Правила за пускане на обяви в раздела


Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.



Отговори на тема  [ 89 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща
 Дискусии за бъдещето на Субару 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мисля, че има леко объркване тук.
Горивната клетка си е чиста проба батерия, само че с водород. Та водородните автомобили с горивна клетка са си електрички отвсякъде.
ДВГ на водород имаше още 2009 г. готов за пускане в серийно производство от БМВ, но така и не стана.
Всъщност ако наистина се говори за екология, тук КПД не играе абсолютно никаква роля.
Проблемът си остава съхранението на водорода, като там се работи в насока създаване на композити от графен и тефлон.
Обаче за разлика от елементите в литиево-йонните батерии, водородът е наистина неизчерпаем.

Пон Фев 01, 2021 2:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 7:04 pm
Мнения: 327
Местоположение: София/Димитровград
Автомобил: Legacy`07 sedan 3.0R Auto
Рейтинг: 129
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Хюндай, тойота и хонда продават автомобили с водородно задвижване.
Но заради инфраструктурата основно в Япония и Калифорния. Цената определено не е двойна спрямо тези които се включват в контакта. Съвсем скоро трябва да излезе (може и да са я пуснали вече) Тойота Мирай 2, като за Калифорния е предвидено да върви със предварително заредена карта с $15000 за водород. При цена около $50К минус тези 15к и разни други облекчения идва по-изгодна от Тесла 3, а като пробег я бие и се зарежда за има няма 5 минути. БМВ мисля не са се отказали още от водородна клетка и май планират пускане през 2022. Аз лично не бих ги отписал като вариант за след ДВГ, но както казах и по-горе искам да чувам връм връм и да усещам мирис на бензин ](*,)

Пон Фев 01, 2021 8:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kronos написа:
Обаче за разлика от елементите в литиево-йонните батерии, водородът е наистина неизчерпаем.


И чист, да добавя. Когато дойде време да осъзнаем кое е "евтиното" и кое "скъпото" на дадена технология, ще си пренаредим приоритетите. Всяка изчерпаема и не 100% рециклируема технология може да е изгодна в момента, но реално ще ни струва повече отколкото изглежда. Ако не на нас конкретно, то на деца, внуци и т.н. Извинявайте за (не)лиричното отклонение, но в крайна сметка ще опрем дотам - как да си запазим дома.

P.S. Тео, Мирай ме кефи от появата си - Тойота излязоха по-смели от повечето. Навремето се бъзикахме с първия При(м)ус, ама скив к'во стана? :) Мисля, с тази ще стане нещо подобно.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Фев 01, 2021 8:14 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 29, 2014 12:08 am
Мнения: 171
Рейтинг: 243
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
А сега да слезем малко на Земята...

Водородът, макар и най-разпространеният елемент на планетата, почти не се среща в чиста форма. Следователно, както и бензина, трябва да бъде произведен. Има различни методи за производство на водород, някои по-екологични, други по-не. Най-разпространеният метод в момента е конверсията на метан с водна пара, при химичната реакция се отделя въглероден оксид, т.е. не-екологично.

Колкото до Мирай: понеже Калифорния ми е малко далечко, ще се придържам към Европа. За жалост така и не знам построиха ли водородна станция в България или не и нямам идея колко струва килограм водород тук, но в Германия цената му е регулирана и струва 9,5 Евро за килограм. Официалният разход, който Тойота дава за новото поколение на Мирай е 0,89кг/100км, което прави 8,45 Евро / 100км. За сравнение една икономична дизелова кола, която харчи 5/100 би струвала 6 Евро / 100км (при цена на нафтата 1,2 Евро/литър), а една електричка с разход 16kwh/100км - 4,8 Евро / 100км (при цена 30 евроцента/киловатчас). В комбинация с начална цена от 64 000 Евро в Германия, аргументите за Мирай стават по-леки и от водорода...

Естествено, ако някой вземе политическо решение, всяка една технология бързо, бързо може да стане по-евтина или по-скъпа от останалите.
 15

Пон Фев 01, 2021 11:40 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Нека започнем отзад напред, защото точно там е разковничето. Всичко е въпрос на политика и лобизъм. Те сметките ти са верни, но сравняваш ябълки с круши. Забравяш, че цената на тока няма да остане същата, а цената на водорода ще пада ако стане масов.
Освен това ако ще говорим наистина за екология и сега електричките са мръсни заради микса на ТЕЦ-вете.
Когато наистина се мине основно на електричество от възобновяеми източници, тогава най-подходвщо ще е производството на водород от електролиза на вода. Заради случайния и непостоянен характер на ВЕИ-тата и фотиволтаиците, ще се оползотворява излишъкът от енергия и няма да са нужни нови батерии за съхранение.
И пак казвам, че мен не ме притесняват толкова батериите, а влиянието на толкова силно електро-магнитно поле в близост до пасажерите в една електричка.

Вто Фев 02, 2021 2:24 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm
Мнения: 660
Местоположение: София
Автомобил: Type R, Mustang GT.
Рейтинг: 454
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ще ме извините и за моето скромно мнение, което е чисто от практическа гледна точка.
Според мен не сме готови инфраструктурно и за електромобили.
Да си представим хипотетично, че в близките 5-10 години 30-40% от населението е с електрически автомобили.
Не мога да си представя, как от блоковете всеки ще си пусне кабел за зареждане.
Това едно на ръка - второ - енергопреноснанта система не е замисляна за големи натоварвания и тя в
това си състояние е по-скоро пречка - т.е ще трябва да се влагат доста средства за изграждане на нова такава, което ще доведе неминуемо до увеличаване цената на тока.
(А защо да не се вложат тези средства за водородни станции например?)
Четем, че в страните, където има повече електромобили на всеки дом с електромобил(и) се поставя устройство, което изключва зареждането автоматично при претоварване на мрежата - а сега си представям, че спешно ми се налага да пътувам и не мога, защото са ми дръпнали шалтера.

Оставям настрана какво се случва вече с негодните батерии и как ще се съхраняват и рециклират!

Може да си говорим за и против и за другите алтернативи, но според мен електромобилите са политическо недоразумение.
За съжаление ще минат доста години докато се намери подходящо политическо решение.
 15

Вто Фев 02, 2021 5:47 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 29, 2014 12:08 am
Мнения: 171
Рейтинг: 243
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
@kronos:

Като цяло съм съгласен с по-голямата част на горния ти пост. Политиката и лобизмът със сигурност ще играят голяма роля. Дали ще е ключова обаче, не е напълно ясно още. Колкото до електро-магнитното поле в близост до пазажерите - тук не мога да коментирам. Сигурно ако имаше някакви негативни ефекти щяха да са се проявили вече... :dunno:

@tst:

То ако бяхме готови инфраструктурно за каквото и да е, различно от бензин и дизел, нямаше въобще да водим дискусия. Въпросът щеше да е приключил отдавна.

30-40% от населението да кара електромобили след 5-10 години е твърде оптимистично. По-скоро след 20-25 може би.
Да си пуснеш кабел от блока за зареждане наистина не звучи много практично, но с увеличаването на скоростта за зареждане ще пада и необходимостта от това. Дори и в момента много хора нямат възможност да си зареждат колите по къщите и разчитат само на фаст чарджърите.

Колкото до електропреносната мрежа - сигурно е така, но да се оптимизира тя със сигурност ще е много по-евтино от изграждането на водородно-преносна мрежа. А в България дори и двойно да се увеличи токът, пак ще е по-евтино от бензина.

Не знам дали си карал електричка, но ще обърна внимание на някои много важни за мен предимства:

- за КПД-то на електромотора всички знаем, няма да се спирам подробно.
- изключително използваем въртящ момент. Точно там, където трябва най-много. Представи си го като дизелов двигател на стероиди. Еластичността и доускоренията на електричките са просто в друга лига.
- много ниски разходи за поддръжка. Липсата на поддръжка на мотора е едно на ръка. Но не е само това. Електричките при нормално каране почти не се нуждаят от спирачки. Хората си карат по 300 000 км без да сменят дискове и накладки. Спирачна течност веднъж на 2 години, охладителна течност на батерията (ако има) пак на няколко години и това е. Tesla например дори нямат интервали за поддръжка. Имат някакви препоръчителни за гореспоменатите течности и това е. Дори и да не ги направиш, пак не ти отпада гаранцията. Останалите производители, естествено, не могат да си го позволят това, защото сервизите им ще фалират.
- на дълъг път са по-комфортни заради липсата на шум от мотора.
- зимата влизаш в колата и духалките почват да духат топло веднага. Освен това всяка една електричка вече можеш да я командваш от телефона си и да и кажеш да стопли купето преди да се качиш.

Всичко това са измерими и реални предимства, които нямат нищо общо с политиката, а само с техниката.

Ако се реши проблема с рециклирането на батериите и бързината им на зареждане, мачът ще е вече решен според мен и дори политически ще е вече много трудно да се обърне в полза на друга технология.

Сря Фев 03, 2021 1:30 am
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 7:04 pm
Мнения: 327
Местоположение: София/Димитровград
Автомобил: Legacy`07 sedan 3.0R Auto
Рейтинг: 129
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Батериите имат и друг минус, температурния. Пежо е208 се рекламира с пробег 340км, реално едва минава 160км градско през зимата и то с температури над нулата. Студа и голямата консумация за отопление си казват думата.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Сря Фев 03, 2021 7:41 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Harka, никой не казва, че веднага някой ще умре от ЕМП на електричка. Но ти можеш ли да гарантираш, че няма да ти се отрази на здравето или на някой твой роднина?
И напротив, има си гранично допустими стойности, които тихомълком бяха отменени. Та в старите норми си беше написано, че допустимите нива на ЕМП за хора с пейстмейкъри е 150 микротесли, колкото се достигат дори при зареждане на бързи зарядни.
То и за оловния бензин и дизела се твърдеше, че няма проблем за здравето, но май се доказа точно обратното.
И това го пиша, защото съм завършил електротехника, а не защото вярвам в някакви конспиративни теории за чипове и 5G.
Освен това искам да те питам за каква преносна система говориш при водорода, като него може да го добиваш навсякъде, където има вода и електричество?
А при магистрално каране все си мисля, че шумът идва от въздуха и гумите, не от двигателя. Електричките са по-тежки и шумът от гумите им е по-силен, а електромоторът на високи обороти не е от най-безшумните неща. Така, че не мога да се съглася изобщо с това. Повози се в един дърт Фаетон например с 200 км/ч, дори и да е дизел, после се повози в една Тесла и кажи къде е по-тихо.
Нещата не се свеждат само до субективизъм.

Сря Фев 03, 2021 9:21 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm
Мнения: 660
Местоположение: София
Автомобил: Type R, Mustang GT.
Рейтинг: 454
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
@Harka

За съжаление не съм карал електричка, но се надявам и това да се случи.
Не се съмнявам в това, което казваш за поддръжката, то и затова вече на хората не им дреме вече какво карат -
защото всичко е еднакво (за мое съжаление)

Резултата в полза на електричките ще е само тогава, когато успеем да съхраним ел. енергията приодобивана от
естествените ни източници - слънце, въздух и вода - защото ще дойде един момент, когато и уранът (условно казано) ще
свърши. В момента обаче, в който това се случи, ние ще бъдем едно гърне с барут, на което ще му трябва само една искра.

Същото е и със съхранението на водорода за сега.

Поради голямото си Его, Илон Мъск отвори тапата и духът излезе от бутилката.
И към момента искаме или не искаме ще се съобразяваме с релностите.

Накрая ще завърша с това, че Бог ни е дал животни, които да ни служат за предвижване, така като хората
са го правили преди много години и пак са живели добре и не са страдали от факта дали ще стигнат
от точка А до точка Б за 2 дена или два часа. Този начин (на предвижване) е "вечен", защото се основава
на самовъзпроизводството. Звуча доста странно, но това е което мисля и ме вълнува.

Сря Фев 03, 2021 3:30 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тони, Мъска само яхна вЪлната :) , духът го пуснаха навремето една малайзийска фирма(смях, нали?) и хората от кръговете на zero point energy, чиито гласове биват заглушавани с цената на всичко. Можеш да приемеш Никола Тесла за основоположник, а последствията ги знаеш и сам. Само да си припомним историята на Юл Браун, а.к.а Илия Вълков(гориво от вода - браунов газ и т.н.) и мисля това е достатъчно. Всичко е лобизъм, интереси и скубане на стадото. Еб%мти екологията. Колегата Kronos е всичко друго, но не и сляп.
Та... във връзка с това мисля, че дискусията излиза извън бъдещето на Субару в частност, а с придвижването като цяло. И не само това - картелите се нуждаят от зависима маса, готова да плаща постоянно за всичко, всеки опит да не зависиш от фирми или държава(пак фирми...) бива убиван в зародиш. Новата мода е съсипването на възможността да се образоваш, така, че да си убитак и плащач по дефолт.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Сря Фев 03, 2021 8:07 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ето едно видео на човек, който има Субару и Тесла :)
https://www.youtube.com/watch?v=UskzfQJt2Bc
В края на деня разликата в разхода за неговото пътуване от 4000 км е .....25USD :-? Както си казва, никой не си купува Тесла за да спестява пари - това си е standard of life statement. И другият рефрен е - това е за хора, които пътуват без да бързат и могат да си планират пътуване спрямо зарядни станции. Това все още е трудно приложимо у нас :)
Вярно е, че теслата може да се ползва като обикновена кола, но и пича разбра, че с 20" гуми не става - и това е в бяла държава. Не ми се мисли ако беше се нацепил в нарязан асфалт у нас, вечер, у някой проход, да го "изнасили" някой тир по завоите ROFL.
В заключение - возил съм се в точно тоя модел Тесла, това за което обърна внимание Harka е вярно - тегли като вол, вози като голф и вътре прилича на барплот на кухня. Това, че няма поддръжка ....... абе не знам :giggle: , собственика вече супурнайсти път ходи на сервиз в .... Мюнхен ROFL .
Оказва се, че и г-н Мъск, точно както японците между другото, не е предвиждал колата да пътува дълго време със 140+ км/ч -вътре се появяват едни шумове, които се оказа, че май са от самите панели на покрива (много спешъл) и човек трябва да се примири.
За 130 000 лв на мен ми харесва, както и още 10-15 модела коли, които обаче, бидейки скромен български гражданин скоро няма и да помириша.
Навсякъде тръбят, че цените на конвенционалните и електричките щели да се изравнят - сега го правят по най-лесния начин - вдигат цената на конвенционалните. От ноември новите коли поскъпнаха средно с около 3000 лв :( , даже и Дачия :)

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пет Фев 05, 2021 9:41 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Радвам се, че въпреки споровете ни, вече сме на едно мнение.
Електричките не са панацеята, за която ги обявяват.
Но за хубаво или лошо, всички ще минем на тях, независимо дали са вредни или не.
Просто тогава Субару няма да ги има, поне не в ЕС.

Пет Фев 05, 2021 10:59 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
........От ноември новите коли поскъпнаха средно с около 3000 лв :( , даже и Дачия :)


Нямат избор, набиват им в момента глоби за недостатъчна екология и трябва да ги прехвърлят към нас - потребителите ](*,)
От всичко дискутирано до момента продължавам да съм в недоумение как Норвежците са луди по Тесла. Ок, пари имат, ама останалите несгоди предвид климата им? Там са си за Subaru отвсякъде - и петролни находища си имат :D
А това с котката от видеото направо изби рибата. В момента гледам две малки котки у дома и мога да подвърдя, че определено това животно е критерий за комфорт ROFL

P.S. Vmax мисля е време да преименува заглавието на темата за мненията, които премести. Или пък да си ни остави да помечтаем известно време, че и Subaru може да е част от това бъдеще.

Пет Фев 05, 2021 12:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Норвежците са странен народ за мен и то в лошия смисъл.
Това, че имат пари от нефт и сьомга, не ги прави по-умни от нас. Обаче Брайвик да убие 77 души, да взриви Парламента им и да получи 12 години в хотел, е показателно за какви увредени същества говорим.
За лансирането на гей браковете, пък изобщо няма да коментираме.
Така, че може в България да сме всякакви, но определено норвежците за мен са пълни плазмодии и не са ми никакъв пример за подражание. Презадоволени откачалки, които могат да ти отнемат детето заради един кариес.
Да си карат Теслите, ама не спират да продават нефт - доста двулично.

Пет Фев 05, 2021 12:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Там електричките са субсидирани с безлихвен кредит за пет години, а, Теслата се продава с пълна поддръжка + гуми, безплатно зареждане, паркиране и липса на данък. Смятал съм го - излиза на кантар с дизелов Голф за пет години.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пет Фев 05, 2021 7:09 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 29, 2014 12:08 am
Мнения: 171
Рейтинг: 243
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ще се опитам по ред на номерата да отговоря:

@pantata:

С напредване на технологиите температурният фактор става все по-малък. Дори със стара отоплителна система Тесла-та от видеото в поста на ico_tech е дала само 20% по-лош пробег. С термо-помпа този процент със сигурност ще е дори още по-малък.

@kronos:

Както казах – за електро-магнитното поле не мога да коментирам.
Колкото до водорода и преносната му система – така говориш, все едно до всяка водородстанция може да се изтипоса и фабрика за производството му. Стига. Понеже загубите от пренасянето му са огромни, естествено, че производството му не може да е безкрайно далеч, но и на няколко километра да е – пак с нещо трябва да го пренесеш. И това въобще не е елементарна задача.
За шума – на магистрала може и другите фактори да имат повече значение, но при градско каране – абсурд. ДВГ-то си се чува повече и още как. Особено ако е с директно впръскване се добавя и цъкането на помпичката.

@tst:

Повдигаш едни малко философски въпроси, които като прос инженер не се наемам да коментирам, затова единствено ще се спра на Илон Мъск – честно казано не мисля, че е отворил каквото и да било. Та той дори не е създателя на Тесла. Той е просто един бизнесмен (много добър при това, съдейки по предишните му бизнес начинания), който е видял потенциал в идеята и всячески се опитва да я развие.

@Alxx:

За картелите и зависимостите си прав, но сигурно всички ще се съгласят, че ако ще говорим за лоби – по-голямо от това на петролните компании – здравe му кажи.
За съсипването на възможността да се образоваш въобще не мога да се съглася обаче! В цялата ни история достъпът до информация никога не е бил толкова лесен и евтин, колкото в днешно време. Стига да има желание човек, може да учи каквото си поиска. Един курс в Udemy струва 10 Евро. Аз лично в последните 2 години имам сумарно над 700 часа курсове. За общо не повече от 500 евро. Това е под 1,50лв. на час.

@ico_tech:

За 25-те долара… Първо, тази разлика където и да било в Европа ще бъде многократно по-голяма. Второ, направи ли ти впечатление с какъв бензинов еквивалент направи сравнението? Кола с разход 30mpg, което е около 7,8л/100км. Искам да видя коя кола с 450 коня (колкото е Тесла-та му) ще направи разход за 2000 мили зимата от 7,8/100. Кирливото ми XV 1.6 114 коня гори над 10 магистрално. Наскоро смятах, че нормалната Модел 3 (не Performance модела) с включени всички разходи ще ми излиза с 10 евро на месец по-малко от XV-то. Говорим за кола, която струва 40 000 Евро, спрямо 17 500 за XV-то. На хартия всичко е хубаво, но при над 30 000 км, които минавам средно годишно, една чисто електрическа кола просто няма как да работи в моя случай. Липса на инфраструктура + време за зареждане. Това са двата проблема пред хората, които минават по много километри наведнъж. Така че да, теоретично е възможно, на практика все още не е удобно.
А за надеждността – това, че на Теслите им падат броните и вътре всичко трака не означава, че това са проблеми на електричките по принцип. Питай го собственика за какво е ходил до Мюнхен, ще е интересно.
В момента работя по наследника на това чудо:
Прикачени файлове:
Capture1.JPG

Ще е към двойно по-компактен и лек. За жалост не мога да постна снимки по обясними причини, но на това чудо просто няма какво да му се счупи. Предизвикателствата спрямо системите с директно впръскване, по които работех преди това, са направо смешни.

@nikentce:

Електричка с два мотора (по един във всяка ос) си е много солидно задвижване. Точно това имах предвид като казах по-нагоре в темата, че Субару спешно се нуждаят от спасителен план за идентичността си в следващите 10-15 години.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Чет Фев 11, 2021 12:01 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Всичко си го написал добре.
Даже няколко пъти съм написал, че електромоторът няма да го коментираме изобщо, защото няма кой да го бие, когато става въпрос за колесни машини. За това се ползва във влаковете.
Само, че тук говорим за автомобили, където мен лично ме притеснява именно ЕМП в такава близост, както и нуждата от батерии. Електромоторът сам по себе си е по-надежден от ДВГ, но той не може без инвертор и батерии. Те пък от своя страна са доста по-сложни и скъпи от ДВГ.
Аз в интерес на истината до сега не съм правил ДВГ, а ремонтите ми са били свързани най-вече с ходовата част.
И не знам защо си мислиш, че за добив на водород от вода са нужни някакви станции и фабрики отделно?
Знаеш ли от колко десетилетия се прави това в подводниците като се разделя с електролиза водата на кислород и водород и се съхранвват в резервоари?
Да не говорим, че има достатъчно разработки за безопасно съхранение на водорода като паста https://www-kaldata-com.cdn.ampproject. ... 55201.html

Чет Фев 11, 2021 12:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 29, 2014 12:08 am
Мнения: 171
Рейтинг: 243
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kronos написа:
...но той не може без инвертор и батерии. Те пък от своя страна са доста по-сложни и скъпи от ДВГ.

С това категорично не мога да се съглася. Конструирал съм инвертори и за 48-волтови, и за високоволтови системи. Техническите "предизвикателства" (ако мога въобще така да ги нарека) се свеждат до това да внимаваш с вибрациите и да не оплескаш тотално охлаждането, което е водно така или иначе. Истинското предизвикателство всъщност е интегрирането на системата в автомобила. И то не за друго, ами защото нещата не са канонизирани още и всеки автомобилен производител си прави собствени съчинения по отношение на архитектурата и мястото, в което трябва да се опиташ да набуташ съответната част. Батерии не съм конструирал, но и там са сходни нещата. Това, че са скъпи и ползват редкоземни материали не ги прави автоматично сложни. Преди да се прехвърля към електрическите задвижвания дълго време се занимавах със системи за директно впръскване и в частност конструиране на помпи за високо налягане на бензинови двигатели. Виж ето това е сложно нещо. В сравнение с него работата ми по електриките е като 1-ви курс ТУ.

Интересно един сравнително компактен електролизатор за водород колко килограма може да генерира за едно денонощие... Тази разработка на института Фраунхофер за водородната паста действително е интересна, ще видим какво бъдеще ще има. Но както казах - аз вече почти съм загубил надежда за бъдещето на водородните технологии и започнах да вярвам на приказката: "Водородът е горивото на бъдещето... и винаги ще си остане."

Чет Фев 11, 2021 2:38 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Че инвертор се прави лесно, е ясно. Аз имах предвид технологията за производство на батерии. Виж, че заводите в света се броят на пръсти, не заради кобалта, лития или флуора в тях, а заради сложната технология на производство.
Що се касае до водорода, нямам идея защо не го приемаш за реалност, след като това е единственото гориво, което се ползва от половин век в ракетите?
И какво те притеснява колко бавно се добива от електролиза водород, след като имаме огромни количества вода и ще има огромни количества електроенергия от ВЕИ-та и фотоволтаици, които няма да може да складираш в батерии при пикове. А при горенето на водорода отново ще се получава само вода.
Нека не се връщаме назад с химичните батерии, а да гледаме наистина в бъдещето, защото само водородът може да даде независимост, а не лития в Австралия и Чили, както и кобалтът от Конго и Русия.

Чет Фев 11, 2021 3:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 89 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 64 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор