Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 8:32 pm



Отговори на тема  [ 89 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща
 Дискусии за бъдещето на Субару 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 29, 2014 12:08 am
Мнения: 171
Рейтинг: 243
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kronos написа:
За какъв @!@ им е да дават грешни пари за разбработки на двигатели за пазар, в който всичко се свежда само до СО2 (да не изпадам в подробности за безумието на ЕС)?

Грешни или не - резултатите са налице. Все по-свиваща се гама от модели и двигатели, което естествено води и до все по-малко продажби.
Цитат:
Нито им трябва дизел, за да продадат още 20 000 нови коли в ЕС, нито за сега им трябват електрички, за да покриват каквито и да са изисквания. Всичко се свежда до концепция и управленски решения.

Дизел вече със сигурност не им трябва, да. Когато им трябваше, те го нямаха. А за електричките - правилно се изрази - "засега". Проблемът обаче е, че когато им се наложи, може вече да е късно и баницата отдавна да е разпрелена от играчи с 10-15 годишна преднина в ноу-хау-то на този вид задвижвания. Преднина, която Субару нито ще могат, нито ще имат ресурсите да наваксат. И най-тъпото е, че имаха златната възможност да си постелят този път по-добре, но уви, отново Хюндай и Киа бяха тези, които показаха как се гледа в перспектива (като заговорихме за концепция и управленски решения).

@nikentce:

Един завод в Европа със сигурност би помогнало, но Мазда например успяха да се справят и без това.

Сря Яну 27, 2021 2:05 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Harka написа:
kronos написа:
За какъв @!@ им е да дават грешни пари за разбработки на двигатели за пазар, в който всичко се свежда само до СО2 (да не изпадам в подробности за безумието на ЕС)?

Грешни или не - резултатите са налице. Все по-свиваща се гама от модели и двигатели, което естествено води и до все по-малко продажби.
Цитат:
Нито им трябва дизел, за да продадат още 20 000 нови коли в ЕС, нито за сега им трябват електрички, за да покриват каквито и да са изисквания. Всичко се свежда до концепция и управленски решения.

Дизел вече със сигурност не им трябва, да. Когато им трябваше, те го нямаха. А за електричките - правилно се изрази - "засега". Проблемът обаче е, че когато им се наложи, може вече да е късно и баницата отдавна да е разпрелена от играчи с 10-15 годишна преднина в ноу-хау-то на този вид задвижвания. Преднина, която Субару нито ще могат, нито ще имат ресурсите да наваксат. И най-тъпото е, че имаха златната възможност да си постелят този път по-добре, но уви, отново Хюндай и Киа бяха тези, които показаха как се гледа в перспектива (като заговорихме за концепция и управленски решения).

@nikentce:

Един завод в Европа със сигурност би помогнало, но Мазда например успяха да се справят и без това.

Според мен си в голяма грешка.
Какво ноу хау има в една електричка??? Асинхронен двигател, инвертор и батерия може да прави вече всеки, без последното. Там е разковничето.
Киа и Хюндай са част от огромни корейски концерни с участието на LG и Samsung, които са едни от водещите производители на литиево-йонни батерии.
Дори концерн като VW забави електричките си заради повишаване на цените на батериите доставяни именно от LG.
Даже Nissan Leaf се смята за губещ модел.
Та не ги мисли от Субару за толкова прости. Да, нямат нови двигатели, но са си направили сметката, че е безсмислено и нерентабилно да правят електрички.
Защо някой ще си купува японска електричка с всичките и мита, след като ще е с абсолютно същия асинхронен двигател, същия инвертор и батерия и същото задвижване като обикновен електрически Голф???

Сря Яну 27, 2021 9:29 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kronos написа:
... Там е разковничето.
.....


Батериите се купуват като няма ноу хау за тях, но по-скоро разковничето са порграмистите и това е основната причина за проблемите на Id.3 в момента например. VW официално си признаха, че това ги спъва в изоставането от Tesla и назначиха нов директор, който да сформира качествен екип, който да си пише самостоятелно целия софтуеър, защото с текущите им поръчки на парче към различни фирми видяха, че не става и сега ще връщат всички собственици на Id.3 в сервиза да им се добавят обещаните функционалности ROFL, което е резил.
Предвид, че бъдещето са автономни електрички - разковничето е да пишеш качествен и работещ софтуеър.
А Harka не е съвсем прав - Kudo-тата имаха завод в Европа. Макар и изкючително неуспешен като проект все пак имаше някаква разпознаваемост в това отношение. Мързелът и липса на дисциплина на испанците обаче ги провали. Ако бяха инвестирали в Източна Европа щеше да е по-друго положението.
Вярно е, че в момента се справят и без завод в Европа, но точният израз е "справят". Доста по-масови са от Subaru, но като им се погледне пазарният дял спрямо всички други марки(не само европейски), които произвеждат в Европа, Mazda направо се губят с техните 1,4%. С изключение може би на Suzuki, които въпреки завода в Унгария пак мъждукат в Европа и те, но пак са с цели 0,1% по-добре от Mazda :), въпреки чисто продуктовото превъзходство на Mazda пред Suzuki( с изключение на Jimny-то, което е гръбнакът на търсенето на Suzuki в Европа ).
Ако Мazda с техния дизайн, продуктова гама и новите им бензинови мотори с голяма компресия имаха добре организирано Европейско производство в Източна Европа, което щеше да им позволи да постигат сигурно към 10% по-ниски цени, щяха да стоят доооста по-различно в момента. Но вече е късно за това, защото дори новите Sky X моторчета няма да спрат силовото налагане на електричките в Европа :(

Сря Яну 27, 2021 10:14 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 29, 2014 12:08 am
Мнения: 171
Рейтинг: 243
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
@kronos:

Мхм, сигурно затова VW инвестираха 50 млрд. Евро в създаването на ID.3 само за да установят суровата действителност, че вече СА догонващи спрямо Тесла. Защо - защото в един електрически автомобил софтуерът играе основна роля, а за една почти чисто хардуерна компания е много много трудно да се трансформира в софтуерна такава. Така че нещата може и да изглеждат много прости, но всъщност не са и както винаги при големи трансформации, ще има печеливши, ще има губещи и със сигурност ще има ново разбъркване на картите.
Nissan Leaf може и да е губещ модел (както вероятно почти всички електрически автомобили в момента), но е безценен опит за Нисан и понастоящем това е най-евтината електрическа кола за притежание в Германия. Толкова е евтина, че мисля да взема такава за тъста ми, защото сметнах, че чисто нова от магазина ще му излиза по-евтино от сегашната му 12-годишна Астра с газова уредба. Който не вярва мога да му покажа сметката.
Субару не ги мисля за прости, по-скоро за много консервативни. Не е времето за консератизъм обаче.
Цитат:
Защо някой ще си купува японска електричка с всичките и мита, след като ще е с абсолютно същия асинхронен двигател, същия инвертор и батерия и същото задвижване като обикновен електрически Голф???

А, много добре си го формулирал! Точно на този въпрос Субару спешно трябва да намерят отоговор - защо някой след 10 години ще иска да си купи Субару? Един от основните им аргументи при конвенционалните задвижвания - 4х4 системата - при електрическите много лесно може да се изпари във въздуха. Тогава какво? Този въпрос е толкова екзистенциален за марката, че докато го докарат до решаването му, може и да е късно вече.

Едит: С nikentce сме писали заедно.

Сря Яну 27, 2021 10:28 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nikentce написа:
kronos написа:
... Там е разковничето.
.....


Батериите се купуват като няма ноу хау за тях, но по-скоро разковничето са порграмистите и това е основната причина за проблемите на Id.3 в момента например. VW официално си признаха, че това ги спъва в изоставането от Tesla и назначиха нов директор, който да сформира качествен екип, който да си пише самостоятелно целия софтуеър, защото с текущите им поръчки на парче към различни фирми видяха, че не става и сега ще връщат всички собственици на Id.3 в сервиза да им се добавят обещаните функционалности ROFL, което е резил.

Батерии се купуват, както се купуват и скоростните кутии от производителите. Никой не произвежда всичко сам.
Това, че Тесла си направи завод е съвсем различно, защото те продават и фотоволтаици.
А какъв конкурент на Тесла е ID3? Те като искат да пуснат евтина електричка за 10-15 000 евро, нормално е да са спестили от нещо.
Истинския конкурент на Тесла от концернът им е на Ауди, който се забави заради батериите от LG.
Те не направиха завод за батерии, та Субару ли ще направи?
Harka написа:
@kronos:

Мхм, сигурно затова VW инвестираха 50 млрд. Евро в създаването на ID.3 само за да установят суровата действителност, че вече СА догонващи спрямо Тесла. Защо - защото в един електрически автомобил софтуерът играе основна роля, а за една почти чисто хардуерна компания е много много трудно да се трансформира в софтуерна такава. Така че нещата може и да изглеждат много прости, но всъщност не са и както винаги при големи трансформации, ще има печеливши, ще има губещи и със сигурност ще има ново разбъркване на картите.
Nissan Leaf може и да е губещ модел (както вероятно почти всички електрически автомобили в момента), но е безценен опит за Нисан и понастоящем това е най-евтината електрическа кола за притежание в Германия. Толкова е евтина, че мисля да взема такава за тъста ми, защото сметнах, че чисто нова от магазина ще му излиза по-евтино от сегашната му 12-годишна Астра с газова уредба. Който не вярва мога да му покажа сметката.
Субару не ги мисля за прости, по-скоро за много консервативни. Не е времето за консератизъм обаче.
Цитат:
Защо някой ще си купува японска електричка с всичките и мита, след като ще е с абсолютно същия асинхронен двигател, същия инвертор и батерия и същото задвижване като обикновен електрически Голф???

А, много добре си го формулирал! Точно на този въпрос Субару спешно трябва да намерят отоговор - защо някой след 10 години ще иска да си купи Субару? Един от основните им аргументи при конвенционалните задвижвания - 4х4 системата - при електрическите много лесно може да се изпари във въздуха. Тогава какво? Този въпрос е толкова екзистенциален за марката, че докато го докарат до решаването му, може и да е късно вече.

Едит: С nikentce сме писали заедно.

Чакай сега, заводът за софтуер ли е или за батерии? Има доста голяма разлика.
Както писах ID3 е всичко друго, но не и конкурент на Тесла.
Опитът да го пуснат за 15 000 евро се оказа неуспешен.
Естествено, че в ЕС вече е по-евтино да караш електричка, с тези високи акцизи и данъци е нарочно така.
И нека не забравяме, че светът не се върти около ЕС и измисления проблем с CO2.
Субару просто са взели решението да покажат среден пръст на пишман еколозите от ЕС и единствено вратичката, че са нишов производител ги държи тук.
Когато цяла Америка наложат подобни еко норми, тогава може да ги отписваме. До тогава ще си продават там и няма да им пука нито за Пешо от София, нито за Ханс от Берлин ;)

Сря Яну 27, 2021 10:30 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 29, 2014 12:08 am
Мнения: 171
Рейтинг: 243
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kronos написа:
Чакай сега, заводът за софтуер ли е или за батерии? Има доста голяма разлика.

Аз за заводи не съм говорил. 50 млрд. струва разработката на ID.3, не завода.

Цитат:
Както писах ID3 е всичко друго, но не и конкурент на Тесла.
Опитът да го пуснат за 15 000 евро се оказа неуспешен.

Какви 15 000 евро?? ID.3 започва от 32 000 евро за най-малката батерия и 42 000 за най-голямата. Модел 3 започва от 40 000 Евро, което много бързо ще се промени с построяването на завода на Тесла в Берлин. Така че ID.3/4 Е директен конкурент на Model 3/Y и никога не е предвиждан да струва 15 000.

Цитат:
Естествено, че в ЕС вече е по-евтино да караш електричка, с тези високи акцизи и данъци е нарочно така.

Това не е вярно. Макар и електрическите автомобили да са освободени от данъци, 50-те евро данък, които пестиш на година е пренебрежимо малко. Основната разлика идва от цената на горивото и на тока.
Цитат:
И нека не забравяме, че светът не се върти около ЕС и измисления проблем с CO2.
Субару просто са взели решението да покажат среден пръст на пишман еколозите от ЕС и единствено вратичката, че са нишов производител ги държи тук.
Когато цяла Америка наложат подобни еко норми, тогава може да ги отписваме. До тогава ще си продават там и няма да им пука нито за Пешо от София, нито за Ханс от Берлин ;)

Струва ми се, че малко надценяваш ролята на еко-нормите. Те може и да бяха спусъка, но независимо кой бутна снежната топка по склона, връщане назад няма. Независимо дали ни харесва или не. Единствената отворена тема за мен е начинът за съхранение на енергия. Аз лично не смятам, че батериите (или поне не в сегашния им вид) ще са дългосрочното решение на този въпрос. Твърде тежки, твърде неекологични, твърде трудни за рециклиране и може би най-важното - производството им е твърде зависимо от ресурсите на шепа държави. Чисто политически ми се струва, че тази технология няма как да стане масова. Неслучайно и доста производители (включително и Тесла) се занимават с алтернативи като супер кондензатори, водород и т.н.
 15

Сря Яну 27, 2021 11:28 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Harka написа:
kronos написа:
Чакай сега, заводът за софтуер ли е или за батерии? Има доста голяма разлика.

Аз за заводи не съм говорил. 50 млрд. струва разработката на ID.3, не завода.

Цитат:
Както писах ID3 е всичко друго, но не и конкурент на Тесла.
Опитът да го пуснат за 15 000 евро се оказа неуспешен.

Какви 15 000 евро?? ID.3 започва от 32 000 евро за най-малката батерия и 42 000 за най-голямата. Модел 3 започва от 40 000 Евро, което много бързо ще се промени с построяването на завода на Тесла в Берлин. Така че ID.3/4 Е директен конкурент на Model 3/Y и никога не е предвиждан да струва 15 000.

Цитат:
Естествено, че в ЕС вече е по-евтино да караш електричка, с тези високи акцизи и данъци е нарочно така.

Това не е вярно. Макар и електрическите автомобили да са освободени от данъци, 50-те евро данък, които пестиш на година е пренебрежимо малко. Основната разлика идва от цената на горивото и на тока.
Цитат:
И нека не забравяме, че светът не се върти около ЕС и измисления проблем с CO2.
Субару просто са взели решението да покажат среден пръст на пишман еколозите от ЕС и единствено вратичката, че са нишов производител ги държи тук.
Когато цяла Америка наложат подобни еко норми, тогава може да ги отписваме. До тогава ще си продават там и няма да им пука нито за Пешо от София, нито за Ханс от Берлин ;)

Струва ми се, че малко надценяваш ролята на еко-нормите. Те може и да бяха спусъка, но независимо кой бутна снежната топка по склона, връщане назад няма. Независимо дали ни харесва или не. Единствената отворена тема за мен е начинът за съхранение на енергия. Аз лично не смятам, че батериите (или поне не в сегашния им вид) ще са дългосрочното решение на този въпрос. Твърде тежки, твърде неекологични, твърде трудни за рециклиране и може би най-важното - производството им е твърде зависимо от ресурсите на шепа държави. Чисто политически ми се струва, че тази технология няма как да стане масова. Неслучайно и доста производители (включително и Тесла) се занимават с алтернативи като супер кондензатори, водород и т.н.

Нека уточним някои неща.
1. Идеята на ID3 беше именно да струва 15 000 евро, но всички видяхме, че не им се получи.
2. Май не четеш какво пиша. Основната разлика идва от цената на горивото, защото ЕС набуха такива акцизи и данъци на горивата, че да не е рентабилно да караш на бензин. Знаеш ли, че литър бензин излиза към 60 ст? Всичко останало е акцизи и данъци. И само да добавя, че и електроенергията е акцизна стока и е въпрос на време да и шибнат и на нея подобен акциз, защото никоя държава няма да се лиши от тези приходи в името на екологията.
3. Защо си мислиш, че някой ще те остави да си независим? Точно това е идеята, да си зависим от батериите. Не знам къде буташ Тесла в компаниите, които искат да се откажат от батериите, като лично Мъск няколко пъти тръби как водородът бил тъпотия?
Всичко са пари и интереси!

Сря Яну 27, 2021 1:14 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 29, 2014 12:08 am
Мнения: 171
Рейтинг: 243
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kronos написа:
Нека уточним някои неща.
1. Идеята на ID3 беше именно да струва 15 000 евро, но всички видяхме, че не им се получи.
2. Май не четеш какво пиша. Основната разлика идва от цената на горивото, защото ЕС набуха такива акцизи и данъци на горивата, че да не е рентабилно да караш на бензин. Знаеш ли, че литър бензин излиза към 60 ст? Всичко останало е акцизи и данъци. И само да добавя, че и електроенергията е акцизна стока и е въпрос на време да и шибнат и на нея подобен акциз, защото никоя държава няма да се лиши от тези приходи в името на екологията.
3. Защо си мислиш, че някой ще те остави да си независим? Точно това е идеята, да си зависим от батериите. Не знам къде буташ Тесла в компаниите, които искат да се откажат от батериите, като лично Мъск няколко пъти тръби как водородът бил тъпотия?
Всичко са пари и интереси!

1. Не знам откъде я черпиш тази информация, но това просто не е вярно. Няма как кола в класа на Голф и произвеждана във все пак не огромен тираж да струва колкото най-базовото Поло.
2. Акцизите на горивата и данъците са си такива, каквито са и преди появата на електричките. Токът също е акцизна стока, факт. При нея обаче е малко по-трудно увеличаването на акциза, защото се ползва за още много други неща, а диференцирането на тарифата според употребата ми се струва трудно приложимо. Предполагам не е невъзможно, де.
3. Е, хайде сега, колкото си зависим от резервоара на колата си, толкова си зависим и от батерията. Виж, на едно по-макро ниво би могло да се стигне до зависимости, които няма да са по вкуса на никоя компания или държава. Колкото до Тесла - 2019-та година купиха Maxwell Technologies - компания за суперкондензатори (които също са вид "батерия"). Ако толкова бяха убедени в бъдещето на литиево-йонните батерии, надали щяха да харчат залудо пари. И в ситуация като сегашната, когато все още няма утвърден път и технология, е абсолютно нормално всеки да тръби каквото има интерес да тръби. Компаниите, които разработват водородни технологии да тръбят, че това е бъдещето, компаниите, които все още не искат да се откажат от двигателите с вътрешно горене да тръбят, че синтетичните горива са бъдещето, Тесла пък от друга страна, имайки най-силно развитата зарядна мрежа имат интерес да тръбят, че батериите и подобните им са бъдещето и т.н.

Сря Яну 27, 2021 2:34 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Harka написа:
kronos написа:
Нека уточним някои неща.
1. Идеята на ID3 беше именно да струва 15 000 евро, но всички видяхме, че не им се получи.
2. Май не четеш какво пиша. Основната разлика идва от цената на горивото, защото ЕС набуха такива акцизи и данъци на горивата, че да не е рентабилно да караш на бензин. Знаеш ли, че литър бензин излиза към 60 ст? Всичко останало е акцизи и данъци. И само да добавя, че и електроенергията е акцизна стока и е въпрос на време да и шибнат и на нея подобен акциз, защото никоя държава няма да се лиши от тези приходи в името на екологията.
3. Защо си мислиш, че някой ще те остави да си независим? Точно това е идеята, да си зависим от батериите. Не знам къде буташ Тесла в компаниите, които искат да се откажат от батериите, като лично Мъск няколко пъти тръби как водородът бил тъпотия?
Всичко са пари и интереси!

1. Не знам откъде я черпиш тази информация, но това просто не е вярно. Няма как кола в класа на Голф и произвеждана във все пак не огромен тираж да струва колкото най-базовото Поло.
2. Акцизите на горивата и данъците са си такива, каквито са и преди появата на електричките. Токът също е акцизна стока, факт. При нея обаче е малко по-трудно увеличаването на акциза, защото се ползва за още много други неща, а диференцирането на тарифата според употребата ми се струва трудно приложимо. Предполагам не е невъзможно, де.
3. Е, хайде сега, колкото си зависим от резервоара на колата си, толкова си зависим и от батерията. Виж, на едно по-макро ниво би могло да се стигне до зависимости, които няма да са по вкуса на никоя компания или държава. Колкото до Тесла - 2019-та година купиха Maxwell Technologies - компания за суперкондензатори (които също са вид "батерия"). Ако толкова бяха убедени в бъдещето на литиево-йонните батерии, надали щяха да харчат залудо пари. И в ситуация като сегашната, когато все още няма утвърден път и технология, е абсолютно нормално всеки да тръби каквото има интерес да тръби. Компаниите, които разработват водородни технологии да тръбят, че това е бъдещето, компаниите, които все още не искат да се откажат от двигателите с вътрешно горене да тръбят, че синтетичните горива са бъдещето, Тесла пък от друга страна, имайки най-силно развитата зарядна мрежа имат интерес да тръбят, че батериите и подобните им са бъдещето и т.н.

Няма да е лошо да ни прехвърлят мненията в друг раздел, че пак оспамихме темата с миксери :D
За да не го обръщаме на чат, отговарям и приключвам тук.
1. Ето какво са плямпали VW 2018 г. за тяхна електричка под 20 000 евро - https://www.vesti.bg/tehnologii/avtomob ... ro-6088649
2. Това за акциза, че си е бил винаги такъв е откровена лъжа. Акцизите се определят ежегодно от МС и се съобразяват с минималната ставка за ЕС.
И не знам за каква поява на електрички изобщо говориш, като тях си ги има от 1836 г???
Нека не си пишем празни приказки, а да боравим с факти.
3. А това, че Тесла била купила Максуел, защото правели суперкондензатори, нищо не означава докато не излезе реално работещ прототип. До сега те се ползваха официално само в спортния VW ID R, но не за пробег, а за ускорение.
Те и Майкрософт купиха Нокиа за няколко милиарда, но всички видяхме какво се случи. Това, че някой е похарчил милиарди в сделка не означава непременно успех.
А ДВГ не означава непременно фосилни горива, защото може да работи на спирт или водород дори, което е най-екологично за сега.
Времето ще покаже, но когато политически се налага нещо с размахвването на знамето за CO2, нещата според мен са обречени. Лошото е, че ние плащаме сметката, както беше със субсидиите за дизелите.

Сря Яну 27, 2021 3:23 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Най-екологичното гориво засега(при това отдавна) си остава природният газ. Визирам цялостния въглероден отпечатък на колата(производство, поддръжка и рециклиране впоследствие). Обаче никой не иска да е зависим от Русия и щатите основно :) и в това се корени проблемът.

P.S. Пичове, имам една молба: цъкайте бутона "нов отговор" отляво, а не "цитирай", когато нямате намерение да акцентирате върху нещо конкретно. С тия цитатни чаршафи темата е кошмарна за четене.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Сря Яну 27, 2021 8:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 29, 2014 12:08 am
Мнения: 171
Рейтинг: 243
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мда, вярно е, малко оспамихме темата. Спирам се и аз дотук. Ако някой премести постовете, може да продължим.

За да не е и този пост офтопик, ето една интересна новина за все по-тясното сътрудничество между Тойота и Субару:

https://www.torquenews.com/1084/subaru-s-new-stake-toyota-what-you-want-know

Чет Яну 28, 2021 10:49 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Цитат:
Субару не ги мисля за прости, по-скоро за много консервативни. Не е времето за консератизъм обаче.

Консерватизмът не е непременно нещо лошо. Повечето критично важни системи при управление на процеси са консервативни, защото са стигнали до определено ниво на безопасност и надежност и никой няма да ги промени заради фенси настроения.
Аз например купих Субару през 2006-та именно заради консерватизма на всички системи на колата - те работят и до ден днешен безкомпромисно при подходяща подръжка.
Мисълта ми беше - извън големите градове и далеч от цивилизацията все още ще се продават нормални коли.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
 3

Съб Яну 30, 2021 8:03 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 29, 2014 12:08 am
Мнения: 171
Рейтинг: 243
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Благодаря на модераторите за отделените мнения!

@kronos:

1. В статията става дума за MEB Entry платформата на VW. Първият автомобил на тази платформа ще е VW ID.1, който ще е е конкурент на Peugeot e-208, Opel Corsa-e, Mini E и т.н. Действително ще струва около 20 000 евро и се очаква да излезе на пазара през 2023 година. Въобще не става дума за ID.3, който е съвсем различен клас кола и както казах, никога не е предвиждан да струва 20 000 евро.
2. Не съм казал, че акцизът винаги си е бил такъв! Сега ти не четеш правилно. Казах, че си е бил такъв и от преди електрическите коли да започнат да добиват популярност. Ето една графика как е вървял акцизът за дизела и бензина в Германия от 1990-та до 2018-та:

Прикачени файлове:
Акциз2.jpg

Актуалният акциз (2020) в Германия продължава да си е същия, т.е. от 2003-та досега няма разлика.

3. Реално работещ прототип вече има. Lamborghini Sian се казва. Даже не е прототип, ами малка серия. Естествено, че от покупката на Maxwell не е задължително да излезе нещо, значи обаче, че Tesla не изключват възможността тази технология да им потрябва в един момент.
Алтернативи на фосилните горива действително се разработват и няколко компании лобират сериозно за тях, но аз лично не съм супер голям оптимист за бъдещето им.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Съб Яну 30, 2021 4:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 29, 2014 12:08 am
Мнения: 171
Рейтинг: 243
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Консерватизмът не е непременно нещо лошо. Повечето критично важни системи при управление на процеси са консервативни, защото са стигнали до определено ниво на безопасност и надежност и никой няма да ги промени заради фенси настроения.
Аз например купих Субару през 2006-та именно заради консерватизма на всички системи на колата - те работят и до ден днешен безкомпромисно при подходяща подръжка.

Да проявяваш консерватизъм по отношение на продукта е едно, но по отношение на дългосрочната стратегия е съвсем друго. Първото може и да е добро, второто може да е смъртоносно, особено във времената на трансформация, в които се намираме. Не бих нарекъл електрификацията "фенси настроения". Много хора все още не го осъзнават, но двигателят с вътрешно горене е почти напълно мъртъв вече. Дизеловият е напълно мъртъв, бензиновият е почти мъртъв. И това не го казвам просто така. Никой автопроизводител не инвестира вече пари в нови разработки на ДВГ. Нито ОЕМ-те, нито поддоставчиците им. Това не означава, че няма да се карат още дълги години коли с ДВГ, означава, че фокусът и парите вече са на съвсем друго място. Електрификация и автономно задвижване. Това са двата стълба на развитие. Като превес има електрификацията, защото нормите на вредни емисии са регулирани, докато автономното шофиране - не.
Цитат:
Мисълта ми беше - извън големите градове и далеч от цивилизацията все още ще се продават нормални коли.

Не знам, не знам. Когато започне да ти става значително по-евтино да караш електрическа кола, това твърдение ще стане доста спорно. А се опасявам, че този момент е по-близо, отколкото повечето хора предполагат. Ето една илюстрация на разходите на три автомобила, карани в България:

Прикачени файлове:
Разходи2.jpg


Астрата и Субаруто са с газови, като газовата е включена в цената на придобиване. Под "Лизинг на месец" в случая с Астрата и XV-то имам предвид обезценяването на месец, което смятам по формулата (Цена на закупуване - Цена при продажба)/срока на притежание. Чисто нов Nissan Leaf излиза по-евтино (да, не с много) на месец и от Астрата, и от XV-то. Като разликата в разходите за гориво са огромни. Т.е. колкото повече километри на година се минават, толкова повече електричката ще излиза по-евтино. И който не се притеснява толкова от малкия пробег и има къде да си зарежда колата вкъщи, екетричката вече е алтернатива. И ако все още разликата не е огромна, след 10 години може и вече да е.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Съб Яну 30, 2021 4:46 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
1. Като знам нивото на журналистиката ни, напълно възможно е писанията им да са грешни. Казвам какво четох.
2. Акцизите в Гермния не ги знам какви са, но знам , че тук се повишиха драстично, защото минималната ставка на тон безин за ЕС е 359 евро - https://ime.bg/bg/articles/akcizite-w-es/
3. Говорим за работещ прототив само на супер кондензатори от Тесла, защото както споменах VW има такъв, но пак има батерия.

И накрая искам да добавя, че буталния двигател може наистина да си отива, но пак допускаш грешката да обобщаваш за всички ДВГ. Та дори реактивните и ракетни двигатели са ДВГ.
Моето лично мнение, че наистина електрификацията си е фенско настроение и политически наложена. Всички знаем за КПД-то на електромотора и че за въртене няма какво да го бие, но батерията и неяснотите около влиянието на толкова силно ЕМП до пасажерите, са нещата, които мен лично леко ме притесняват.

Съб Яну 30, 2021 5:41 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 29, 2014 12:08 am
Мнения: 171
Рейтинг: 243
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
2. Акцизът в България може и да се е повишил, но средната цена на бензина през последните 10 години е паднала:

Прикачени файлове:
Горива.JPG


3. Тесла нямат публично показан прототип по тази технология, да. Това не значи, че не работят по такъв. Времето ще покаже. Както казах - това просто е възможен вариант за развитие на средствата за съхранение на енергия. Не без своите недостатъци.

Ъъ, през цялото време под ДВГ имам предвид само и единствено приложението му в леките автомобили. Нищо друго не съм коментирал. Нито самолети, нито кораби, нито камиони.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Съб Яну 30, 2021 7:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 7:04 pm
Мнения: 324
Местоположение: София/Димитровград
Автомобил: Legacy`07 sedan 3.0R Auto
Рейтинг: 129
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Една статия за размисъл https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... mobili/amp

Аз лично не съм фен на тролеите и силно се надявам да не доживея ерата от Аз робота


Sent from my iPhone using Tapatalk
 15

Съб Яну 30, 2021 8:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 29, 2014 12:08 am
Мнения: 171
Рейтинг: 243
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Статията действително засяга няколко важни пункта (като например липсата на инфраструктура и електрическите мощности на държавите), но когато четете подобни статии (независимо от страната на кой лагер са) винаги имайте предвид следното: всяко едно СЕО на автомобилна компания в момента всячески се опитва да придърпа чергата към себе си, в зависимост от това в каква технология компанията му има предимства. Тойота, въпреки че са пионери в хибридните задвижвания, по една или друга причина започнаха да изостават по отношение на чисто електрическите автомобили. И е съвсем логично изказванията им по адрес на тази технология да са резервирани. Като няма абсолютно никакво значение дали това е основателно или не. Бъдете сигурни, че ако Тойота беше напред в електричките същото това изказване на Акио Тойода щеше да звучи по съвсеем различен начин.
Колегата kronos е прав за нещо - решенията са политически и ще се взимат по този начин и в Европа, и в Америка, и в Азия. И ако си мислите, че досега е било по-различно - не, не е. Когато са намесени много пари, винаги е така.

Съб Яну 30, 2021 8:49 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Дек 19, 2019 8:55 am
Мнения: 153
Местоположение: София
Автомобил: '17 WRX
Рейтинг: 243
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Хубава дискусия. И аз съм на мнение, че електричките в този им вид нямат дългосрочно бъдеще, точно заради батериите - бъдещето е във водорода, магнитните възглавници и атомната енергия. В Китай имат една Бяла книга, интересни неща пише за енергията на бъдещето. Електричките ще са само стъпалце в прехода. И вече има разработки и прототипи на най-различни машинки (примерно летящи спидерчета като във Междузвездни войни), просто човечеството все още не е готово за такива неща от една страна, от друга енергийните лобита на все още неизчерпаните суровини са много влиятелни и с дълги ръце, за да допуснат масовост на подобни разработки преди изчерпването на петрола поне. Колега по-горе каза, че се надява да не доживее "Аз, роботът", но пътят е натам. И не знам в това бъдеще дали ще съществуват толкова много компании, както в момента автомобилните марки - по-скоро ще останат няколко - те вече започнаха със сливания, поглъщания и прочее, къде успешни, къде не, но показателни за бъдещето - най-вероятно ще има няколко огромни концерна, които ще са монополизирали средствата за придвижване - примерно в "Аз, роботът" колата беше Ауди, в "Minority Report" Том Круз побегна с Лексус. Къде маркетинг и реклама, къде декларация за присъствие в бъдещето... А това, че Мъск каза че водородът няма бъдеще също е много показателно. Той така акциите на Тесла като бяха около 800$ след първия скок каза, че са много скъпи, "вярващите" разпродадоха, те паднаха до към 300-400$ пак, който трябва купи и след няма и месец вече бяха 2000$. Та той обича да сочи в обратната на истината посока - може да си го позволи.

Пон Фев 01, 2021 11:34 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 29, 2014 12:08 am
Мнения: 171
Рейтинг: 243
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Допреди не много отдавна бях доста положително настроен относно бъдещето на водородните технологии и горивните клетки. Вече не съм. Водородът има няколко ключови недостатъка спрямо конвенционалните електрически задвижвания, които ми изглеждат все по-трудни за преодоляване:

- транспортирането и съхранението на водорода. За разлика от фосилните горива водородът е газ, при това много инертен и изключително лесно разградим във въздуха. Съхранява се в специални (разбирайте скъпи) резервоари под много високо налягане.

- изисква изцяло нова инфраструктура. От производството и транспортирането до зарядните станции. Не може да се използва вече съществуващата инфраструктура на фосилните горива. При електрическите автомобили поне токът идва от конвенционални източници (АЕЦ-и, ВЕЦ-ове и т.н.).

- Ефективността им, макар и по-добра от тази на ДВГ-тата, си е направо мизерна в стравнение с тази на конвенционалните електрически задвижвания. Ето една схема за илюстрация:

Прикачени файлове:
transport.jpg


- и на последно място изключително спорните финансови ползи. Горивните клетки са по-сложни и скъпи за производство от батерия + електромотор, което в комбинация със скъпото транспортиране и съхранение просто не виждам как самите хора ще предпочетат тази технология ако алтернативата им е двойно по-евтина.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Пон Фев 01, 2021 1:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 89 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 52 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор