Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 9:13 pm



Отговори на тема  [ 39 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
 Странно поведение на вентилатора на парното(климатика) 
Автор Съобщение

Регистриран на: Нед Сеп 03, 2017 8:25 am
Мнения: 19
Автомобил: outbeck H6
Телефон: 0893584408
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте колеги. Проблема при моя аутбек Б13 е следния. Паля колата сутрин пускам климатика всичко е точно след 1 час работа вентилатора започва да си намаля оборотите сиреч струята на въздуха. Пущам го на макс градусите и те на 18, а той духа все едно е на първа или втора степен. Ако е след престой примерно няколко часа пущам на макс духа направо ще ме издуха и след примерно час работа независимо дали е на макс или не и реша да го усиля не може аз го усилвам той си седи на някаква средна степен. Някой имал ли е такъв проблем. Благодаря. П. С филтъра е чист. А и да добавя като го усилвал скалата с чертичките си показва, че се усилва пълнисе до край, а вентилатора не увиличава оборотите.

Пон Юли 01, 2019 1:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am
Мнения: 273
Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Номер 13 от картинката. Резистор/транзистор, отговаря за оборотите на вентилатора. OEM номер 73533AG000. Намира се в краката на пасажера (зад/под жабата) цялото асембли от картинката.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.

Пон Юли 01, 2019 6:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 16, 2016 4:28 pm
Мнения: 177
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback 3.0 H6 2004 + Vialle LPi
Рейтинг: 68
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И аз имам същия проблем, но се получава по-скоро в жегите. При мен мисля, че е от друго, може и при теб да е така:

- климатикът е за пълнене
- радиатора на климатика не се охлажда достатъчно

И двете неща мисля да ги оправя скоро и се надявам да е от тях. Конкретно радиаторът има доста мухички, тъй като няма мрежа\решетка пред него.

Пон Юли 01, 2019 7:58 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Сеп 03, 2017 8:25 am
Мнения: 19
Автомобил: outbeck H6
Телефон: 0893584408
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
И при мен е от скоро като е мн жега. Аз си мисля, че не е от реостата при усилено до край напрежението минавали през него, не е ли само за по ниските обороти. Можели да е от недостик на фреон или от не добро охлаждане на климатичния радиатор.

Пон Юли 01, 2019 8:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Оборотите на вентилатора физически зависят само от състоянието му и подаденото захранване, по никакъв начин от фреон, филтри, ненапомпана резервна гума и т.н. Мери входа когато паднат оборотите - ако е наред, сваляй моторчето за ремонт или смяна. Ако спада, сменяй “таралежа”.
TurboManiak пределно ясно го е написал, ама нали сме отбор гадатели...

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Юли 02, 2019 8:41 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Сеп 03, 2017 8:25 am
Мнения: 19
Автомобил: outbeck H6
Телефон: 0893584408
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
При макс степен напрежението минавали през реостата или е директно. Говоря само усилено до края ясно, че на по ниска степен напрежението се регулира от реостата..

Вто Юли 02, 2019 12:59 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Сеп 03, 2017 8:25 am
Мнения: 19
Автомобил: outbeck H6
Телефон: 0893584408
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
При макс степен напрежението минавали през реостата или е директно. Говоря само усилено до края ясно, че на по ниска степен напрежението се регулира от реостата..

Вто Юли 02, 2019 1:01 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am
Мнения: 273
Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Винаги минава през регулатора, които не съм сигурен че е реостатен (по-скоро е транзисторен, затова ги написах и двете).

_________________
The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.

Вто Юли 02, 2019 5:04 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Сеп 03, 2017 8:25 am
Мнения: 19
Автомобил: outbeck H6
Телефон: 0893584408
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мерси най вероятно е в него проблема

Вто Юли 02, 2019 5:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 16, 2016 4:28 pm
Мнения: 177
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback 3.0 H6 2004 + Vialle LPi
Рейтинг: 68
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Моето предположение беше от обстоятелствата, при които се е случвало с мен - имах и проблем с гарнитурите преди, съответно като ми беше изкарала супер много антифриз при едно дълго пътуване, пак спря да ми работи климатика :)

Извинявам се, не съм искал да подвеждам никого, просто го казах, в случай че с първата интервенция не се оправи.

Моля те сподели, когато разрешиш проблема, от какво е било - аз така или иначе ще си зареждам фреон и ще почистя внимателно радиатора и ще видя дали има подобрение и при мен.

Сря Юли 03, 2019 12:39 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Сеп 03, 2017 8:25 am
Мнения: 19
Автомобил: outbeck H6
Телефон: 0893584408
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Ще пиша задължително каво е било

Чет Юли 04, 2019 6:55 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 16, 2016 4:28 pm
Мнения: 177
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback 3.0 H6 2004 + Vialle LPi
Рейтинг: 68
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз вече мога да споделя - при мен се оправи с пълнене. Пътувах да Гърция и обратно в 32+ температури, почти веднага почва да духа студено и не намаля вентилатора вече след известно време, както правеше преди.

Вто Юли 30, 2019 2:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am
Мнения: 273
Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
SanDRo написа:
Аз вече мога да споделя - при мен се оправи с пълнене. Пътувах да Гърция и обратно в 32+ температури, почти веднага почва да духа студено и не намаля вентилатора вече след известно време, както правеше преди.


Дам, да споделя и аз един интересен феномен. Легаси със същият проблем (намаляващ с времето поток от духалките дори на макс вентилатор).
Оказа се, че когато фреона падне до определено количество кара температурата на изпарение да пада под 0-та и конденза замръзва на питата вместо да тече под колата. Като замръзне просто няма от къде да мине въздух.
Пълнене със коректното количество решава проблема.

_________________
The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.

Пет Авг 02, 2019 1:52 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Авг 27, 2019 8:48 pm
Мнения: 5
Автомобил: Subaru legasy
Телефон: 0878288142
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте :)
Имам въпрос относно Легаси 2011
Отскоро я имам и установих че парното не обдухва предния прозорец и в краката, пък лятото ще свърши скоро и ще го закъсам :)
Ако имате идея дайте съвет/акъл, или да бягам на майстор, ама при кой?

Вто Авг 27, 2019 9:03 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am
Мнения: 273
Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Моторчето което променя посоката на потока е най-вероятния проблем.

_________________
The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.

Сря Авг 28, 2019 11:01 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 04, 2017 9:44 pm
Мнения: 251
Автомобил: Legacy 2.0R
Рейтинг: 287
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
TurboManiak написа:
Моторчето което променя посоката на потока е най-вероятния проблем.


по-скоро не моторчето, ами потенциометъра, който определя положението. Износва се много стабилно и от там контролера не може да определи точно позиция. В моя случай това се изразяваше в досадно тракане при палене и гасене, защото стига до крайна позиция, но продължава да върти. Това в дясно е въпросния потенциометър.

Изображение

Чет Авг 29, 2019 3:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am
Мнения: 273
Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тази плочка предлага ли се отделно или тази в ляво е извадена от някоя втора ръка?

_________________
The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.

Чет Авг 29, 2019 6:36 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Апр 21, 2018 5:22 pm
Мнения: 114
Автомобил: Subaru legacy 2.0r
Рейтинг: 103
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Реконструктор написа:
TurboManiak написа:
Моторчето което променя посоката на потока е най-вероятния проблем.


по-скоро не моторчето, ами потенциометъра, който определя положението. Износва се много стабилно и от там контролера не може да определи точно позиция. В моя случай това се изразяваше в досадно тракане при палене и гасене, защото стига до крайна позиция, но продължава да върти. Това в дясно е въпросния потенциометър.



При мен бе същото смених ги две втора употреба и сега съм ОК. Първо пробвах да възстановя тези писти със графит и лепило защото бързах но според мен с проводимо лепило ще се получи.

Пет Авг 30, 2019 9:33 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 04, 2017 9:44 pm
Мнения: 251
Автомобил: Legacy 2.0R
Рейтинг: 287
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
TurboManiak написа:
Тази плочка предлага ли се отделно или тази в ляво е извадена от някоя втора ръка?


Тази в ляво е от механизма, който не ми стана много ясно за какво е, задейства се само когато пуснеш обдухване на предното стъкло. Седи преди този за контрол на струята. Ползва се рядко и износването е доста по-малко. Ако си вземеш втора употреба целия механизъм който е проблемния, най-вероятно ще удариш на камък, защото най-вероятно ще е също толкова износен. От тук нататък, мисля е ясно какво трябва да се прави - купуваш механизма за предното стъкло, от него взимаш само плочката и я слагаш на другия. Цялото нещо няма да можеш да ползваш, защото буксите са различни (макар и електрически единтични). Задължително се почиства и гресира наново.
 52

Пет Авг 30, 2019 9:40 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Авг 27, 2019 8:48 pm
Мнения: 5
Автомобил: Subaru legasy
Телефон: 0878288142
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря за помоща,
Сега само да кажете къде се намира това моторче за да го извадя и да го разчовъркам :)
Благодаря пак

Нед Сеп 01, 2019 7:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 39 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 49 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор