Автор |
Съобщение |
boricha
Регистриран на: Чет Мар 21, 2013 2:12 pm Мнения: 243
Автомобил: Outback 2.5 AT 2002 и 2.5 2016
Рейтинг: 85
|
Здравейте Време е за още едно Субарце. Имам един безсмъртен бек 2002 2.5 който просто не иска да се предаде. Върви си и няма грижи. Пък и жената и сина не искат да става и дума да се продава, така че ще си го погреба аз ( след още 20год_) Но е време и за по нова кола. Искам пак Аутбек, въпроса е дали да е 5ЕАТ или CVT. Виждам че хората с CVT казват че е приятн за каране, но не знам дали е здрав като класическите. Чупят ли се много? Освен това 5ЕАТ здрав ли е като 4ЕАТ? Много благодаря
|
|
|
Нед Фев 06, 2022 9:29 pm |
|
|
kerekovski
|
Ако говорим за здравина - 5ЕАТ бие и 4ЕАТ и CVT-то и то с много, но все пак при втора употреба автомобил си зависи много, как е бил експлоатиран и поддържан. За пъргавина и усещане не мога да кажа нищо, по-скоро трябва да се качиш сам и да пробваш.
|
|
|
Пон Фев 07, 2022 1:55 pm |
|
|
boricha
Регистриран на: Чет Мар 21, 2013 2:12 pm Мнения: 243
Автомобил: Outback 2.5 AT 2002 и 2.5 2016
Рейтинг: 85
|
Това звучи добре, дори и да има проблем стрите куттии не са чак толкова скъпи за ремонт. Мерси колега, не предполагах че е така. Имайки предвид че моето 4ЕАТ колко бой е яло и е в перфектно състояние на 19.5год. Е поне откакто го имам флуида е сменян на 30к км и съм слагал добавки. Рабти по-добре отколкото като го взех, след като налях добавките и заспа.
|
|
|
Пон Фев 07, 2022 8:03 pm |
|
|
tsvetanov
Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 9:37 pm Мнения: 322 Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback B12 H6, Outback B13,B14 2.5
Рейтинг: 109
|
Здравей, Аз това лято си взех б14 2.5 с CVT и съм много приятно изненадан от поведението му, вървенето му е близо като усещане до това на б12-ката ми която е H6. Самите скорости като поведение се усещат доста по-адекватни от 4 степенния автомат на B12, но най-добре както ти е препоръчал колегата преди мен качи се и покарай за да усетиш дали ти допада.
|
|
|
Вто Фев 08, 2022 7:37 am |
|
|
ico_tech
|
Не знам откъде е тази информация, че 5ЕАТ бие 4ЕАТ с много. По функциониране - да, има разлика. По ниво на контролера (ТСU) - да, може би защото има 15 години разлика между появата на двете. По здравина на чарковете, по скоро не. И двете са зависими от начина на поддръжка и на експлоатация. 4ЕАТ и 5ЕАТ са архаични кутии дизайн на JATCO (Japan transmission company). Субару само прави някои доработки и модифицира клапанното тяло. CVT e изцяло чедо на Субару с използване на патентованата от Luk GmbH верига. Ако не беше преминала на CVT, компанията просто нямаше как да се вмести в съвременните норми за разход/емисии. Основният проблем със CVT е първоначалната заигравка на Субару, че флуида не се сменя. Тези собственици, които не са се вързали на тази въдица (малко на брой) и не експлоатират колата да гази в блата нон стоп, по-скоро нямат проблеми. Като всеки механизъм и 4/5ЕАТ и CVT се чупят в определен момент.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Вто Фев 08, 2022 11:17 am |
|
|
stenly2777
Регистриран на: Нед Апр 26, 2009 5:59 pm Мнения: 221 Местоположение: Варна
Автомобил: Smart for Four EQ Hyundai Kona EV
Телефон: 0887 93 70 90
Рейтинг: 99
|
boricha написа: Това звучи добре, дори и да има проблем стрите куттии не са чак толкова скъпи за ремонт. Мерси колега, не предполагах че е така. Имайки предвид че моето 4ЕАТ колко бой е яло и е в перфектно състояние на 19.5год. Е поне откакто го имам флуида е сменян на 30к км и съм слагал добавки. Рабти по-добре отколкото като го взех, след като налях добавките и заспа. Здравей колега. Би ли споделил, коя добавка си влял в кутията и какъв е ефекта? Извинавам се, ако спамя темата, просто съм любопитен за добавките, ползвал съм за двигател и съм доволен.
|
|
|
Вто Фев 08, 2022 3:14 pm |
|
|
boricha
Регистриран на: Чет Мар 21, 2013 2:12 pm Мнения: 243
Автомобил: Outback 2.5 AT 2002 и 2.5 2016
Рейтинг: 85
|
Ами беше на ХАДО. То си пише на опаковката казваше се Revitalizant И на една Е класа сложих (5 степене автомат 722.6 за да съм точен) и на двете беше с приятен ефект от към по мазна смяна на скоростите. За 200-300 км усетих някаква разлика и в следващите около 1000 стана още по добре. Не знам дали е ОК да пиша марки тук, но нали за това е форума. За последните години на Субаруто съм слагал 2 пъти. 1ви път малката опаковка понеже имаше проблем, който в последствие се оказа от газовата и удряше при леко каране с около 60км. Оказа се че компа на газовата нещо шашкаше автомата, Тони оправи нещата и от тогава 3-4г не съм имал проблем. А я бях отписал така силно удряше 2ри при смяна на флуида - тогава сложих по голямата опаковка смело и безотговорно но не съжалявам. Не беше скъпа може би около 30тина лв. Хубаво било да се сложи преди дълъг път, но аз първия път я сложих в градски условия
|
|
|
Сря Фев 09, 2022 8:54 am |
|
|
boricha
Регистриран на: Чет Мар 21, 2013 2:12 pm Мнения: 243
Автомобил: Outback 2.5 AT 2002 и 2.5 2016
Рейтинг: 85
|
здрасти колеги
Малко да съживя темата че пак излиза на дневен ред . Значи ли това че 5ЕАТ е по-добрия избор? Ако ще си купя Аутбек, сигурно и с блатото ще се виждам, иначе за какво ми е, ако трябва да го мисля да не затъва ? Или не разбрах точно какво имаш предвид 5ЕАТ и 4ЕАТ нямат такова условие
|
|
|
Пон Юни 27, 2022 1:50 pm |
|
|
valqk
|
Ако ще ходиш за гъби и искаш да не се чупи 5EAT. Ако от време на време излизаш извън пътя, случил си на CVT (или си планирал да го оправиш) и сменяш масла както си трябва - може и CVT. Решението си е твое. 5EAT си е допотопен, здрав автомат. Разликата с 4 е 1 скорост. Наскоро навъртях 3к км с такъв и спрямо моето 4EAT е по-добре, но не е фрапираща разликата. Ако ти е ОК 4степенния - и 5 ще ти е ОК. Доста хора се дразнят колко бавно реагира на кик и разни режими - при спокойно каране да изпревариш и обратния... не са като на новите, но като цяло е това. Ако си спокоен шофьор, ще ти е ОК.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Пон Юни 27, 2022 3:38 pm |
|
|
askeless
|
5ат е по ново като дизайн от 4ат и все пак е от ранните 2000г. Основното предимство всъщност е допълнителната предавка, тъй като намалява много дупките между скоростите и удължава скоростите, които иначе на атмосферен мотор са много осезаеми проблеми. Въпреки това си е архаичен автоматик на нивото на 5ат на Ауди и БМВ от същите години. 6ат и следващите наистина са съвсем други коли вече. Хубавото на 5ат е че е сравнително здрав и поради електронния дросел на моделите, си драйв системата, и възможността да се мапва и екуто на кутията, работата му подлежи на чувствително подобрение. В момента мога да сравня стокова б13 Н6 и мапната б14 2.5гт, и двете с 5ат (с различни номера клапанни тела са) и разликата мога да кажа е доста впечатляваща в полза на второто, въпреки че и Нм и всичко е различно. В тубата има и достатъчно клипове на мапнати 5ат с допълните xrt или hex щифт китове и стават доста бързи и адекватни кутии. Поздрави
|
|
|
Вто Юни 28, 2022 4:10 pm |
|
|
kerekovski
|
5EAT при B14 е доста пипната кутия спрямо 5EAT при B13, доста по-пъргава в смените и по-адекватна като цяло. Важно е, кое поколение се има предвид при сравнението, тъй като разликата е огромна. Споменавам го, тъй като имам и двете и имам база за сравнение на поведението - B13 H6 5EAT и B14 3.6 5EAT. А разликата на последната пък с 4-степенните 4AT и 4EAT е колкото между ранните EJ20-ки и EZ36.
|
|
|
Пет Юли 01, 2022 7:12 am |
|
|
атанас захов
Регистриран на: Сря Авг 12, 2015 3:48 pm Мнения: 58 Местоположение: Варна
Skype: jastaprasta00
Автомобил: Subaru Outbаck 2016 2,5 at
Телефон: 0899293643
Рейтинг: 3
|
Според мен 4 и 5 скоростните автомати изостават пред CVT кутията, да старите са здрави, но CVT е много напред откъм разход, вървене и проходимост, в комбинация с X-MODE системата новите коли са по проходими.
|
|
|
Нед Яну 15, 2023 6:46 pm |
|
|
kerekovski
|
За разход на гориво и за комфортно усещане - няма никакво съмнение, че CVT-тата превъзхождат конвенционалните автоматични кутии с планетарни предавки. Въпреки че разходите са много много близки по каталожни данни - различават се само със 100 мл на 100 км в полза на CVT.
За вървене - отново по каталожни данни при близки килограми дават и близък разгон 0-100. Outback B14 3.6 5ЕАТ автомат - 7.5 секунди; Outback B15 3.6 CVT - 7.6 секунди.
Ако оставим настрана X-MODE системата, то не мисля, че CVT-тата са по-проходими. Отделно смятам, че ползва ли се CVT за проходимост, бързичко ще му свърши животът.
|
|
|
Вто Яну 17, 2023 10:55 am |
|
|
gligor
Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm Мнения: 65 Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 60
|
Мен ме интересува колко е животът на едната спрямо другата, и цената на основен ремонт. Чувам от няколко места, че CVT си иска основен ремонт над 200,000, който е удивителна цифра. Не си спомням точно но ми се върти между 3 и 5 к. Имало обаче някакви подсилени за по-големите двигатели (3.6?) или за теглене, които издържат повече. Всичко това са преразкази, ще се радвам ако има някой да потвърди - колко излиза основен ремонт на CVT, кога се прави - превантивно или като гръмне, и въобще има ли кой да го направи?
От личен опит знам, че 4ЕАТ основен ремонт с ново масло и нов сервизен комплект с пластини и уплътнения е поносим и е доста по-еффтин от смяна на съединител + маховик при един форестър дизел.
Другото е колко често се сменя маслото и колко литра влизат - с промивка или не.
Така човек ще си направи сметка какво ще му струва, ако си вземе кола втора ръка. Да не излезе като при дизела - пестиш от гориво, а кихаш за ремонти.
|
|
|
Вто Яну 17, 2023 8:18 pm |
|
|
Alxx
|
Само ще вметна, че семерингът за маслата между кутията и дифа се сменя заедно с капака, в който е монтиран(никакви алтернативи). По думи на член на форума е 1,3К само частта. Това по цени отпреди две години, по спомен. Маслото е бая количество и е скъпо като цена. Кутията е проста, не е трудна за ремонт, но спецификата и цената на частите са, хм, как да кажа...леко пр***ни. Бих си купил цвт за градска кола, ама малка, не Субару и само ако имам кинта за нова от магазина. Толкоз от мен. За мен практичното Субару(мани рали историята) е високо комби, ръчна кутия с бавни и мотор с приличен ВМ, даже не е зор да е турбо, нищо, че сега карам такова. Ти поне си виждал на живо колата, която за мен е есенцията на Субару в минималния вариант.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Яну 17, 2023 8:58 pm |
|
|
Vmax
|
gligor написа: Мен ме интересува колко е животът на едната спрямо другата, и цената на основен ремонт. Чувам от няколко места, че CVT си иска основен ремонт над 200,000, който е удивителна цифра. Не си спомням точно но ми се върти между 3 и 5 к. Имало обаче някакви подсилени за по-големите двигатели (3.6?) или за теглене, които издържат повече. Всичко това са преразкази, ще се радвам ако има някой да потвърди - колко излиза основен ремонт на CVT, кога се прави - превантивно или като гръмне, и въобще има ли кой да го направи?
От личен опит знам, че 4ЕАТ основен ремонт с ново масло и нов сервизен комплект с пластини и уплътнения е поносим и е доста по-еффтин от смяна на съединител + маховик при един форестър дизел.
Другото е колко често се сменя маслото и колко литра влизат - с промивка или не.
Така човек ще си направи сметка какво ще му струва, ако си вземе кола втора ръка. Да не излезе като при дизела - пестиш от гориво, а кихаш за ремонти. Ремонт почва от 4к Любо ги лекува от доста отдавна. Кекави са на теглене, прегряване и липса на смяна на масло ( 50к км ). Това се случва като екологията вземе превес над инжинеринга
|
|
|
Вто Яну 17, 2023 9:17 pm |
|
|
Alxx
|
С риск да разводня темата, ама даже не екологията е в превес. Много фирми правят коли с ръчни кутии или друг тип автомати и покриват нормите. По-скоро счетоводителите взимат превес - цвт е много по-евтино за производство от ръчна кутия, камо ли автомат. Въпросът с ремонта и поддръжката вече в в друга вселена(портмонето на потребителя).
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Яну 17, 2023 9:22 pm |
|
|
Harka
|
атанас захов написа: ...но CVT е много напред откъм... проходимост, в комбинация с X-MODE системата новите коли са по проходими. Под това твърдение категорично не бих се подписал. CVT кутиите конструктивно не са подходящи за сериозен офроуд.
|
|
|
Вто Яну 17, 2023 10:03 pm |
|
|
ico_tech
|
Ами отзивите за новата настройка на CVT при моделите Wilderness малко се различават от предишните негативни коментари. Не знам за какъв офроуд стават Субару, но щом SOA се пребориха с компанията майка да даде на хората това, от което имат нужда значи все пак има обратна връзка, макар и да е само в Северна Америка. Гледах тест на Outback Wilderness XT и Хонда Паспорт с конвенционален автомат. По един и същи маршрут Хондата прегря доста бързо, Субаруто не го усети. Всичко е въпрос на настройка, даже и охлаждането. Ако от Субару (или 3th party) дадат и пълен достъп до CAN модулите - ECU, TCU, BIU.. това ще си стане прекрасна играчка тип "Млад техник", каквато си беше до 2005. BTW, карах 2019 XV1.6 със CVT и си е перфектно за градски условия . Па и си е олдскул инжекцион като за третия свят, демек за нас
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Сря Яну 18, 2023 8:47 am |
|
|
slavckc
Регистриран на: Съб Апр 05, 2014 3:34 pm Мнения: 167 Местоположение: Варна
Skype: slav_ckc
Автомобил: Forester 2018, 2.5, CVT
Телефон: 08889566нулашест
Рейтинг: 92
|
Vmax написа: Кекави са на теглене, прегряване и липса на смяна на масло ( 50к км ). Това се случва като екологията вземе превес над инжинеринга Едно питане за маслото - тези 50 000 км до смяна (опресняване) официални ли са, че до момента съм срещнал само две цифри: 30 000 мили - проверка в сервиз за качеството на маслото и 60 000 мили за първа смяна. Това за САЩ и Канада. Моята стана на 50 000 км и започвам да се ослушвам.
|
|
|
Сря Яну 18, 2023 9:06 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 62 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|