Правила за пускане на обяви в раздела


Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.



Отговори на тема
 Може ли 10W-60 поради разход на масло? 
Автор Съобщение

Регистриран на: Вто Май 28, 2019 1:23 pm
Постове: 6
Автомобил: Subaru Outback 2.5 MT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте,
Искам да ви попитам дали някой кара или е карал с масло 10W-60 ежедневна кола.
Предстои ми смяна на маслото и ми предложиха да сложа такова на моя бек ( Оutback 2.5 2006 bifuel ) поради разхода на масло 1 л на 2500 км. Колата си я карам така вече 5-та година и доливам 10W40.Не мисля да я отварям за ремонт. Пробвам съм 5-6 марки масла 10W40 разлика в харча няма.Притеснява ме че е доста гъсто маслото и може да се счупи двигатя. Предполагам 10W50 по би паснало.

Сря Юли 15, 2020 8:48 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Сеп 26, 2014 8:33 pm
Постове: 70
Автомобил: Subaru Outback 3.0R
Рейтинг: 60
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравей.

100 000 километра карам с 10W/60, само че H6. Повече от 700-800 грама на 10 000 километра/смяна не съм доливал. Нивото на маслото се проверява редовно естествено.

Разбира се от каране до каране има голяма разлика, но 4 литра на 10 0000 км за твоя обем са много според мен. Добре е да помислиш за масло различно от 10W/40.

Сря Юли 15, 2020 12:14 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Фев 18, 2012 11:00 pm
Постове: 168
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT,VTD/09
Рейтинг: 47
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
bobo_master написа:
Здравейте,
Искам да ви попитам дали някой кара или е карал с масло 10W-60 ежедневна кола.
Предстои ми смяна на маслото и ми предложиха да сложа такова на моя бек ( Оutback 2.5 2006 bifuel ) поради разхода на масло 1 л на 2500 км. Колата си я карам така вече 5-та година и доливам 10W40.Не мисля да я отварям за ремонт. Пробвам съм 5-6 марки масла 10W40 разлика в харча няма.Притеснява ме че е доста гъсто маслото и може да се счупи двигатя. Предполагам 10W50 по би паснало.


Колега, като идея ако приемаш :пробвал ли си с някаква добавка към маслото? Аз съм с 5W30 на Amsoil и след сваляне на главите на двигателя получих и аз разход около 1л. 2500км. :shock:( с уточнение като преди ремонта имах разход около 1 кварта на 10000км.) и при следващата смяна направих промивка с BG EPR 30мин. и после налях ново масло 5W30 Amsoil и добавих BG MOA . Сега съм на 10000 км. след смяната и имам разход само на кварта и половина за този период :) . С една дума за сега съм доволен . Можеш да прочетеш повече ако искаш на viewtopic.php?f=36&t=17560&p=295113&hilit=moa#p295113.

Сря Юли 15, 2020 12:38 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Постове: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега,

Прочети темите по-долу, за да добиеш представа.
Щом не искаш да отваряш двг може да направиш 2 неща:

1. Добавки за разкисване на сегменти - виж темата която колегата по-горе ти е пуснал.
2. Избор на качествено масло пълна синтетика. Гаранция че това 10/40 което си сипвал е долнопробна чорба. Така че не е решение да отиваш на 10/60, преди да пробваш с качествена синтетика - 5/40.

Alex Is The Oil Guy
viewtopic.php?f=40&t=17883

Моторно масло за Субару
viewtopic.php?f=1&t=5411

Отзиви от масла за атмосферни двигатели
viewtopic.php?f=1&t=22892

Сря Юли 15, 2020 1:00 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm
Постове: 351
Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Няма да се оправи без отваряне каквото и масло да сипеш , разхода ще е същия . Само ще си дадеш парите за по- скъпо масло.

Сря Юли 15, 2020 2:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm
Постове: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
При мен след 3 последователни смени с качествена систетика падна от 800 грама на 8К километри на 500 грама на 8К километри.
Ако постоянно я яркаш по магистралата .. може и да изяде доста.
Вискозитета на винаги е решаващ за разхода.. при мен от различни масла гори различно. ... без значение 5/30 или 5/40 е.

Vmax ти е показал посоката.
Ако не стане по описания от него начин ... като за основен ремонт отиват нещата.
Иначе 10/60 след 4 месеца, когато дойде зимата ще ти унищожи съвсем двигателя. (Студените стартове са по-гадни от горенето на масло)

Сря Юли 15, 2020 3:50 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Май 28, 2019 1:23 pm
Постове: 6
Автомобил: Subaru Outback 2.5 MT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Колеги,благодаря за отговорите
@Алех, отностно качествена синтетика пробвах още в началото с 5W30 на Мотул и Yacoo , незнам доколко са качествени но пак си гореше дори повече затова минах и на 10-ка понеже едни 4 литра си отиват досмяна. Но мился да пробвам метода които предложи , чистене и после синтетика
Flash промивка правихме 2-ти при Краси преди 5 години но ефект нямаше и затова се отказах и продължих да доливам.
@brymbrym- незнаех за тези добави които предлагаш ,излеждат обещаващи ,ще пробвам и с тях, ще му пиша на колегата да се разберем да ми прати
@subarist ,-повече от 140 на магистрала не я натискам , дори гледам да съм по долу заради харча на масло.Ако не стане и с добавките не мисля да отварям двигателя , поне от това което четох са едни 2К ,без да е сигурен резултата , 120К досега съм карал с доливане

Сря Юли 15, 2020 4:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Постове: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Прочети линковете които ти посочих, ще научиш полезни неща.
В твоя случай може би е най ефикасно да се накисне мотора с газ за 1-2 дена и дано отпуснат сегментите. Нямаш други опции преди отваряне на мотора
Дотогава поне смени маслото и вземи един Равенол 10/40

Сря Юли 15, 2020 4:34 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Май 28, 2019 1:23 pm
Постове: 6
Автомобил: Subaru Outback 2.5 MT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Vmax написа:
Прочети линковете които ти посочих, ще научиш полезни неща.
В твоя случай може би е най ефикасно да се накисне мотора с газ за 1-2 дена и дано отпуснат сегментите. Нямаш други опции преди отваряне на мотора
Дотогава поне смени маслото и вземи един Равенол 10/40


Доколкото прочетох това с накисването на мотора с газ е хуваво да се направи в сервизни условия , препоръки за някой който може да го направи ,без да прозвучи като реклама ?
Относто Равенол-а в момента съм точно с такова 10/40 ,преди карах с бардал 10/40 , но последния път нямаха наличен и ми предложиха да пробвам Равенола

Чет Юли 16, 2020 8:49 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Постове: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Любо прави накисване, не знам за другите - реално всеки сервиз би могъл да го направи, въпрос на желание и натоварване, не е ядрена физика.
Разходът на масло е прекалено голям при теб, което е индикатор за проблем със сегментите или буталата.
Имаш ли пистън слап на студен двг?

Чет Юли 16, 2020 10:09 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Май 28, 2019 1:23 pm
Постове: 6
Автомобил: Subaru Outback 2.5 MT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Vmax написа:
Любо прави накисване, не знам за другите - реално всеки сервиз би могъл да го направи, въпрос на желание и натоварване, не е ядрена физика.
Разходът на масло е прекалено голям при теб, което е индикатор за проблем със сегментите или буталата.
Имаш ли пистън слап на студен двг?


Не,нямам пистън слап на студен двг, ще пробвам първо с BG EPR да видим дали ще има резултат, ако не ще мисля за варианта за накисване с газ..

Чет Юли 16, 2020 2:13 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 3:28 pm
Постове: 465
Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0'99 & 2.5XT'06
Рейтинг: 347
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Към всичко казано досега да допълня - на 10w40 пълна синтетика не съм попадал, обикновенно основата е минерална и "синтезирането" е обработка за да се получат качества подобни на истинската синтетика. За тях моите наблюдения са, че са читави докъм 4000 км. и после почват да горят повечко.

Бих предложил, освен всичко друго, да опиташ пълна синтетика 5w40, която на топъл двигател ще е много близко до 10w40 като вискозитет. По-горе си писал, че си пробвал 5w30, което на топло е с по-нисък вискозитет и в твоя случай може да е неподходящо. Това, че не чуваш пистън слап мисля е обнадеждаващо донякъде и има основание да пробваш чистенето на сегментите и добро масло - каква марка в другите теми е писано.

Успех :beer:

_________________
Подозирам, че всичко е нарочно...

Пет Юли 17, 2020 6:09 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Дек 01, 2011 6:55 pm
Постове: 118
Местоположение: ДОБРИЧ
Skype: dankov64
Автомобил: Subaru Legacy 2.0
Телефон: 0899013485
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Аз минах по този път, нищо не помага. Имам 4 смени с 10/60 не отчетох някаква разлика При смяна на съединител свалих мотора и стоя с газ накиснат по 24часа в двете вертикални посоки, без резултат.
В един момент ми се стори че дочувам леко пистън слап на студен двг и взех решение да сложа 2.0 мотара от старото легаси. В последствие извадих буталата, маслените сигменти не можеш да ги изчагърташ без някаква химия. При замерване на цилиндрите, 3те са като нови, 4ти има плюс, минус 7стотни елипса. Мотора е на 400х.к.
А 2.0 та мотор умори едно купе за 430х.к. сега с купето на бека вече е над 100х.к. Е няма вътък но го пържа на високи обороти колкото може, Както изглежда май, ще умори и това купе.

Пет Юли 17, 2020 7:31 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 3868
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Има една пипкава процедура с Carbon X или димексид за разкисване на сегменти. Ако само запичане е проблемът се решава 100%-ово, но е тегаво, предвид нуждата и в двата случая да се свали картерът и да му се махне боята от вътрешната страна(за процедурата с димексид). Гумички клапани също не е лошо да се сменят, 14 години не прощават нито на гума, нито на epdm. Проблемът и при двете процедури е многото човекочаса труд и съответната цена. Моят мотор мина през гумички и Carbon X в горивната камера и отдолу на буталата на свален картер. Разход на масло нямам, карам с 5W30 целогодишно.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пет Юли 17, 2020 7:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 81 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор