Правила за пускане на обяви в раздела


Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.



Отговори на тема  [ 72 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3, 4
 Маслен филтър Subaru срещу Mann 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 618
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: 10 LGT EJ255/05 XL-7 H27A
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 698
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
По въпроса за оем маслени филтри 15208AA100 и 15208AA160 поразгледах и мога да обобщя следното.
Еднакъв диаметър на външното тяло, като АА160 е 2см по-дълго тяло, както вече беше коментирано. Еднакво налягане на байпаснив клапан от 160кпа (1,6 бара), еднакви резби м20х1,5.
С оглед по-голямата дължина АА160 е с 1100см2 филтрираща площ срещу 800см2 за АА100. Та със сигурност е АА160 във времето ще запази повече филтриращите си свойства и е по-подходящ за интервали на смяна от 10к км. Въпреки, че е наличен от 2012, за ej257 моделите до 2022г продължава да се вгражда заводско АА100 и причината според форумни коментари е именно по-късата дължина, заради твърде близкото отстояние на дългия филтър от генерацията и нагряването на маслото от нея. Важи за 2.0/2.5 турбо класическата ръмбъл генерация с горно разположено турбо. Проверих и за японския пазар и ej20Y мотора, който е 2.0 туйн скрол е със същия АА100 филтър, предполагам и там причината е същата. В Европа Fa20 с долно турбо е с горен АА160 филтър. Специално за Легаси б14 гт с рядката комбинация на долно турбо, картер с две части и долен филтър, мога да кажа че там има достатъчно място за АА160 и не минава близко до оем хедърите, нито има опасност да стърчи прекомерно. Което всъщност ме интересуваше когато започнах да разглеждам.
Едит: през телефона не ми дава да кача снимките, които извадих по случая и това ще стане довечера или ще помоля някой друг да ги качи.
 15

Вто Яну 03, 2023 11:21 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
:good:
Субару са се застраховали специално за ej255 /ej257 с интервал на смяна масло 5000 км и 3.5 месеца - за толкова време всеки филтър ще свърши работа ROFL

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Яну 03, 2023 11:43 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Сеп 01, 2022 11:58 pm
Мнения: 70
Местоположение: София
Автомобил: Forester SH2.5XT AT, Panda 4x4
Рейтинг: 92
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
По американските форуми имаше мнения, че по някое време ej255/7 е излизал от завода именно с по-дългия филтър(160), не ми се рови в момента къде го четох. Не знам как е при импреза, но при мен без сандвич плейт за момента има разстояние поне 4-5см от щита на колектора, и дъното на филтъра, което според мен е повече от достатъчно. Аз лично реших да използвам оттук нататък 15208AA160, 15208AA100 ги пуснах за продаване. Като монтирам датчиците за температура на маслото ще докладвам има ли разлика(оставил съм си един 15208AA100 за всеки случай)

Вто Яну 03, 2023 12:27 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 618
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: 10 LGT EJ255/05 XL-7 H27A
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 698
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз на ЛГТ 255 направих 11к през лятото с Амс 5/30 и оем филтър (дето у Варна го бяха стегнали много мъжки и го отвивахме 30мин при смяната :) ) излезе си бистро и умерено течно масло без брокат. Така се случи че трябваше да пътувам иначе го гоня до 9,5-10к, но са 90% магистрални с умерен зор на клима като за 14/100 газ, но съм с голям воден радиатор и при движение с над 80кмч не вдигаше над 85-88 градуса. Е при 36-40 градуса навън си карах бабешката, че ИАТ обикновено си е 6-10 градуса над външната. Като цяло с тоя дълъг автомат, основно извънградско и редките изпълнения към червеното мисля да си продължавам на този интервал. Но ще пробвам този АА160 следващия път като сменям преди летния сезон.

Вто Яну 03, 2023 12:38 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз на 6500 км с филтър Бош източих маслото черно (Мотул 8100 X clean) и миризливо. Иначе двигателя е като бебешко дупе вътре с 0 отлагания.
В интерес на истината мисля, че най-голямата гняс изтече от филтъра. По принцип не гледам маслото като го сменям, но понеже този път двигателя е на въздух (демонтиран ROFL ) се порових по- дълбочко :)

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Яну 03, 2023 1:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 618
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: 10 LGT EJ255/05 XL-7 H27A
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 698
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Винаги е кофти когато 255/7 излезе от коша, дори за т.нар. "планов" гарнитурен ремонт :) Дано да е малък дявола. Аз откакто карам Субару та през 5 модела ползвам само оем филтри и да чукна на дърво не съм правил лагери или основен ремонт на моя кола, нито гарнитури. За н4 съм бил с АА100 филтрите, а за н6 с АА031. Мисля да си продължавам с оем, само както казах следващия път за пробата ще сложа този АА160, тъкмо ще видя каке застане.
Поздрави!

Вто Яну 03, 2023 1:58 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Сеп 01, 2022 11:58 pm
Мнения: 70
Местоположение: София
Автомобил: Forester SH2.5XT AT, Panda 4x4
Рейтинг: 92
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Карам в момента с равенойл вст 5-40. Минах 3.8к километра. Имам лек теч от семеринг на колянов вал, но още не е текнал юнашки - може би 50-60гр на хиляда километра. Правихме флъш при смяната(току що бях купил колата), и до 2-2.5к маслото беше бистро и не го пипаше. Колата се кара относително спокойно градско, и поддържане на 140-150км магистрално. По-сериозните ръчки бяха с Калин за ремап, и после с Тони за настройка на газовата. Един два пъти съм я засилвал със 180-190 но за кратко. След около 2800 до 3к километра маслото рязко почерня, стана по-гъсто - докато беше бистро, като вадя щеката винаги капваше някоя капка по мотора, а сега не капе, и взех да доливам - 600гр за 1000км. най-вече след магистрално каране. Това ми говори, че маслото вече е сдало багажа - сравнително читаво масло е - не е от евтините боклуци от група3, за да даде фира толкова бързо би трябвало да има причина. За друга освен маслен филтър не се сещам - това е най-смешния филтър, който съм виждал през живота си - за 1.6 - 2л атмосферка бива, но на 2.5 литра турбо мотор 230коня, да сложат такъв филтър ми се струва подигравка.

Вто Яну 03, 2023 3:09 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Малко офф топик: причината са температурата на мотора, турбината, малкия радиатор, малкото количество масло, организацията на колектора, който го прави още по-топло, липсата на охладител на маслото (не говоря за сандвич плейта, който не е с функция на охладител) :)
Филтърът е малък, но отнесено към общото количество масло е ОК. За по-голям няма място. 2 см отстояние не са достатъчни, защото топлинният поток от лъчение (при темп. >500ºC) e по- голям от топлообмена при обдухване със загрят от радиаторите и колекторите въздух. Един вид в този малък филтър всеки път когато изрежете мотора маслото просто се пече. Не знам дали по-дълъг с 2 см филтър, съответно по-близо до тръбите ще има благоприятен ефект, поне при Легаси GT :)
Иначе със сигурност със сгъстяване на маслото работата на филтъра се утежнява и почва да байпасира често, да не кажа, че е в постоянен байпас.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Яну 03, 2023 3:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 618
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: 10 LGT EJ255/05 XL-7 H27A
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 698
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
До колегата Ghostwheel
Също с 2.5 турбо съм, но даже по менюъли е 9,5:1 сгъстен с малко турбо и ранен спул, сравнено с 8,4:1 при теб. Карането ми като стил е сходно с твоето - извън 100-120, магистрала 130-150, общо взето почти на всяко каране има по някое изрязване до около 180, но рядко задържам над 160 за по дълго. За 10к долях почти кварта 5/30 Амсойл, като се има предвид, че километрите бяха през лятото в жеги, което предполага по-високи температури във всички режими. Това рязко покачване на разхода на масло при теб е малко плашещо, защото от никакъв разход до 600мл на 1к км е сериозно и не знам дали може да се дължи само на масло, което се е предало. По 35к км карах 2.0 турбо и 2.2 атмосферна ръчни кутии с мотул 8100 5/40 (който не е точно най-читавото масло) и разходът му обикновено почваше след 6-7к км. До там обикновено наливах 200-300мл., а от 7 до 10к още около 600-700гр. Та много ми се струва тоя разход и виж обърни внимание да не е някоя голяма беля. Отчупен рингленд на бутало обикновено дава около 1л на 1к км. Турбо също може да даде такъв, но тогава целия всмукателен тракт трябва да е мазало. Дано не е това и наистина маслото рязко е приключило .
Поздрави!

Едит: 2.5гт б14 изглежда да има повече възможност за дълъг филтър, доста е отдалечен от тръбите на хедърите като монтаж, но действително пък пред него е турбото и неговия картер.

Вто Яну 03, 2023 3:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Пичове, темата е за филтри, не за разход за масло, нито за счупени двигатели - моля не оспамвайте темата.
Има си тема за отзиви от турбо масла.

Вто Яну 03, 2023 4:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Сеп 01, 2022 11:58 pm
Мнения: 70
Местоположение: София
Автомобил: Forester SH2.5XT AT, Panda 4x4
Рейтинг: 92
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Малко офф топик: причината са температурата на мотора, турбината, малкия радиатор, малкото количество масло, организацията на колектора, който го прави още по-топло, липсата на охладител на маслото (не говоря за сандвич плейта, който не е с функция на охладител) :)
Филтърът е малък, но отнесено към общото количество масло е ОК. За по-голям няма място. 2 см отстояние не са достатъчни, защото топлинният поток от лъчение (при темп. >500ºC) e по- голям от топлообмена при обдухване със загрят от радиаторите и колекторите въздух. Един вид в този малък филтър всеки път когато изрежете мотора маслото просто се пече. Не знам дали по-дълъг с 2 см филтър, съответно по-близо до тръбите ще има благоприятен ефект, поне при Легаси GT :)
Иначе със сигурност със сгъстяване на маслото работата на филтъра се утежнява и почва да байпасира често, да не кажа, че е в постоянен байпас.


Вчера чоплих по кочината, та реших да направя малко измервания. След монтаж на сандвич плейт(датчик температура на масло) и на големия филтър, при работа на място маслото за 10-15мин беше с почти еднаква температурата на водата - 5-6 градуса разлика имаше само. Температурата на щитовете около филтъра беше 92 градуса(около 300градуса беше по егт). Последва малко ръчкане, за да вдигна 750градуса по егт. Маслото удари 105градуса, 86 на антифриза. Измерих температурата на щитовете около филтъра - 98градуса - явно тук инжинерите без да искат, са си свършили работата както трябва. Да вметна само, че всичките ми щитове са в перфектна кондиция - няма лоп, няма троп, или изгнило. Температурата на въздуха беше 10 градуса - сигурно лятото в жегите ще има покачване с поне 10-15градуса, но това не ме притеснява - при около 110 - 130градуса топлината от инфралъчи ще е пренебрежимо малка. Измерванията са правени с инфраред термометър, предназначен за нитродвигатели. Не е най-точния инструмент - дават му +/- 2градуса, но мисля че за конкретната цел е повече от достатъчен. Та накрая извода от цялата ситуация поне за мен, е че няма никакъв проблем да се използват по-големите филтри при форестър SH 2.5 турбо - за импреза и легаси GT не мога да изкажа мнение, тъй като там нямам опит. Но ако има някой от София с въпросните автомобили, и има мерак за тестове - няма проблем. Мисля, че и там ситуацията ще е сходна.
 15

Нед Яну 15, 2023 8:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm
Мнения: 351
Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И аз сложих АА360 филтъра на SG ej255 ,пасна перфектно ,с него колата събра 4,5-4,6л масло . Разлика с налягането спрямо малкия ОЕ субару филтър не забелязвам на уреда .

Нед Сеп 03, 2023 5:42 am
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 72 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3, 4

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 94 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор