Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
Автор |
Съобщение |
boricha
Регистриран на: Чет Мар 21, 2013 2:12 pm Мнения: 243
Автомобил: Outback 2.5 AT 2002 и 2.5 2016
Рейтинг: 85
|
Здравейте Време е за още едно Субарце. Имам един безсмъртен бек 2002 2.5 който просто не иска да се предаде. Върви си и няма грижи. Пък и жената и сина не искат да става и дума да се продава, така че ще си го погреба аз ( след още 20год_) Но е време и за по нова кола. Искам пак Аутбек, въпроса е дали да е 5ЕАТ или CVT. Виждам че хората с CVT казват че е приятн за каране, но не знам дали е здрав като класическите. Чупят ли се много? Освен това 5ЕАТ здрав ли е като 4ЕАТ? Много благодаря
|
|
|
Нед Фев 06, 2022 9:29 pm |
|
|
kerekovski
|
Ако говорим за здравина - 5ЕАТ бие и 4ЕАТ и CVT-то и то с много, но все пак при втора употреба автомобил си зависи много, как е бил експлоатиран и поддържан. За пъргавина и усещане не мога да кажа нищо, по-скоро трябва да се качиш сам и да пробваш.
|
|
|
Пон Фев 07, 2022 1:55 pm |
|
|
boricha
Регистриран на: Чет Мар 21, 2013 2:12 pm Мнения: 243
Автомобил: Outback 2.5 AT 2002 и 2.5 2016
Рейтинг: 85
|
Това звучи добре, дори и да има проблем стрите куттии не са чак толкова скъпи за ремонт. Мерси колега, не предполагах че е така. Имайки предвид че моето 4ЕАТ колко бой е яло и е в перфектно състояние на 19.5год. Е поне откакто го имам флуида е сменян на 30к км и съм слагал добавки. Рабти по-добре отколкото като го взех, след като налях добавките и заспа.
|
|
|
Пон Фев 07, 2022 8:03 pm |
|
|
tsvetanov
Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 9:37 pm Мнения: 322 Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback B12 H6, Outback B13,B14 2.5
Рейтинг: 109
|
Здравей, Аз това лято си взех б14 2.5 с CVT и съм много приятно изненадан от поведението му, вървенето му е близо като усещане до това на б12-ката ми която е H6. Самите скорости като поведение се усещат доста по-адекватни от 4 степенния автомат на B12, но най-добре както ти е препоръчал колегата преди мен качи се и покарай за да усетиш дали ти допада.
|
|
|
Вто Фев 08, 2022 7:37 am |
|
|
ico_tech
|
Не знам откъде е тази информация, че 5ЕАТ бие 4ЕАТ с много. По функциониране - да, има разлика. По ниво на контролера (ТСU) - да, може би защото има 15 години разлика между появата на двете. По здравина на чарковете, по скоро не. И двете са зависими от начина на поддръжка и на експлоатация. 4ЕАТ и 5ЕАТ са архаични кутии дизайн на JATCO (Japan transmission company). Субару само прави някои доработки и модифицира клапанното тяло. CVT e изцяло чедо на Субару с използване на патентованата от Luk GmbH верига. Ако не беше преминала на CVT, компанията просто нямаше как да се вмести в съвременните норми за разход/емисии. Основният проблем със CVT е първоначалната заигравка на Субару, че флуида не се сменя. Тези собственици, които не са се вързали на тази въдица (малко на брой) и не експлоатират колата да гази в блата нон стоп, по-скоро нямат проблеми. Като всеки механизъм и 4/5ЕАТ и CVT се чупят в определен момент.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Вто Фев 08, 2022 11:17 am |
|
|
stenly2777
Регистриран на: Нед Апр 26, 2009 5:59 pm Мнения: 221 Местоположение: Варна
Автомобил: Smart for Four EQ Hyundai Kona EV
Телефон: 0887 93 70 90
Рейтинг: 99
|
boricha написа: Това звучи добре, дори и да има проблем стрите куттии не са чак толкова скъпи за ремонт. Мерси колега, не предполагах че е така. Имайки предвид че моето 4ЕАТ колко бой е яло и е в перфектно състояние на 19.5год. Е поне откакто го имам флуида е сменян на 30к км и съм слагал добавки. Рабти по-добре отколкото като го взех, след като налях добавките и заспа. Здравей колега. Би ли споделил, коя добавка си влял в кутията и какъв е ефекта? Извинавам се, ако спамя темата, просто съм любопитен за добавките, ползвал съм за двигател и съм доволен.
|
|
|
Вто Фев 08, 2022 3:14 pm |
|
|
boricha
Регистриран на: Чет Мар 21, 2013 2:12 pm Мнения: 243
Автомобил: Outback 2.5 AT 2002 и 2.5 2016
Рейтинг: 85
|
Ами беше на ХАДО. То си пише на опаковката казваше се Revitalizant И на една Е класа сложих (5 степене автомат 722.6 за да съм точен) и на двете беше с приятен ефект от към по мазна смяна на скоростите. За 200-300 км усетих някаква разлика и в следващите около 1000 стана още по добре. Не знам дали е ОК да пиша марки тук, но нали за това е форума. За последните години на Субаруто съм слагал 2 пъти. 1ви път малката опаковка понеже имаше проблем, който в последствие се оказа от газовата и удряше при леко каране с около 60км. Оказа се че компа на газовата нещо шашкаше автомата, Тони оправи нещата и от тогава 3-4г не съм имал проблем. А я бях отписал така силно удряше 2ри при смяна на флуида - тогава сложих по голямата опаковка смело и безотговорно но не съжалявам. Не беше скъпа може би около 30тина лв. Хубаво било да се сложи преди дълъг път, но аз първия път я сложих в градски условия
|
|
|
Сря Фев 09, 2022 8:54 am |
|
|
boricha
Регистриран на: Чет Мар 21, 2013 2:12 pm Мнения: 243
Автомобил: Outback 2.5 AT 2002 и 2.5 2016
Рейтинг: 85
|
здрасти колеги
Малко да съживя темата че пак излиза на дневен ред . Значи ли това че 5ЕАТ е по-добрия избор? Ако ще си купя Аутбек, сигурно и с блатото ще се виждам, иначе за какво ми е, ако трябва да го мисля да не затъва ? Или не разбрах точно какво имаш предвид 5ЕАТ и 4ЕАТ нямат такова условие
|
|
|
Пон Юни 27, 2022 1:50 pm |
|
|
valqk
|
Ако ще ходиш за гъби и искаш да не се чупи 5EAT. Ако от време на време излизаш извън пътя, случил си на CVT (или си планирал да го оправиш) и сменяш масла както си трябва - може и CVT. Решението си е твое. 5EAT си е допотопен, здрав автомат. Разликата с 4 е 1 скорост. Наскоро навъртях 3к км с такъв и спрямо моето 4EAT е по-добре, но не е фрапираща разликата. Ако ти е ОК 4степенния - и 5 ще ти е ОК. Доста хора се дразнят колко бавно реагира на кик и разни режими - при спокойно каране да изпревариш и обратния... не са като на новите, но като цяло е това. Ако си спокоен шофьор, ще ти е ОК.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Пон Юни 27, 2022 3:38 pm |
|
|
askeless
|
5ат е по ново като дизайн от 4ат и все пак е от ранните 2000г. Основното предимство всъщност е допълнителната предавка, тъй като намалява много дупките между скоростите и удължава скоростите, които иначе на атмосферен мотор са много осезаеми проблеми. Въпреки това си е архаичен автоматик на нивото на 5ат на Ауди и БМВ от същите години. 6ат и следващите наистина са съвсем други коли вече. Хубавото на 5ат е че е сравнително здрав и поради електронния дросел на моделите, си драйв системата, и възможността да се мапва и екуто на кутията, работата му подлежи на чувствително подобрение. В момента мога да сравня стокова б13 Н6 и мапната б14 2.5гт, и двете с 5ат (с различни номера клапанни тела са) и разликата мога да кажа е доста впечатляваща в полза на второто, въпреки че и Нм и всичко е различно. В тубата има и достатъчно клипове на мапнати 5ат с допълните xrt или hex щифт китове и стават доста бързи и адекватни кутии. Поздрави
|
|
|
Вто Юни 28, 2022 4:10 pm |
|
|
kerekovski
|
5EAT при B14 е доста пипната кутия спрямо 5EAT при B13, доста по-пъргава в смените и по-адекватна като цяло. Важно е, кое поколение се има предвид при сравнението, тъй като разликата е огромна. Споменавам го, тъй като имам и двете и имам база за сравнение на поведението - B13 H6 5EAT и B14 3.6 5EAT. А разликата на последната пък с 4-степенните 4AT и 4EAT е колкото между ранните EJ20-ки и EZ36.
|
|
|
Пет Юли 01, 2022 7:12 am |
|
|
атанас захов
Регистриран на: Сря Авг 12, 2015 3:48 pm Мнения: 58 Местоположение: Варна
Skype: jastaprasta00
Автомобил: Subaru Outbаck 2016 2,5 at
Телефон: 0899293643
Рейтинг: 3
|
Според мен 4 и 5 скоростните автомати изостават пред CVT кутията, да старите са здрави, но CVT е много напред откъм разход, вървене и проходимост, в комбинация с X-MODE системата новите коли са по проходими.
|
|
|
Нед Яну 15, 2023 6:46 pm |
|
|
kerekovski
|
За разход на гориво и за комфортно усещане - няма никакво съмнение, че CVT-тата превъзхождат конвенционалните автоматични кутии с планетарни предавки. Въпреки че разходите са много много близки по каталожни данни - различават се само със 100 мл на 100 км в полза на CVT.
За вървене - отново по каталожни данни при близки килограми дават и близък разгон 0-100. Outback B14 3.6 5ЕАТ автомат - 7.5 секунди; Outback B15 3.6 CVT - 7.6 секунди.
Ако оставим настрана X-MODE системата, то не мисля, че CVT-тата са по-проходими. Отделно смятам, че ползва ли се CVT за проходимост, бързичко ще му свърши животът.
|
|
|
Вто Яну 17, 2023 10:55 am |
|
|
gligor
Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm Мнения: 65 Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 60
|
Мен ме интересува колко е животът на едната спрямо другата, и цената на основен ремонт. Чувам от няколко места, че CVT си иска основен ремонт над 200,000, който е удивителна цифра. Не си спомням точно но ми се върти между 3 и 5 к. Имало обаче някакви подсилени за по-големите двигатели (3.6?) или за теглене, които издържат повече. Всичко това са преразкази, ще се радвам ако има някой да потвърди - колко излиза основен ремонт на CVT, кога се прави - превантивно или като гръмне, и въобще има ли кой да го направи?
От личен опит знам, че 4ЕАТ основен ремонт с ново масло и нов сервизен комплект с пластини и уплътнения е поносим и е доста по-еффтин от смяна на съединител + маховик при един форестър дизел.
Другото е колко често се сменя маслото и колко литра влизат - с промивка или не.
Така човек ще си направи сметка какво ще му струва, ако си вземе кола втора ръка. Да не излезе като при дизела - пестиш от гориво, а кихаш за ремонти.
|
|
|
Вто Яну 17, 2023 8:18 pm |
|
|
Alxx
|
Само ще вметна, че семерингът за маслата между кутията и дифа се сменя заедно с капака, в който е монтиран(никакви алтернативи). По думи на член на форума е 1,3К само частта. Това по цени отпреди две години, по спомен. Маслото е бая количество и е скъпо като цена. Кутията е проста, не е трудна за ремонт, но спецификата и цената на частите са, хм, как да кажа...леко пр***ни. Бих си купил цвт за градска кола, ама малка, не Субару и само ако имам кинта за нова от магазина. Толкоз от мен. За мен практичното Субару(мани рали историята) е високо комби, ръчна кутия с бавни и мотор с приличен ВМ, даже не е зор да е турбо, нищо, че сега карам такова. Ти поне си виждал на живо колата, която за мен е есенцията на Субару в минималния вариант.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Яну 17, 2023 8:58 pm |
|
|
Vmax
|
gligor написа: Мен ме интересува колко е животът на едната спрямо другата, и цената на основен ремонт. Чувам от няколко места, че CVT си иска основен ремонт над 200,000, който е удивителна цифра. Не си спомням точно но ми се върти между 3 и 5 к. Имало обаче някакви подсилени за по-големите двигатели (3.6?) или за теглене, които издържат повече. Всичко това са преразкази, ще се радвам ако има някой да потвърди - колко излиза основен ремонт на CVT, кога се прави - превантивно или като гръмне, и въобще има ли кой да го направи?
От личен опит знам, че 4ЕАТ основен ремонт с ново масло и нов сервизен комплект с пластини и уплътнения е поносим и е доста по-еффтин от смяна на съединител + маховик при един форестър дизел.
Другото е колко често се сменя маслото и колко литра влизат - с промивка или не.
Така човек ще си направи сметка какво ще му струва, ако си вземе кола втора ръка. Да не излезе като при дизела - пестиш от гориво, а кихаш за ремонти. Ремонт почва от 4к Любо ги лекува от доста отдавна. Кекави са на теглене, прегряване и липса на смяна на масло ( 50к км ). Това се случва като екологията вземе превес над инжинеринга
|
|
|
Вто Яну 17, 2023 9:17 pm |
|
|
Alxx
|
С риск да разводня темата, ама даже не екологията е в превес. Много фирми правят коли с ръчни кутии или друг тип автомати и покриват нормите. По-скоро счетоводителите взимат превес - цвт е много по-евтино за производство от ръчна кутия, камо ли автомат. Въпросът с ремонта и поддръжката вече в в друга вселена(портмонето на потребителя).
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Яну 17, 2023 9:22 pm |
|
|
Harka
|
атанас захов написа: ...но CVT е много напред откъм... проходимост, в комбинация с X-MODE системата новите коли са по проходими. Под това твърдение категорично не бих се подписал. CVT кутиите конструктивно не са подходящи за сериозен офроуд.
|
|
|
Вто Яну 17, 2023 10:03 pm |
|
|
ico_tech
|
Ами отзивите за новата настройка на CVT при моделите Wilderness малко се различават от предишните негативни коментари. Не знам за какъв офроуд стават Субару, но щом SOA се пребориха с компанията майка да даде на хората това, от което имат нужда значи все пак има обратна връзка, макар и да е само в Северна Америка. Гледах тест на Outback Wilderness XT и Хонда Паспорт с конвенционален автомат. По един и същи маршрут Хондата прегря доста бързо, Субаруто не го усети. Всичко е въпрос на настройка, даже и охлаждането. Ако от Субару (или 3th party) дадат и пълен достъп до CAN модулите - ECU, TCU, BIU.. това ще си стане прекрасна играчка тип "Млад техник", каквато си беше до 2005. BTW, карах 2019 XV1.6 със CVT и си е перфектно за градски условия . Па и си е олдскул инжекцион като за третия свят, демек за нас
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Сря Яну 18, 2023 8:47 am |
|
|
slavckc
Регистриран на: Съб Апр 05, 2014 3:34 pm Мнения: 167 Местоположение: Варна
Skype: slav_ckc
Автомобил: Forester 2018, 2.5, CVT
Телефон: 08889566нулашест
Рейтинг: 92
|
Vmax написа: Кекави са на теглене, прегряване и липса на смяна на масло ( 50к км ). Това се случва като екологията вземе превес над инжинеринга Едно питане за маслото - тези 50 000 км до смяна (опресняване) официални ли са, че до момента съм срещнал само две цифри: 30 000 мили - проверка в сервиз за качеството на маслото и 60 000 мили за първа смяна. Това за САЩ и Канада. Моята стана на 50 000 км и започвам да се ослушвам.
|
|
|
Сря Яну 18, 2023 9:06 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 49 госта |
|