Автор |
Съобщение |
bobo_master
Регистриран на: Вто Май 28, 2019 1:23 pm Постове: 6
Автомобил: Subaru Outback 2.5 MT
Рейтинг: 0
|
Здравейте, Искам да ви попитам дали някой кара или е карал с масло 10W-60 ежедневна кола. Предстои ми смяна на маслото и ми предложиха да сложа такова на моя бек ( Оutback 2.5 2006 bifuel ) поради разхода на масло 1 л на 2500 км. Колата си я карам така вече 5-та година и доливам 10W40.Не мисля да я отварям за ремонт. Пробвам съм 5-6 марки масла 10W40 разлика в харча няма.Притеснява ме че е доста гъсто маслото и може да се счупи двигатя. Предполагам 10W50 по би паснало.
|
|
|
Сря Юли 15, 2020 8:48 am |
|
|
Saviola
Регистриран на: Пет Сеп 26, 2014 8:33 pm Постове: 70
Автомобил: Subaru Outback 3.0R
Рейтинг: 60
|
Здравей.
100 000 километра карам с 10W/60, само че H6. Повече от 700-800 грама на 10 000 километра/смяна не съм доливал. Нивото на маслото се проверява редовно естествено.
Разбира се от каране до каране има голяма разлика, но 4 литра на 10 0000 км за твоя обем са много според мен. Добре е да помислиш за масло различно от 10W/40.
|
|
|
Сря Юли 15, 2020 12:14 pm |
|
|
brymbrym
Регистриран на: Съб Фев 18, 2012 11:00 pm Постове: 168 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT,VTD/09
Рейтинг: 47
|
bobo_master написа: Здравейте, Искам да ви попитам дали някой кара или е карал с масло 10W-60 ежедневна кола. Предстои ми смяна на маслото и ми предложиха да сложа такова на моя бек ( Оutback 2.5 2006 bifuel ) поради разхода на масло 1 л на 2500 км. Колата си я карам така вече 5-та година и доливам 10W40.Не мисля да я отварям за ремонт. Пробвам съм 5-6 марки масла 10W40 разлика в харча няма.Притеснява ме че е доста гъсто маслото и може да се счупи двигатя. Предполагам 10W50 по би паснало. Колега, като идея ако приемаш :пробвал ли си с някаква добавка към маслото? Аз съм с 5W30 на Amsoil и след сваляне на главите на двигателя получих и аз разход около 1л. 2500км. ( с уточнение като преди ремонта имах разход около 1 кварта на 10000км.) и при следващата смяна направих промивка с BG EPR 30мин. и после налях ново масло 5W30 Amsoil и добавих BG MOA . Сега съм на 10000 км. след смяната и имам разход само на кварта и половина за този период . С една дума за сега съм доволен . Можеш да прочетеш повече ако искаш на viewtopic.php?f=36&t=17560&p=295113&hilit=moa#p295113.
|
|
|
Сря Юли 15, 2020 12:38 pm |
|
|
Vmax
|
Колега, Прочети темите по-долу, за да добиеш представа. Щом не искаш да отваряш двг може да направиш 2 неща: 1. Добавки за разкисване на сегменти - виж темата която колегата по-горе ти е пуснал. 2. Избор на качествено масло пълна синтетика. Гаранция че това 10/40 което си сипвал е долнопробна чорба. Така че не е решение да отиваш на 10/60, преди да пробваш с качествена синтетика - 5/40. Alex Is The Oil Guy viewtopic.php?f=40&t=17883Моторно масло за Субару viewtopic.php?f=1&t=5411Отзиви от масла за атмосферни двигатели viewtopic.php?f=1&t=22892
|
|
|
Сря Юли 15, 2020 1:00 pm |
|
|
peshaka11
Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm Постове: 351 Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
|
Няма да се оправи без отваряне каквото и масло да сипеш , разхода ще е същия . Само ще си дадеш парите за по- скъпо масло.
|
|
|
Сря Юли 15, 2020 2:02 pm |
|
|
subarist
Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm Постове: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
|
При мен след 3 последователни смени с качествена систетика падна от 800 грама на 8К километри на 500 грама на 8К километри. Ако постоянно я яркаш по магистралата .. може и да изяде доста. Вискозитета на винаги е решаващ за разхода.. при мен от различни масла гори различно. ... без значение 5/30 или 5/40 е.
Vmax ти е показал посоката. Ако не стане по описания от него начин ... като за основен ремонт отиват нещата. Иначе 10/60 след 4 месеца, когато дойде зимата ще ти унищожи съвсем двигателя. (Студените стартове са по-гадни от горенето на масло)
|
|
|
Сря Юли 15, 2020 3:50 pm |
|
|
bobo_master
Регистриран на: Вто Май 28, 2019 1:23 pm Постове: 6
Автомобил: Subaru Outback 2.5 MT
Рейтинг: 0
|
Колеги,благодаря за отговорите @Алех, отностно качествена синтетика пробвах още в началото с 5W30 на Мотул и Yacoo , незнам доколко са качествени но пак си гореше дори повече затова минах и на 10-ка понеже едни 4 литра си отиват досмяна. Но мился да пробвам метода които предложи , чистене и после синтетика Flash промивка правихме 2-ти при Краси преди 5 години но ефект нямаше и затова се отказах и продължих да доливам. @brymbrym- незнаех за тези добави които предлагаш ,излеждат обещаващи ,ще пробвам и с тях, ще му пиша на колегата да се разберем да ми прати @subarist ,-повече от 140 на магистрала не я натискам , дори гледам да съм по долу заради харча на масло.Ако не стане и с добавките не мисля да отварям двигателя , поне от това което четох са едни 2К ,без да е сигурен резултата , 120К досега съм карал с доливане
|
|
|
Сря Юли 15, 2020 4:21 pm |
|
|
Vmax
|
Прочети линковете които ти посочих, ще научиш полезни неща. В твоя случай може би е най ефикасно да се накисне мотора с газ за 1-2 дена и дано отпуснат сегментите. Нямаш други опции преди отваряне на мотора Дотогава поне смени маслото и вземи един Равенол 10/40
|
|
|
Сря Юли 15, 2020 4:34 pm |
|
|
bobo_master
Регистриран на: Вто Май 28, 2019 1:23 pm Постове: 6
Автомобил: Subaru Outback 2.5 MT
Рейтинг: 0
|
Vmax написа: Прочети линковете които ти посочих, ще научиш полезни неща. В твоя случай може би е най ефикасно да се накисне мотора с газ за 1-2 дена и дано отпуснат сегментите. Нямаш други опции преди отваряне на мотора Дотогава поне смени маслото и вземи един Равенол 10/40 Доколкото прочетох това с накисването на мотора с газ е хуваво да се направи в сервизни условия , препоръки за някой който може да го направи ,без да прозвучи като реклама ? Относто Равенол-а в момента съм точно с такова 10/40 ,преди карах с бардал 10/40 , но последния път нямаха наличен и ми предложиха да пробвам Равенола
|
|
|
Чет Юли 16, 2020 8:49 am |
|
|
Vmax
|
Любо прави накисване, не знам за другите - реално всеки сервиз би могъл да го направи, въпрос на желание и натоварване, не е ядрена физика. Разходът на масло е прекалено голям при теб, което е индикатор за проблем със сегментите или буталата. Имаш ли пистън слап на студен двг?
|
|
|
Чет Юли 16, 2020 10:09 am |
|
|
bobo_master
Регистриран на: Вто Май 28, 2019 1:23 pm Постове: 6
Автомобил: Subaru Outback 2.5 MT
Рейтинг: 0
|
Vmax написа: Любо прави накисване, не знам за другите - реално всеки сервиз би могъл да го направи, въпрос на желание и натоварване, не е ядрена физика. Разходът на масло е прекалено голям при теб, което е индикатор за проблем със сегментите или буталата. Имаш ли пистън слап на студен двг? Не,нямам пистън слап на студен двг, ще пробвам първо с BG EPR да видим дали ще има резултат, ако не ще мисля за варианта за накисване с газ..
|
|
|
Чет Юли 16, 2020 2:13 pm |
|
|
iion
|
Към всичко казано досега да допълня - на 10w40 пълна синтетика не съм попадал, обикновенно основата е минерална и "синтезирането" е обработка за да се получат качества подобни на истинската синтетика. За тях моите наблюдения са, че са читави докъм 4000 км. и после почват да горят повечко. Бих предложил, освен всичко друго, да опиташ пълна синтетика 5w40, която на топъл двигател ще е много близко до 10w40 като вискозитет. По-горе си писал, че си пробвал 5w30, което на топло е с по-нисък вискозитет и в твоя случай може да е неподходящо. Това, че не чуваш пистън слап мисля е обнадеждаващо донякъде и има основание да пробваш чистенето на сегментите и добро масло - каква марка в другите теми е писано. Успех
_________________ Подозирам, че всичко е нарочно...
|
|
|
Пет Юли 17, 2020 6:09 am |
|
|
dankov64
Регистриран на: Чет Дек 01, 2011 6:55 pm Постове: 118 Местоположение: ДОБРИЧ
Skype: dankov64
Автомобил: Subaru Legacy 2.0
Телефон: 0899013485
Рейтинг: 15
|
Аз минах по този път, нищо не помага. Имам 4 смени с 10/60 не отчетох някаква разлика При смяна на съединител свалих мотора и стоя с газ накиснат по 24часа в двете вертикални посоки, без резултат. В един момент ми се стори че дочувам леко пистън слап на студен двг и взех решение да сложа 2.0 мотара от старото легаси. В последствие извадих буталата, маслените сигменти не можеш да ги изчагърташ без някаква химия. При замерване на цилиндрите, 3те са като нови, 4ти има плюс, минус 7стотни елипса. Мотора е на 400х.к. А 2.0 та мотор умори едно купе за 430х.к. сега с купето на бека вече е над 100х.к. Е няма вътък но го пържа на високи обороти колкото може, Както изглежда май, ще умори и това купе.
|
|
|
Пет Юли 17, 2020 7:31 am |
|
|
Alxx
|
Има една пипкава процедура с Carbon X или димексид за разкисване на сегменти. Ако само запичане е проблемът се решава 100%-ово, но е тегаво, предвид нуждата и в двата случая да се свали картерът и да му се махне боята от вътрешната страна(за процедурата с димексид). Гумички клапани също не е лошо да се сменят, 14 години не прощават нито на гума, нито на epdm. Проблемът и при двете процедури е многото човекочаса труд и съответната цена. Моят мотор мина през гумички и Carbon X в горивната камера и отдолу на буталата на свален картер. Разход на масло нямам, карам с 5W30 целогодишно.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пет Юли 17, 2020 7:05 pm |
|
|