Автор |
Съобщение |
dido88
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2017 8:25 am Мнения: 19
Автомобил: outbeck H6
Телефон: 0893584408
Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги. Проблема при моя аутбек Б13 е следния. Паля колата сутрин пускам климатика всичко е точно след 1 час работа вентилатора започва да си намаля оборотите сиреч струята на въздуха. Пущам го на макс градусите и те на 18, а той духа все едно е на първа или втора степен. Ако е след престой примерно няколко часа пущам на макс духа направо ще ме издуха и след примерно час работа независимо дали е на макс или не и реша да го усиля не може аз го усилвам той си седи на някаква средна степен. Някой имал ли е такъв проблем. Благодаря. П. С филтъра е чист. А и да добавя като го усилвал скалата с чертичките си показва, че се усилва пълнисе до край, а вентилатора не увиличава оборотите.
|
|
|
Пон Юли 01, 2019 1:22 pm |
|
|
TurboManiak
Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am Мнения: 273 Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
|
Номер 13 от картинката. Резистор/транзистор, отговаря за оборотите на вентилатора. OEM номер 73533AG000. Намира се в краката на пасажера (зад/под жабата) цялото асембли от картинката.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.
|
|
|
Пон Юли 01, 2019 6:11 pm |
|
|
SanDRo
Регистриран на: Чет Юни 16, 2016 4:28 pm Мнения: 177 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback 3.0 H6 2004 + Vialle LPi
Рейтинг: 68
|
И аз имам същия проблем, но се получава по-скоро в жегите. При мен мисля, че е от друго, може и при теб да е така:
- климатикът е за пълнене - радиатора на климатика не се охлажда достатъчно
И двете неща мисля да ги оправя скоро и се надявам да е от тях. Конкретно радиаторът има доста мухички, тъй като няма мрежа\решетка пред него.
|
|
|
Пон Юли 01, 2019 7:58 pm |
|
|
dido88
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2017 8:25 am Мнения: 19
Автомобил: outbeck H6
Телефон: 0893584408
Рейтинг: 0
|
И при мен е от скоро като е мн жега. Аз си мисля, че не е от реостата при усилено до край напрежението минавали през него, не е ли само за по ниските обороти. Можели да е от недостик на фреон или от не добро охлаждане на климатичния радиатор.
|
|
|
Пон Юли 01, 2019 8:11 pm |
|
|
Alxx
|
Оборотите на вентилатора физически зависят само от състоянието му и подаденото захранване, по никакъв начин от фреон, филтри, ненапомпана резервна гума и т.н. Мери входа когато паднат оборотите - ако е наред, сваляй моторчето за ремонт или смяна. Ако спада, сменяй “таралежа”. TurboManiak пределно ясно го е написал, ама нали сме отбор гадатели...
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Юли 02, 2019 8:41 am |
|
|
dido88
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2017 8:25 am Мнения: 19
Автомобил: outbeck H6
Телефон: 0893584408
Рейтинг: 0
|
При макс степен напрежението минавали през реостата или е директно. Говоря само усилено до края ясно, че на по ниска степен напрежението се регулира от реостата..
|
|
|
Вто Юли 02, 2019 12:59 pm |
|
|
dido88
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2017 8:25 am Мнения: 19
Автомобил: outbeck H6
Телефон: 0893584408
Рейтинг: 0
|
При макс степен напрежението минавали през реостата или е директно. Говоря само усилено до края ясно, че на по ниска степен напрежението се регулира от реостата..
|
|
|
Вто Юли 02, 2019 1:01 pm |
|
|
TurboManiak
Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am Мнения: 273 Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
|
Винаги минава през регулатора, които не съм сигурен че е реостатен (по-скоро е транзисторен, затова ги написах и двете).
_________________ The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.
|
|
|
Вто Юли 02, 2019 5:04 pm |
|
|
dido88
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2017 8:25 am Мнения: 19
Автомобил: outbeck H6
Телефон: 0893584408
Рейтинг: 0
|
Мерси най вероятно е в него проблема
|
|
|
Вто Юли 02, 2019 5:36 pm |
|
|
SanDRo
Регистриран на: Чет Юни 16, 2016 4:28 pm Мнения: 177 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback 3.0 H6 2004 + Vialle LPi
Рейтинг: 68
|
Моето предположение беше от обстоятелствата, при които се е случвало с мен - имах и проблем с гарнитурите преди, съответно като ми беше изкарала супер много антифриз при едно дълго пътуване, пак спря да ми работи климатика Извинявам се, не съм искал да подвеждам никого, просто го казах, в случай че с първата интервенция не се оправи. Моля те сподели, когато разрешиш проблема, от какво е било - аз така или иначе ще си зареждам фреон и ще почистя внимателно радиатора и ще видя дали има подобрение и при мен.
|
|
|
Сря Юли 03, 2019 12:39 pm |
|
|
dido88
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2017 8:25 am Мнения: 19
Автомобил: outbeck H6
Телефон: 0893584408
Рейтинг: 0
|
Ще пиша задължително каво е било
|
|
|
Чет Юли 04, 2019 6:55 am |
|
|
SanDRo
Регистриран на: Чет Юни 16, 2016 4:28 pm Мнения: 177 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback 3.0 H6 2004 + Vialle LPi
Рейтинг: 68
|
Аз вече мога да споделя - при мен се оправи с пълнене. Пътувах да Гърция и обратно в 32+ температури, почти веднага почва да духа студено и не намаля вентилатора вече след известно време, както правеше преди.
|
|
|
Вто Юли 30, 2019 2:53 pm |
|
|
TurboManiak
Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am Мнения: 273 Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
|
SanDRo написа: Аз вече мога да споделя - при мен се оправи с пълнене. Пътувах да Гърция и обратно в 32+ температури, почти веднага почва да духа студено и не намаля вентилатора вече след известно време, както правеше преди. Дам, да споделя и аз един интересен феномен. Легаси със същият проблем (намаляващ с времето поток от духалките дори на макс вентилатор). Оказа се, че когато фреона падне до определено количество кара температурата на изпарение да пада под 0-та и конденза замръзва на питата вместо да тече под колата. Като замръзне просто няма от къде да мине въздух. Пълнене със коректното количество решава проблема.
_________________ The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.
|
|
|
Пет Авг 02, 2019 1:52 pm |
|
|
Milen Dankov
Регистриран на: Вто Авг 27, 2019 8:48 pm Мнения: 5
Автомобил: Subaru legasy
Телефон: 0878288142
Рейтинг: 0
|
Здравейте Имам въпрос относно Легаси 2011 Отскоро я имам и установих че парното не обдухва предния прозорец и в краката, пък лятото ще свърши скоро и ще го закъсам Ако имате идея дайте съвет/акъл, или да бягам на майстор, ама при кой?
|
|
|
Вто Авг 27, 2019 9:03 pm |
|
|
TurboManiak
Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am Мнения: 273 Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
|
Моторчето което променя посоката на потока е най-вероятния проблем.
_________________ The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.
|
|
|
Сря Авг 28, 2019 11:01 am |
|
|
Реконструктор
|
TurboManiak написа: Моторчето което променя посоката на потока е най-вероятния проблем. по-скоро не моторчето, ами потенциометъра, който определя положението. Износва се много стабилно и от там контролера не може да определи точно позиция. В моя случай това се изразяваше в досадно тракане при палене и гасене, защото стига до крайна позиция, но продължава да върти. Това в дясно е въпросния потенциометър.
|
|
|
Чет Авг 29, 2019 3:29 pm |
|
|
TurboManiak
Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am Мнения: 273 Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
|
Тази плочка предлага ли се отделно или тази в ляво е извадена от някоя втора ръка?
_________________ The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.
|
|
|
Чет Авг 29, 2019 6:36 pm |
|
|
pojara
Регистриран на: Съб Апр 21, 2018 5:22 pm Мнения: 114
Автомобил: Subaru legacy 2.0r
Рейтинг: 103
|
Реконструктор написа: TurboManiak написа: Моторчето което променя посоката на потока е най-вероятния проблем. по-скоро не моторчето, ами потенциометъра, който определя положението. Износва се много стабилно и от там контролера не може да определи точно позиция. В моя случай това се изразяваше в досадно тракане при палене и гасене, защото стига до крайна позиция, но продължава да върти. Това в дясно е въпросния потенциометър. При мен бе същото смених ги две втора употреба и сега съм ОК. Първо пробвах да възстановя тези писти със графит и лепило защото бързах но според мен с проводимо лепило ще се получи.
|
|
|
Пет Авг 30, 2019 9:33 am |
|
|
Реконструктор
|
TurboManiak написа: Тази плочка предлага ли се отделно или тази в ляво е извадена от някоя втора ръка? Тази в ляво е от механизма, който не ми стана много ясно за какво е, задейства се само когато пуснеш обдухване на предното стъкло. Седи преди този за контрол на струята. Ползва се рядко и износването е доста по-малко. Ако си вземеш втора употреба целия механизъм който е проблемния, най-вероятно ще удариш на камък, защото най-вероятно ще е също толкова износен. От тук нататък, мисля е ясно какво трябва да се прави - купуваш механизма за предното стъкло, от него взимаш само плочката и я слагаш на другия. Цялото нещо няма да можеш да ползваш, защото буксите са различни (макар и електрически единтични). Задължително се почиства и гресира наново.
|
52
|
|
Пет Авг 30, 2019 9:40 am |
|
|
Milen Dankov
Регистриран на: Вто Авг 27, 2019 8:48 pm Мнения: 5
Автомобил: Subaru legasy
Телефон: 0878288142
Рейтинг: 0
|
Благодаря за помоща, Сега само да кажете къде се намира това моторче за да го извадя и да го разчовъркам Благодаря пак
|
|
|
Нед Сеп 01, 2019 7:44 pm |
|
|