Правила за пускане на обяви в раздела


Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.



Отговори на тема стр <  1, 2
 поредният "suv battle" 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Постове: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Точно на ръководствата за експлоатация не бих разчитал да търся инфо за разлики между ESP, тракшън контрол и т.н. Там е такава мазаница от грешни или недобри преводи, защото преовдачът решил да си го интерпретира по определен начин.
От това, което чета до момента - чистият тракшън, който се използва в спортните и в някои офроуд автомобили работи само с биене на спирачка на превъртащото колело, без да пипа оборотите на двигателя.
В нашите колици сток едишън в някои ESP и тракшън са вързани заедно, в други работят отделно(т.е. изключваш ESP, но запазваш тракшън), а в трети дори не можеш нищо да иключиш - както е при Rav4(2006-2007) например. Добре, че падна лед и сняг, та да успея най-после да разбера, че ESP-то на тая кола функционира въобще.

Чет Дек 03, 2020 5:57 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm
Постове: 660
Местоположение: София
Автомобил: Type R, Mustang GT.
Рейтинг: 454
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nikentce написа:
Точно на ръководствата за експлоатация не бих разчитал да търся инфо за разлики между ESP, тракшън контрол и т.н. Там е такава мазаница от грешни или недобри преводи, защото преовдачът решил да си го интерпретира по определен начин.
...
.


Ползвам английският вариант (линк от форума)

Чет Дек 03, 2020 6:26 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Постове: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
VDC e аналог на ESP, но не съвсем. Системата работи на много нива, като най-голяма ефективност показва в комбинация с VTD.
Изключването обикновено означава спиране душенето на мотора, като в новите модели това вече е мултимодално - има различни режими (WRX)
Субару започна с VDC през 1998 с Legacy GX 2.5 AT. Системата, както и други подобни е замислена против буксуване и занасяне. Първите модели нямаха възможност за изключване и хората често слагаха допълнителни ключета. Като всички други системи VDC се развива за да достигне днешните опции - 3-mode TCS, X-mode и прочие.
Има и пиниз за пълно изключване, който работи за BRZ, не знам за другите модели с реална ръчна спирачка.
Възможностите за интервенция на системата при ръчна и автоматична кутия са различни, оттам и различното действие при отделните модели. Това е една от причините Субару да изостави ръчните кутии - VDC, Eyesight, CVT са части от един подход за по-добър контрол от страна на машината върху случващото се. Някой би казал - "Че то сега всички коли имат ESP". Въпросът е, че тук в уравнението се намесва Symetrical AWD. На повечето автомобили ESP може да извършва корекция само на скоростта на колелото и да души мотора. При пълноприводно предаване с равни оси и електронноуправляем среден диф възможностите на контролера се увеличават много, защото системата не трябва да отчита и особеностите на привода. Много хора се оплакват от динамичните качества на CVT, но тя предлага много по-добър контрол при офроуд заради безстепенния мултипликатор с две забележки - трябва ви мощност, която липсва в много от моделите, и трябва игра със защитите на кутията, която си пази веригата от приплъзване. От миналата година на помощ идва още един механизъм - електродвигател монтиран в задната част на кутията на e-boxer. Имате мощност, която се наслагва към мощността на мотора при 1000 об и вече достатъчно въртящ момент да задвижите колело максимално бавно през CVT. Яко нали?
Между другото компанията вече бавно пробутва нов слоган - "Better where it matters". Може би в отговор на критиките, че моторизацията на моделната гама извън Америка и Япония е неадекватна на конкуренцията.
ето един линк за повече инфо по темата (ориентиран за Северна Америка)
https://www.stanleysubaru.com/blog/2014/january/7/how-does-traction-control-work-what-is-subaru-traction-control.htm

Конкретно за този клип: бавното пълзене по чакъл и пясък е доста трудно начинание при липса на бавни предавки и добри гуми. Както отбелязват и на клипа- всеки следващ участник е при по-лоши условия, но в крайна сметка най-мощния в края мина най-лесно. Трябва си въртящ момент при ниски обороти на колелата, което не е по силите на колите в този сегмент, вкл. и на Субару. Другото, което пречи е, че тези автомобили са оптимизирани за асфалт, съответно стаб щангите им са доста натегнати и лесно се окантаряват. От този момент нататък вие разчитате само на софтуера написан за тракшън системата + възможността въртящият момент да минава през частично затворен диф и да предава движение на колела с тракция, които се сменят във времето. Въпреки, че ML (machine learning) софтуера напредна много, някои неща просто не могат да се отчетат навреме от сензорите. Поради тази причина австралийците въведоха модификация в Тойота Ленд Круйзер(сега мисля е серийна екстра) за отключване на стаб щангата с копче - принципа повече контакт със земята, по-добро сцепление и контрол. А РАВ-ката от клипа ако не се лъжа е с реална първа предавка.

Пример по темата - това лято моята Импреза 1997 без никакви блокажи и електронни системи освен виското, НО с махнати щанги и гуми от Форестър, на бавни мина през хендеци, на които някои доста по-нови СУВ зависнаха и зациклиха, точно както на клипа. Просто защото хода на окачването позволи гумите да имат контакт постоянно, а бавните предавки допълнително намалиха възможността да буксува (не че има мощност за буксуване ROFL )

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
 15

Пет Дек 04, 2020 11:06 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Постове: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ех Ицее, след теб обикновено няма какво повече да се изкаже по дадена тема :lipseal:
Жалко, че има таван на рейтинга :(
 15

Пет Дек 04, 2020 11:59 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 3867
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Бих добавил само:
Ице, има и вариант с електронно контролирана стаб щанга(не знам може ли да се откачи напълно) при Порше Кайен, но там ориентацията на колата е друга. Иначе, идеята чисто конструктивно е много добра.
P.S. Мързи ме да качвам в тубата клипчета аз и Дани откъде минахме преди две седмици, като аз бях с откачена задна щанга само, а Дани без и с грандиозен размер гуми/фланци. Отстъпих му само на три места :) Класиката рулз!

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пет Дек 04, 2020 9:14 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема  стр <  1, 2

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 109 госта



Търсене:
cron
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор