Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
Странно поведение на оборотите при движение по инерция
Автор |
Съобщение |
Yco
Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am Мнения: 1880 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
|
Фори 2.0, 2005, бензин, сменени филтри, почистени MAF и IAC Тихите обороти са железни след загряване 700 об/мин. Проблема се състои при движение с 60 и повече км/ч, изключвам от скорост и оборотите падат от 2500 на 1000 и оттам бавно нарастват до точно до 2000 и с намаляване на скоростта падат постепенно, ако се натисне спирачка също падат, при спиране на място 700, при включване на климатик всичко е ОК. Прочетох всичко в нашия форум, руските форуми и английскоговорещите форуми никаква информация. IAC си затваря клапана, предполагам, че горивото е ограничено за тихите обороти, но повече въздух минава при движение и ускорява оборотите, защото ако е на предавка с 2000 об. и отнема газта мигновено намаля. Явно MAF нещо лъже, или нещо друго... ?
_________________ FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it! Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!
|
|
|
Чет Юли 08, 2010 6:49 pm |
|
|
agent dust
Изгонен
|
пробвай да ти ресетират еку-то. може да е някакъв вторичен ефект
_________________ SUBARULAND Ltd Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам. 0878 207 541 - Красимир 0899 612 719 - Венци https://www.facebook.com/redlineoil.bg
|
|
|
Чет Юли 08, 2010 6:53 pm |
|
|
Yco
Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am Мнения: 1880 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
|
agent dust написа: пробвай да ти ресетират еку-то. може да е някакъв вторичен ефект Благодаря за отговора, предполагам в сервиз на Subaru?
_________________ FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it! Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!
|
|
|
Чет Юли 08, 2010 6:56 pm |
|
|
Yco
Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am Мнения: 1880 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
|
Някой колега с подобен мотор да каже как е при него, да не се окаже STE (SUBARU TECNICA ERROR)
_________________ FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it! Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!
|
|
|
Чет Юли 08, 2010 7:41 pm |
|
|
stupid_boy
Регистриран на: Съб Дек 26, 2009 8:09 pm Мнения: 449 Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0X 5MT 2003
Рейтинг: 23
|
предполагам, мотора е като моя. днес специално пробвах, нямам такъв яд. вярно, оборотите остават леееко по-високи, но пак под 1000. по-вероятно ми се вижда да е някаква грешка от индукция или нещо подобно. OBD четеца ми е с кабел, не ми се експериментира с оплетени крака в кабеляци и вторачен в монитора.
да попитам, как ги установи тези 'железни' 700, за които говориш? как реши че клапана за празен ход работи правилно ( и в този ред на мисли, какво означава ЗАТВАРЯ!?!?! )? какво имаш предвид като казваш MAF ( спомняйки си въпроса за тръбата за студен/топъл въздух, твоя е като моя, MAP базиран )?
да попитам и защо си стигнал до вадене от скорост и каране по инерция на кола с инжекцион, с хидравлични усилватели в спирачките и кормилната уредба??? какъв е този зор? извинявай, ама това ми говори единствено за непознаване устройството на автомобила, както и за крайно неправилни, лоши, и дори опасни навици и познания за управление на такъв автомобил. при движение без натиснат педал на газта, но на скорост, инжекциона не подава гориво ( ако целиш икономия ). НО, при движение по инерция ( не на скорост ) и изгаснал двигател по каквато и да е причина, НЯМАШ нито спирачки, нито кормило!!!! всъщност, имаш, но не искаш да знаеш какъв зор ще видиш с тях. в такъв случай може да се видиш в чудо и опитвайки се да я вкараш на някоя скорост. господ да ти е на помощ в такава ситуация и дано не сгазиш много невинни!
_________________ Не казвай всичко, което знаеш, но винаги знай какво казваш!
|
|
|
Пет Юли 09, 2010 8:07 pm |
|
|
ender
Perfect Stranger
Регистриран на: Вто Сеп 11, 2007 11:59 am Мнения: 1285 Местоположение: Planet Earth
Skype: nikolay.kapitanov
Автомобил: двойката
Телефон: 0888 831783
Рейтинг: 109
|
stupid_boy написа: ......
да попитам и защо си стигнал до вадене от скорост и каране по инерция на кола с инжекцион, с хидравлични усилватели в спирачките и кормилната уредба??? какъв е този зор? извинявай, ама това ми говори единствено за непознаване устройството на автомобила, както и за крайно неправилни, лоши, и дори опасни навици и познания за управление на такъв автомобил. при движение без натиснат педал на газта, но на скорост, инжекциона не подава гориво ( ако целиш икономия ). НО, при движение по инерция ( не на скорост ) и изгаснал двигател по каквато и да е причина, НЯМАШ нито спирачки, нито кормило!!!! всъщност, имаш, но не искаш да знаеш какъв зор ще видиш с тях. в такъв случай може да се видиш в чудо и опитвайки се да я вкараш на някоя скорост. господ да ти е на помощ в такава ситуация и дано не сгазиш много невинни! Никой не говори за изключен двигател, а освобождаване от скорост в движение може да се случи, когато доближаваш светофар например... Правиш малко крайни изводи от подадената информация.
_________________ https://www.catalogmachine.com/treasure-bulgaria/catalogs
|
|
|
Пет Юли 09, 2010 8:23 pm |
|
|
stupid_boy
Регистриран на: Съб Дек 26, 2009 8:09 pm Мнения: 449 Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0X 5MT 2003
Рейтинг: 23
|
извинявам се, ще уточня. не говоря за изгасен двигател, а за изгаснал по някаква техническа причина. неочаквано изгаснал. при наближаване до светофар скоростта не е над 60. в такава ситуация скоростта нормално спада до около 30км/ч ( с обороти малко над 1000 ) на 3-та и е достатъчно да се натисне съединителя до пълно спиране. ако подхожда към светофар с над 60 и колата изгасне ( и е на неутрална ), не е ли точно описания от мен сценарии в най-тежкия му вариант? опитвам се да разбера подаваната информация и може би за това греша ситуацията. Yco написа: ...при движение с 60 и повече км/ч, изключвам от скорост...
_________________ Не казвай всичко, което знаеш, но винаги знай какво казваш!
|
|
|
Пет Юли 09, 2010 8:30 pm |
|
|
Yco
Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am Мнения: 1880 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
|
stupid_boy написа: да попитам, как ги установи тези 'железни' 700, за които говориш? как реши че клапана за празен ход работи правилно ( и в този ред на мисли, какво означава ЗАТВАРЯ!?!?! )? какво имаш предвид като казваш MAF ( спомняйки си въпроса за тръбата за студен/топъл въздух, твоя е като моя, MAP базиран )?
да попитам и защо си стигнал до вадене от скорост и каране по инерция на кола с инжекцион, с хидравлични усилватели в спирачките и кормилната уредба??? какъв е този зор? извинявай, ама това ми говори единствено за непознаване устройството на автомобила, както и за крайно неправилни, лоши, и дори опасни навици и познания за управление на такъв автомобил. при движение без натиснат педал на газта, но на скорост, инжекциона не подава гориво ( ако целиш икономия ). НО, при движение по инерция ( не на скорост ) и изгаснал двигател по каквато и да е причина, НЯМАШ нито спирачки, нито кормило!!!! всъщност, имаш, но не искаш да знаеш какъв зор ще видиш с тях. в такъв случай може да се видиш в чудо и опитвайки се да я вкараш на някоя скорост. господ да ти е на помощ в такава ситуация и дано не сгазиш много невинни! Относно MAF, да грешката е моя имам MAP Относно оборотите първа черта голяма на оборотомера мисля, че е 500 оборота, следващата по-къса черта е 700 оборота- пак предполагам, някъде го бях чел, може и да греша, но като загрее двигателя там си стои стрелката и не мърда – по желязно не съм виждал, включваш климатик, фарове и др. леко трепва нагоре и пак стои твърдо на линията, даваш газ, пускаш педала оборотите пак там. Относно другото, което си написал няма нищо общо с темата, явно не четете: "Проблема се състои при движение с 60 и повече км/ч, изключвам от скорост и оборотите падат от 2500 на 1000 и оттам бавно нарастват до 2000" Не може ако съм изключил двигателя оборотите да падат до 1000 и пак да се вдигнат до 2000 ender е прав, защото редовно го правя при градско каране, предполагам и не само аз.
_________________ FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it! Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!
|
|
|
Пон Юли 12, 2010 2:42 pm |
|
|
stupid_boy
Регистриран на: Съб Дек 26, 2009 8:09 pm Мнения: 449 Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0X 5MT 2003
Рейтинг: 23
|
по темата, моя не го прави. предполагам, една читава диагностика би подсказала евентуалния проблем. явно компютъра опитва да компенсира нещо, но какво, така е трудно да се отгатне.
извън темата, щом не разбра очевадния ( поне за мен ) проблем в навиците ти за управление, значи продължавай си така и да не ти пука. дано не ти се наложи по трудния начин да разбираш какво съм опитвал да ти обясня. между другото, прави ми впечатление, че доста шофьори правят тази грешка и дори не се замислят. дори и след продължително обясняване, продължават със старите си навици, въпреки че уж са разбрали проблема и са се съгласили. не се стягай.
_________________ Не казвай всичко, което знаеш, но винаги знай какво казваш!
|
|
|
Пон Юли 12, 2010 5:23 pm |
|
|
valqk
|
На бензин ли си? Такова поведение съм виждал на обикновенна газ като и идва голям въздушен поток отвън и еку-то качва обороти, че да не угасне. Но не е било при Субару де. Виж и вакуумите дали са ти ок. Виж дали въздушния филтър е добре сложен. За повече - в някой сервиз
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Пон Юли 12, 2010 5:32 pm |
|
|
Yco
Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am Мнения: 1880 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
|
На бензин съм, и въздушния филтъра е нов и добре сложен. При работа на климатика този проблем отпада.
_________________ FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it! Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!
|
|
|
Пон Юли 12, 2010 6:57 pm |
|
|
stupid_boy
Регистриран на: Съб Дек 26, 2009 8:09 pm Мнения: 449 Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0X 5MT 2003
Рейтинг: 23
|
някой вече попита, ама пак, вакуумите как са? маркучите за вакуумите...
_________________ Не казвай всичко, което знаеш, но винаги знай какво казваш!
|
|
|
Пон Юли 12, 2010 8:50 pm |
|
|
Yco
Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am Мнения: 1880 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
|
stupid_boy написа: някой вече попита, ама пак, вакуумите как са? маркучите за вакуумите... Не съм ги гледал още, при първа възможност ще ги погледна, не би ли трябвало check engine да светне, но досега съм нямал индикация за грешка.
_________________ FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it! Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!
|
|
|
Вто Юли 13, 2010 8:03 am |
|
|
FRENCHMAN
Регистриран на: Пон Авг 10, 2009 11:09 am Мнения: 24 Местоположение: Варна Рейтинг: 0
|
stupid_boy написа: ... при движение без натиснат педал на газта, но на скорост, инжекциона не подава гориво ( ако целиш икономия ). ...
Извинявам се за отклонението, но как се нарича тази система/функция или там каквото е? Преди време бях попаднал на тема във форума, където този процес се описваше и след това колкото и да се опитвах не можах да я намеря отново . Знаете ли при кои модели/от кои години я има - мисля е видно че се интересувам дали моят има такавa "джага"??? Благодаря и извинявайте още един път за off topic-a...
_________________ Outback 2.5, MT '02
|
|
|
Сря Юли 14, 2010 9:53 am |
|
|
stupid_boy
Регистриран на: Съб Дек 26, 2009 8:09 pm Мнения: 449 Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0X 5MT 2003
Рейтинг: 23
|
амиии, нарича се инжекцион ( компютърен, при механичните не съм сигурен дали е стандарт ).
_________________ Не казвай всичко, което знаеш, но винаги знай какво казваш!
|
|
|
Сря Юли 14, 2010 10:12 am |
|
|
Yco
Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am Мнения: 1880 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
|
valqk написа: Виж и вакуумите дали са ти ок. Маркучите са ОК, отляво към "purge control solenoid valve" и "pressure control solenoid valve", отдясно от колектора към сервото, други ако има казвайте.
_________________ FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it! Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!
|
|
|
Сря Юли 14, 2010 2:02 pm |
|
|
Yco
Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am Мнения: 1880 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
|
P.S. Като гледам още колко сензора следят резервоара с гориво, за бензинови пари, за налягане и под налягане, температура на горивото и всичко това се обработва от компютъра, не знам как се оправят сервизите за поставяне на газови уредби.
_________________ FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it! Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!
|
|
|
Сря Юли 14, 2010 3:08 pm |
|
|
Kenshin
Регистриран на: Сря Юли 16, 2008 10:13 am Мнения: 831 Местоположение: Варна
Автомобил: Outback 2.5 CVT Limited
Рейтинг: 43
|
Абе той е умен твоя просто Сам си подава междинна газ да превключваш по лесно Няма да ти се налага така да държиш газ и спирачка в завоя Моторчето за празния ход чисто ли е?
|
|
|
Сря Юли 14, 2010 11:24 pm |
|
|
Yco
Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am Мнения: 1880 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
|
Kenshin написа: Абе той е умен твоя просто Сам си подава междинна газ да превключваш по лесно Няма да ти се налага така да държиш газ и спирачка в завоя Моторчето за празния ход чисто ли е? И аз това си помислих за междинната газ, ама знае ли човек Моторчето е чисто и май то го прави, защото вчера и на втора, като освободих от скорост преди да паркирам, леко му чух гласеца през прозореца и тогава вдигна оборотите пак, но като натиснах спирачката - спаднаха. Може и да е нормално, но в събота ще го почистя отново.
_________________ FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it! Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!
|
|
|
Чет Юли 15, 2010 7:55 am |
|
|
stupid_boy
Регистриран на: Съб Дек 26, 2009 8:09 pm Мнения: 449 Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0X 5MT 2003
Рейтинг: 23
|
това 'моторче' не се чисти както уж го чистят по сервизите разните майсторя. моето го обработвах 24 часа за да стане като хората. за това преди време попитах как реши че работело ( че и 'затваряло' в ниските, ама това е друга тема ).
това моторче се командва от компютъра. щом той го командва неправилно, значи диагностиката е задължителна. ако не друго, поне ресет на компютъра ще свърши работа и ако проблема се появи отново след време, ще си наясно че има нещо по-сериозно, а не временно умопомрачение на сметалката.
_________________ Не казвай всичко, което знаеш, но винаги знай какво казваш!
|
|
|
Чет Юли 15, 2010 9:53 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 38 госта |
|