Субару Форум България
https://www.subaruclubbg.com/forum/

Маслен филтър Subaru срещу Mann
https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=27297
Страница 1 от 4

Автор:  jujo_si [ Чет Окт 24, 2019 12:29 pm ]
Заглавие:  Маслен филтър Subaru срещу Mann

Здравейте искам да ви питам за информация, да си обогатя малко общата култура от някой които знае,
маслен филтър Subaru и маслен филтър Mann имат ли разлики и еднакво добри ли са.
Също и другите филтри оригинални или хубава марка като Mann, дали са еднакви, въздушен и на купето и т.н.
какво ще кажете?

Автор:  vlado_74 [ Чет Окт 24, 2019 12:30 pm ]
Заглавие:  Re: Маслен филтър Subaru срещу Mann

Аз съм карал и със Субару маслен филтър и с Mann - няма да усетиш разлика :)

Автор:  Vmax [ Чет Окт 24, 2019 1:16 pm ]
Заглавие:  Re: Маслен филтър Subaru срещу Mann

vlado_74 написа:
Аз съм карал и със Субару маслен филтър и с Mann - няма да усетиш разлика :)


Слагайте ОЕМ филтър, за да не усетите разликата...
За колегата автор на темата - виж с търсачката, мисля че vizor беше обяснил подробно значението и разликата на ОЕМ и защо не е добре да се рискува.

Автор:  subarist [ Чет Окт 24, 2019 3:01 pm ]
Заглавие:  Re: Маслен филтър Subaru срещу Mann

Ако е абсолютно идентичен.. може. Но това няма как да го знаеш.
Направих около 6-8 смени с филтри , които не са ОЕМ.
После минах на ОЕМ.. и сега гори по-малко масло. Преди правеше 800грама от смяна до смяна, сега 500-600. (Вече 4 смени за да мога да го твърдя, а маслото винаги е същото)
Кой, как може да го обясни не знам. Може и нещо хомеопатия или тъмна енергия да има - но това ми е статистиката.
Явно клапаните вътре работят по-правилно при ОЕМ.

Автор:  peshaka11 [ Чет Окт 24, 2019 3:19 pm ]
Заглавие:  Re: Маслен филтър Subaru срещу Mann

В форумите отвъд океана казват ,че синия ОЕ е sh*t и препоръчват черния ОЕ ,аз в Бг съм намирал само от черния , сега сложих Donaldson по препоръка от форума :)

Автор:  vlado_74 [ Чет Окт 24, 2019 3:24 pm ]
Заглавие:  Re: Маслен филтър Subaru срещу Mann

subarist написа:
Ако е абсолютно идентичен.. може. Но това няма как да го знаеш.
Направих около 6-8 смени с филтри , които не са ОЕМ.
После минах на ОЕМ.. и сега гори по-малко масло. Преди правеше 800грама от смяна до смяна, сега 500-600. (Вече 4 смени за да мога да го твърдя, а маслото винаги е същото)
Кой, как може да го обясни не знам. Може и нещо хомеопатия или тъмна енергия да има - но това ми е статистиката.
Явно клапаните вътре работят по-правилно при ОЕМ.


Клапаните са им на различни налягания, но специално този MANN който полвах ( W7037 ) е на 2 bar което е добре. По-голямо налягане на bypass valve - повече масло минава през филтъра.

Автор:  Alxx [ Чет Окт 24, 2019 7:09 pm ]
Заглавие:  Re: Маслен филтър Subaru срещу Mann

Оригиналният е с байпас на 1,6 бар и разминавките не са здравословни. Масата филтри "по каталог" от типа на Филтрон OP595 са с байпас на 1 бар и там филтърът на практика работи само на загрял мотор и празен ход.

Автор:  kantarev [ Съб Окт 26, 2019 12:38 pm ]
Заглавие:  Re: Маслен филтър Subaru срещу Mann

Какво значи това , че задължително с обем филтър ли трябва?
Карам с филтрон от много години и си мислех че са ок ...или много се впрягаме?

Автор:  pojara [ Съб Окт 26, 2019 3:34 pm ]
Заглавие:  Re: Маслен филтър Subaru срещу Mann

заради това видео избрах OEM филтъра https://www.youtube.com/watch?v=MDXOOL_5oAU&list=PLTYuACDuqEaLtqa6GQAHc2zb4ayebAwy_&index=35&t=0s

Автор:  kantarev [ Съб Окт 26, 2019 5:25 pm ]
Заглавие:  Re: Маслен филтър Subaru срещу Mann

Добре де , не би ли трябвало да свети лампата за маслото ако има проблем с мазането?
При мен със завъртането лампата изгасва

Автор:  Alxx [ Нед Окт 27, 2019 2:23 am ]
Заглавие:  Re: Маслен филтър Subaru срещу Mann

Лампата светва, когато налягането на изхода на помпата падне до или под 0,15бар. Всички други разминавки са извън обхвата на лампата, в тази точка филтъра и т.нар. "маслен глад", настъпващ по редица други причини. Ненапразно хамериканците й викат dummy light :) Аз съм си сложил датчика за стрелката на маслото на най-куцото място - магистралата за четвърти цилиндър. Почне ли там да се рути значи лошо.

Автор:  valqk [ Нед Окт 27, 2019 9:18 am ]
Заглавие:  Re: Маслен филтър Subaru срещу Mann

a.k.a. Ако ти светне лампата имаш няколко секунди да загашиш, после е почити сигурно за кофата :pardon:

Автор:  Vmax [ Нед Окт 27, 2019 10:03 am ]
Заглавие:  Re: Маслен филтър Subaru срещу Mann

valqk написа:
a.k.a. Ако ти светне лампата имаш няколко секунди да загашиш, после е почити сигурно за кофата :pardon:


Светне ли лампата, всичко е свършило... :idea:

Автор:  Alxx [ Нед Окт 27, 2019 12:29 pm ]
Заглавие:  Re: Маслен филтър Subaru срещу Mann

Тони, най-популярният прибор за Субару ненапразно е за налягане на маслото. Под 0,7 моторът вече е с билет за отвъдното.

Автор:  valqk [ Нед Окт 27, 2019 12:47 pm ]
Заглавие:  Re: Маслен филтър Subaru срещу Mann

Някъде го бях чел това за 10-15сек. Добре де, няма ли афтърмаркет датчик, който да е под 0.7бара, че да има смисъл от упражнението?

Автор:  Alxx [ Нед Окт 27, 2019 8:56 pm ]
Заглавие:  Re: Маслен филтър Subaru срещу Mann

Само прибор със стрелка. Качествена при това.

Автор:  stenly2777 [ Пон Окт 28, 2019 8:38 am ]
Заглавие:  Re: Маслен филтър Subaru срещу Mann

valqk написа:
a.k.a. Ако ти светне лампата имаш няколко секунди да загашиш, после е почити сигурно за кофата :pardon:


Здравейте. Имах абсолютно подобен случай. Светна ми лампата за маслото по баира за Смолян. Вече бях подминал бензиностанцията на Хвойна и нямаше вариант за връщане. Реших да карам и каквото сабя покаже. Е, покарах до Смолян(още 50-тина км) със светеща лампа и в готовност да се разделяме с двигателя. На ОМВ Смолян си закупих масълце и долях около литър и половина, наложи се доста да изчакаме докато поизстина автомобила. След това си я карах още около 20000км и я продадох(естествено с редовни смени на маслото и редовен преглед на щеката). Автомобила беше Легаси 1998г, МТ, 2.0
Та в този ред на мисли, тогава успях да мина между капките за мое голямо учудване.

Автор:  TurboManiak [ Сря Окт 30, 2019 8:01 pm ]
Заглавие:  Re: Маслен филтър Subaru срещу Mann

Имам един роднина който не е съвсем наясно с работата на двигателите. Та той както не разбира, така ще ви опровергае всичките спецове до един. ROFL
Първият път удари картер, обади ми се да ми каже, че му свети една червена лампа, какво да прави. Казвам му гаси веднага мотора. Като отидох да го тегля и измерих растоянието което беше минал от дупката пробила картера до там където е угасил мотора ... 7 км, не вярвах че този мотор е още жив.
Втория път направи 5 км из София без масло щото било посред нощ, къде да търсил някой да го тегли по това време.
И двете коли са още в движение, няколко десетки хил. км след случките, без ремонти по моторите (само смяна картер + ново масло и филтър), нямат и шумове.
Та за това се сещам всеки път когато някой някъде разсъждава колко секунди без налягане на масло убиват мотора.

Автор:  Alxx [ Сря Окт 30, 2019 10:51 pm ]
Заглавие:  Re: Маслен филтър Subaru срещу Mann

Имам камара примери в противовес. И аз съм имал късмет с лампата на Аладин на други коли, но това не е правило, а просто късмет...генерално лампата на Аладин е лоша новина и трябва да гледаме да не я виждаме ако зависи от нас.

Автор:  TurboManiak [ Чет Окт 31, 2019 9:43 am ]
Заглавие:  Re: Маслен филтър Subaru срещу Mann

Просто дадох пример, за които се сещам. Не че твърдя нещо.
По темата, филтри mann съм слагал по субара не веднъж, но редовно слагам mahle. Бранда прави чаркалаци на високо ниво, произвежда OEM части за няколко автопроизводителя, и не мисля, че отстъпват по качество на субару OEM-ските. Любопитно е кои са брандовете произвеждащи филтри за субару, тъй като не мисля, че субару произвеждат филтри.
Колкото до клапана, не знам какъв мед трябва да е маслото за да не може да мине през хартията и да отвори клапана, а ако имаме мед вместо масло има друг проблем и ако ще и клапан на 10 бара да монтират, пак няма да го спре да мине оттам.

Страница 1 от 4 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/