Правила за пускане на обяви в раздела


Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.



Отговори на тема  [ 26 мнения ]  стр 1, 2  Следваща
 CVT vs 5EAT 
Автор Съобщение

Регистриран на: Чет Мар 21, 2013 2:12 pm
Мнения: 243
Автомобил: Outback 2.5 AT 2002 и 2.5 2016
Рейтинг: 85
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте

Време е за още едно Субарце.
Имам един безсмъртен бек 2002 2.5 който просто не иска да се предаде. Върви си и няма грижи. Пък и жената и сина не искат да става и дума да се продава, така че ще си го погреба аз ( след още 20год_) :bow: :bow:
Но е време и за по нова кола. Искам пак Аутбек, въпроса е дали да е 5ЕАТ или CVT.
Виждам че хората с CVT казват че е приятн за каране, но не знам дали е здрав като класическите.
Чупят ли се много? Освен това 5ЕАТ здрав ли е като 4ЕАТ?

Много благодаря

Нед Фев 06, 2022 9:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 808
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако говорим за здравина - 5ЕАТ бие и 4ЕАТ и CVT-то и то с много, но все пак при втора употреба автомобил си зависи много, как е бил експлоатиран и поддържан. За пъргавина и усещане не мога да кажа нищо, по-скоро трябва да се качиш сам и да пробваш.

Пон Фев 07, 2022 1:55 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Мар 21, 2013 2:12 pm
Мнения: 243
Автомобил: Outback 2.5 AT 2002 и 2.5 2016
Рейтинг: 85
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Това звучи добре, дори и да има проблем стрите куттии не са чак толкова скъпи за ремонт.
Мерси колега, не предполагах че е така.
Имайки предвид че моето 4ЕАТ колко бой е яло и е в перфектно състояние на 19.5год. Е поне откакто го имам флуида е сменян на 30к км и съм слагал добавки. Рабти по-добре отколкото като го взех, след като налях добавките и заспа.

Пон Фев 07, 2022 8:03 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 9:37 pm
Мнения: 322
Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback B12 H6, Outback B13,B14 2.5
Рейтинг: 109
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравей,
Аз това лято си взех б14 2.5 с CVT и съм много приятно изненадан от поведението му, вървенето му е близо като усещане до това на б12-ката ми която е H6. Самите скорости като поведение се усещат доста по-адекватни от 4 степенния автомат на B12, но най-добре както ти е препоръчал колегата преди мен качи се и покарай за да усетиш дали ти допада.

Вто Фев 08, 2022 7:37 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не знам откъде е тази информация, че 5ЕАТ бие 4ЕАТ с много. По функциониране - да, има разлика. По ниво на контролера (ТСU) - да, може би защото има 15 години разлика между появата на двете. По здравина на чарковете, по скоро не. И двете са зависими от начина на поддръжка и на експлоатация.
4ЕАТ и 5ЕАТ са архаични кутии дизайн на JATCO (Japan transmission company). Субару само прави някои доработки и модифицира клапанното тяло. CVT e изцяло чедо на Субару с използване на патентованата от Luk GmbH верига. Ако не беше преминала на CVT, компанията просто нямаше как да се вмести в съвременните норми за разход/емисии.
Основният проблем със CVT е първоначалната заигравка на Субару, че флуида не се сменя. Тези собственици, които не са се вързали на тази въдица (малко на брой) и не експлоатират колата да гази в блата нон стоп, по-скоро нямат проблеми.
Като всеки механизъм и 4/5ЕАТ и CVT се чупят в определен момент.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Фев 08, 2022 11:17 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Апр 26, 2009 5:59 pm
Мнения: 221
Местоположение: Варна
Автомобил: Smart for Four EQ Hyundai Kona EV
Телефон: 0887 93 70 90
Рейтинг: 99
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
boricha написа:
Това звучи добре, дори и да има проблем стрите куттии не са чак толкова скъпи за ремонт.
Мерси колега, не предполагах че е така.
Имайки предвид че моето 4ЕАТ колко бой е яло и е в перфектно състояние на 19.5год. Е поне откакто го имам флуида е сменян на 30к км и съм слагал добавки. Рабти по-добре отколкото като го взех, след като налях добавките и заспа.

Здравей колега. Би ли споделил, коя добавка си влял в кутията и какъв е ефекта? Извинавам се, ако спамя темата, просто съм любопитен за добавките, ползвал съм за двигател и съм доволен.

Вто Фев 08, 2022 3:14 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Чет Мар 21, 2013 2:12 pm
Мнения: 243
Автомобил: Outback 2.5 AT 2002 и 2.5 2016
Рейтинг: 85
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ами беше на ХАДО. То си пише на опаковката казваше се Revitalizant
И на една Е класа сложих (5 степене автомат 722.6 за да съм точен) и на двете беше с приятен ефект от към по мазна смяна на скоростите.
За 200-300 км усетих някаква разлика и в следващите около 1000 стана още по добре.
Не знам дали е ОК да пиша марки тук, но нали за това е форума. За последните години на Субаруто съм слагал 2 пъти.
1ви път малката опаковка понеже имаше проблем, който в последствие се оказа от газовата и удряше при леко каране с около 60км. Оказа се че компа на газовата нещо шашкаше автомата, Тони оправи нещата и от тогава 3-4г не съм имал проблем. А я бях отписал така силно удряше :good:
2ри при смяна на флуида - тогава сложих по голямата опаковка смело и безотговорно ROFL но не съжалявам.
Не беше скъпа може би около 30тина лв.
Хубаво било да се сложи преди дълъг път, но аз първия път я сложих в градски условия

Сря Фев 09, 2022 8:54 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Мар 21, 2013 2:12 pm
Мнения: 243
Автомобил: Outback 2.5 AT 2002 и 2.5 2016
Рейтинг: 85
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
здрасти колеги

Малко да съживя темата че пак излиза на дневен ред .
Значи ли това че 5ЕАТ е по-добрия избор?
Ако ще си купя Аутбек, сигурно и с блатото ще се виждам, иначе за какво ми е, ако трябва да го мисля да не затъва ?
Или не разбрах точно какво имаш предвид
5ЕАТ и 4ЕАТ нямат такова условие

Пон Юни 27, 2022 1:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако ще ходиш за гъби и искаш да не се чупи 5EAT.
Ако от време на време излизаш извън пътя, случил си на CVT (или си планирал да го оправиш) и сменяш масла както си трябва - може и CVT.

Решението си е твое. 5EAT си е допотопен, здрав автомат. Разликата с 4 е 1 скорост. Наскоро навъртях 3к км с такъв и спрямо моето 4EAT е по-добре, но не е фрапираща разликата. Ако ти е ОК 4степенния - и 5 ще ти е ОК. Доста хора се дразнят колко бавно реагира на кик и разни режими - при спокойно каране да изпревариш и обратния... не са като на новите, но като цяло е това. Ако си спокоен шофьор, ще ти е ОК.
:good: :beer:

_________________
http://www.hostit.bg/

Пон Юни 27, 2022 3:38 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 618
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: 10 LGT EJ255/05 XL-7 H27A
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 698
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
5ат е по ново като дизайн от 4ат и все пак е от ранните 2000г. Основното предимство всъщност е допълнителната предавка, тъй като намалява много дупките между скоростите и удължава скоростите, които иначе на атмосферен мотор са много осезаеми проблеми. Въпреки това си е архаичен автоматик на нивото на 5ат на Ауди и БМВ от същите години. 6ат и следващите наистина са съвсем други коли вече. Хубавото на 5ат е че е сравнително здрав и поради електронния дросел на моделите, си драйв системата, и възможността да се мапва и екуто на кутията, работата му подлежи на чувствително подобрение.
В момента мога да сравня стокова б13 Н6 и мапната б14 2.5гт, и двете с 5ат (с различни номера клапанни тела са) и разликата мога да кажа е доста впечатляваща в полза на второто, въпреки че и Нм и всичко е различно. В тубата има и достатъчно клипове на мапнати 5ат с допълните xrt или hex щифт китове и стават доста бързи и адекватни кутии.
Поздрави

Вто Юни 28, 2022 4:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 808
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
5EAT при B14 е доста пипната кутия спрямо 5EAT при B13, доста по-пъргава в смените и по-адекватна като цяло. Важно е, кое поколение се има предвид при сравнението, тъй като разликата е огромна. Споменавам го, тъй като имам и двете и имам база за сравнение на поведението - B13 H6 5EAT и B14 3.6 5EAT. А разликата на последната пък с 4-степенните 4AT и 4EAT е колкото между ранните EJ20-ки и EZ36.

Пет Юли 01, 2022 7:12 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Авг 12, 2015 3:48 pm
Мнения: 58
Местоположение: Варна
Skype: jastaprasta00
Автомобил: Subaru Outbаck 2016 2,5 at
Телефон: 0899293643
Рейтинг: 3
Нов фен
Отговори с цитат
Според мен 4 и 5 скоростните автомати изостават пред CVT кутията, да старите са здрави, но CVT е много напред откъм разход, вървене и проходимост, в комбинация с X-MODE системата новите коли са по проходими.

Нед Яну 15, 2023 6:46 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 808
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За разход на гориво и за комфортно усещане - няма никакво съмнение, че CVT-тата превъзхождат конвенционалните автоматични кутии с планетарни предавки. Въпреки че разходите са много много близки по каталожни данни - различават се само със 100 мл на 100 км в полза на CVT.

За вървене - отново по каталожни данни при близки килограми дават и близък разгон 0-100. Outback B14 3.6 5ЕАТ автомат - 7.5 секунди; Outback B15 3.6 CVT - 7.6 секунди.

Ако оставим настрана X-MODE системата, то не мисля, че CVT-тата са по-проходими. Отделно смятам, че ползва ли се CVT за проходимост, бързичко ще му свърши животът.

Вто Яну 17, 2023 10:55 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm
Мнения: 65
Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 60
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мен ме интересува колко е животът на едната спрямо другата, и цената на основен ремонт. Чувам от няколко места, че CVT си иска основен ремонт над 200,000, който е удивителна цифра. Не си спомням точно но ми се върти между 3 и 5 к. Имало обаче някакви подсилени за по-големите двигатели (3.6?) или за теглене, които издържат повече. Всичко това са преразкази, ще се радвам ако има някой да потвърди - колко излиза основен ремонт на CVT, кога се прави - превантивно или като гръмне, и въобще има ли кой да го направи?

От личен опит знам, че 4ЕАТ основен ремонт с ново масло и нов сервизен комплект с пластини и уплътнения е поносим и е доста по-еффтин от смяна на съединител + маховик при един форестър дизел.

Другото е колко често се сменя маслото и колко литра влизат - с промивка или не.

Така човек ще си направи сметка какво ще му струва, ако си вземе кола втора ръка. Да не излезе като при дизела - пестиш от гориво, а кихаш за ремонти.

Вто Яну 17, 2023 8:18 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3867
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Само ще вметна, че семерингът за маслата между кутията и дифа се сменя заедно с капака, в който е монтиран(никакви алтернативи). По думи на член на форума е 1,3К само частта. Това по цени отпреди две години, по спомен. Маслото е бая количество и е скъпо като цена. Кутията е проста, не е трудна за ремонт, но спецификата и цената на частите са, хм, как да кажа...леко пр***ни. Бих си купил цвт за градска кола, ама малка, не Субару и само ако имам кинта за нова от магазина. Толкоз от мен. За мен практичното Субару(мани рали историята) е високо комби, ръчна кутия с бавни и мотор с приличен ВМ, даже не е зор да е турбо, нищо, че сега карам такова. Ти поне си виждал на живо колата, която за мен е есенцията на Субару в минималния вариант.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Яну 17, 2023 8:58 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
gligor написа:
Мен ме интересува колко е животът на едната спрямо другата, и цената на основен ремонт. Чувам от няколко места, че CVT си иска основен ремонт над 200,000, който е удивителна цифра. Не си спомням точно но ми се върти между 3 и 5 к. Имало обаче някакви подсилени за по-големите двигатели (3.6?) или за теглене, които издържат повече. Всичко това са преразкази, ще се радвам ако има някой да потвърди - колко излиза основен ремонт на CVT, кога се прави - превантивно или като гръмне, и въобще има ли кой да го направи?

От личен опит знам, че 4ЕАТ основен ремонт с ново масло и нов сервизен комплект с пластини и уплътнения е поносим и е доста по-еффтин от смяна на съединител + маховик при един форестър дизел.

Другото е колко често се сменя маслото и колко литра влизат - с промивка или не.

Така човек ще си направи сметка какво ще му струва, ако си вземе кола втора ръка. Да не излезе като при дизела - пестиш от гориво, а кихаш за ремонти.


Ремонт почва от 4к
Любо ги лекува от доста отдавна.
Кекави са на теглене, прегряване и липса на смяна на масло ( 50к км ).
Това се случва като екологията вземе превес над инжинеринга

Вто Яну 17, 2023 9:17 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3867
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
С риск да разводня темата, ама даже не екологията е в превес. Много фирми правят коли с ръчни кутии или друг тип автомати и покриват нормите. По-скоро счетоводителите взимат превес - цвт е много по-евтино за производство от ръчна кутия, камо ли автомат. Въпросът с ремонта и поддръжката вече в в друга вселена(портмонето на потребителя).

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Яну 17, 2023 9:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 29, 2014 12:08 am
Мнения: 171
Рейтинг: 243
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
атанас захов написа:
...но CVT е много напред откъм... проходимост, в комбинация с X-MODE системата новите коли са по проходими.

Под това твърдение категорично не бих се подписал. CVT кутиите конструктивно не са подходящи за сериозен офроуд.

Вто Яну 17, 2023 10:03 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ами отзивите за новата настройка на CVT при моделите Wilderness малко се различават от предишните негативни коментари.
Не знам за какъв офроуд стават Субару, но щом SOA се пребориха с компанията майка да даде на хората това, от което имат нужда значи все пак има обратна връзка, макар и да е само в Северна Америка.
Гледах тест на Outback Wilderness XT и Хонда Паспорт с конвенционален автомат. По един и същи маршрут Хондата прегря доста бързо, Субаруто не го усети. Всичко е въпрос на настройка, даже и охлаждането. Ако от Субару (или 3th party) дадат и пълен достъп до CAN модулите - ECU, TCU, BIU.. това ще си стане прекрасна играчка тип "Млад техник", каквато си беше до 2005.

BTW, карах 2019 XV1.6 със CVT и си е перфектно за градски условия :) . Па и си е олдскул инжекцион като за третия свят, демек за нас ROFL

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Сря Яну 18, 2023 8:47 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Апр 05, 2014 3:34 pm
Мнения: 167
Местоположение: Варна
Skype: slav_ckc
Автомобил: Forester 2018, 2.5, CVT
Телефон: 08889566нулашест
Рейтинг: 92
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Vmax написа:
Кекави са на теглене, прегряване и липса на смяна на масло ( 50к км ).
Това се случва като екологията вземе превес над инжинеринга

Едно питане за маслото - тези 50 000 км до смяна (опресняване) официални ли са, че до момента съм срещнал само две цифри:
30 000 мили - проверка в сервиз за качеството на маслото и 60 000 мили за първа смяна. Това за САЩ и Канада.
Моята стана на 50 000 км и започвам да се ослушвам.

Сря Яну 18, 2023 9:06 am
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 26 мнения ]  стр 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 49 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор