Да споделя първоначално наблюдение от Hankook Winter i*cept Evo3, макар и не върху Subaru, a на служебната. Поради по-специфичния размер не можах да обуя някоя от изпитаните ми гуми, та изборът ми беше сведен до тази гума и Fulda Kristall Control. Hankook-a имаше доста по-добри резултати по тестовете пред Fulda и в крайна сметка реших да й се доверя, тъй като е и съвсем нов модел за този сезон като разработака, за разлика от Kristall Control-a, а и четох, че напоследък Hankook попадат все по-често в избора за фабрично влагане в премиум немските лимузини На мокро, заснежено и заледено показва поведение на премиумка. На сухо също е ок, но е малко по-шумна, сравнявайки я с Dunlop-а. Все още не съм попаднал на дълбок сняг, за да й изтествам ровенето, но поне до момента съм доволен от представянето й. Най-важното обаче ще бъде да видя как ще се държи 2-ри и 3-ти сезон, за да мога да кажа със сигурност, че е удачен вариант.
В началото на Октомври сложих BRIDGESTONE BLIZZAK LM005 225/60 R18 104V. За сега съм много доволен от гумите, много са тихи и икономични, на практика няма разлика с летния ми BRIDGESTONE по тези показатели. До днес имам впечатления от поведенито им само на мокър път, много добре се държат, в колата не се усеща, че минава през големи локви, не случайно имат клас "А" за мокро за всички размери. Естествено как са на сняг ще споделя ако има такъв този сезон
Лични впечатления от Кумхо и Фулда Кристал Монтеро. Кумхото е на голф +. Трета зима, впечатленията са ми отлични, тихи, меки, държат се добре. Може би една идея по-бързо заминават, защото каучука определено е доста мек. На другата кола ( пежо 208 ) е фулдата. Прави ми впечатление, че дълбочината на грайфера като нови на фона на Кумхото е доста по-дълбок. Иначе баща ми на две Зафири вече кара само зимни Кумхо и е много доволен.
След като Nokian–ите WR D4 ми се разпаднаха след 3 сезона тази година взех Toyo S954. Ползвам летни Toyo от 4 години и съм доволен, да видим със зимните как ще бъде.
Аз в момента съм с новия модел на Nokian Snowproof P (245/40/R18). Малко съм със смесени чувства, защото когато външната температура е над 7 градуса усещам че колата не е така стабилна. Иначе от към конфорт са перфектни. От към сцепление на сухо и мокро добре се представят. За жалост за сняг и лед не мога да дам информация, че нещо втора година във Варна ни е застигнала една суха и топла зима
Пет Яну 08, 2021 6:54 pm
Alxx
Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm Мнения: 3866 Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Тише, лично мнение: зимни гуми(хеле Нокиан и Мишелен) не трябва да помирисват сух асфалт над 3-4° с такава кола , за да си пазят мекия каучук такъв, какъвто е. Друго, какъв ти е скоростният индекс? Имай предвид, че 4х4 колите по-бързо вкарват гумите в работна температура и високият индекс е по-скоро желан.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
Тише, лично мнение: зимни гуми(хеле Нокиан и Мишелен) не трябва да помирисват сух асфалт над 3-4° с такава кола , за да си пазят мекия каучук такъв, какъвто е. Друго, какъв ти е скоростният индекс? Имай предвид, че 4х4 колите по-бързо вкарват гумите в работна температура и високият индекс е по-скоро желан.
Прав си, но предпочитам така да карам, че летните ми гуми пък блокират при всяко по рязко спиране Пък и проблема на БГ търговците на гуми е че гледат да продават най-масовите размери и избора (на пример за мен) е нулев. Иначе обозначенията на гумите са : 245/40/Р18 97V XL (до 240 км/ч).
Прикачени файлове:
20201012_122928.jpg
Прикачени файлове:
20201012_122806.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Съб Яну 09, 2021 12:32 pm
Alxx
Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm Мнения: 3866 Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Завъртя ми се друго - при толкова нисък профил на гумата, разлика в температурата от 5 и нагоре градуса силно променя профила на контактната площ. Помпай с азот Иначе, V ми се вижда ок за тая кола.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
Съб Яну 09, 2021 7:22 pm
tarambuka3500
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 1:42 pm Мнения: 842 Местоположение: София
Автомобил: Outback '14 / 2.0d CVT
Рейтинг: 353
Тише, лично мнение: зимни гуми(хеле Нокиан и Мишелен) не трябва да помирисват сух асфалт над 3-4° с такава кола , за да си пазят мекия каучук такъв, какъвто е. Друго, какъв ти е скоростният индекс? Имай предвид, че 4х4 колите по-бързо вкарват гумите в работна температура и високият индекс е по-скоро желан.
Прав си, но предпочитам така да карам, че летните ми гуми пък блокират при всяко по рязко спиране Пък и проблема на БГ търговците на гуми е че гледат да продават най-масовите размери и избора (на пример за мен) е нулев. Иначе обозначенията на гумите са : 245/40/Р18 97V XL (до 240 км/ч).
Прикачени файлове:
20201012_122928.jpg
Прикачени файлове:
20201012_122806.jpg
Жена ми е си купи същия Nokian за нейното Субару. На сняг са прекрасни. За локви, аз лично не ги харесвам много(установих го в дъждовете предната седмица във Варна), нямат добър надлъжен канал(според мен).
15
Нед Яну 17, 2021 8:17 am
Alxx
Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm Мнения: 3866 Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Тези нямат никакъв надлъжен Затова като по-универсално решение предпочитам асиметричната серия. Аз съм с възстарички вече А3 - на мокро са като лятна гума, аквапланинг при сантим вода под 90-100 е научна фантастика. На сняг са много добре, с изключение на офроуд в пухкав пресен сняг - за там слабеят. Разход на гориво - почти като с лятна гума. Ще ги сменя с А4 скоро, пък да видим. P.S. Тази вечер установих, че на т.нар. "черен лед" даже и да му изпуснеш края се държат предсказуемо и лесно се връщат в релси(стига да са загрели добре).
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
15
Нед Яну 17, 2021 11:58 pm
Anton Yankov
Регистриран на: Чет Ное 10, 2011 12:21 pm Мнения: 457 Местоположение: Burgas/Smolian
Skype: Anton Dimov Yankov
Автомобил: XV 2018 1.6Comfort AT
Рейтинг: 164
За мен ,никога повече зимни Hankook.През първата зима що годе стават но от там нататък са трагедия, дори опасни.Hankook winter i cept rs w442 e модела.Преди тях карах с Federal Himalaya ,прекрасни зимни гуми, жалко че вече не ги виждам по онлайн магазините.
Предвид условията с които се сблъсках в последния месец( ледена буря, 50-60 см сняг и др. ) бързам да си допълня последното мнение за да не заблуждавам колеги. Наnkook icept3 evo се държат като премиумка при условията, които вече описах по-горе, но при дълбок сняг, както и при сняг върху лед, нещата са мноого зле и не отговаря на тестовете - нивото й е дори под средното, та като цяло оценката й в АDAC не е достоверна. Вече съжалявам, че не взех Fulda Kristal-a. Hankook-a не става за тежки зимни условия, иначе при по-меки зимни условия е рационален избор.
При толкова сняг отдавна купето ти е подпряно и с каквито и гуми да си ще е зор. На тези основен минус е шума при сухо време, поне за моите уши де... Съотношение цена/качество бяха хита на сезона
Чет Мар 18, 2021 9:55 pm
Alxx
Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm Мнения: 3866 Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Посред зима насилствено смених Нокиан-а А3(три гуми криви) с Континентал ТС860. Обективно досега: Возия - отива към комфортна. Шум - някои се оплакват от виене, аз не. Не съм ги тествал на аквапланинг сериозно, но засега стават на мокър асфалт. Тяга в дълбок сняг - яка, по-яка от Нокиан-а нов. Спиране в сняг - мощно, същото в сравнение. Странично водене в сняг - сравнено с Нокиан А3 е разочароващо слабо. Колата тегли, но завива трагично с газ и се държи като Импреса с най-нормално окачване(плашим се ако бях с такова). За сравнение силно остарелите Нокиан А3, макар и криви държаха колата в снежни завои предсказуемо и по линия на волана, с леко палава задница, а тези ме дърпат към канавката каквото и да правя. Разход на гориво - леко плюс над летните и Нокиан-а. Прилична като качества за редови юзър гума, но разочароваща предвид цената. Колко е трайна, предстои да разбера, но от впечатленията досега не бих платил тия пари пак. И...гуми с посока на тая кола - невър ъгейн. Асиметрик рулз.
Сложният шпагат от качества, които аз лично търся в една зимна гума засега се изпълнява само с гуми от два производителя: Нокиан А серия. Мишелен Пилот Алпин. Много близко до тях: Гуудрич. Бриджстоун ЛМ 005. Федерал Хималая.
На Дънлоп и Гудиър(цялата им групировка въобще) - много поздрави от комисията по качество
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
При толкова сняг отдавна купето ти е подпряно и с каквито и гуми да си ще е зор. На тези основен минус е шума при сухо време, поне за моите уши де... Съотношение цена/качество бяха хита на сезона
Е, аз като казвам тия сантиметри имам в предвид, че толкова е наваляло в зоната, иначе по време на валежа все пак минавайки с джипките поотъпкваме малко по пътя и реалното газене е в около 30-40 см пресен сняг. Сравнявам с Dunlop-a в еднакви зимни условия. Обяснявам си го с това, че явно шарката на icept3 не изхвърля толкова добре загребания сняг и се получава частичен слик ефект. Иначе пак казвам - при по-леки зимни условия е иделна алтернатива, за да се спести доплащане за премиумка. Алекс, Conti винаги са били безупречни, но поне до по-предните версии на wintercontact не стърчаха толкова с пърформанс над Dunlop например, колкото им стърчеше цената. TS860 точно не съм карал, последното Conti което карах по спомен беше TS830, но на winter sport 5 аз не мога да кажа нито една забележка, която да ми даде стимул да доплащам за Conti-то, предвид че и при Fori и при Duster-a не са ме подвеждали при каквито и да е зимни условия.Сигурно при TS860 са дръпнали напред Conti, ама и цената им си е харабийска и може би бих я доплатил, ако не карах AWD автомобил.
Чет Мар 18, 2021 11:54 pm
Alxx
Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm Мнения: 3866 Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Точно това пиша и аз: яки са, ама не за толкова пари. Да спомена и размера - 205/55/16, че с друг профил може да се държат по-различно. Иначе, Гудиър съсипаха Дънлоп като бранд. Имаме купища рекламации за гуми от цялата им група с един и същ дефект: правиш две-три спирания от 160км/ч и размества платовете, съответно тресе непоправимо. Последно беше едно Пежо 508 фейс, с УГ9 на два месеца.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
Точно това пиша и аз: яки са, ама не за толкова пари. Да спомена и размера - 205/55/16, че с друг профил може да се държат по-различно. Иначе, Гудиър съсипаха Дънлоп като бранд. Имаме купища рекламации за гуми от цялата им група с един и същ дефект: правиш две-три спирания от 160км/ч и размества платовете, съответно тресе непоправимо. Последно беше едно Пежо 508 фейс, с УГ9 на два месеца.
Може, но аз лично не съм усетил такова нещо. Специално върху WinterSport 5 вече съм с 2-ри комплект на Fori, и на служебните Duster-и прекарахме общо 3 комплекта от същия модел за последните 5 години(първите бяха немски, а после полски ). Oт летните Sport Maxx RT2 също нямам грам забележка за вече два сезона търкаляне по завоите. Та общо взето затова съм им такъв фен. Няма да се изненадам ако GoodYear са решили да съсипят бранда чрез разваляне на качеството, за да си дадат превес на основния бранд( неведнъж се е случвало в най-различни браншове ), и ако усетя на практика такова нещо ще сменя веднага марката. Поне ти ме знаеш в какви условия експлоатирам ежедневно и как карам, та за мен не ми е фикс-идея марката, а представянето. Както и Subaru не ми е фикс-идея, но това е най-доброто на което съм се качвал в момента при условията в които карам целогодишно.
След 15000 км на Apolo Aspire XP (225/45R18) мога да кажа, че съм доволен. За цената си тези гуми са добри. Не съжалявам за покупката и сякаш след първоначално високия шум в момента гумите са вече по-тихи. Имат много добро сцепление в мокро време и при дъжд. На лед не са карани много, на сняг само няколко дни, но не съм забелязал проблем. Спирането е по-добро от предните ми гуми Kumho. Това, което оценявам високо, и което търсих при покупката е здравината на борда. Всеки, който е карал с нископрофилни гуми знае колко е трудно да се запазят без балони и кривини в нашите пътни условия. В това отношение индийците са постигнали добра здравина.
В началото на Октомври сложих BRIDGESTONE BLIZZAK LM005 225/60 R18 104V. За сега съм много доволен от гумите, много са тихи и икономични, на практика няма разлика с летния ми BRIDGESTONE по тези показатели. До днес имам впечатления от поведенито им само на мокър път, много добре се държат, в колата не се усеща, че минава през големи локви, не случайно имат клас "А" за мокро за всички размери. Естествено как са на сняг ще споделя ако има такъв този сезон
Айде с първите валежи на снежец в район достъпен с автомобил да отмия прахта от темата. Не намерих тема за по-новия сезон та пиша тук.
Ако някой има впечатление от този Bridgestone Blizzak LM005. Едно от нещата, които гледам в една гума - поведението на дъжд. Ако е под клас B изобщо не я гледам. Досега първата година със Субару карах с едни клебери, след това минах на Континентал. Трябват ми за Форко SG 2.5XT та размера е 215/55/R17. От по-горното мнение, явно изглежда., че оправдават клас А на дъжд, което много ме радва. Така или иначе зимата е повечето киша, мокро отколкото сняг. Обаче ме интересува и на снях как са, че до вкъщи е един доста голям баир - макар и не супер дълъг(има няма 100тина метра) и ми се иска да мога да го качвам(и слизам) с оглед, че като нищо комшиите ще си оставт отстрани колиците, както правят и в момента, а така няма много място за усукване без да удариш някой. Мястото уж се почиства (има и други с разни и паркетни джипки а и не джипки даже) та би трябвало да свършат работа, ама аз да си попитам
Общо взето ако не намеря мнение, и континентала ще взема, ама викам да взема да разнообразя, за малко по-ниска цена ( ако не избера рънфлат версията ) Наздраве и безаварийни километри и много усмивки през предстоящия Субару сезон.
_________________ A simple act of caring creates an endless ripple that comes back to you.