Правила за пускане на обяви в раздела


Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.



Отговори на тема стр <  1, 2, 3, 4, 5  >
 Дискусии за бъдещето на Субару 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 29, 2014 12:08 am
Постове: 171
Рейтинг: 243
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
@kronos:
1. Искам да видя кое правителство ще забрани генератора на линейката преди наличието му да е станало абсолютно ненужно.
2. Ще се самоцитирам от първата страница на темата:
Цитат:
Аз лично не смятам, че батериите (или поне не в сегашния им вид) ще са дългосрочното решение на този въпрос. Твърде тежки, твърде неекологични, твърде трудни за рециклиране и може би най-важното - производството им е твърде зависимо от ресурсите на шепа държави.

Това, че не смятам литиево-йонните батерии за бъдещето не означава, че смятам водорода за такова!


А след казаното от radikyokushin няма какво много повече да се добави.

Вто Фев 23, 2021 10:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Постове: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
pantata написа:
Изпревари ме за насилственото пробутване, взе ми думите от устата.
А колко е жизнения цикъл на батериите на тези електрички и колко струва подмяната? Питам от любопитсво, защото уж нямат кой знае каква подръжка, но това си го представям, че като стане на 5-6 години и/или 300 хил.км. и вече смяната на батерията ще струва повече от самата кола, или поне голям процент от стойноста ѝ. Нямам и идея колко им е живота на батериите, сигурно има значение и как се зареждат, не е като бензина, слагаш колкото и когато ти е кеф.


Батериите са абсолютно същите като тези в телефона или лаптопа ти. Та броя цикли е между 500 и 1500, като за пълен цикъл обаче се брои заряд от 0 до 100%, т.е. ако заредиш от 50 до 100% е половин цикъл образно казано.
Обаче има много тънък момент, защото зареждане до 100% не се препоръчва, както и разряд под 20%, т.е. не се препоръчва да разчиташ на пълния пробег, а със скорости от 130 км/ч дори Тесла 3 с най-голямата си батерия минава максимум 340 км:
https://netherlandsnewslive.com/new-tes ... m-h/75526/

Harka написа:
@kronos:
1. Искам да видя кое правителство ще забрани генератора на линейката преди наличието му да е станало абсолютно ненужно.
2. Ще се самоцитирам от първата страница на темата:

Това, че не смятам литиево-йонните батерии за бъдещето не означава, че смятам водорода за такова!


А след казаното от radikyokushin няма какво много повече да се добави.

1. Нали идеята е пълна забрана на ДВГ, сега пък за генератори и то на нафта може :-?
2. Значи смяташ, че литиево-йонните батерии не стават, но и водорода не става, т.е. не знаеш какво ще е, но няма да е това? Ок, всеки има право на мнение, но конкретиката никога не е излишна.

Аз пък мисля, че има много какво повече да се добави и съм го добавил. Не смятам, че трябва да спрем да мислим и да чакаме някой да изобретява невъзможни и нереални неща. Някак си не приемам консуматорската нагласа.

Вто Фев 23, 2021 11:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Постове: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
radikyokushin написа:
Въобще, чудно ми е, как си представяте "насилственото" налагането на електричките, ако не са налице необходимите условия за това. Някой ще ти продава нещо, за една торба пари и ще си го купиш, знаейки, че не можеш да го ползваш?!? Или сигурно "насилствено" ще ни ги и продават?
.....................


Ами представям си го чрез липса на предоставен избор. За мен лишаването от избор попада в графа принуда да ползвам единственото разрешено, т.е. да, може да се нарече насилствено. Единственото бягане по тъча от този термин е, че можеш да избереш да нямаш автомобил и да ползваш само обществен транспорт, както в момента се опитват да субсидират в Англия. И това не е само в автомобилния бранш, а и в много други сфери.
Не съм и съгласен с тезата ти, че човечеството винаги е намирало решение на възникнали проблеми. По-правилно е да се каже, че си е мислило, че е намирало. Човекът винаги е подхождал така, че с намирането на решение на даден проблем поражда друг, обикновено по-лош, такъв. По моите лични разбирания това не е намиране на решение на проблем. От такъв подход си забатачихме планетата в такава степен, че изродихме климата и я заринахме с боклук. И какво е решението на човечеството за този проблем - да избягаме на Марс, където все още не е осрано.
Радвам се за теб, че не се чувстваш насилствено контролиран. Аз лично обаче се чувствам точно така. Светът се управлява от капитализъм, а капитализмът и природосъобразният начин на живот не са съвместими. Затова и дори критериите за екология пак се задават от самите капиталисти според както им е удобно, а не според както е в интерес на майката-природа. Само не мога да спра да се чудя на тези хора как така и не разбраха, че независимо колко богати стават пак няма как да избягат от последствията на собствените си действия. Откъде ще хапват прясна риба без микропластмаса, от "река" на Марс ли?

Сря Фев 24, 2021 11:39 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 09, 2014 11:39 am
Постове: 92
Местоположение: Монтана
Автомобил: Outback B15-3.6R 2020г.
Телефон: 0885284389
Рейтинг: 123
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kronos написа:
Доста странно мнение, предвид това, че паралелът с данъка е доста подходящ, защото именно електричките не плащат данъци. Ама те нали летят и не износват пътната инфраструктура, та няма проблеми да не плащат данък, зелена и синя зона.
Никой не ни карал на сила да си купува електрички??? Това сериозно ли го твърдиш, след като официално вече забраняват ДВГ в ЕС??? А за субсидиите пък изобщо да не споменаваме при закупуване на електричка.
И не знам за какъв изобщо прогрес говорим тук, като тази технология веднъж вече се е провалила в автомобилостроенето и то половин век преди появата на ДВГ и си е била доста масова.
Ама ние наистина за какво я водим тази дискусия, като сме спокойни, че някой мисли вместо нас и ще открие перпетуум мобиле, телепортацията и пътуването във времето.
Аз обаче не вярвам в утопии, но знам, че решението вече е взето, пък от нас се очаква да приемем с възторг и аплодисменти, мъдрото управленско решение да караме електрички, защото до сега сме мърсели света и получаваме нов шанс да изкупим греха за съществуването си.
Жалко за Субару - просто са обречени.


Дето се вика - аз ли "криво" пиша, ти ли "криво" ме четеш?

Нали това казвам - и производители, и потребители се поощряват с административни мерки и регулации с идеята технологията да се развива. И това далеч не е само в сферата на автомобилостроенето.

Ако всичко се остави да се развива само и единствено на чисто пазарен принцип (за каквото надавате вой), някой ще се сети, че има и други източници на енергия чак когато свърши и последната капка нефт или се случи климатичен катаклизъм, който да ни върне в пещерите. И тогава кво правим - развиваме технологиите за добив на енергия от алтернативни източници за 24 часа и всичко си продължава все едно нищо не е станало?

Предполагам знаеш експеримента с жабата, която хвърлена в тенджера с гореща вода, изкача на секундата, но ако я сложиш в същата вода при нормална температура и включиш котлона под тенджерата ще се свари, щастливо квакайки, без въобще да разбере какво се случва. Добре е винаги да се има предвид, че нищо не ти гарантира, че не се намираш в тенджерата с включения котлон и затова трябва да се наблюдават и анализират процесите, а не само моментното състояние на нещата.

Относно мисленето - доколкото аз знам, никой още не го е забранил. Мислете и предлагайте решения на воля. Еволюцията винаги е отсявала верните от грешните такива.

_________________
Никога не забравяй, че истинността на казаното, няма отношение към компетентността на говорещия!

Сря Фев 24, 2021 12:09 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Постове: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Май ти не схвана аз пък какво имам предвид.
Не знам от къде си вадиш изводите, че трябва нещо да се субсидира, уж за спасяването на планетата? Да не черпиш апокалиптичните данни от онези "учени", от които преди 10-на години гръмна Климатгейт и изтекоха мейли, в които открито се говори за манипулация?
Та си прав за едно - трябва да се предлага, но аз ще добава, че не трвбва да се налага.
Мога да ти напиша поне 10 страници с данни и факти, че човешката дейност не може да измени климата, а само може да навреди на цивилизацията ни, тровейки ни с боклуци. Разликата е огромна.
И завършвам, че не съм за забрана на електричките, а за паралелна алтернатива с водород и алтернативни горива.

Сря Фев 24, 2021 12:24 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 25, 2012 10:57 pm
Постове: 62
Рейтинг: 68
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Доста добра дискусия се е получила :good:
За съжаление Субару с тяхната допотопна концепция астматик двигател екипиран с архаична скоростна кутия CVT през 2021 дори не е бъдеще, а изоставане. Ако бяхме 2002-ра добре, но сме вече 2021ва...

Сря Фев 24, 2021 4:22 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Авг 06, 2017 4:11 pm
Постове: 40
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2gen 2.0, Impreza 3gen 2.0
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
pantata написа:
Изпревари ме за насилственото пробутване, взе ми думите от устата.
А колко е жизнения цикъл на батериите на тези електрички и колко струва подмяната? Питам от любопитсво, защото уж нямат кой знае каква подръжка, но това си го представям, че като стане на 5-6 години и/или 300 хил.км. и вече смяната на батерията ще струва повече от самата кола, или поне голям процент от стойноста ѝ. Нямам и идея колко им е живота на батериите, сигурно има значение и как се зареждат, не е като бензина, слагаш колкото и когато ти е кеф.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Батерии на Тесла карат по половин милион мили. Но има и Тесли на които гаранционно им сменят по три батерии докато отпадне гаранцията... Така че е повече на късмет. Ако не бъркам извън гаранционна подмяна е към 7000 долара. Скъпичко удоволствие. Химията на сегашните литиево йонни батерии не е никак подходяща за транспорта.
Няколко компании обаче анонсираха твърдофазови батерии. При които тези проблеми на литиево йонните са отстранени. Тойота през тази година ще представи прототип на такъв електромобил. Но не ги виждам масови по пътищата (и съответно практични) преди втората половина на десетилетието. До тогава основно ще са с класическите литиево йонни батерии. Които уж ги подобряват. Но електромобила ще си остане скъпо удоволствие за ентусиасти още доста време.
За момента не планирам покупка на автомобил, но ако все пак бих купил, вероятно би бил хибрид и вероятно на Тойота. Субару за момента се издъниха с този "хибрид" със 17 конски сили електродвигател и със стандартното си CVT. Именно за това се надявах следващото поколение техни хибриди да използват HSD на Тойота но свързан с класическото симетрично AWD на Субару. Ще видим, докато опра до замяна на някой от автомобилите може и това да го има.

Сря Фев 24, 2021 10:31 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Постове: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
MitkoIvanov написа:
Доста добра дискусия се е получила :good:
За съжаление Субару с тяхната допотопна концепция астматик двигател екипиран с архаична скоростна кутия CVT през 2021 дори не е бъдеще, а изоставане. Ако бяхме 2002-ра добре, но сме вече 2021ва...

Асматици имат всички френски коли, но се продават.
Субару поне имат 260 к.с. атмосферни и 330 к.с. турбо мотори.

Чет Фев 25, 2021 2:38 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Постове: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... avtomobili

Пет Мар 05, 2021 12:00 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 29, 2014 12:08 am
Постове: 171
Рейтинг: 243
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
@kronos:

Когато започнем да си отговарям с цитати от предни постове, значи сме достигнали момента, в който дискусията ни е зациклила и се върти в кръг.

Единствено ще ти обърна внимание на факта, че всички алтернативни задвижвания имаха горе-долу равен старт и са оставени от правителствата (все още) да се развиват паралелно. Така че ако водородната технология има бъдеще, тя ще си се развие и ще измести останалите по естествен начин. Това обаче не само, че не виждам да се случва, ами напротив, все повече компании я изоставят като твърде сложна. В това число БМВ и Мерцедес. Миналата седмица започнах работа по новата платформа на АМГ, която трябва да влезе в серийно производство 2025-та година. Познай с какво задвижване ще е - жокер, няма да е с 4.0-литров V8-мак. Нито с водород. Напротив, по проекта се включиха няколко колеги, които са работили по горивните клетки, но бизнесът е изоставен като неперспективен. Така че пътят пред водорода става все по-стръмен и в един момент ако ел. задвижвания с батерии дръпнат твърде много, настигане вече няма да има. Освен ако регулаторните органи не се намесят и не започнат под някаква форма да субсидират водородните технологии.

@nikentce:

Много интересни коментари наистина. По отношение на автономното шофиране всичко е точно така, като една от причините за забавянето е, че ОЕМ-те нямат толкова много пари, че да разработват с еднакви обороти и двата стълба едновременно - и задвижванията, и автономността.

Нед Мар 07, 2021 7:39 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Постове: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Имам чувството, че говорим на различни езици.
Някъде да съм отрекъл предимствата на електромотора? Няколко пъти казах какво ме притеснява в тях - силното ЕМП и самозапалванията на литиево-йонните батерии. Иначе отдавна във влаковете се ползват електромотори, защото са без аналог при такива товари, но там батерии няма.
И за какъв равен старт говориш, като субсидираното задвижване сега е едно - електрическо?
И пак да потретя ако не си разбрал - субсидира се заради ЕКОЛОГИЯТА, а не заради изтъкнатите от теб неща. А ако наистина държим на екологията, водородът е без алтернатива.
А това, че всички коли ще са на електричество, за никой не е тайна вече.
Та за да не ме разбереш погрешно отново, ще кажа, че съм съгласен с това, което си написал като техническа част. Не съм съгласен с диктатурата за забрани и субсидии.
Все още чакам отговор от теб, каква ще е разликата в едно електрическо AMG например и едно електрическо Subaru, освен големината на двигателя и батерията? Асинхронен двигател и литиево-йонна батерия ще имат всички - страшен прогрес ще е за човечеството, няма що.

Нед Мар 07, 2021 8:30 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 29, 2014 12:08 am
Постове: 171
Рейтинг: 243
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kronos написа:
И за какъв равен старт говориш, като субсидираното задвижване сега е едно - електрическо?

А кое друго да бъде? Единствената алтернатива засега са синтетичните горива, но те са все още твърде назад, за да бъдат субсидирани.
Под равен старт имах предвид, че сред електрическите задвижвания, всички вариации са субсидирани, включително и водородните коли! Но тях и да ги субсидираш, и да не ги субсидираш все тая, при положение, че има нулева инфраструктура за тях и са толкова по-скъпи от тези с батерии.

Цитат:
Все още чакам отговор от теб, каква ще е разликата в едно електрическо AMG например и едно електрическо Subaru, освен големината на двигателя и батерията?

Точно това ще е разликата. И тя не е малка. Именно това спомена и Клаус Фрьолих от линка по-горе. По-евтиния клас коли ще са с по-малки мотори и батерии и с един задвижващ мост. Спортните ще са с по два мотора (по-големи) и по-големи батерии. Звучи скучно и е точно така. Електрическите автомобили колкото и да са бързи и мощни са си пълна скука за спортните ентусиасти. Това мисля никой не го отрича...
 15

Нед Мар 07, 2021 9:17 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Постове: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Вече ще има нова категория при топ електричките:
AMG - вашият ръчно сглобен електромотор!
Толкова народ ще остане без работа, че не ми се мисли как ще преживеят в Щутгарт и Мюнхен... ROFL
А за програмистите остава да измислят как кола ще се движи автономно по бг път в ремонт без мантинели, осева линия и прочие ориентири :D

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Сря Мар 10, 2021 11:55 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 29, 2014 12:08 am
Постове: 171
Рейтинг: 243
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Е, все пак всичко си има граници. В случая с автономните технологии границата се казва "Калотина". :D

Сря Мар 10, 2021 9:12 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 29, 2014 12:08 am
Постове: 171
Рейтинг: 243
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Една интересна статия, която засяга точно опасността от това японските производители да изтърват влака - https://money.bg/auto/zashto-v-yaponiya-obrashta-grab-na-prehoda-kam-elektromobili.html?utm_source=news.bg&utm_medium=article&utm_campaign=sidebar

Чет Мар 11, 2021 7:33 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Постове: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Бе не знам. Тойота излезе пред Дачия по продажби в БГ за първите два месеца, основно хибриди.
Пък и колко да са напреднали европейските мастодонти, освен да предлагат коли за 90К+ лв. Нисан продават Лийф, но за 75К....мерси.
Едно е ясно - има български фирми, които ще се облагодетелстват от растящото търсене на мед :giggle:. От друга страна, като държава, която навремето беше първа по обем на произведени кари на глава от населението, смятам че имаме голям шанс освен седалки и табла да почнем да сглабяме електромобили. Ел.двигатели правим, програмисти си имаме, и дизайнери бол (е верно, обикновено работят в чужбина)
В Германия правят ли конверсии, щот при нас ги ограничиха?

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Чет Мар 11, 2021 11:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 29, 2014 12:08 am
Постове: 171
Рейтинг: 243
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Кой как продава в момента няма абсолютно никакво значение за това кой как ще продава след 10-15 години. Европейските мастодонти също започнаха да изостават, но поне правят някакви опити за събуждане. Къде по-успешни, къде не. Електрическите автомобили, бидейки хардуерно по-прости, но софтуерно по-сложни, дават възможност за включването на нови играчи. Ако някой ми беше казал преди 10 години, че Apple имат планове да изкарат собствен автомобил, бих му се изсмял. Сега обаче тази възможност става все по-реална. Дори се заговори, че Magna ще им сглабя колата. Китайците също се активизираха в тази посока. За корейците да не говорим. Така че на пазара става интересно и аз лично очаквам както включването на нови играчи, така значителното изоставане на традиционни такива.

Дали България може да профитира от това - при всички положения е възможно, но се опасявам, че отново румънците ще са големите печеливши. Просто там вече има толкова много производствена инфраструктура на top-tier доставчици, че просто Румъния стана логичния избор. Единственият шанс за България е някой голям ОЕМ да открие завод тук и покрай него да се появят и други по-сериозни фирми. Прословутия завод на VW беше може би най-близкия ни шанс за това, но уви. При софтуера нещата стоят съвсем другояче, но там пък имаме друг проблем - няма достатъчно кадри да отговорят дори на сегашното търсене.

И още един коментар ще направя за цените - колите вече не струват Х хил. лв. Колите вече струват Y лв. на месец. И на никого в развитите държави не му пука за числото Х, защото така или иначе никога не го плаща. Числото Х няма отношение нито към това колко ще ти струва каското, нито колко ще ти е лизинга на месец. Та Нисан Лийф може и да струва 75к, но на мен ми струва 120 Евро на месец и ми излиза по-евтино от 12-годишна Астра на газ (сметката я постнах по-назад в темата).

А под конверсии какво имаш предвид?

Пет Мар 12, 2021 1:47 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Монтаж на ел. двигател върху текуща платформа, вероятно.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пет Мар 12, 2021 7:49 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Постове: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Абе не знам какво бъдеще има Субару, но еко фашизмът продължава да настъпва с пълна сила с нови акцизи:
https://www.mediapool.bg/vaglerodni-mit ... 19277.html

Пет Мар 12, 2021 11:11 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm
Постове: 660
Местоположение: София
Автомобил: Type R, Mustang GT.
Рейтинг: 454
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Harka написа:
...
И още един коментар ще направя за цените - колите вече не струват Х хил. лв. Колите вече струват Y лв. на месец. И на никого в развитите държави не му пука за числото Х, защото така или иначе никога не го плаща. Числото Х няма отношение нито към това колко ще ти струва каското, нито колко ще ти е лизинга на месец. Та Нисан Лийф може и да струва 75к, но на мен ми струва 120 Евро на месец и ми излиза по-евтино от 12-годишна Астра на газ (сметката я постнах по-назад в темата).

А под конверсии какво имаш предвид?


1. Колко е първоначалната вноска на твоя автомобил?
2. Колко е застарховката му, която плащаш годишно (каското демек)?

Пет Мар 12, 2021 11:31 am
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема  стр <  1, 2, 3, 4, 5  >

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 41 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор