане това ? Или мислите, че ще построим още 4 АЕЦ като Козлодуи ?
А след като се приберат всички в 19.00 и заедно включат системите как ще се получи с мрежата?

До офиса има зарядна станция... на цена 48ст кВт/ч ...
Това е една мнооого дълга и кофти тема :)



Мисля че бъркате инсталирана мощност с произведена електроенергия.

Освен това идеята на зареждането от мрежата е друго. Целта е да се изглади кривата на консуманата електроенергия, като премахнат нощните минимуми, когато консумацията е под една трета от тази през деня. Така биха се натоварвали по-равномерно съществуващите мощности, голяма част от които работят само в моментите на пикови натоварвания, а рез ноща се налага да въртят турбини на празен ход.



Извинявам се това трябва да е цитата за горното ми мнение.. Нещо съм изтрил по погрешка.

Сря Юни 12, 2019 10:30 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Авг 06, 2017 5:11 pm
Мнения: 25
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester X2.0 2003
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
subarist написа:
Интересно.. казваш бъркам сигурно нещо. Въпроса е каква е цифрата ? Или искаш да кажеш че можем да си произведем .. точно колкото си искаме ли ?
Та по темата - колко можем да произведем ? Стигат ли да включим 60000 Мегавата консиматори между 6 и 7 вечерта ... + тия дето са консумирани стандартно?



За начало, не ми се занимава да смятам оценки за консумацията на електроенергия и ще приема оценките ви за 60 000 мегаватчаса консумация от два милиона електромобила. Според КЕВР през 2018-та в България е имало 12 483 мегавата инсталирана мощност. От които два са от АЕЦ, малко под 7 са от ТЕЦ, останалите са разпределени между ВЕЦ, ФЕЦ и ВЯЕЦ. От които само ФЕЦ не произвеждат електроенергия през нощта. Потреблението на електроенергия варира между 2800-3000 MW през нощта и 4000-4200MW през деня (в настоящия сезон). Източник в реално време:
http://www.eso.bg/?did=124#%D0%9E%D0%BF ... 0%BD%D0%B8
Като от това потребление ТЕЦ (които всъщност са гъвкавият елемент способен да поема вариациите в потреблението) имат дял от около 20%. Докато представляват около 60% от инсталираните мощности. Сериозна оценка с разбиване по дялове ще отнеме повече време от колкото мога да отделя в момента, но грубо сметнато сам виждате, че разликата между консумираната и инсталираната мощности, варират между 8 и 9 000 MW. Взимаме цифрата 8500 (понеже електромобилите се зареждат през нощта), умножаваме по 10 (груба оценка за тази част от денонощието, през което електромобила ще е в гаража си и ще се зарежда от мрежата и през който период консумацията на електроенергия е намалена) и получаваме цифрата от 85 000MWh електроенергия, която българските електроцентрали имат потенциала да произведат през нощта, но които не се произвеждат, защото няма потребление. :) Това е особено валидно през нощта, когато при сегашната ситуация повече от 2/3 от консумацията се покрива само от работата на АЕЦ (централа която така или иначе не може да варира производството си)! Всички останали електроцентрали, особено ТЕЦ, или не работят, или работят на празен ход, заради липса на потребление през нощния период.
Да, осъзнавам че нещата не са чак толкова прости, че няма как всичко да работи на 100% винаги, че много мощности имат цикличност, профила на консумация е различен през другите сезони и тнт. Въпросът е че вашите 60 000 MWh не са нещо с което сегашната енергийна система да не може да се справи и дори ще са фактор, който да осигури потребление тогава когато няма много други потребители на електроенергия (през нощта) и като следствие би трябвало реално да намали цената на електроенергията, заради по-равномерното разпределение на товара на наличните централи.
А ако един ден построят и Белене, ще имаме една базова линия от 4000MW мощност само от АЕЦ, под която няма как да се падне и съответно един много сериозен излишък на енергия, който ще се чудим къде да сложим. :) Междувременно консумацията на електроенергия от бита има тенденции да пада поради въвеждането на новите технологии за енергоспестяващи уреди и изолации.

Съб Юни 15, 2019 1:55 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 57 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор!

Криейтив Комънс договор