Малко повече информация и история за колата:
Внос от Швейцария. Няма никакви ръжди. В покупната цена влизаше смяна на вериги и обслужване на масла и филтри, както и газовата уредба – LPG Tech с дюзи Hanna. Единствените проблеми с газовата уредба са ми били смяна на маркучите, лек теч на антифриз от изпарителя и теч на газ, който се оправи след смяна на скобите със самонатягащи се, заради температурните различия на сезоните. + 2 профилактични реглажа на горивните смеси. Бутилката е 44 литра и в софийските задръствания (определено не "галя" педала, но не съм и джигит) минавам 220-250км, извънградско 320-350 км.
Маслата – първо карах с Енеос, след реглажа на клапаните ми сложиха Мотул, после Равенол, Амсойл и последните 2 смени са ми с Dr. Starke, което се оказа доста добро и за 8-9к км гори около 4-500мл и двигателят работи доста по-приятно отколкото с предишните, и всъщност изобщо не е евтино. Просто го слагат на гадните БМВ.та... На кутията е Равенол SU5 и на дифовете също Равенол, закупени от официалния им представител в Германия АТО24.de. Като цяло голяма част от частите са купени от Autodoc, заради адекватната цена в Германия, сравнена с тази в бялата ни държава. Изцяло е преокабелена вратата на багажника, защото половината кабели бяха скъсани на сгъвката в маншона. Не вярвам да се скъсат скоро пак, но след като ги запоихме, се сетихме, че щеше да е по-добра идея кабелите да са с различен цвят и се надявам след време новият собственик да не ме псува много
. СД-то не работи (Error 99). В няколко сервиза ми отказаха ремонт, защото скоро след него пак дефектират, а още не съм намерил работещо СД на адекватна цена и за момента нямам намерение да го оправям, така или иначе не го ползвам, тъй като сложих блутут система WEFA за музика и говорене и управление от волана. Воланът е претапициран, защото беше боядисан и се олющи след първите 10к км. Колата си я купих с омаслена рейка, но нямаше никакви луфтове. Заради огромното ми желание да карам изправна кола и грешно подбран сервиз, решихме да я рециклираме. Тогава обаче никой не ми каза, че ако веднъж се рециклира, си става консуматив на 30-40к км. Впоследствие си намерих 2ра ръка нерециклирана и сега съм с нея. Още първото лято ми направи впечатление, че колата държи малко по-висока температура от нормалното. Никога не съм й кипвал чайника. Със слагане на радиатор Койо, термостат, който се отваря на по-ниски градуси и чистене на радиатора преди всяко лято, нещата се оправиха. Нещо, което изключително много ме дразни е грешката за бедна смес P0420, когато тръгна на дълъг път, където верен приятел ми е ОБД буксата и Torque и това, че колкото и да ги пазя предните дискове се кривят вече 3 пъти. Сегашните са ок засега.
След прекалено голям размер гуми (225/65/17) си прецаках и 2та предни подкалника, а се оказа, че за Н6 P/N е малко по-различен от 2,5 (има луфт 1 пръст), китайските по 40 лв не стават, 2ра ръка почти няма, оригиналния е неадекватно скъп, та след година търсене и нормален вече размер гуми си намерих 2ра ръка. Като цяло с гумите имах големи приключения. Дойде с нови Uniroyal Rainsport 3 225/45/17 – абсолютни джапанки за тази кола и с тези меки бордове получих няколко жабки бонус. После BF Goodrich, които Медина Мед не знам как ги бяха складирали, че бяха сложили по 200 грама тежести на баланса и ме убеждаваха, че е нормално, после други спукани от един психично болен с джобно ножче
Сегашните зимни и летни са на по 2 сезона с правилния размер 215/55/17– Летни General – също не са със супер твърди бордове, но с внимаване по дупките и в дъжд са ок (определено за дъжда нямат нищо общо с Унироял). Зимни китайски Blacklion, които пък в сравнение с Vredestein и Нокиан, не намерих разлика освен 2,5 пъти по ниската цена (обикновено повече от 120-130 не вдигам), но пък се оказаха доста добри за зимно пътуване и особено за няколкото ми ходения до хижи в есенно-зимно време → хижи Мечит, Сакарджа, Хайдушка Песен
Решетката е направена от известния в средите и бивш мой съсед Васил
. Колата е с китайски ЛЕД крушки и капачки на 3 принтер и свети доста добре. Върви с къстъм стикер за малки субаристчета на борда. Миналата зима колата почна понякога да пали трудно и си викам айде пак компресията замина. Оказаха се клеми на акумулатора и ми улекна на душата срещу 40 лв.
За момента само се хваля
, много си я харесвам количката, децата също, стигали сме до доста начални места за пешеходен туризъм по родните и съседни държави, ноо ме очаква покупка на къща догодина, пътуване по 200 км почти всеки ден и планиране на 3то субаристче, та май ще сваля левела на 2,5 фейслифт или Б14 2,5. Бих се радвал да я кара някой от групата и скоро ще започна да търся нова кола. Нямам намерение да продавам напудрена кола, просто ми трябва по-бюджетна в дългосрочен план.
В момента колата има следните проблеми и неща, които ме дразнят, и ще ги оправя скоро. Пиша си като To do list:
- появи се микропукнатина на челното стъкло от камъче - уж ги оправят с лепило
- тресене при 120км в час. Вероятно вътрешни карета
- смяна на тубата за течност за чистачки, заради скъсана гърловина - налична
- определено има нужда от пране на салона и тапицерията
- полиране на боята и фарове и УВ фолио
- смяна на фолиото на прозорците
- капачки на джантите – някой си ги хареса
- ударена врата на багажника в парапет (вдлъбнатина)- изправяне или нова врата
- липсва диска за навигацията
- време е да се сменят филтрите на газовата
- скъсана връзка на капачката за бензин. Направена на 3Д принтер – да се намери щипка и да се сложи
- да оправя мрежите на седалките отзад, че се разтегнаха от детски играчки..
- купена запалка за багажника и окабеляване – да се сложи (ходим често по къмпинги и хладилната чанта е задължителна)
При последната смяна на свещи е премерена компресията и си работи като часовник, Двигателят няма никакви вибрации. Нещо, което не ми харесва и не помислих като сложиха газовата беше, че е на бронята долу отзад, а не при гърловината за бензина.