Според мен основните проблеми на 5ат при моето ползване на Аутбек н6 б13 се изразяват в две насоки:
1. Мудна реакция на боравенето с педала на газта в Драйв режим със дълго задържане и твърде късно сваляне на предавки и рязък Кик Даун с много върнати предавки. Обикновено с удар. В спорт режим твърде дълго задържане на ниска предавка след сваляне. Ако сваля предавки като реакция на педала на газта както в спорт режим и после имаше поведението в Драйв режима щеше да е много по-адекватно и удобно за ежедневно каране. Това Калин доколкото знам може да подобри значително и осезаемо с оптимизацията на работа на мотора като гориво и запалване и работата на педала на газта. За мен лично този ъпгрейд върви и със смяна на хедърите с изработени, колега от форума предлага такив. За катализаторите може да се коментира, но с еко изискванията нещата отиват към спортни. Още чакам да видя колеги с премахнати как ще минават ГТП другата година. После по-скоро бих променил и останалата част от генерацията, за да е малко по-проходима. Но с не оем хедъри и генерация би се постигнал максимален ефект с една интервенция от Калин. Така или иначе в комбинация си отиваме някъде на 2к лв за двете.
2. Бавно време за смяна - честно казано бавен си е автомата, независимо от режима. Бих ползвал транс го/хекс модовете. Намерих един руснак в ибей, който предлага тези модове в стейджове и аз лично бих търсил златната среда. От това, което съм гледал подобрението изглежда значително. Трябва обаче да се изпрати клапани тяло обратно в замяна на модифицираното. С куриерите това би струвало някъде около 1к лв. Прав е колегата, че това върви и със смяна на 10-11л атф, което също е разход около 400-500лв. Ето линк към обявата на руснака. Има клипове в дескрипшъна.
https://www.ebay.co.uk/itm/Fast-shift-v ... 632-2357-0В заключение бих казал, че интервенциите по 5ат си струват за б14 2.5гт, където мапинга на мотора действително би довел до прилични резултати, което с мод и на кутията би направил колата изключително приятна за широк спектър приложения. Не бях чел досега за проблемите с втулките на втд диф и това беше новост за мен. Реално 240- 250whp могат да бъдат постигнати и без смяна на турбината. При б13 н6 и цените на тези модели започва да се губи смисъла, въпреки, че моторът е с доста добри характеристики и по удачна работа на кутията би направила колата адекватна и в момента.
Поздрави на всички, хубава тема се заформи, но досега просто не стигаха и аз да напиша пак нещо.