Семеен проходим автомобил ?
Автор |
Съобщение |
kichev
Регистриран на: Съб Сеп 07, 2019 3:32 pm Мнения: 60 Рейтинг: 30
|
Здравейте !
Чисто нов член съм във форума и като всеки един мъж в своя живот дойде моментът да избера практичен семеен автомобил. Решил съм да заложа на Субару тъй като са надеждни от към качество, а за мен това е най-важното. Нямам пари да си купя нов авотмобил ( тогава изборът ми може би щеше да е още по-труден ) и за това се спирам именно на Субару.
Разглеждам основно forester и outback като не съм сигурен кой от двата модела е по-подходящ за нашия ( на мен и жена ми ) начин на живот. Пътуваме около 25000 км на година - лятото ходим на море,планини, зимата - сноуборд по планините. Имаме куче, а мислим вече и за дете... та мястото отзад е от значение. Живеем в София така че и разходът в градксите условия е от огромно значение.
Бюджетът е 14 000лв. Нямам претенции към горивото, по-скоро залитам към автоматична скоростна кутия. Не си падам състезател , но като трябва да изпреваря искам да имам мощност. Общо взето е това. Всякакви мнения и препоръки са добре дошли !
Благодаря!
|
|
|
Съб Сеп 07, 2019 4:02 pm |
|
|
kronos
|
kichev написа: Здравейте !
Чисто нов член съм във форума и като всеки един мъж в своя живот дойде моментът да избера практичен семеен автомобил. Решил съм да заложа на Субару тъй като са надеждни от към качество, а за мен това е най-важното. Нямам пари да си купя нов авотмобил ( тогава изборът ми може би щеше да е още по-труден ) и за това се спирам именно на Субару.
Разглеждам основно forester и outback като не съм сигурен кой от двата модела е по-подходящ за нашия ( на мен и жена ми ) начин на живот. Пътуваме около 25000 км на година - лятото ходим на море,планини, зимата - сноуборд по планините. Имаме куче, а мислим вече и за дете... та мястото отзад е от значение. Живеем в София така че и разходът в градксите условия е от огромно значение.
Бюджетът е 14 000лв. Нямам претенции към горивото, по-скоро залитам към автоматична скоростна кутия. Не си падам състезател , но като трябва да изпреваря искам да имам мощност. Общо взето е това. Всякакви мнения и препоръки са добре дошли !
Благодаря! Здравей. Първо за тези пари може да си вземеш 3-тото поколение на Форестъра около 2010 година. Обаче да си вземеш автоматик, който да е сравнително динамичен и да харчи малко, няма как да стане без газ. От друга страна газта може да ти покаже, че Субару не е толкова здрав автомобил - въпрос на късмет е. Но бензиновия атмосферен 2-литров с 158 к.с. определено е доста муден, а 2,5 турбо с 230 к.с. е доста лаком - под 15 в София е абсурд да го свалиш. Според мен най-удачно би било за теб да си вземеш дизела с 150 к.с. но да знаеш, че няма автомат, а и отдавна няма безпроблемни автомобил.
|
|
|
Съб Сеп 07, 2019 4:45 pm |
|
|
kichev
Регистриран на: Съб Сеп 07, 2019 3:32 pm Мнения: 60 Рейтинг: 30
|
Благодаря за насоката ! Не съм привърженик на газовите истории. Предпочитам заводските изпълнения Определено с този бюджет се ориентирам към 2010. Безпроблемни автомобили разбира се,че няма въпросът е да е колкото се може по-читав Ако имаше всички щяхме да го караме хехе
|
|
|
Съб Сеп 07, 2019 7:56 pm |
|
|
Alxx
|
Един съвет само: ако се насочиш към дизел, забравяш ниските топки под 2011-та година. Всъщност месец май 2010-та е преходът, но това се лови трудно. miro1972 от форума продава Фори дизел с евро 5 блок(първи собственик), педантично каран с редлайн масло и пр. глезотии защото го смени с ...по-ново Фори Малко над бюджета ти е, но ти предлагам да си поговорите.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Сеп 08, 2019 9:29 pm |
|
|
nikentce
|
С този пробег на година и толкова пътувания определено дизелът ще ти даде това, което търсиш, но както колегата те насочи - там е силно препоръчително да е кола с ясна история и педантична поддръжка. Относно мястото не знам какво да ти кажа. Има колеги тук във форума, които и с 2 деца са си ок с Импреза , но това според мен е по-скоро изключение. На мен до момента Forester-а с 1 дете ми е ок, по го пълня до дупка като пътуваме. Сега чакам второ дете и вече съм купил греди, като в момента търся изгодна оферта за поне 500-литрова багажна кутия. При толкова пътувания и с такова хоби Fori ще ти свърши работа и като се роди детенце, но ще го караш накичен като коледно дръвче Аз подозирам, че ще ми се наложи да търся Outback идните 1-2 г., но поне към момента жена ми отказва да шофира нещо по-голямо от Fori В твоя случай с този бюджет бензинов Outback без газ ще ти е много сериозен финансов разход. Принципно и аз разсъждавам като теб и затова избрах да рискувам с дизела. Ако вземеш поддържан такъв и го покараш 3-4 г. (100 000 км.) ще си избил парите за чисто нов мотор(от разликата в разхода на гориво) дори да счупиш вал.
|
|
|
Пон Сеп 09, 2019 6:59 am |
|
|
lumpy
Регистриран на: Пон Фев 08, 2016 4:38 pm Мнения: 73 Местоположение: Варна
Автомобил: Outback H6 2008.
Рейтинг: 19
|
Субару и нисък разход (особено в града) хич не се харесват. Дизела би бил вариант при 25К на година, но мисля че Аутбек би ти бил по-комфортен. Тук трябва да поставиш на кантар тези неща - дизел или бензин, комфорт на возене, място. Аз съм с Аутбек и две деца и много рядко ми се налага да е пълен над щората в багажника. Всеки сам си реди тетрис-а. Бюджета ти е приличен, избор има
|
|
|
Пон Сеп 09, 2019 11:14 am |
|
|
kichev
Регистриран на: Съб Сеп 07, 2019 3:32 pm Мнения: 60 Рейтинг: 30
|
Точно се бях притеснил,че обсъждаме варианта само за Форестър. Благодаря ти за мнението и реално не съм се качвал дори нито в единия нито в другия модел. Трябва да ги тествам за да реша наистина коя е моята кола. Относно горивото - с колкото хора говорих вече ( механици ) ми казват, че трябва да съм много глупав да си купя дизел субару. Проблеми хиляди, докато бензина бил безотказен, но както всички казвате разходът там е стабилен особено в София. В края на деня ако колата е здрава, удобна и служи добре ще прежаля разхода. Предпочитам да ги давам за гориво отколкото за сервизи П.С. колегата, който продава форестър дизел ми писа вече и мисля да го чуя тези дни за да видим как стоят при него нещата. Факт е,че от 1 година е за продан този СУВ и още стои .. това ме притеснява някак. В същото време всички казвате, че както собственикът така и колата са супер Ако наистина е така може и да прежаля автомата...
|
|
|
Пон Сеп 09, 2019 12:46 pm |
|
|
kronos
|
kichev написа: Точно се бях притеснил,че обсъждаме варианта само за Форестър. Благодаря ти за мнението и реално не съм се качвал дори нито в единия нито в другия модел. Трябва да ги тествам за да реша наистина коя е моята кола. Относно горивото - с колкото хора говорих вече ( механици ) ми казват, че трябва да съм много глупав да си купя дизел субару. Проблеми хиляди, докато бензина бил безотказен, но както всички казвате разходът там е стабилен особено в София. В края на деня ако колата е здрава, удобна и служи добре ще прежаля разхода. Предпочитам да ги давам за гориво отколкото за сервизи П.С. колегата, който продава форестър дизел ми писа вече и мисля да го чуя тези дни за да видим как стоят при него нещата. Факт е,че от 1 година е за продан този СУВ и още стои .. това ме притеснява някак. В същото време всички казвате, че както собственикът така и колата са супер Ако наистина е така може и да прежаля автомата... Ако наистина си решил да е Субару, все ще трябва да прежалиш нещо от изискванията си. Или ще е турбо бензин с автомат и ще има ряз при изпреварване, но ще прежалиш разход от поне 15 градско или ще е дизел, който да харчи малко, но без автомат и такъв ряз при изпреварване, но не чак толкова слаб като атмосферния бензин. Дали ще е Аутбек или Форестър, вече ще си решиш съобразно размерите.
|
|
|
Пон Сеп 09, 2019 1:21 pm |
|
|
nikentce
|
kichev написа: ........Относно горивото - с колкото хора говорих вече ( механици ) ми казват, че трябва да съм много глупав да си купя дизел субару. Проблеми хиляди, докато бензина бил безотказен, но както всички казвате разходът там е стабилен особено в София. ............. Въпросът с механиците е дъвкан многократно - хуабво е да прочетеш темата Diesel Boxer. "Хилядите" са всъщност точно един, и това е темата за вала, а останалите "хиляда-1" са нищо по-различно от особеностите на всеки друг комън рейл, с които притежателят трябва да се съобразява, и когато се съобразява - няма такива казуси. Родителите ми цял живот караха бензин и за пръв път преди 2 години си купиха Опел Мерива 1,3 CDTI с DPF, който мотор е на FIAT, и е сред най-разпространените и надеждни в различни марки по света, и докато се научат как да я карат, също имаха "хиляди" проблеми. И добре, че бензиновите мотори на Subaru, особено с монтирано ГУ, нямат казуси и не ходят изобщо на сервиз , явно механиците на Subaru в БГ живеят само от "хилядите" проблеми на дизела и от смяната на масло на бензиновите. kichev написа: .....Факт е, че от 1 година е за продан този СУВ и още стои .. това ме притеснява някак. В същото време всички казвате, че както собственикът така и колата са супер Ако наистина е така може и да прежаля автомата... Седи даже повече от 1 година и единствената причина е точно по-горепосоченото - репутацията от механици, и бензинаджии, които за пръв път карат Common Rail с DPF. Той Миро и по тази причина си купи турбо бензин 2018-та, а не Diesel пак, за да не се чуди след 7-8 години пак как да хване поне едни кирливи 15 000 лв. за гледан и поддържан автомобил, за които е платил 70 000 като нов. Не ми разбирай коментара като агитация за дизела, просто проучи и почети по-подробно, като вземеш в предвид повече мнения на хора, които притежават и карат съответната кола, за която изказват мнение, независимо за бензин или дизел иде реч.
|
|
|
Пон Сеп 09, 2019 5:05 pm |
|
|
kronos
|
nikentce, наистина ако човека ще кара 2000 км градско из София, съм напълно съгласен с теб, че дизела излиза далеч по-евтино. Грубо това са едни 250-300 лева разлика всеки месец. Аз например съм си направил сметката да карам на бензин 230-те кончета, защото правя по София 400-500 км месечно и разликата е около 50-60 лева с дизела, за които обаче получавам автоматик и доста повечко мощ. Но ако карах по 2000 км в София, щях задължително да сложа газ или щях да взема дизел. Друг е въпросът, че пък не всеки харесва газификацията, защото има скрити рискове, а има и такива (като мен де), които не могат да привикнат с тракането на дизела. За това човек си купува кола според нуждите си, но за жалост на колегата kichev, няма дизел с автомат за тези пари.
|
|
|
Пон Сеп 09, 2019 6:01 pm |
|
|
nikentce
|
kronos написа: nikentce, наистина ако човека ще кара 2000 км градско из София, съм напълно съгласен с теб, че дизела излиза далеч по-евтино. Грубо това са едни 250-300 лева разлика всеки месец. Аз например съм си направил сметката да карам на бензин 230-те кончета, защото правя по София 400-500 км месечно и разликата е около 50-60 лева с дизела, за които обаче получавам автоматик и доста повечко мощ. Но ако карах по 2000 км в София, щях задължително да сложа газ или щях да взема дизел..... То и това не е много добре, ако не излизаш от града. Колегата deo76, на когото в голяма степен дължим липсата на казуси с DPF-а, си е продал дизеловото Fori, защото кара основно градско и макар и постоянното следене с Торг-а, колата през няколко дни е в режим на регенерация и само трябва да я дебнеш, което също не си е работа.
|
|
|
Пон Сеп 09, 2019 9:58 pm |
|
|
Miro1972
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm Мнения: 857 Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
|
Ще започна поста си с една мисъл: Всичко можеш да получиш от живота, важното е да си платиш! По един или друг начин! Иска ти се голяма семейна кола за града , пък да харчи малко- МВ GLE 350 d - разход 10л. След третата година побеляваш от сервизи- затова не купих такава. Исках ново субару , въпреки, че до последно бях капарирал пак дизел 2018 ЦВТ се отказах заради лошата слава по тези земи на 1 % от двигателите. Просто щях да загубя още пари и затова вземах 2.0XT 2018 CVT! Жестока кола , но не е за града- даже исках да я връщам . От разход за дизела 7.2 в града , скочих на 16л! Иначе полудява на пътя . Сега я карам като пенсионер -12л . Е исках , платих си и си плащам всяка седмица по един резервоар. Колата ми стои 1 година по обяви , първо защо първо беше на друга цена и не исках да я подарявам. Това не е италианка и е поддържана педантично. Когато за първи път занесох масло Ред лайн в сервиза за смяна ме гледаха като голям камък, после всички станаха дистрибутори. Дори Миро до Хлебозавода (тогава беше при Пламен в официалния сервиз) се изказа ,че на такива като мен разчитали за да не останат без работа! Е не ми е гръмнал мотора още и работи като часовник . А ДПФ -а е лесен - за 300 лв се сваля и се забранява софтуерно. Върви повече и харчи по-малко. Скоро се сваля от Мобиле и остава в семейството. Между другото, приемам оферти за ХТ-то: Кола на 1 година с всички екстри за модела -20000км !
Sent from my iPhone using Tapatalk
_________________ Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят! It's all we'll drive- Subaru
|
|
|
Пон Сеп 09, 2019 10:00 pm |
|
|
kichev
Регистриран на: Съб Сеп 07, 2019 3:32 pm Мнения: 60 Рейтинг: 30
|
Да вкарам малко яснота, понеже явно не съм го написал достатъчно ясно в първия си пост. Не всичките 25 000 км се карат в София. Всяка седмица ходя до Витоша, Рила, Стара планина и т.н. , т.е. карам извънградско и от тази гл. точка си нарастват километрите. От друга страна разбирам,че това е страхотно пък и за самата кола Миро ( Варна ) ми е далече за да ида и да го покарам просто за тест. За да ида трябва да съм решил твърдо, че няма да е автомат и ще е дизел. На този етап още се информирам. Благодаря на всички за културните и приятелски мнения. Наистина този форум прави впечатление с тази атмосфера на семейство и липсва агресия, което ми харесва
|
|
|
Вто Сеп 10, 2019 8:18 am |
|
|
nikentce
|
kichev написа: Да вкарам малко яснота, понеже явно не съм го написал достатъчно ясно в първия си пост. Не всичките 25 000 км се карат в София. Всяка седмица ходя до Витоша, Рила, Стара планина и т.н. , т.е. карам извънградско и от тази гл. точка си нарастват километрите. От друга страна разбирам,че това е страхотно пък и за самата кола Миро ( Варна ) ми е далече за да ида и да го покарам просто за тест. За да ида трябва да съм решил твърдо, че няма да е автомат и ще е дизел. На този етап още се информирам. Благодаря на всички за културните и приятелски мнения. Наистина този форум прави впечатление с тази атмосфера на семейство и липсва агресия, което ми харесва Eeee, в такъв случай дизелът ще ти прави икономия без разходи за главоболия, и няма да има нужда да ампутираш, переш и т.н. DPF-а. Аз обаче втори път едва ли бих рискувал да купя от автокъща в БГ нов внос, дори да съм на зор за кола, както бях първият път.
|
|
|
Вто Сеп 10, 2019 8:41 am |
|
|
Емо74
Регистриран на: Чет Авг 06, 2015 1:44 pm Мнения: 453 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2003г. H6 3.0
Рейтинг: 250
|
Здрасти, за мен идеалният семеен автомобил за тези пари е outback от 2007до 2010, 3 литровия мотор със si drive и перата на волана.Автомат,бензинов,събира много багаж,Единствения недостатък е разхода,но ако се кара повече извънградско е поносимо.
|
|
|
Вто Сеп 10, 2019 9:04 am |
|
|
dancho.danev
Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm Мнения: 218 Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
|
Здравей колега kicev След второто обяснение за минатите километри, според мен изборът е само един и това е дизел. Аз правя по 30хил. на година и никой не може да ме убеди, че има по-изгоден вариант от дизеловия автомобил.И аз като теб не смятам, че съм по-умен от инженерите създали даден автомобил и определили с какво гориво трябва да се експлоатира. Не знам дали има друг във форума който от нулиран километраж да е навъртял 240+ хил. и да продължава да си кара. Ако те интересува реалната оценка на боксер дизела прочети мненията ми. Те изобщо не са много. И преди да се впуснеш в каквато и да е покупка провери какво се предлага в западна Европа на цена от 5000 евра? Може пък да си харесаш и нещо друго. Успех!
|
|
|
Вто Сеп 10, 2019 10:12 am |
|
|
kichev
Регистриран на: Съб Сеп 07, 2019 3:32 pm Мнения: 60 Рейтинг: 30
|
Емо74 написа: Здрасти, за мен идеалният семеен автомобил за тези пари е outback от 2007до 2010, 3 литровия мотор със si drive и перата на волана.Автомат,бензинов,събира много багаж,Единствения недостатък е разхода,но ако се кара повече извънградско е поносимо. Е колко харчи този иначе тоолкова симпатичен автомобил ?
|
|
|
Вто Сеп 10, 2019 10:22 am |
|
|
kronos
|
kichev написа: Емо74 написа: Здрасти, за мен идеалният семеен автомобил за тези пари е outback от 2007до 2010, 3 литровия мотор със si drive и перата на волана.Автомат,бензинов,събира много багаж,Единствения недостатък е разхода,но ако се кара повече извънградско е поносимо. Е колко харчи този иначе тоолкова симпатичен автомобил ? Сметката е проста - на бензин винаги ще даваш двойно повече от дизел, което в твоя случай са минимум 200 лева месечно. За повече вървеж и автомат ако си готов да даваш всеки месец 200 лева отгоре, скачаш на турбо бензин и си ти. Ако ли не - изборът ти е дизел.
|
|
|
Вто Сеп 10, 2019 11:05 am |
|
|
peshaka11
Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm Мнения: 350 Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
|
От мен един глас за аутбек-а , форестъра е по-спартански ,не е удобен на дълго, мен лично ме заболява гърба и слизам като пребит след 500-600км преход, при висока скорост се чува вятъра не може да си чуеш мислите вътре. Но е по фенски(според мен).
|
|
|
Вто Сеп 10, 2019 1:08 pm |
|
|
GeorgiIv
Регистриран на: Чет Окт 19, 2017 3:03 pm Мнения: 244 Местоположение: гр.София
Автомобил: Forester SG 2.0X 2005 AT
Рейтинг: 232
|
peshaka11 написа: От мен един глас за аутбек-а , форестъра е по-спартански ,не е удобен на дълго, мен лично ме заболява гърба и слизам като пребит след 500-600км преход, при висока скорост се чува вятъра не може да си чуеш мислите вътре. Но е по фенски(според мен). Твоя няма рамки на прозорците, а колегата оглежда около 2010, та предполагам ще има разлика. (ако говориш от опит с 2010г. да ме извиниш ) Иначе към колегата: Дизела в твоя случай вероятно е по-рационалния избор щом пътуваш много. Ти най-добре си знаеш колко багаж товариш сега, съответно ще се увеличи вбъдеще, но не смятам, че на Форестъра багажника е за пренебрегване, въпреки че е по-малък от на Аутбек-а. Както се спомена - при нужда слагаш куфар отгоре и готово. Направи си сметка на задължителните изисквания и на пренебрежимите такива, а след това оцени конкретен екземпляр. Тъй като колегите споменаха Форито на Миро от Варна - "Ако взема този - дизел, ръчка, НО от първи собственик с абсолютно доказана история и т.н. какво печеля и какво губя в краткосрочен и дългосрочен план" и съответно ако имаш набелязана обява за Аутбек - ако е от автокъща - какво печелиш и какво губиш (екстри / разходи). Личен опит (въпреки че е за друга моделна година кола) - аз задължително търсех автомат и пропусках обявите за ръчка, а вероятно е имало добри екземпляри. Взех от автокъща - та +пари за регистрация/застраховки, +едни пари за пълно сервизиране, +още едни пари за 2 комплекта гуми, +още пари за газова в моя случай .... п.с. peshaka11, не знам за SG9 дали "работи" манипулацията с огледалата за намаляване на шума (имаше тема), но при мен осезаемо намаля, а за седалките - странно, но ако съм си я настройл веднъж в удобна позиция после не чувствам умора
_________________ Forester 2.0X, 2005, АТ
Пътуване без граници FB/travelpagebg IG:@travelpagebg
|
6
|
|
Вто Сеп 10, 2019 2:15 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 63 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|