Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Сря Авг 10, 2022 9:57 am



Отговори на тема  [ 11 мнения ] 
 CVT vs 5EAT 
Автор Съобщение

Регистриран на: Чет Мар 21, 2013 2:12 pm
Мнения: 220
Автомобил: Outback 2.5 AT 2002
Рейтинг: 55
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте

Време е за още едно Субарце.
Имам един безсмъртен бек 2002 2.5 който просто не иска да се предаде. Върви си и няма грижи. Пък и жената и сина не искат да става и дума да се продава, така че ще си го погреба аз ( след още 20год_) :bow: :bow:
Но е време и за по нова кола. Искам пак Аутбек, въпроса е дали да е 5ЕАТ или CVT.
Виждам че хората с CVT казват че е приятн за каране, но не знам дали е здрав като класическите.
Чупят ли се много? Освен това 5ЕАТ здрав ли е като 4ЕАТ?

Много благодаря

Нед Фев 06, 2022 9:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 795
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако говорим за здравина - 5ЕАТ бие и 4ЕАТ и CVT-то и то с много, но все пак при втора употреба автомобил си зависи много, как е бил експлоатиран и поддържан. За пъргавина и усещане не мога да кажа нищо, по-скоро трябва да се качиш сам и да пробваш.

Пон Фев 07, 2022 1:55 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Мар 21, 2013 2:12 pm
Мнения: 220
Автомобил: Outback 2.5 AT 2002
Рейтинг: 55
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Това звучи добре, дори и да има проблем стрите куттии не са чак толкова скъпи за ремонт.
Мерси колега, не предполагах че е така.
Имайки предвид че моето 4ЕАТ колко бой е яло и е в перфектно състояние на 19.5год. Е поне откакто го имам флуида е сменян на 30к км и съм слагал добавки. Рабти по-добре отколкото като го взех, след като налях добавките и заспа.

Пон Фев 07, 2022 8:03 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 9:37 pm
Мнения: 313
Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback B12 H6, Outback B14 2.5
Рейтинг: 109
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравей,
Аз това лято си взех б14 2.5 с CVT и съм много приятно изненадан от поведението му, вървенето му е близо като усещане до това на б12-ката ми която е H6. Самите скорости като поведение се усещат доста по-адекватни от 4 степенния автомат на B12, но най-добре както ти е препоръчал колегата преди мен качи се и покарай за да усетиш дали ти допада.

Вто Фев 08, 2022 7:37 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1685
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не знам откъде е тази информация, че 5ЕАТ бие 4ЕАТ с много. По функциониране - да, има разлика. По ниво на контролера (ТСU) - да, може би защото има 15 години разлика между появата на двете. По здравина на чарковете, по скоро не. И двете са зависими от начина на поддръжка и на експлоатация.
4ЕАТ и 5ЕАТ са архаични кутии дизайн на JATCO (Japan transmission company). Субару само прави някои доработки и модифицира клапанното тяло. CVT e изцяло чедо на Субару с използване на патентованата от Luk GmbH верига. Ако не беше преминала на CVT, компанията просто нямаше как да се вмести в съвременните норми за разход/емисии.
Основният проблем със CVT е първоначалната заигравка на Субару, че флуида не се сменя. Тези собственици, които не са се вързали на тази въдица (малко на брой) и не експлоатират колата да гази в блата нон стоп, по-скоро нямат проблеми.
Като всеки механизъм и 4/5ЕАТ и CVT се чупят в определен момент.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Фев 08, 2022 11:17 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Апр 26, 2009 5:59 pm
Мнения: 221
Местоположение: Варна
Автомобил: Smart for Four EQ Hyundai Kona EV
Телефон: 0887 93 70 90
Рейтинг: 99
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
boricha написа:
Това звучи добре, дори и да има проблем стрите куттии не са чак толкова скъпи за ремонт.
Мерси колега, не предполагах че е така.
Имайки предвид че моето 4ЕАТ колко бой е яло и е в перфектно състояние на 19.5год. Е поне откакто го имам флуида е сменян на 30к км и съм слагал добавки. Рабти по-добре отколкото като го взех, след като налях добавките и заспа.

Здравей колега. Би ли споделил, коя добавка си влял в кутията и какъв е ефекта? Извинавам се, ако спамя темата, просто съм любопитен за добавките, ползвал съм за двигател и съм доволен.

Вто Фев 08, 2022 3:14 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Чет Мар 21, 2013 2:12 pm
Мнения: 220
Автомобил: Outback 2.5 AT 2002
Рейтинг: 55
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ами беше на ХАДО. То си пише на опаковката казваше се Revitalizant
И на една Е класа сложих (5 степене автомат 722.6 за да съм точен) и на двете беше с приятен ефект от към по мазна смяна на скоростите.
За 200-300 км усетих някаква разлика и в следващите около 1000 стана още по добре.
Не знам дали е ОК да пиша марки тук, но нали за това е форума. За последните години на Субаруто съм слагал 2 пъти.
1ви път малката опаковка понеже имаше проблем, който в последствие се оказа от газовата и удряше при леко каране с около 60км. Оказа се че компа на газовата нещо шашкаше автомата, Тони оправи нещата и от тогава 3-4г не съм имал проблем. А я бях отписал така силно удряше :good:
2ри при смяна на флуида - тогава сложих по голямата опаковка смело и безотговорно ROFL но не съжалявам.
Не беше скъпа може би около 30тина лв.
Хубаво било да се сложи преди дълъг път, но аз първия път я сложих в градски условия

Сря Фев 09, 2022 8:54 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Мар 21, 2013 2:12 pm
Мнения: 220
Автомобил: Outback 2.5 AT 2002
Рейтинг: 55
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
здрасти колеги

Малко да съживя темата че пак излиза на дневен ред .
Значи ли това че 5ЕАТ е по-добрия избор?
Ако ще си купя Аутбек, сигурно и с блатото ще се виждам, иначе за какво ми е, ако трябва да го мисля да не затъва ?
Или не разбрах точно какво имаш предвид
5ЕАТ и 4ЕАТ нямат такова условие

Пон Юни 27, 2022 1:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2322
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 609
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако ще ходиш за гъби и искаш да не се чупи 5EAT.
Ако от време на време излизаш извън пътя, случил си на CVT (или си планирал да го оправиш) и сменяш масла както си трябва - може и CVT.

Решението си е твое. 5EAT си е допотопен, здрав автомат. Разликата с 4 е 1 скорост. Наскоро навъртях 3к км с такъв и спрямо моето 4EAT е по-добре, но не е фрапираща разликата. Ако ти е ОК 4степенния - и 5 ще ти е ОК. Доста хора се дразнят колко бавно реагира на кик и разни режими - при спокойно каране да изпревариш и обратния... не са като на новите, но като цяло е това. Ако си спокоен шофьор, ще ти е ОК.
:good: :beer:

_________________
http://www.hostit.bg/

Пон Юни 27, 2022 3:38 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 590
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: 10 LGT EJ255
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 668
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
5ат е по ново като дизайн от 4ат и все пак е от ранните 2000г. Основното предимство всъщност е допълнителната предавка, тъй като намалява много дупките между скоростите и удължава скоростите, които иначе на атмосферен мотор са много осезаеми проблеми. Въпреки това си е архаичен автоматик на нивото на 5ат на Ауди и БМВ от същите години. 6ат и следващите наистина са съвсем други коли вече. Хубавото на 5ат е че е сравнително здрав и поради електронния дросел на моделите, си драйв системата, и възможността да се мапва и екуто на кутията, работата му подлежи на чувствително подобрение.
В момента мога да сравня стокова б13 Н6 и мапната б14 2.5гт, и двете с 5ат (с различни номера клапанни тела са) и разликата мога да кажа е доста впечатляваща в полза на второто, въпреки че и Нм и всичко е различно. В тубата има и достатъчно клипове на мапнати 5ат с допълните xrt или hex щифт китове и стават доста бързи и адекватни кутии.
Поздрави

Вто Юни 28, 2022 4:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 795
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
5EAT при B14 е доста пипната кутия спрямо 5EAT при B13, доста по-пъргава в смените и по-адекватна като цяло. Важно е, кое поколение се има предвид при сравнението, тъй като разликата е огромна. Споменавам го, тъй като имам и двете и имам база за сравнение на поведението - B13 H6 5EAT и B14 3.6 5EAT. А разликата на последната пък с 4-степенните 4AT и 4EAT е колкото между ранните EJ20-ки и EZ36.

Пет Юли 01, 2022 7:12 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 11 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор