Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 1:13 pm



Отговори на тема  [ 28 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
 Автоматична кутия 5-ЕАТ особености и възможности за ъпгрейд 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 618
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: 10 LGT EJ255/05 XL-7 H27A
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 698
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
От скоро се замислям по един въпрос - имат ли разлика 5еат кутиите с тези които се слагат в б13 н6 , гледам основните предавки са същите, даже крайното предавателно е като на Легаси н6 5ат. По скоро ме интересува реакция на педала, включване на Кик Даун, време за смяна на предавки, адекватност на работата.
Аз карам Аутбек б13 н6 с 5ат и като изключим различното крайно предавателно число е същата кутия като на Легаси. Дразни ме много в Д режима защото е адски мудна, всякаш задържа и тъпче на място , дори и като отключи съединителя, и като я нагазиш по сериозно връща 5-3та, да не говорим че има случаи и 5-2ра. В спорт режим е доста по отзивчива и приятна, по смислено и бързо връща предавки, но пък след ускорени задържа досадно дълго, съответно бучи в обороти и трябва да си играеш с педала на газта. Всичко това се оправя в ръчния режим и даже се свиква с шифтинг тайма, стига да не забравиш че си в ръчен режим после, щото не връща сама към спорт ат, дори и след време и като тръгнеш да изпреварваш не върви и не върви докато се сетиш откъде идва проблемът.
Четох на Калин ЗК темата и съм говорил с него, знам че до голяма степен след пренаписване на таблиците на педала на газта, на тку и еку на колата има значително подобрение, но не мога да стигна финансово до това, защото бих го комбинирал с нови хедъри и фаст шифтинг кит за ат-то, а честно казано не знам дали ми се дават 2.5к като мисля да карам още 35-40к колата, ръжда ме е подгонила и ергономията на модела поне за моите габарити и усещания не е особено добра.
Та се чудех как са нещата при б14 2.5гт /съответно Бек 3.6 ако някой има мнение/. Карах наскоро американско Лего 3.6 с 5ат и определено беше по-мазно, плавно и бързо усещането , но не знам дали не се дължи на годините и овехтяването на моята кола.
Получи се дълъг пост, но поздрави на всички, които ще го изчетат.

Пон Окт 25, 2021 12:30 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
askeless написа:
От скоро се замислям по един въпрос - имат ли разлика 5еат кутиите с тези които се слагат в б13 н6 , гледам основните предавки са същите, даже крайното предавателно е като на Легаси н6 5ат. По скоро ме интересува реакция на педала, включване на Кик Даун, време за смяна на предавки, адекватност на работата.
Аз карам Аутбек б13 н6 с 5ат и като изключим различното крайно предавателно число е същата кутия като на Легаси. Дразни ме много в Д режима защото е адски мудна, всякаш задържа и тъпче на място , дори и като отключи съединителя, и като я нагазиш по сериозно връща 5-3та, да не говорим че има случаи и 5-2ра. В спорт режим е доста по отзивчива и приятна, по смислено и бързо връща предавки, но пък след ускорени задържа досадно дълго, съответно бучи в обороти и трябва да си играеш с педала на газта. Всичко това се оправя в ръчния режим и даже се свиква с шифтинг тайма, стига да не забравиш че си в ръчен режим после, щото не връща сама към спорт ат, дори и след време и като тръгнеш да изпреварваш не върви и не върви докато се сетиш откъде идва проблемът.
Четох на Калин ЗК темата и съм говорил с него, знам че до голяма степен след пренаписване на таблиците на педала на газта, на тку и еку на колата има значително подобрение, но не мога да стигна финансово до това, защото бих го комбинирал с нови хедъри и фаст шифтинг кит за ат-то, а честно казано не знам дали ми се дават 2.5к като мисля да карам още 35-40к колата, ръжда ме е подгонила и ергономията на модела поне за моите габарити и усещания не е особено добра.
Та се чудех как са нещата при б14 2.5гт /съответно Бек 3.6 ако някой има мнение/. Карах наскоро американско Лего 3.6 с 5ат и определено беше по-мазно, плавно и бързо усещането , но не знам дали не се дължи на годините и овехтяването на моята кола.
Получи се дълъг пост, но поздрави на всички, които ще го изчетат.

Не искам да звуча еретично, но не мисля че при атмосферно субару ще намериш този ряз който търсиш, карал съм б13 H6 240 коня и от позиция на моята б12 със 156 коня , Б 13 тръгва малко по-бързо, но пак се чуди , което е доста изнервящо . Имам има пасат B6 , 3,2 SFI , 4 motion , 250 коня с DSG - 6 скорости , това в сравнение със субару Б13 излита от място, разликата е 10 коня надали е фрапираща , но скоростноте кутии явно си си консервативни при японците.
Карам си и двете коли с кеф , но ги ползвам за различни неща, едната за риба , другата за пътуване.

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Пон Окт 25, 2021 1:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 618
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: 10 LGT EJ255/05 XL-7 H27A
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 698
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не смятам, че проблемът е случая е в двигателя. Можеш да сравниш Н6 245кс с 3.2фси и ще видиш, че разликите са малки, не само като мощност, но и като въртящ момент и крива. ДСГ-то просто е много по-бързо.
Н6 мотор с мт, сравнен с ВАГ/Мерцедес/БМВ мотори със сходни параметри не отстъпва, та разликата е в кутията. Колкото до двете коли - не ходя за риба и 2 еднотипни коли не ми трябват, Бека в това отношение е най-доброто от двата свята, с малки недостатъци в двете посоки. Та си го ползвам основна кола, имам засега друга за фън.
Но дори и да не е дсг, сравнено с 6 степенни автомати на посочените марки от същите години, че дори и със сходния 5ат на Лексус, незнайно защо при субару б13 е такава мъка.

Едит: и аз съм карал б11 и б12 с 4ат, че и н6 б12 с 4ат - Ами осезаема е разликата във всички отношения.

Пон Окт 25, 2021 1:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
askeless написа:
Не смятам, че проблемът е случая е в двигателя. Можеш да сравниш Н6 245кс с 3.2фси и ще видиш, че разликите са малки, не само като мощност, но и като въртящ момент и крива. ДСГ-то просто е много по-бързо.
Н6 мотор с мт, сравнен с ВАГ/Мерцедес/БМВ мотори със сходни параметри не отстъпва, та разликата е в кутията. Колкото до двете коли - не ходя за риба и 2 еднотипни коли не ми трябват, Бека в това отношение е най-доброто от двата свята, с малки недостатъци в двете посоки. Та си го ползвам основна кола, имам засега друга за фън.
Но дори и да не е дсг, сравнено с 6 степенни автомати на посочените марки от същите години, че дори и със сходния 5ат на Лексус, незнайно защо при субару б13 е такава мъка.

Едит: и аз съм карал б11 и б12 с 4ат, че и н6 б12 с 4ат - Ами осезаема е разликата във всички отношения.

Разбира се , че не е в двигателя , в скоростите е драмата, а двете коли са защото субаруто не ми се продава, пасата е доста по-нисък и го ползвам като паркетна кола , субаруто си е работно магаре, на което за 10 г каране знам възможностите и проходимостта . Само сравнявах скоростните кутии.

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Пон Окт 25, 2021 1:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 7:04 pm
Мнения: 324
Местоположение: София/Димитровград
Автомобил: Legacy`07 sedan 3.0R Auto
Рейтинг: 129
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не знам как е при 5ЕАТ без si-drive, но моята има нещо, като напасване спрямо стила на шофиране. Ако дълго време карам лежерно, за да им сваляне на предавка трябва да натисна педала почти до долу, но ако съм я юркал след това не ми дава да я барна, подам леко и тя реши, че трябва да върне на втора с 5500-6000 об/мин. Не сменя по-директно или бързо, но като си карам нормално и просто си я усещам кога колко да натисна за съответната реакция. Перата на волана ги ползвам само за двигателна спирачка при дълго спускане и да я върна 2-3 нагоре, като реши да плаши пътниците. Другото е, че ако я забравиш в ръчен режим сама вдига нагоре преди прекъсвач и сваля, ако съвсем паднат оборотите. Може би при б14 е същото, ако не и допълнително подробено


Sent from my iPhone using Tapatalk

Пон Окт 25, 2021 2:19 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
askeless написа:
Не смятам, че проблемът е случая е в двигателя. Можеш да сравниш Н6 245кс с 3.2фси и ще видиш, че разликите са малки, не само като мощност, но и като въртящ момент и крива. ДСГ-то просто е много по-бързо.
Н6 мотор с мт, сравнен с ВАГ/Мерцедес/БМВ мотори със сходни параметри не отстъпва, та разликата е в кутията. Колкото до двете коли - не ходя за риба и 2 еднотипни коли не ми трябват, Бека в това отношение е най-доброто от двата свята, с малки недостатъци в двете посоки. Та си го ползвам основна кола, имам засега друга за фън.
Но дори и да не е дсг, сравнено с 6 степенни автомати на посочените марки от същите години, че дори и със сходния 5ат на Лексус, незнайно защо при субару б13 е такава мъка.

Едит: и аз съм карал б11 и б12 с 4ат, че и н6 б12 с 4ат - Ами осезаема е разликата във всички отношения.



Разлика може да постигнеш само с АТ кутия от Спек Б, но това е супер рядко за откриване.
Според мен е най-добре да минеш през Калин и да се не занимаваш с шифт китове, защото тази кутия управлява налягането на соленоидите по таргет, та не знам дали ще сработи ( не съм се интересувал за 5-ЕАТ китове ).
При 4 ЕАТ има голям ефект от шифт кит.

Пон Окт 25, 2021 3:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
pantata написа:
сама вдига нагоре преди прекъсвач и сваля, ако съвсем паднат оборотите. Може би при б14 е същото, ако не и допълнително подробено


Sent from my iPhone using Tapatalk

Тео, при тебе не е само si-drive-а. Твоята кола е барана бая преди да я вземеш(по спомен) и е много вероятно да е препипан софтуера. Някой ако се зарови, вероятно ще открие точно това. Предвид пружините и генерацията, някой се е постарал да я направи "по-шофьорска" като усещане.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Окт 25, 2021 6:31 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 7:04 pm
Мнения: 324
Местоположение: София/Димитровград
Автомобил: Legacy`07 sedan 3.0R Auto
Рейтинг: 129
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Каква е разликата между автоматите на specB и стандартно 3.0R? Мисля имат преди и след фейслифта, но не и между спецификациите.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Пон Окт 25, 2021 6:49 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 06, 2015 8:08 pm
Мнения: 632
Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5XT '06AT;Outback B13 H6
Телефон: O8985O54I4
Рейтинг: 346
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
pantata написа:
Каква е разликата между автоматите на specB и стандартно 3.0R? Мисля имат преди и след фейслифта, но не и между спецификациите.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Да не объркам нещата, ама SpecB не е ли ръчка?

_________________
A simple act of caring creates an endless ripple that comes back to you.

Пон Окт 25, 2021 7:28 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 618
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: 10 LGT EJ255/05 XL-7 H27A
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 698
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Темата е за Легаси 2.5гт , моля да не разводняваме и модераторите да поразчистят малко. Ставаше въпрос за усещането на автоматика при движение.
Поздрави!

Пон Окт 25, 2021 7:50 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мога само да посоча какво сподели човек с 2009 н6 след като покара ГТ. И неговото оплакване беше от лага. Според него ГТ се усеща съществено по- живо
По-горе съм описал, че има и хардуерно и софтуерно подобрение в ГТ 5ЕАТ.
Естествено всичко е субективно

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пон Окт 25, 2021 9:51 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 16, 2021 8:33 am
Мнения: 22
Местоположение: Бургас
Автомобил: Legacy V GT Wagon
Телефон: 0885885782
Рейтинг: 18
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
И аз от скоро съм собственик на легаси гт. Като включа на режим S# и дам на кик педала на газта идва един момент колата прекъсва за части от секундата и продължава с ускорението. Интересува ме дали е нормално или има някакъв проблем. П. С за първи път карам кола с турбо.

Вто Окт 26, 2021 8:54 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
fixallot написа:
pantata написа:
Каква е разликата между автоматите на specB и стандартно 3.0R? Мисля имат преди и след фейслифта, но не и между спецификациите.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Да не объркам нещата, ама SpecB не е ли ръчка?


Не само, има редки модели с АТ, разликата с нормалната 5-ЕАТ е скоростта на превключване.
Преди доста време при Любо се направи такава "трансплантация" - 5ЕАТ от спек Б, на нормален 3.0 Аутбек с дриснала 5ЕАТ.
Донора беше от Дарин, така че може да е бил и Японско Легаси...

Вто Окт 26, 2021 9:27 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
makoz написа:
И аз от скоро съм собственик на легаси гт. Като включа на режим S# и дам на кик педала на газта идва един момент колата прекъсва за части от секундата и продължава с ускорението. Интересува ме дали е нормално или има някакъв проблем. П. С за първи път карам кола с турбо.

Не е нормално. Отиди на сериозна диагностика да не набереш лайка с детонация и мотор в кофата. Един дребен и на вид незначителен проблем(за атмосферка) - зацапан или повреден дебитомер, може да ти прати мотора на масата със счупено бутало.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Окт 26, 2021 7:34 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 16, 2021 8:33 am
Мнения: 22
Местоположение: Бургас
Автомобил: Legacy V GT Wagon
Телефон: 0885885782
Рейтинг: 18
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Днес гледаха колата на диагностика. Няма набити грешки на живи данни всичко е ок, а в същото време като я намачкам прави единично прекъсване. Някой ако е имал подобен проблем да сподели, ще съм благодарен...

Чет Ное 04, 2021 2:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
makoz написа:
Днес гледаха колата на диагностика. Няма набити грешки на живи данни всичко е ок, а в същото време като я намачкам прави единично прекъсване. Някой ако е имал подобен проблем да сподели, ще съм благодарен...


Това не е проблем в кутията ( т.е. не е и за тази тема ).
Проверяват се свещи, бобини, бенз.помпа и инжектори, но за да се засече аномалията се прави тест в движение.

Чет Ное 04, 2021 2:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
makoz написа:
Днес гледаха колата на диагностика.

Колега, диагностиката е действие по откриване на проблем(можеш да гугълнеш дефиницията). Закачането за апаратура и четене на грешки не е такова действие. Смени мястото, на което ползваш "услугата".

Трий утре, Стани, не се сдържах.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Чет Ное 04, 2021 9:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
makoz написа:
Днес гледаха колата на диагностика. Няма набити грешки на живи данни всичко е ок, а в същото време като я намачкам прави единично прекъсване. Някой ако е имал подобен проблем да сподели, ще съм благодарен...


Толкова е разбирал човекът, който ти я е гледал на живи данни тогава. Там трудно се изпуска нещо такова.

Нед Ное 07, 2021 11:31 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 27, 2010 11:01 pm
Мнения: 1017
Местоположение: Варна
Автомобил: Volvo, Legacy 2.5 GT, A6 Allroad
Рейтинг: 70
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Доста съм се интересувал от ъпгрейд на 5EAT и стигнах до два извода:
1. Ако не гониш мощност над 250 whp - отиди при Калин и той ще "напасне" програмно налягането в клапанното тяло към възможностите на двигателя за максимално бързо превключване.
2. Ако гониш нещо повече - модва се клапанното тяло, от IPT, чрез TransGo shift kit, от руснаци в drive2.ru, който намериш. След това, обаче, почват да заминават други елементи в кутията - централният диф и втулките му най-вече.
Според мен не си струва.

_________________
BMW e 'религия' като SUBARU, но докато едните са в небето, другите са при звездите.

Пон Ное 22, 2021 8:58 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Поначало 5ЕАТ е по-слаба кутия от 4ЕАТ по отношение на максималната мощност.
Ъпгрейда си заслужава само за сериозно модифицирани коли и доколкото знам се тръгва от помпата (конвертора), защото много често той просто блокира.
Trans Go /Hexmod ъпгрейдите са свързани с подмяна на пружини на пасивните клапани (сачми) в хидравличния разпределител (valve body). Задържат повече налягане, но в крайна сметка кутията се управлява от соленоидите, а те от TCU (transmission control unit). Аз поне до момента не знам някой да може да бъзика TCU- то. Tози контролер май още не е дисасемблиран. Тук във Варна една фирма се опита да оправи 4EAT контролер за Форестър ХТ и .... не се получи.
Както отбеляза и Brainstormer при по-високи мощности и по-голямо натоварване на централния диф във VTD заминават втулките на валчетата на планетните зъбни колела. Самото им изпълнение не предполага големи извращения с този механизъм - примерно редовно и продължително буксуване на мостовете.
От моя опит с тази кутия в последният и вариант мога да кажа следното:
- държи се добре, сменя мазно в режим I, и ако от зануляване на обучителния модул влезете в режим S# и натискате здраво, дори сменя относително бързо предавките (след 10-на мин. газене). Единствено механизма за освобождаване от скорост често се обърква при рязко намляване до пълен стоп. Усещате едно побутване в самия край. 5 предавка е относително дълга - 2750об@140км/ч. Но в градско движение не може да постигне икономията на CVT. Въпреки това, ако карате умерено и спокойно стойности от около 12-12.5/100 са напълно постижими.
- работата на кутията логично се влияе от външната температура и температурата на маслото. Серийният охладител е доста малък и е водомаслен. Той по-скоро служи за по-бързо достигане на работна температура, отколкото за охлаждане в натоварен режим. Така че, ако вдигате мощност (трудно и скъпо за Gen 5 GT) трябва задължително да се мине на отделен охладителен контур с термостатна регулация.
- Маслото всички знаете, че трябва да се сменя навреме. Но тук трябва да се гледа текста с малки букви в ръководството за екслоатация при тежки условия - след 35К вече можете да усетите промяна в работата, съответно време е за смяна.
- неприятен проблем с тази кутия е дефектирането на един датчик на Хол, разположен на гърба на клапанното тяло. Всеки, който познавам, вече е минал от там. Не знам дали се случва толкова често на другите 5ЕАТ от Трибека и предишното поколение, но след малко изследване излезе, че това е проблем, който Субару дълго време използва за да пробутва цели клапанни тела, твърдейки, че този датчик не се сменя. Е вече не е така - сензора се предлага за около 100 лв афтърмаркет и се подменя сравнително лесно, с изключение на малката подробност, че трябва да смените цялата 10.5 литра течност на кутията. След цялостната подмяна колата се държеше доста особен за около 1000 км - предполагам заради зануляване на мозъка и маслото, в което липсват фрикционни частици подпомагащи пакетите. След това нещата се нормализират. Как ще разберете дали сте за смяна - много е трудно да пропуснете, защото дефекта в датчика води до такива удари, ще помислите че някой е спрял в багажника ви. Нещата обаче започват постепенно с Transmission failure и няколко грешки от тип C, включително прословутата "липса на комукинация"

В заключение - всеки, който харесва класически автоматици ще остане доволен от настройката на тази кутия към един сравнително мощен задвижен тракт.
Състезателно настроените водачи няма да харесат забавянето на който и да е хидротрансформатор, даже и с перата на волана. Но и това не е STI.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Ное 23, 2021 11:15 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 28 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 41 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор