Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 9:33 pm



Отговори на тема  [ 5 мнения ] 
 Разходи за основно обслужване на атмосферен двг - 3.0 и 3.6 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Темата има за цел да обобщи информацията за първоначаните разходи за обслужване - ангренажна група + реглаж клапани, гарнитури ( при ремонт на глави ) и т.н. съпътващи ( о-пръстени свещи, семеринги разпределителни валове и др. ).
Идеята е да има систематизирана информация какво се прави в 90% от случаите ( покупка на нов внос и / или обслужване на 100 000км ) и колко струва.
Както и в темите за масла, моля да пишете модел автомобил, година, двигател, пробег и да изброите какво сте сменяли и колко е струвало.

Сря Юли 22, 2020 8:10 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 9:37 pm
Мнения: 322
Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback B12 H6, Outback B13,B14 2.5
Рейтинг: 109
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Субару аутбек б12 H6:
-гарнитури капаци клапани-30,6лв/бр + уплътнения около свещите-9лв/бр.
-водна помпа OEM 190лв.
-гарнитури глави 10944AA003 и 11044AA603 - 156лв двете.
-О-пръстени капак верига, всчики водачи вериги, гарнитура водна помпа -260 лв общо.
-Двата семеринга ОЕМ на колянов вал 22лв.
-шлайфане глави,препасване и реглаж на клапани 480лв за двете.
- свещи Denso ik20tt 100лв 6бр.
- рециклиране torque converter 380лв
- семеринг скорости ОЕМ 20лв.
-Термостат OEM 40лв.
-шарнири ОЕМ 40лв/бр.
- 3те маркуча на радиатора дебелите 60лв общо ОЕМ.
- капачка радиатор 17лв ОЕМ.
- масло в автомата 8л Motul multi ATF 100лв.
-двигателно масло 6л. цената е според маслото което си изберете.
-Филтър външен автомат 40лв. ОЕМ.
-гарнитури смукателен колектор ОЕМ 14лв бр.
-гарнитури изпускателен колектор ОЕМ 11лв бр.
За работа цена немога да кажа понеже си ремонтирам колата сам.

Чет Юли 23, 2020 4:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Сеп 16, 2016 8:52 pm
Мнения: 50
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Tribeca H6 3.0
Рейтинг: 70
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Субару Трибека 3.0

При покупката - 225к километри, в момента 276к
Това са всички ремонти по колата


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
 15

Чет Юли 23, 2020 8:39 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Апр 07, 2016 4:46 pm
Мнения: 18
Автомобил: Outback 2005 H6
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте,

В таблицата от линка по-долу съм се опитал да събера разходите за ремонти и обслужвания по колата, които съм имал от Април 2016 до сега - почти 90 000 км. Целта на тази тема е да бъде полезна за всички, които искат да карат такава кола, а и мисля пролетта да продам колата, за да сложа стикер моето 2ро Субару :)

В таблицата не се включват гориво, гуми, винетки, ГО, ГТП, данъци, козметични процедури като полирания, аксесоари, блутут, решетка и тн. Ще ги опиша отделно. По спомен и събрани ремонтни карти мисля, че поне на 90 % са точни данните. Скоро след покупката се започнаха интензивните разходки по субару сервизи. Някои цени може да изглеждат по-високи, други по-ниски, но зависи от това къде е била ремонтирана колата и дали частите и маслата са купени от България или Германия (доста по-евтини са там). Няма да навлизам в подробности, но повече от 2 години ходя само на едно място и вече почти ходя там само за смяна на масло, друг консуматив или да пием кафе :)

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Пон Окт 05, 2020 4:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Апр 07, 2016 4:46 pm
Мнения: 18
Автомобил: Outback 2005 H6
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Малко повече информация и история за колата:

Внос от Швейцария. Няма никакви ръжди. В покупната цена влизаше смяна на вериги и обслужване на масла и филтри, както и газовата уредба – LPG Tech с дюзи Hanna. Единствените проблеми с газовата уредба са ми били смяна на маркучите, лек теч на антифриз от изпарителя и теч на газ, който се оправи след смяна на скобите със самонатягащи се, заради температурните различия на сезоните. + 2 профилактични реглажа на горивните смеси. Бутилката е 44 литра и в софийските задръствания (определено не "галя" педала, но не съм и джигит) минавам 220-250км, извънградско 320-350 км.
Маслата – първо карах с Енеос, след реглажа на клапаните ми сложиха Мотул, после Равенол, Амсойл и последните 2 смени са ми с Dr. Starke, което се оказа доста добро и за 8-9к км гори около 4-500мл и двигателят работи доста по-приятно отколкото с предишните, и всъщност изобщо не е евтино. Просто го слагат на гадните БМВ.та... На кутията е Равенол SU5 и на дифовете също Равенол, закупени от официалния им представител в Германия АТО24.de. Като цяло голяма част от частите са купени от Autodoc, заради адекватната цена в Германия, сравнена с тази в бялата ни държава. Изцяло е преокабелена вратата на багажника, защото половината кабели бяха скъсани на сгъвката в маншона. Не вярвам да се скъсат скоро пак, но след като ги запоихме, се сетихме, че щеше да е по-добра идея кабелите да са с различен цвят и се надявам след време новият собственик да не ме псува много :D . СД-то не работи (Error 99). В няколко сервиза ми отказаха ремонт, защото скоро след него пак дефектират, а още не съм намерил работещо СД на адекватна цена и за момента нямам намерение да го оправям, така или иначе не го ползвам, тъй като сложих блутут система WEFA за музика и говорене и управление от волана. Воланът е претапициран, защото беше боядисан и се олющи след първите 10к км. Колата си я купих с омаслена рейка, но нямаше никакви луфтове. Заради огромното ми желание да карам изправна кола и грешно подбран сервиз, решихме да я рециклираме. Тогава обаче никой не ми каза, че ако веднъж се рециклира, си става консуматив на 30-40к км. Впоследствие си намерих 2ра ръка нерециклирана и сега съм с нея. Още първото лято ми направи впечатление, че колата държи малко по-висока температура от нормалното. Никога не съм й кипвал чайника. Със слагане на радиатор Койо, термостат, който се отваря на по-ниски градуси и чистене на радиатора преди всяко лято, нещата се оправиха. Нещо, което изключително много ме дразни е грешката за бедна смес P0420, когато тръгна на дълъг път, където верен приятел ми е ОБД буксата и Torque и това, че колкото и да ги пазя предните дискове се кривят вече 3 пъти. Сегашните са ок засега.
След прекалено голям размер гуми (225/65/17) си прецаках и 2та предни подкалника, а се оказа, че за Н6 P/N е малко по-различен от 2,5 (има луфт 1 пръст), китайските по 40 лв не стават, 2ра ръка почти няма, оригиналния е неадекватно скъп, та след година търсене и нормален вече размер гуми си намерих 2ра ръка. Като цяло с гумите имах големи приключения. Дойде с нови Uniroyal Rainsport 3 225/45/17 – абсолютни джапанки за тази кола и с тези меки бордове получих няколко жабки бонус. После BF Goodrich, които Медина Мед не знам как ги бяха складирали, че бяха сложили по 200 грама тежести на баланса и ме убеждаваха, че е нормално, после други спукани от един психично болен с джобно ножче :D Сегашните зимни и летни са на по 2 сезона с правилния размер 215/55/17– Летни General – също не са със супер твърди бордове, но с внимаване по дупките и в дъжд са ок (определено за дъжда нямат нищо общо с Унироял). Зимни китайски Blacklion, които пък в сравнение с Vredestein и Нокиан, не намерих разлика освен 2,5 пъти по ниската цена (обикновено повече от 120-130 не вдигам), но пък се оказаха доста добри за зимно пътуване и особено за няколкото ми ходения до хижи в есенно-зимно време → хижи Мечит, Сакарджа, Хайдушка Песен
Решетката е направена от известния в средите и бивш мой съсед Васил :). Колата е с китайски ЛЕД крушки и капачки на 3 принтер и свети доста добре. Върви с къстъм стикер за малки субаристчета на борда. Миналата зима колата почна понякога да пали трудно и си викам айде пак компресията замина. Оказаха се клеми на акумулатора и ми улекна на душата срещу 40 лв.

За момента само се хваля :D, много си я харесвам количката, децата също, стигали сме до доста начални места за пешеходен туризъм по родните и съседни държави, ноо ме очаква покупка на къща догодина, пътуване по 200 км почти всеки ден и планиране на 3то субаристче, та май ще сваля левела на 2,5 фейслифт или Б14 2,5. Бих се радвал да я кара някой от групата и скоро ще започна да търся нова кола. Нямам намерение да продавам напудрена кола, просто ми трябва по-бюджетна в дългосрочен план.

В момента колата има следните проблеми и неща, които ме дразнят, и ще ги оправя скоро. Пиша си като To do list:
- появи се микропукнатина на челното стъкло от камъче - уж ги оправят с лепило
- тресене при 120км в час. Вероятно вътрешни карета
- смяна на тубата за течност за чистачки, заради скъсана гърловина - налична
- определено има нужда от пране на салона и тапицерията
- полиране на боята и фарове и УВ фолио
- смяна на фолиото на прозорците
- капачки на джантите – някой си ги хареса
- ударена врата на багажника в парапет (вдлъбнатина)- изправяне или нова врата
- липсва диска за навигацията
- време е да се сменят филтрите на газовата
- скъсана връзка на капачката за бензин. Направена на 3Д принтер – да се намери щипка и да се сложи
- да оправя мрежите на седалките отзад, че се разтегнаха от детски играчки..
- купена запалка за багажника и окабеляване – да се сложи (ходим често по къмпинги и хладилната чанта е задължителна)

При последната смяна на свещи е премерена компресията и си работи като часовник, Двигателят няма никакви вибрации. Нещо, което не ми харесва и не помислих като сложиха газовата беше, че е на бронята долу отзад, а не при гърловината за бензина.

:beer: :beer: :beer:


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
 15

Пон Окт 05, 2020 7:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 5 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 57 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор