Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
Семеен проходим автомобил ?
Автор |
Съобщение |
kichev
Регистриран на: Съб Сеп 07, 2019 3:32 pm Мнения: 60 Рейтинг: 30
|
Здравейте !
Чисто нов член съм във форума и като всеки един мъж в своя живот дойде моментът да избера практичен семеен автомобил. Решил съм да заложа на Субару тъй като са надеждни от към качество, а за мен това е най-важното. Нямам пари да си купя нов авотмобил ( тогава изборът ми може би щеше да е още по-труден ) и за това се спирам именно на Субару.
Разглеждам основно forester и outback като не съм сигурен кой от двата модела е по-подходящ за нашия ( на мен и жена ми ) начин на живот. Пътуваме около 25000 км на година - лятото ходим на море,планини, зимата - сноуборд по планините. Имаме куче, а мислим вече и за дете... та мястото отзад е от значение. Живеем в София така че и разходът в градксите условия е от огромно значение.
Бюджетът е 14 000лв. Нямам претенции към горивото, по-скоро залитам към автоматична скоростна кутия. Не си падам състезател , но като трябва да изпреваря искам да имам мощност. Общо взето е това. Всякакви мнения и препоръки са добре дошли !
Благодаря!
|
|
|
Съб Сеп 07, 2019 4:02 pm |
|
|
kronos
|
kichev написа: Здравейте !
Чисто нов член съм във форума и като всеки един мъж в своя живот дойде моментът да избера практичен семеен автомобил. Решил съм да заложа на Субару тъй като са надеждни от към качество, а за мен това е най-важното. Нямам пари да си купя нов авотмобил ( тогава изборът ми може би щеше да е още по-труден ) и за това се спирам именно на Субару.
Разглеждам основно forester и outback като не съм сигурен кой от двата модела е по-подходящ за нашия ( на мен и жена ми ) начин на живот. Пътуваме около 25000 км на година - лятото ходим на море,планини, зимата - сноуборд по планините. Имаме куче, а мислим вече и за дете... та мястото отзад е от значение. Живеем в София така че и разходът в градксите условия е от огромно значение.
Бюджетът е 14 000лв. Нямам претенции към горивото, по-скоро залитам към автоматична скоростна кутия. Не си падам състезател , но като трябва да изпреваря искам да имам мощност. Общо взето е това. Всякакви мнения и препоръки са добре дошли !
Благодаря! Здравей. Първо за тези пари може да си вземеш 3-тото поколение на Форестъра около 2010 година. Обаче да си вземеш автоматик, който да е сравнително динамичен и да харчи малко, няма как да стане без газ. От друга страна газта може да ти покаже, че Субару не е толкова здрав автомобил - въпрос на късмет е. Но бензиновия атмосферен 2-литров с 158 к.с. определено е доста муден, а 2,5 турбо с 230 к.с. е доста лаком - под 15 в София е абсурд да го свалиш. Според мен най-удачно би било за теб да си вземеш дизела с 150 к.с. но да знаеш, че няма автомат, а и отдавна няма безпроблемни автомобил.
|
|
|
Съб Сеп 07, 2019 4:45 pm |
|
|
kichev
Регистриран на: Съб Сеп 07, 2019 3:32 pm Мнения: 60 Рейтинг: 30
|
Благодаря за насоката ! Не съм привърженик на газовите истории. Предпочитам заводските изпълнения Определено с този бюджет се ориентирам към 2010. Безпроблемни автомобили разбира се,че няма въпросът е да е колкото се може по-читав Ако имаше всички щяхме да го караме хехе
|
|
|
Съб Сеп 07, 2019 7:56 pm |
|
|
Alxx
|
Един съвет само: ако се насочиш към дизел, забравяш ниските топки под 2011-та година. Всъщност месец май 2010-та е преходът, но това се лови трудно. miro1972 от форума продава Фори дизел с евро 5 блок(първи собственик), педантично каран с редлайн масло и пр. глезотии защото го смени с ...по-ново Фори Малко над бюджета ти е, но ти предлагам да си поговорите.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Сеп 08, 2019 9:29 pm |
|
|
nikentce
|
С този пробег на година и толкова пътувания определено дизелът ще ти даде това, което търсиш, но както колегата те насочи - там е силно препоръчително да е кола с ясна история и педантична поддръжка. Относно мястото не знам какво да ти кажа. Има колеги тук във форума, които и с 2 деца са си ок с Импреза , но това според мен е по-скоро изключение. На мен до момента Forester-а с 1 дете ми е ок, по го пълня до дупка като пътуваме. Сега чакам второ дете и вече съм купил греди, като в момента търся изгодна оферта за поне 500-литрова багажна кутия. При толкова пътувания и с такова хоби Fori ще ти свърши работа и като се роди детенце, но ще го караш накичен като коледно дръвче Аз подозирам, че ще ми се наложи да търся Outback идните 1-2 г., но поне към момента жена ми отказва да шофира нещо по-голямо от Fori В твоя случай с този бюджет бензинов Outback без газ ще ти е много сериозен финансов разход. Принципно и аз разсъждавам като теб и затова избрах да рискувам с дизела. Ако вземеш поддържан такъв и го покараш 3-4 г. (100 000 км.) ще си избил парите за чисто нов мотор(от разликата в разхода на гориво) дори да счупиш вал.
|
|
|
Пон Сеп 09, 2019 6:59 am |
|
|
lumpy
Регистриран на: Пон Фев 08, 2016 4:38 pm Мнения: 73 Местоположение: Варна
Автомобил: Outback H6 2008.
Рейтинг: 19
|
Субару и нисък разход (особено в града) хич не се харесват. Дизела би бил вариант при 25К на година, но мисля че Аутбек би ти бил по-комфортен. Тук трябва да поставиш на кантар тези неща - дизел или бензин, комфорт на возене, място. Аз съм с Аутбек и две деца и много рядко ми се налага да е пълен над щората в багажника. Всеки сам си реди тетрис-а. Бюджета ти е приличен, избор има
|
|
|
Пон Сеп 09, 2019 11:14 am |
|
|
kichev
Регистриран на: Съб Сеп 07, 2019 3:32 pm Мнения: 60 Рейтинг: 30
|
Точно се бях притеснил,че обсъждаме варианта само за Форестър. Благодаря ти за мнението и реално не съм се качвал дори нито в единия нито в другия модел. Трябва да ги тествам за да реша наистина коя е моята кола. Относно горивото - с колкото хора говорих вече ( механици ) ми казват, че трябва да съм много глупав да си купя дизел субару. Проблеми хиляди, докато бензина бил безотказен, но както всички казвате разходът там е стабилен особено в София. В края на деня ако колата е здрава, удобна и служи добре ще прежаля разхода. Предпочитам да ги давам за гориво отколкото за сервизи П.С. колегата, който продава форестър дизел ми писа вече и мисля да го чуя тези дни за да видим как стоят при него нещата. Факт е,че от 1 година е за продан този СУВ и още стои .. това ме притеснява някак. В същото време всички казвате, че както собственикът така и колата са супер Ако наистина е така може и да прежаля автомата...
|
|
|
Пон Сеп 09, 2019 12:46 pm |
|
|
kronos
|
kichev написа: Точно се бях притеснил,че обсъждаме варианта само за Форестър. Благодаря ти за мнението и реално не съм се качвал дори нито в единия нито в другия модел. Трябва да ги тествам за да реша наистина коя е моята кола. Относно горивото - с колкото хора говорих вече ( механици ) ми казват, че трябва да съм много глупав да си купя дизел субару. Проблеми хиляди, докато бензина бил безотказен, но както всички казвате разходът там е стабилен особено в София. В края на деня ако колата е здрава, удобна и служи добре ще прежаля разхода. Предпочитам да ги давам за гориво отколкото за сервизи П.С. колегата, който продава форестър дизел ми писа вече и мисля да го чуя тези дни за да видим как стоят при него нещата. Факт е,че от 1 година е за продан този СУВ и още стои .. това ме притеснява някак. В същото време всички казвате, че както собственикът така и колата са супер Ако наистина е така може и да прежаля автомата... Ако наистина си решил да е Субару, все ще трябва да прежалиш нещо от изискванията си. Или ще е турбо бензин с автомат и ще има ряз при изпреварване, но ще прежалиш разход от поне 15 градско или ще е дизел, който да харчи малко, но без автомат и такъв ряз при изпреварване, но не чак толкова слаб като атмосферния бензин. Дали ще е Аутбек или Форестър, вече ще си решиш съобразно размерите.
|
|
|
Пон Сеп 09, 2019 1:21 pm |
|
|
nikentce
|
kichev написа: ........Относно горивото - с колкото хора говорих вече ( механици ) ми казват, че трябва да съм много глупав да си купя дизел субару. Проблеми хиляди, докато бензина бил безотказен, но както всички казвате разходът там е стабилен особено в София. ............. Въпросът с механиците е дъвкан многократно - хуабво е да прочетеш темата Diesel Boxer. "Хилядите" са всъщност точно един, и това е темата за вала, а останалите "хиляда-1" са нищо по-различно от особеностите на всеки друг комън рейл, с които притежателят трябва да се съобразява, и когато се съобразява - няма такива казуси. Родителите ми цял живот караха бензин и за пръв път преди 2 години си купиха Опел Мерива 1,3 CDTI с DPF, който мотор е на FIAT, и е сред най-разпространените и надеждни в различни марки по света, и докато се научат как да я карат, също имаха "хиляди" проблеми. И добре, че бензиновите мотори на Subaru, особено с монтирано ГУ, нямат казуси и не ходят изобщо на сервиз , явно механиците на Subaru в БГ живеят само от "хилядите" проблеми на дизела и от смяната на масло на бензиновите. kichev написа: .....Факт е, че от 1 година е за продан този СУВ и още стои .. това ме притеснява някак. В същото време всички казвате, че както собственикът така и колата са супер Ако наистина е така може и да прежаля автомата... Седи даже повече от 1 година и единствената причина е точно по-горепосоченото - репутацията от механици, и бензинаджии, които за пръв път карат Common Rail с DPF. Той Миро и по тази причина си купи турбо бензин 2018-та, а не Diesel пак, за да не се чуди след 7-8 години пак как да хване поне едни кирливи 15 000 лв. за гледан и поддържан автомобил, за които е платил 70 000 като нов. Не ми разбирай коментара като агитация за дизела, просто проучи и почети по-подробно, като вземеш в предвид повече мнения на хора, които притежават и карат съответната кола, за която изказват мнение, независимо за бензин или дизел иде реч.
|
|
|
Пон Сеп 09, 2019 5:05 pm |
|
|
kronos
|
nikentce, наистина ако човека ще кара 2000 км градско из София, съм напълно съгласен с теб, че дизела излиза далеч по-евтино. Грубо това са едни 250-300 лева разлика всеки месец. Аз например съм си направил сметката да карам на бензин 230-те кончета, защото правя по София 400-500 км месечно и разликата е около 50-60 лева с дизела, за които обаче получавам автоматик и доста повечко мощ. Но ако карах по 2000 км в София, щях задължително да сложа газ или щях да взема дизел. Друг е въпросът, че пък не всеки харесва газификацията, защото има скрити рискове, а има и такива (като мен де), които не могат да привикнат с тракането на дизела. За това човек си купува кола според нуждите си, но за жалост на колегата kichev, няма дизел с автомат за тези пари.
|
|
|
Пон Сеп 09, 2019 6:01 pm |
|
|
nikentce
|
kronos написа: nikentce, наистина ако човека ще кара 2000 км градско из София, съм напълно съгласен с теб, че дизела излиза далеч по-евтино. Грубо това са едни 250-300 лева разлика всеки месец. Аз например съм си направил сметката да карам на бензин 230-те кончета, защото правя по София 400-500 км месечно и разликата е около 50-60 лева с дизела, за които обаче получавам автоматик и доста повечко мощ. Но ако карах по 2000 км в София, щях задължително да сложа газ или щях да взема дизел..... То и това не е много добре, ако не излизаш от града. Колегата deo76, на когото в голяма степен дължим липсата на казуси с DPF-а, си е продал дизеловото Fori, защото кара основно градско и макар и постоянното следене с Торг-а, колата през няколко дни е в режим на регенерация и само трябва да я дебнеш, което също не си е работа.
|
|
|
Пон Сеп 09, 2019 9:58 pm |
|
|
Miro1972
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm Мнения: 857 Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
|
Ще започна поста си с една мисъл: Всичко можеш да получиш от живота, важното е да си платиш! По един или друг начин! Иска ти се голяма семейна кола за града , пък да харчи малко- МВ GLE 350 d - разход 10л. След третата година побеляваш от сервизи- затова не купих такава. Исках ново субару , въпреки, че до последно бях капарирал пак дизел 2018 ЦВТ се отказах заради лошата слава по тези земи на 1 % от двигателите. Просто щях да загубя още пари и затова вземах 2.0XT 2018 CVT! Жестока кола , но не е за града- даже исках да я връщам . От разход за дизела 7.2 в града , скочих на 16л! Иначе полудява на пътя . Сега я карам като пенсионер -12л . Е исках , платих си и си плащам всяка седмица по един резервоар. Колата ми стои 1 година по обяви , първо защо първо беше на друга цена и не исках да я подарявам. Това не е италианка и е поддържана педантично. Когато за първи път занесох масло Ред лайн в сервиза за смяна ме гледаха като голям камък, после всички станаха дистрибутори. Дори Миро до Хлебозавода (тогава беше при Пламен в официалния сервиз) се изказа ,че на такива като мен разчитали за да не останат без работа! Е не ми е гръмнал мотора още и работи като часовник . А ДПФ -а е лесен - за 300 лв се сваля и се забранява софтуерно. Върви повече и харчи по-малко. Скоро се сваля от Мобиле и остава в семейството. Между другото, приемам оферти за ХТ-то: Кола на 1 година с всички екстри за модела -20000км !
Sent from my iPhone using Tapatalk
_________________ Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят! It's all we'll drive- Subaru
|
|
|
Пон Сеп 09, 2019 10:00 pm |
|
|
kichev
Регистриран на: Съб Сеп 07, 2019 3:32 pm Мнения: 60 Рейтинг: 30
|
Да вкарам малко яснота, понеже явно не съм го написал достатъчно ясно в първия си пост. Не всичките 25 000 км се карат в София. Всяка седмица ходя до Витоша, Рила, Стара планина и т.н. , т.е. карам извънградско и от тази гл. точка си нарастват километрите. От друга страна разбирам,че това е страхотно пък и за самата кола Миро ( Варна ) ми е далече за да ида и да го покарам просто за тест. За да ида трябва да съм решил твърдо, че няма да е автомат и ще е дизел. На този етап още се информирам. Благодаря на всички за културните и приятелски мнения. Наистина този форум прави впечатление с тази атмосфера на семейство и липсва агресия, което ми харесва
|
|
|
Вто Сеп 10, 2019 8:18 am |
|
|
nikentce
|
kichev написа: Да вкарам малко яснота, понеже явно не съм го написал достатъчно ясно в първия си пост. Не всичките 25 000 км се карат в София. Всяка седмица ходя до Витоша, Рила, Стара планина и т.н. , т.е. карам извънградско и от тази гл. точка си нарастват километрите. От друга страна разбирам,че това е страхотно пък и за самата кола Миро ( Варна ) ми е далече за да ида и да го покарам просто за тест. За да ида трябва да съм решил твърдо, че няма да е автомат и ще е дизел. На този етап още се информирам. Благодаря на всички за културните и приятелски мнения. Наистина този форум прави впечатление с тази атмосфера на семейство и липсва агресия, което ми харесва Eeee, в такъв случай дизелът ще ти прави икономия без разходи за главоболия, и няма да има нужда да ампутираш, переш и т.н. DPF-а. Аз обаче втори път едва ли бих рискувал да купя от автокъща в БГ нов внос, дори да съм на зор за кола, както бях първият път.
|
|
|
Вто Сеп 10, 2019 8:41 am |
|
|
Емо74
Регистриран на: Чет Авг 06, 2015 1:44 pm Мнения: 453 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2003г. H6 3.0
Рейтинг: 250
|
Здрасти, за мен идеалният семеен автомобил за тези пари е outback от 2007до 2010, 3 литровия мотор със si drive и перата на волана.Автомат,бензинов,събира много багаж,Единствения недостатък е разхода,но ако се кара повече извънградско е поносимо.
|
|
|
Вто Сеп 10, 2019 9:04 am |
|
|
dancho.danev
Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm Мнения: 218 Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
|
Здравей колега kicev След второто обяснение за минатите километри, според мен изборът е само един и това е дизел. Аз правя по 30хил. на година и никой не може да ме убеди, че има по-изгоден вариант от дизеловия автомобил.И аз като теб не смятам, че съм по-умен от инженерите създали даден автомобил и определили с какво гориво трябва да се експлоатира. Не знам дали има друг във форума който от нулиран километраж да е навъртял 240+ хил. и да продължава да си кара. Ако те интересува реалната оценка на боксер дизела прочети мненията ми. Те изобщо не са много. И преди да се впуснеш в каквато и да е покупка провери какво се предлага в западна Европа на цена от 5000 евра? Може пък да си харесаш и нещо друго. Успех!
|
|
|
Вто Сеп 10, 2019 10:12 am |
|
|
kichev
Регистриран на: Съб Сеп 07, 2019 3:32 pm Мнения: 60 Рейтинг: 30
|
Емо74 написа: Здрасти, за мен идеалният семеен автомобил за тези пари е outback от 2007до 2010, 3 литровия мотор със si drive и перата на волана.Автомат,бензинов,събира много багаж,Единствения недостатък е разхода,но ако се кара повече извънградско е поносимо. Е колко харчи този иначе тоолкова симпатичен автомобил ?
|
|
|
Вто Сеп 10, 2019 10:22 am |
|
|
kronos
|
kichev написа: Емо74 написа: Здрасти, за мен идеалният семеен автомобил за тези пари е outback от 2007до 2010, 3 литровия мотор със si drive и перата на волана.Автомат,бензинов,събира много багаж,Единствения недостатък е разхода,но ако се кара повече извънградско е поносимо. Е колко харчи този иначе тоолкова симпатичен автомобил ? Сметката е проста - на бензин винаги ще даваш двойно повече от дизел, което в твоя случай са минимум 200 лева месечно. За повече вървеж и автомат ако си готов да даваш всеки месец 200 лева отгоре, скачаш на турбо бензин и си ти. Ако ли не - изборът ти е дизел.
|
|
|
Вто Сеп 10, 2019 11:05 am |
|
|
peshaka11
Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm Мнения: 351 Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
|
От мен един глас за аутбек-а , форестъра е по-спартански ,не е удобен на дълго, мен лично ме заболява гърба и слизам като пребит след 500-600км преход, при висока скорост се чува вятъра не може да си чуеш мислите вътре. Но е по фенски(според мен).
|
|
|
Вто Сеп 10, 2019 1:08 pm |
|
|
GeorgiIv
Регистриран на: Чет Окт 19, 2017 3:03 pm Мнения: 244 Местоположение: гр.София
Автомобил: Forester SG 2.0X 2005 AT
Рейтинг: 232
|
peshaka11 написа: От мен един глас за аутбек-а , форестъра е по-спартански ,не е удобен на дълго, мен лично ме заболява гърба и слизам като пребит след 500-600км преход, при висока скорост се чува вятъра не може да си чуеш мислите вътре. Но е по фенски(според мен). Твоя няма рамки на прозорците, а колегата оглежда около 2010, та предполагам ще има разлика. (ако говориш от опит с 2010г. да ме извиниш ) Иначе към колегата: Дизела в твоя случай вероятно е по-рационалния избор щом пътуваш много. Ти най-добре си знаеш колко багаж товариш сега, съответно ще се увеличи вбъдеще, но не смятам, че на Форестъра багажника е за пренебрегване, въпреки че е по-малък от на Аутбек-а. Както се спомена - при нужда слагаш куфар отгоре и готово. Направи си сметка на задължителните изисквания и на пренебрежимите такива, а след това оцени конкретен екземпляр. Тъй като колегите споменаха Форито на Миро от Варна - "Ако взема този - дизел, ръчка, НО от първи собственик с абсолютно доказана история и т.н. какво печеля и какво губя в краткосрочен и дългосрочен план" и съответно ако имаш набелязана обява за Аутбек - ако е от автокъща - какво печелиш и какво губиш (екстри / разходи). Личен опит (въпреки че е за друга моделна година кола) - аз задължително търсех автомат и пропусках обявите за ръчка, а вероятно е имало добри екземпляри. Взех от автокъща - та +пари за регистрация/застраховки, +едни пари за пълно сервизиране, +още едни пари за 2 комплекта гуми, +още пари за газова в моя случай .... п.с. peshaka11, не знам за SG9 дали "работи" манипулацията с огледалата за намаляване на шума (имаше тема), но при мен осезаемо намаля, а за седалките - странно, но ако съм си я настройл веднъж в удобна позиция после не чувствам умора
_________________ Forester 2.0X, 2005, АТ
Пътуване без граници FB/travelpagebg IG:@travelpagebg
|
6
|
|
Вто Сеп 10, 2019 2:15 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 92 госта |
|