Хубав доклад е изнесъл колегата, но на мен ми се струва, че мястото му е в една друга тема наречена "Субару боксер дизел - жизнен път, смяна на части и т.н." Тук поне според заглавието трябва да се пише основно какво се прави по мотора.
Ще си позволя да напиша няколко реда от позицията на човек който вече 10 години експлоатира такъв мотор и има навъртени до днес 274 хил+ км. За мен боксер дизела е един от най-евтините за поддръжка двг-та. Японците са се постарали да не бърка дълбоко в джоба на собственика си. За първите 100 хил. км не се прави абсолютно нищо. След това се обажда обтяжната ролка на пистовия ремък. Сменя се лесно и не струва скъпо. Ремъка ако не е наранен може да не се сменя. Аз карам още с оригиналния. На 200 хил. км. се проверяват веригите към разпределителните валове и клапаните. При мен всичко бе наред. 270 хил. ролката отново е за смяна. На 300 хил. км още не знам какво се прави, но ще ви кажа след няколко месеца
. Може да гръмне някой маркуч към турбината, но това е частен случай. Ходова част и съединител - в зависимост от експлоатиращите преди Вас.
Двигателно масло само пълна синтетика 5w30 5w40 за кола с ДПФ филтър.
Ако обаче сте изтеглили късата клечка и сте си купили кола с бъгав мотор забравете за горе написаното.