Правила за пускане на обяви в раздела


Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.



Отговори на тема  [ 39 мнения ]  стр 1, 2  Следваща
 Странно поведение на вентилатора на парното(климатика) 
Автор Съобщение

Регистриран на: Нед Сеп 03, 2017 8:25 am
Мнения: 19
Автомобил: outbeck H6
Телефон: 0893584408
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте колеги. Проблема при моя аутбек Б13 е следния. Паля колата сутрин пускам климатика всичко е точно след 1 час работа вентилатора започва да си намаля оборотите сиреч струята на въздуха. Пущам го на макс градусите и те на 18, а той духа все едно е на първа или втора степен. Ако е след престой примерно няколко часа пущам на макс духа направо ще ме издуха и след примерно час работа независимо дали е на макс или не и реша да го усиля не може аз го усилвам той си седи на някаква средна степен. Някой имал ли е такъв проблем. Благодаря. П. С филтъра е чист. А и да добавя като го усилвал скалата с чертичките си показва, че се усилва пълнисе до край, а вентилатора не увиличава оборотите.

Пон Юли 01, 2019 1:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am
Мнения: 273
Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Номер 13 от картинката. Резистор/транзистор, отговаря за оборотите на вентилатора. OEM номер 73533AG000. Намира се в краката на пасажера (зад/под жабата) цялото асембли от картинката.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.

Пон Юли 01, 2019 6:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 16, 2016 4:28 pm
Мнения: 177
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback 3.0 H6 2004 + Vialle LPi
Рейтинг: 68
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И аз имам същия проблем, но се получава по-скоро в жегите. При мен мисля, че е от друго, може и при теб да е така:

- климатикът е за пълнене
- радиатора на климатика не се охлажда достатъчно

И двете неща мисля да ги оправя скоро и се надявам да е от тях. Конкретно радиаторът има доста мухички, тъй като няма мрежа\решетка пред него.

Пон Юли 01, 2019 7:58 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Сеп 03, 2017 8:25 am
Мнения: 19
Автомобил: outbeck H6
Телефон: 0893584408
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
И при мен е от скоро като е мн жега. Аз си мисля, че не е от реостата при усилено до край напрежението минавали през него, не е ли само за по ниските обороти. Можели да е от недостик на фреон или от не добро охлаждане на климатичния радиатор.

Пон Юли 01, 2019 8:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Оборотите на вентилатора физически зависят само от състоянието му и подаденото захранване, по никакъв начин от фреон, филтри, ненапомпана резервна гума и т.н. Мери входа когато паднат оборотите - ако е наред, сваляй моторчето за ремонт или смяна. Ако спада, сменяй “таралежа”.
TurboManiak пределно ясно го е написал, ама нали сме отбор гадатели...

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Юли 02, 2019 8:41 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Сеп 03, 2017 8:25 am
Мнения: 19
Автомобил: outbeck H6
Телефон: 0893584408
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
При макс степен напрежението минавали през реостата или е директно. Говоря само усилено до края ясно, че на по ниска степен напрежението се регулира от реостата..

Вто Юли 02, 2019 12:59 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Сеп 03, 2017 8:25 am
Мнения: 19
Автомобил: outbeck H6
Телефон: 0893584408
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
При макс степен напрежението минавали през реостата или е директно. Говоря само усилено до края ясно, че на по ниска степен напрежението се регулира от реостата..

Вто Юли 02, 2019 1:01 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am
Мнения: 273
Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Винаги минава през регулатора, които не съм сигурен че е реостатен (по-скоро е транзисторен, затова ги написах и двете).

_________________
The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.

Вто Юли 02, 2019 5:04 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Сеп 03, 2017 8:25 am
Мнения: 19
Автомобил: outbeck H6
Телефон: 0893584408
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мерси най вероятно е в него проблема

Вто Юли 02, 2019 5:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 16, 2016 4:28 pm
Мнения: 177
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback 3.0 H6 2004 + Vialle LPi
Рейтинг: 68
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Моето предположение беше от обстоятелствата, при които се е случвало с мен - имах и проблем с гарнитурите преди, съответно като ми беше изкарала супер много антифриз при едно дълго пътуване, пак спря да ми работи климатика :)

Извинявам се, не съм искал да подвеждам никого, просто го казах, в случай че с първата интервенция не се оправи.

Моля те сподели, когато разрешиш проблема, от какво е било - аз така или иначе ще си зареждам фреон и ще почистя внимателно радиатора и ще видя дали има подобрение и при мен.

Сря Юли 03, 2019 12:39 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Сеп 03, 2017 8:25 am
Мнения: 19
Автомобил: outbeck H6
Телефон: 0893584408
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Ще пиша задължително каво е било

Чет Юли 04, 2019 6:55 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 16, 2016 4:28 pm
Мнения: 177
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback 3.0 H6 2004 + Vialle LPi
Рейтинг: 68
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз вече мога да споделя - при мен се оправи с пълнене. Пътувах да Гърция и обратно в 32+ температури, почти веднага почва да духа студено и не намаля вентилатора вече след известно време, както правеше преди.

Вто Юли 30, 2019 2:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am
Мнения: 273
Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
SanDRo написа:
Аз вече мога да споделя - при мен се оправи с пълнене. Пътувах да Гърция и обратно в 32+ температури, почти веднага почва да духа студено и не намаля вентилатора вече след известно време, както правеше преди.


Дам, да споделя и аз един интересен феномен. Легаси със същият проблем (намаляващ с времето поток от духалките дори на макс вентилатор).
Оказа се, че когато фреона падне до определено количество кара температурата на изпарение да пада под 0-та и конденза замръзва на питата вместо да тече под колата. Като замръзне просто няма от къде да мине въздух.
Пълнене със коректното количество решава проблема.

_________________
The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.

Пет Авг 02, 2019 1:52 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Авг 27, 2019 8:48 pm
Мнения: 5
Автомобил: Subaru legasy
Телефон: 0878288142
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте :)
Имам въпрос относно Легаси 2011
Отскоро я имам и установих че парното не обдухва предния прозорец и в краката, пък лятото ще свърши скоро и ще го закъсам :)
Ако имате идея дайте съвет/акъл, или да бягам на майстор, ама при кой?

Вто Авг 27, 2019 9:03 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am
Мнения: 273
Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Моторчето което променя посоката на потока е най-вероятния проблем.

_________________
The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.

Сря Авг 28, 2019 11:01 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 04, 2017 9:44 pm
Мнения: 251
Автомобил: Legacy 2.0R
Рейтинг: 287
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
TurboManiak написа:
Моторчето което променя посоката на потока е най-вероятния проблем.


по-скоро не моторчето, ами потенциометъра, който определя положението. Износва се много стабилно и от там контролера не може да определи точно позиция. В моя случай това се изразяваше в досадно тракане при палене и гасене, защото стига до крайна позиция, но продължава да върти. Това в дясно е въпросния потенциометър.

Изображение

Чет Авг 29, 2019 3:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am
Мнения: 273
Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тази плочка предлага ли се отделно или тази в ляво е извадена от някоя втора ръка?

_________________
The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.

Чет Авг 29, 2019 6:36 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Апр 21, 2018 5:22 pm
Мнения: 114
Автомобил: Subaru legacy 2.0r
Рейтинг: 103
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Реконструктор написа:
TurboManiak написа:
Моторчето което променя посоката на потока е най-вероятния проблем.


по-скоро не моторчето, ами потенциометъра, който определя положението. Износва се много стабилно и от там контролера не може да определи точно позиция. В моя случай това се изразяваше в досадно тракане при палене и гасене, защото стига до крайна позиция, но продължава да върти. Това в дясно е въпросния потенциометър.



При мен бе същото смених ги две втора употреба и сега съм ОК. Първо пробвах да възстановя тези писти със графит и лепило защото бързах но според мен с проводимо лепило ще се получи.

Пет Авг 30, 2019 9:33 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 04, 2017 9:44 pm
Мнения: 251
Автомобил: Legacy 2.0R
Рейтинг: 287
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
TurboManiak написа:
Тази плочка предлага ли се отделно или тази в ляво е извадена от някоя втора ръка?


Тази в ляво е от механизма, който не ми стана много ясно за какво е, задейства се само когато пуснеш обдухване на предното стъкло. Седи преди този за контрол на струята. Ползва се рядко и износването е доста по-малко. Ако си вземеш втора употреба целия механизъм който е проблемния, най-вероятно ще удариш на камък, защото най-вероятно ще е също толкова износен. От тук нататък, мисля е ясно какво трябва да се прави - купуваш механизма за предното стъкло, от него взимаш само плочката и я слагаш на другия. Цялото нещо няма да можеш да ползваш, защото буксите са различни (макар и електрически единтични). Задължително се почиства и гресира наново.
 52

Пет Авг 30, 2019 9:40 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Авг 27, 2019 8:48 pm
Мнения: 5
Автомобил: Subaru legasy
Телефон: 0878288142
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря за помоща,
Сега само да кажете къде се намира това моторче за да го извадя и да го разчовъркам :)
Благодаря пак

Нед Сеп 01, 2019 7:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 39 мнения ]  стр 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 57 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор