Правила за пускане на обяви в раздела


Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.



Отговори на тема  [ 89 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3, 4, 5
 Дискусии за бъдещето на Субару 
Автор Съобщение

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Harka, напълно съм съгласен, че ще настане мазало и колкото по-голяма е фирмата, толкова по-трудно и по-скъпо ще е да се суичне по нови авантюри.
Тук смятам, че Субару имат предимство. Те като махленска клюкарка чакат на вратата от доста време и гледат накъде е течението и къде отива пушека. Едно от подразделенията им правеше локомотиви и електромотриси. Спряха, но колко е нужно да почнеш да навиваш мотори и да ги слагаш в шаси, което изначално си е симетрично и би поело всяко "моторче". SGP платформата имаше за цел точно това. Работата по Eyesight и driver's attention продължава и автономността не е толкова далече за компанията нито софтуерно, нито хардуерно. Виж за самото изживяване зад волана, това вече е друг въпрос. И пак казвам, има мейнстрийм компании дето искат да имат канелка на всяка каца. Субару не е и със сигурност няма да стане такава. Ама да обират по-малко медец в края и да им стига - берекет.
За БГ няма какво да обяснявам - този манталитет, че чакаме някой инвеститор с голема пачка да ни оправи е изконният проблем. Държава, която унищожи инженерния си потенциал много трудно може да навакса в близките години. Но аз съм оптимист, че ще се появят стартъпи, които не разчитат на внесена технология, а могат да разработят нещо на местна почва. Не ни трябват финансисти, а учени, които да създават, а не да копират. Имаме "материал", но трябва да се отгледа и развива.
И изобщо това насаждане на чувство за малоценност у нас трябва да престане. Най-малкото защото много хора като теб Harka, са напуснали страната и се развиват и работят успешно за да се интересуват само от Y пари /месец. Но ако докараме тук един "средностатистически" германец, да си направи бизнес и да чака от умрял X пари, а на вратът му да висят сто служби и контроли дали ще опре до Y-ка? Виждал съм го и ти казвам, че такъв филм няма. Пича беше много разстроен и само скимтеше, че такова нещо няма по света ROFL .

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пет Мар 12, 2021 11:45 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Шапки долу, Ице...не бих могъл да го кажа по-добре.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пет Мар 12, 2021 6:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 29, 2014 12:08 am
Мнения: 171
Рейтинг: 243
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
@tst:

1. 0 евро. Тук почти никой не купува кола с първоначална вноска.
2. 423 евро ми е пълното каско на година.

@ico_tech:

За това, че по-малките компании ще имат предимство при преминаването към електрификация си напълно прав. Дали Субару, бидейки толкова тясно обвързана с Тойота вече, ще успее да извлече ползи от размера си е малко по-спорен въпрос. Ще видим как ще се развият нещата. За Eyesight-а е точно така обаче - много важна сфера (втората по важност след електрификацията), в която Субару действително има какво да каже.

Слагането на електромор в конвенционално шаси не е толкова проста задача обаче. При хибридите е възможно заради малката батерия, но при изцяло електрическите - не. Архитектурата е съвсем различна и конкретно при Субару ако решат да имат по един електромор във всяка ос, могат да забравят за ползването на която и да е от сегашните си платформи - просто няма как да стане. Освен това досега почти никой не се възползваше от възможностите, които електрическата архитектура предлага за промяна на вътрешното пространство на автомобила. Това обаче започна да се променя и новия Hyundai IONIQ 5 е стъпка точно в тази посока. Т.е. аз очаквам ножицата между конвенционалните и електрическите автомобили да се отваря все повече и едните да имат все по-малко общо с другите.

Мда, прав си за "оправянето" за жалост. И то да беше само на автомобилно ниво... Помня 2007-ма година като записвах да уча "Общо машиностроене" в Немския факултет на ТУ - всички ме гледаха като извънземно, защото по онова време всичко, което не е Икономика, беше мръсно. Чак ме беше срам да кажа какво уча. Толкова непрестижно беше. Цялата ни специалност се състоеше от 25 човека, от които завършихме 15. Толкова за инженерния ни потенциал.
А че българската държава направи достатъчно, така че никой да не иска да прави голям бизнес у нас също е факт. И винаги ми става супер чоглаво като прочета, че някоя от топ фирмите в автомобилната индустрия отваря поредния си завод в Румъния, Унгария, дори и Сърбия вече е пред нас. За Чехия и Турция дори няма какво да говоря.
Единствената утеха е, че както казваш ти, материал имаме достатъчно качествен и трябва да спрем да викаме неволята и да чакаме политиците да ни оправят, а да си плюем на ръцете и да почнем да създаваме. И много хора вече го правят, между другото. Както казах, софтуерният сектор ни е много силен (и ще става все по-важен) и има много положителни примери в тази посока.

Пет Мар 12, 2021 9:13 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Авг 06, 2017 4:11 pm
Мнения: 40
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2gen 2.0, Impreza 3gen 2.0
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
...В Германия правят ли конверсии, щот при нас ги ограничиха?


Горното изречение ме наведе на една интересна мисъл. Гледах преди година и нещо един клип за електрифицирана импреза някъде по щатско. Та гледам и по обяви много обездвигателени дизели да ги разпродават на части относително евтино. Дали някой ще успее да събере две и две и да видим електрическо Субару и на родна почва? :) Ако оправят законовите ограничения естествено.

Пет Мар 12, 2021 9:19 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
angelmr написа:
ico_tech написа:
...Дали някой ще успее да събере две и две и да видим електрическо Субару и на родна почва? :) Ако оправят законовите ограничения естествено.


За Импреза не знам, но мой приятел в Хасково - електроинженер си направи собствена конверсия от едно изкормено Fiat-че, което за около 7 000 лв се превърна в пълна електричка с разход под 2 лв на 100 км.( даваха го по BTV ). Минава по около 60 км с едно зареждане, което за Хасково и за вложения бюджет си е екстра. Та ограниченията в конверсиите в момента са по-скоро законови наистина, а не толкова технологични.

Пет Мар 12, 2021 11:20 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm
Мнения: 660
Местоположение: София
Автомобил: Type R, Mustang GT.
Рейтинг: 454
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
@Harka

Та в Германия са построили комунизма - ел. автомобил на цената на скъп смартфон.

Това означава, че дотацията на държавата е изключително голяма, което ме води на мисълта,
че пак крайният потребител (т.е ползвателя на ел. автомобил) ще обере пешкира под една или друга
форма - сам го виждаш - автомобила ти е евтин, но всичко друго ти поскъпва доста.

Германия не може да си позволи да загърби автомобилостроенето, защото ако това се случи държавата ще фалира.
Та те затова правят тези врътки с "евтините" електрички. За радост или съжаление не навсякъде е така.

Виж при нас е съвсем просто - нямаме автомобилостроене - нямаме проблеми :beer: ,
но имаме уста два на два и знаме метър на метър

Пет Мар 12, 2021 11:23 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Комунизма е навсякъде в общества с определен стандарт и свръхпроизводство. Ония икономистчета и счетоводители в голямата сграда разположена до портала на всеки завод са сметнали, че е по-добре да капе постоянно от много бозки, отколкото да пуснеш маркуча на макс за 5 мин. Затова нема жив човек у западния свят, който да не е на на "връвка" - апартаментче, хладилник&ТВ, колица, почивка в Палма де Майорка - всичко е на "лизинг" с пари, които още ги нямаш, но системата ти гарантира, че ако си на работа ще сколасаш. И всичко работи до един момент. После някой се разболява, някой остарява, някой осакатява... все сценарии, които не пожелавам никому, но системата се чупи. Ама толкова здраво се чупи, че те прецаква до девето коляно.
Затова Harka, на моите деца им говоря (щото утре и те могат да решат да станат "европейци") - учи татьовото, работи, печели пари, но винаги се празпростирай според чергата си, защото ще загубиш едничката свобода, която те определя като човек - да теглиш една майна на всеки и на всичко, ама когато ти решиш, а не системата.

А иначе и тук има лизинг за 150 Евро на месец, ГО 300 лв, Каско 3-4% от крайната цена (разбирай 2-3000 лв), дилърски сервизи с неграмотни механици и бол дупки да те вкарат в извънгаранционен ремонт. Какво да ти кажа. Предпочитам да си купя Subaru с tageszulassung за 35000лв в кеш, отколкото същата кола за 49000лв на лизинг за 6 год. Утре ако не ми хареса я потапям в морето, наливам си едно уиски и гледам хоризонта с огорчение, но не дължа нищо на никой.

И изобщо продажбата на коли се превърна в конкурс за красота - дизайнерите се налагат над инженерите, които трябва да ... как беше българския израз - "ондурдисат", мозъчните пръдни, с извинение, на художниците с минималните инженерни стандарти и да получат нещо, което не само изглежда добре, ами и седи така повечко време. Затова когато ми покажат нова кола, аз първо лягам отдолу да видя шасито, закрепването, изпълнението на сглобките, геометричните зависимости по окачването (наречи го професионално изкривяване) - това за мен определя дали сбора от стъкла, калници и пластмаса ще става за нещо или не. И в това отношение мога да ти кажа, че външно привлекателните Kia & Hyundai отдолу не изглеждат толкова добре. Оправили са доста неща в годините признавам, но си личи, че са на ръба на бюджета.

За електричките имам още едно притеснение - това са много лесно ускоряващи коли. Ако сега на пътя има 5 от 100 автомобила, които ускоряват до 100 км/ч за под 6 секунди, когато станат 80/100 не ми се мисли какво ще е на пътя. Сега е война. Всяко пътуване извън града ми коства тонове нерви заради идиоти. И само си представям как идиотите почват все повече да летят и са по 1800+кг - ми не е много ОК. Колкото и рекуперации, магнитни спирачки, специални ферода и прочие да слагат, колата спира по една и съща закономерност - Силата на реакцията в петното на контакт на гумата Х коефициента на триене. Не виждам да правят електричките с по-лепкави гуми, но всички лесно стигат 100 км/ч :)

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Съб Мар 13, 2021 5:39 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 29, 2014 12:08 am
Мнения: 171
Рейтинг: 243
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
@tst:

Може би не съм се изразил правилно - толкова ми е застраховката на XV-то. На Лийф би ми била около 450 Евро, т.е. доста сходно. Застраховките нямат абсолютно нищо общо с дотациите на държавата. Те се определят на база години без щети по твоя вина + индекс на риск на колата. Цената на каското тук (за разлика от България) не е проекция на цената на автомобила. Примерно на STI-ката каското ми беше по-скъпо отколкото би ми било на ново Порше 911 за 100 000+ Евро. Просто защото 911-ките масово се карат от по-възрастни хора, няма много щети с тях и очевидно не ги крадат много.

Дотацията на държавата за електричките е 6000 Евро, което не е малко, но не е и толкова много. Предполагам, че до 2-3 години електричките ще са поевтинели с толкова така или иначе. А причината лизинга на Лийф да е толкова изгоден, е просто агресивната политика на Нисан в това отношение. Корейците при сходна цена на автомобила са по-скъпи на месец - 170-200 Евро. За XV-то плащам 210 Евро на месец. Което е доста, но просто Субару са по-консервативни в това отношение. Говорил съм си с дилъра ми и той ми е разправял, че продават много малко Аутбек, защото за същите пари на месец, хората могат да си купят ново А6 Allroad.

Но всички тези цени и условия нито са от вчера, нито са само в Германия, нито са свързани с електричките. Голям пазар и голяма конкуренция му се вика.

@ico_tech:

Цитат:
И всичко работи до един момент. После някой се разболява, някой остарява, някой осакатява...

А, спокойно, и на това са му намерили цаката - застраховка нетрудоспособност се казва.

Иначе абсолютно съм съгласен, че човек трябва да се простира според чергата си. Но това, че си си купил кола на лизинг, не означава автоматично, че не можеш да си я позволиш. Примерно аз никога не бих си купил нова (или близко до нова) кола кеш дори и да имам парите. Това означава да вложа една торба пари в нещо, което автоматично започва да си губи стойността. Същевременно лизинга ми струва 2-3% годишно. Т.е. ако вложа парите в нещо, което ми носи по-голяма възвръщаемост от тези 3% годишно, покупката на кола кеш е абсолютно неоправдана и не само, че не ми спестява пари, ами напротив - губя не малко от това. Единственото изключение е ако купувам кола, която смятам, че ще си увеличава стойността с времето. Примерно синята STI-ка я купих кеш и я продадох с нелоша печалба. Но това са изключения... Сега като се замисля не познавам нито един човек с много пари около мен, който да си е купил колата кеш. Не защото не може, ами поради горните причини.

За ускорението на електричките - аз не мисля, че в дългосрочен план електричките ще бъдат много по-мощни от конвенционалните коли с ДВГ. Тесла го прави за престиж, но когато конкуренцията се засили и натискът върху цените стане по-висок, цената на медта ще има решаващо значение. Да, мигновения въртящ момент винаги ще си го има, това просто е характеристика на електромотора. Освен това системите за сигурност и превенция също се развиват и аз лично не очаквам повишаване на катастрофите в бъдеще.
 8

Пон Мар 15, 2021 6:23 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
:good:
Желая ти всичко най-добро Harka, преследвай мечтите си и върви към все по-високи върхове. Ти както разбрам си в началото на и професионалния и на житейския си път.
За тези от нас, които целенасочено сме избрали да се "развиват" и "мъчат" в БГ, нещата винаги ще стоят по различен начин. Повярвай ми, че никаква застраховка не може да те спаси от болната динамика на българската икономическа среда. Аз съм задължен да правя такава застраховка за нетрудоспособност по закон (за лица упражняващи професии с повишен трудов травматизъм), но тя има съвсем друго предначначение. Това, което ти визираш е застраховка "бели пари за черни дни" :), но такива идват рядко.
Както и да е, това е без значение. Аз прекарах своето си време в Германия, и определено смятам, че това е една от най-уредените държави в този свят. Но това не беше моята държава - с всичките и предимства, за мен недостатъците бяха в повече.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Сря Мар 17, 2021 10:12 am
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 89 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3, 4, 5

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 72 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор