Автор |
Съобщение |
dido88
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2017 8:25 am Мнения: 19
Автомобил: outbeck H6
Телефон: 0893584408
Рейтинг: 0
|
Сменяте ли болтовете на главите при смяна на гарнитури на субару било 2.0, 2.5 или 3.0. Благодаря
|
|
|
Нед Юни 09, 2019 6:10 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Имат допуск на разтегляне и ако са го преминали се сменят.
|
|
|
Нед Юни 09, 2019 6:30 pm |
|
|
askeless
|
И колко е тоя допуск на разтягане и как се измерва? Аз не намерих инфо в менюъла
|
|
|
Сря Юни 12, 2019 8:53 am |
|
|
BAlexandrov
|
Не го намирам и аз, но имам спомен, може и да греша - че смяната не е задължителна, освен ако не се е разтеглил и се мереше допуск да не е по-дълъг с 2 мм примерно.
|
|
|
Сря Юни 12, 2019 4:10 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Порових повече, може и да бъркам и да съм го чел за друга марка, но в ръководствата няма дадено изрично да се ползват нови болтове, нито да се мерят. Изрично е казано да се сложат нови гарнитури, но за болтовете - нищо. Тук има интересна дискусия в тази насока /Английски/ https://www.motor.com/magazine-summary/ ... arch-2017/
|
|
|
Чет Юни 13, 2019 5:47 pm |
|
|
dido88
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2017 8:25 am Мнения: 19
Автомобил: outbeck H6
Телефон: 0893584408
Рейтинг: 0
|
Благодаря на всички, за болтовете разбрах мойте са дълги 191.5мм, а нови са 191мм. Схемата на стягане е много интересна състояща се в 5 стъпки. 1-29нм 2-69нм. 3-развиваме болт номер 1и2 на 35нм. 4-развиваме болт номер 5и6 на 15нм. 5- стягаме всички на 80-90 градуса. Поредноста на стягане е ясна, но защо е нужно това развиване и след това като ги опънем на 90 градуса средните два (1и2) ще останат една идея по хлабави както и 5и6. Да го спазвам ли това указание за развивАнето или да стягам всичко равномерно.
|
|
|
Чет Юни 13, 2019 9:05 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Това е процедурата на H6, ако за него говорим. Спазвай я, защото не са прости нещата.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пет Юни 14, 2019 6:10 am |
|
|
dido88
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2017 8:25 am Мнения: 19
Автомобил: outbeck H6
Телефон: 0893584408
Рейтинг: 0
|
Не е за него колега 2.0 125 soch на импреза
|
|
|
Пет Юни 14, 2019 7:06 am |
|
|
BAlexandrov
|
|
Пет Юни 14, 2019 8:13 am |
|
|
OFFROADER
|
Средните болтове на главите се стягат винаги повече от крайните. Това не е случайно и трябва да се спазва. Според мен главата в средната зона е най-податлива на изкривяване при аномалии и затова се стяга повече в средната част. Носил съм глава на шлайф и точно в средата беше най-крива.
_________________ Ремонт на ръчни скоростни кутии. Петър Иванов-нула886495045
|
|
|
Пет Юни 14, 2019 9:17 am |
|
|
dido88
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2017 8:25 am Мнения: 19
Автомобил: outbeck H6
Телефон: 0893584408
Рейтинг: 0
|
Колега къде е точно опоменато за стягане на главата, че не го откривам. Благодаря
|
|
|
Пет Юни 14, 2019 4:52 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Ето от ръководството за Импреза 2005
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пет Юни 14, 2019 4:59 pm |
|
|
dido88
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2017 8:25 am Мнения: 19
Автомобил: outbeck H6
Телефон: 0893584408
Рейтинг: 0
|
|
Пет Юни 14, 2019 9:19 pm |
|
|
tsvetanov
Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 9:37 pm Мнения: 322 Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback B12 H6, Outback B13,B14 2.5
Рейтинг: 109
|
Здравейте, в ръководството за H6 страничката която сте прикачили, точка 5 и 6 се повтарят "(5) Tighten the bolts in the numerical order shown in the figure to a tightening torque of 25 N·m (2.5 kgf-m, 18 ft-lb). (6) Tighten the bolts in the numerical order shown in the figure to a tightening torque of 25 N·m (2.5 kgf-m, 18 ft-lb)." Та ми беше интересно дали просто са копирали 5-та точка два пъти или е пропуснато съдържанието на 6-та и там трябва да се дозатегне на по-голям момент.
Та въпроса , който ми изплува е как стягате главите на H6 за тези които са го правили ?
|
|
|
Чет Юни 20, 2019 9:52 am |
|
|
BAlexandrov
|
Гледах и в други ръководства, същото е... Имам известни подозрения, че може т.5 да е за болтове 1-4, а т.6 за 5-8, но така или иначе не мисля, че е от особено значение. Важната част е 8 и 9.
ПП. Всъщност в това от 2006 г е леко променено
Tighten the cylinder head bolts. (1) Apply a coat of engine oil to washers and cylinder head bolt threads. (2) Install the cylinder head to cylinder block, and then tighten the bolts with torque of 20 N·m (2.0 kgf-m, 14 ft-lb) in numerical sequence as shown in the figure. (3) Tighten the bolts with torque of 50 N·m (5.1 kgf-m, 37 ft-lb) in numerical sequence as shown in the figure. (4) Loosen all the bolts by 180° in reverse order of installation, and loosen again by 180°. (5) Tighten the bolts with torque of 20 N·m (2.0 kgf-m, 14 ft-lb) in numerical sequence as shown in the figure. (6) Tighten the bolts (1) — (4) with torque of 48 N·m (4.9 kgf-m, 35.4 ft-lb) in numerical sequence. (7) Tighten the bolts (5) — (8) with torque of 44 N·m (4.5 kgf-m, 33 ft-lb) in numerical sequence. (8) Tighten all bolts 90° in the numerical order as shown in the figure. (9) Tighten the bolt (1) — (4) by 45° in the numerical order.
|
|
|
Чет Юни 20, 2019 4:48 pm |
|
|
Alxx
|
Предположението ти за 1-4 и 5-8 е точно.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Юни 20, 2019 6:07 pm |
|
|
dido88
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2017 8:25 am Мнения: 19
Автомобил: outbeck H6
Телефон: 0893584408
Рейтинг: 0
|
Днес вече я събрах, шлайфани глави смених гумичките регулирах клапаните. Вече няма балони в разшерителното казанче. Стегнах по тая схема като средните два са една идея по натегнати от другите. Дано няма грижи занапред, благодаря на всички, аа сложих и нови болтове..
|
|
|
Вто Юни 25, 2019 8:54 pm |
|
|
tsvetanov
Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 9:37 pm Мнения: 322 Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback B12 H6, Outback B13,B14 2.5
Рейтинг: 109
|
Аз чакам да станат мойте глави и да ми дойдат частите. При мен също "духаше" и изхвърляше антифриза.
|
|
|
Чет Юни 27, 2019 6:24 am |
|
|