ОЕМ производителят е TokyoRoki. Иначе точни спецификации прави щатският WIX 5717 по спомен е парт номерът, но го няма в Европа. Napa gold, Purolator и май FRAM също правят с точни, но за последните има лоши отзиви. ОЕМ-ският на Mazda RX8 е със същите спецификации, но е идея по-дълъг.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
Чет Окт 31, 2019 5:35 pm
Alxx
Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm Постове: 3868 Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Между другото, ето ви едно твърде семпло видео с разрязани работили филтри. В тях се вижда една много прехвалена фирма FRAM, какъв парцал е след употреба, вижда се, че Mann&Hummel произвеждат за Бош освен всичко друго и се вижда как една "колхозна" фирма с наглед невзрачен продукт има отлично изпълнение и интересно техническо решение във филтъра: https://www.youtube.com/watch?v=h3FJG0oSPg4 Много е дълга тая тема, но генералният извод е "купи си ОЕМ Tokyo Roki да ти е мирна главата".
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
Чет Окт 31, 2019 10:50 pm
tst
Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm Постове: 660 Местоположение: София
Автомобил: Type R, Mustang GT.
Рейтинг: 454
Между другото, ето ви едно твърде семпло видео с разрязани работили филтри. В тях се вижда една много прехвалена фирма FRAM, какъв парцал е след употреба, вижда се, че Mann&Hummel произвеждат за Бош освен всичко друго и се вижда как една "колхозна" фирма с наглед невзрачен продукт има отлично изпълнение и интересно техническо решение във филтъра: https://www.youtube.com/watch?v=h3FJG0oSPg4 Много е дълга тая тема, но генералният извод е "купи си ОЕМ Tokyo Roki да ти е мирна главата".
За FRAM не съм съгласен, но да не почваме темата, че няма да има край. От три години ползвам само FRAM Ultra Synthetic за всичките си автомобили (с поръчка от САЩ) и нямам никакви забележки. Мога да посоча доста видео с разрез на този филтър, където нещата са съвсем други
Пет Ное 01, 2019 5:25 pm
Alxx
Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm Постове: 3868 Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
Пет Ное 01, 2019 6:18 pm
TurboManiak
Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am Постове: 273 Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
Като гледам разреза на FRAM не е нещо което бих навил на колата си, но както каза колегата, за всеки влак си има пътник.
Колега - предизвиквате излишен спор 1. Не е ясно колко километра е карано с тези филтри (някой може да са сменяни на 5 други на 25 к - в Русия всичко е възможно. 2. Не е ясно какво масло е слагано 3. Не е ясно на колко стари автомобили е слаган и т.н
Това са все неща, които са важни- истинският тест е да са на ползвани на един и същи автомобил с едно и също масло с еднакво изминати километри.
А иначе ето контра видео
Съб Ное 02, 2019 6:16 pm
TurboManiak
Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am Постове: 273 Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
Колега, никой не Ви кара да отговаряте на мнение, което е просто констатация. Нито убеждавам някого, нито "предизвиквам" нещо. Предизвиквате излишен спор! За мен лично като човек отварял няколко десетки използвани филтри от любопитство, това което ми представяте за "контра" въобще не ме впечатлява. В интерес на истината въобще не погледнах видеото на колегата и нямам представа за какви руснаци става въпрос. Написах "fram oil filter cut open" в тубата и си направих изводи от това което видях. Сега ще погледна и на колегата видеото.
_________________ The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.
Съб Ное 02, 2019 9:47 pm
tst
Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm Постове: 660 Местоположение: София
Автомобил: Type R, Mustang GT.
Рейтинг: 454
tst, руснакът не коментира точно фрам, май идеята му беше да покаже как един невзрачен на вид продукт всъщност е много добре изпълнен. Относно фрам има в тубата тест от известен в щатите колега, сравняващ филтри от една и съща кола, карани еднакви километри и еднакви масла. Там фрам синтетик беше провал и не само в този клип. В НАСИОК мненията са основно негативни също. Както и да е, предлагам да не водим спор, безсмислен е в нашия случай. Аз също отварям филтри от интерес и също имам крайно негативни мнения за някои марки, но лично на фрам не съм попадал. Някой ден и това ще стане.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
Съб Ное 02, 2019 11:24 pm
tst
Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm Постове: 660 Местоположение: София
Автомобил: Type R, Mustang GT.
Рейтинг: 454
@Alxx сигурно е така, но този наглед колхозен филтър не ни беше показан, след като е бил използван, а в ново състояние изтъквайки как добре е направен - така всeки може. За да съм наясно и аз какво ползвам ще се радвам ако искате да направим тест с разрез на FRAM Ultra Synthetic филтър. Следващата ми смяна ще някъде около март - април (на 8-10к км)и ако нямате нищо против ще радвам да го донеса при вас за разрез и анализ.
15
Нед Ное 03, 2019 5:40 pm
Alxx
Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm Постове: 3868 Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Тони, обещах да го разрежа FRAM Ultra syntetic, не му помня буквите - tst да сподели модела и колко км го е карал, по спомен маслото е Амсойл. Видно е, че филтър медията си е свършила работата много добре. Съдейки по количеството, бих сменял маслото малко по-рано. Това, което никак не беше ок е, че байпас клапанът беше залепнал затворен(на предпоследната снимка), а кога се е случило и защо е въпрос на догадки. Т.е. филтърът е работил през 100% от времето и си рискувал маслен глад. На последната снимка е измачкан - от мен.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
Съб Окт 31, 2020 9:41 am
tst
Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm Постове: 660 Местоположение: София
Автомобил: Type R, Mustang GT.
Рейтинг: 454
Много благодаря за отделеното време и направената "разрез" диагностика. Колата е Forester XT, 2014 Маслото е сменено след 8500 км, като шофирането е горе долу 50-50 градско извънградско. Маслото е Amsoil 5w30 Signature.
Явно ще трябва да се прави смяна на 6500-7000км (както си му е редно).
Без да преувеличавам, но до момента на този Фори не съм доливал масло (а само съм изваждал ) .
Още веднъж благодаря - смятам на следващата смяна да пробвам с оригинален или MHALE филтър със същото масло или същия филтър с друго масло (например Ravenol), след което, ако нямаш нищо против да видим какво се случва.
Поздрави
Съб Окт 31, 2020 8:31 pm
Alxx
Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm Постове: 3868 Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Против няма как Имай предвид, че при всичките ми познания определям себе си като ентусиазиран фен, не като експерт(въпреки сертификациите) и без детайлен анализ на частиците(задържаните и след...) е чиста проба догадки. Е, все пак имаме почва за такива
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
При поредна смяна на маслото на дизела се оказа, че няма налични ОЕМски филтри и трябва да чакам 10-14 дни за доставка, та реших веднъж да сложа друг филтър, единствения наличен - Филтрон, вместо да закъснея с две седмици и 6-700км за смяна на маслото. Какво пък толкова . Оказа се, че филтрона не задържа масло в себе си при загасяне на двигателя за разлика от ОЕМския, а цялото масло се стича надолу и филтъра се изпразва. Може би, а може просто да ми се е паднал дефектен филтър. В резултат на което лампата за налягането на маслото гасне 1-2 секунди след старт на двигателя. Вероятно забавянето е било докато отново се напълни филтъра с масло. Та не карах колата докато не пристигна оригиналния филтър. С дизел е страшничко да ти забавя лампата за налягането .
Оказа се, че в Стимо нямат оем маслен филтър, понеже спрели доставките, или нещо от сорта…Предложиха ми филтрон и сега се чудя дали да го слагам…Хич не ми се рискува, но съм вече за смяна Продават ли някъде в Бг оем филтри, че да си поръчам от там, за да ми е мирна главата? Колата е б13 2.5 173кс.
Съб Дек 03, 2022 4:14 pm
Alxx
Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm Постове: 3868 Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Търси оем филтър за Мазда RX8 - същите параметри на клапан, резби и т.н. просто е малко по-дълъг и с по-голям ресурс. Производителят е същият даже. Друга опция е K&N, която е скъповата, ама като няма избор...
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
Търси оем филтър за Мазда RX8 - същите параметри на клапан, резби и т.н. просто е малко по-дълъг и с по-голям ресурс. Производителят е същият даже. Друга опция е K&N, която е скъповата, ама като няма избор...
Този е с клапан на 1,1 бара, не става. Оригиналният е с 1,6 и търсиш максимално близък до него.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert