Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
Автор |
Съобщение |
Alxx
|
Прочети пак първото ми изречение в горния пост. По-твърдите бордове се помпат повече за да достигнат работен профил. Иначе казано не ти трябват XL гуми. Съвсем отделно си съкращаваш живота на ходовата част. Моето скромно мнение е такова и не претендирам за абсолютна истина.
_________________ Cogito ergo sum
|
|
|
Сря Дек 04, 2024 10:46 am |
|
|
dians
Регистриран на: Вто Ное 03, 2015 4:26 pm Постове: 34 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester EJ20 2007
Рейтинг: 0
|
Да, тази част разбрах. Въпросът е за изтумбването, защото и то не е ок 95H Dunlop изтумбват ли се отсрани на 2.1 бара?
|
|
|
Сря Дек 04, 2024 10:52 am |
|
|
Vmax
|
Alxx написа: При различно твърд страничен борд, различно варира диаметърът при напомпване. А, загряването се влияе основно от сместа, която естествено е различна както при скоростните индекси, така и при товарните(освен допълнителните жила в борда). Стажът в завод, макар и 6 месеца учи доста Чакай малко - ако имаш 2 чифта гуми ( нормални и ХЛ ), независимо на колко ги помпиш ( ако си ги напомпил и 4-те от всеки комплект еднакво естествено ) диаметъра на всеки комплект ще е еднакъв. Ако има разлика между една или друга гума, това е дефект. Така че не мисля че тук си прав. Относно загряването - също не мисля че си прав. Гуми с еднакъв скоростен индекс, но различен SL/XL - ще влизат в температурен режим еднакво бързо, но тази с ХЛ ще носи на по-високи температури ако се налага. https://www.prioritytire.com/blog/stand ... 28iNWBTTGI
|
|
|
Сря Дек 04, 2024 11:10 am |
|
|
Alxx
|
Е, моята информация не е от блог. Както и да е, не, няма да им е еднакъв работният диаметър при еднакво налягане. Ето, виж и колежката се оплаква точно от това.
_________________ Cogito ergo sum
|
|
|
Сря Дек 04, 2024 11:12 am |
|
|
Vmax
|
dians написа: Да, тази част разбрах. Въпросът е за изтумбването, защото и то не е ок 95H Dunlop изтумбват ли се отсрани на 2.1 бара? Т.нар. "изтумбване" зависи от широчината на джантата. При вас (ако е стокова джанта ) то ширината е 6.5 цола. https://www.willtheyfit.com/index.php?w ... offset2=40Струва ми се че малко търсите под вола теле: 1. Има 3 класа гуми - премиум, среден, нисък ( бюджетен ). Избирате си клас спрямо парите които искате да отделите и там вече си избирате марка и модел. Няма такова нещо като изгодна гума, която да става за зимни условия ( Витоша, и т.н. ) ама и да е тиха на магистралата че и да изкара 3 години без промяна. Ако това ви дразни, то ще трябва да си изберете премиум клас гума. От моят опит Континентал правят най-добрите гуми в този клас ( и зимни и летни ). 2. ХЛ или не - ако тази кола ви се струва че вози твърдо, то се съмнявам че ще има Субару модел, който да ви хареса... ХЛ гумите са предпочитани заради по-голямата устойчивост на повреди от дупки, и т.н. простотии на нашата пътна мрежа. Дори да ги карате на препоръчителното налягане от 2 - 2.1 бара те няма да се износват по-бързо от другите и надали ще усетите разлика във возията. Друг въпрос е че всеки гумаджия ще ви препоръча напомпване на мин 2.3 бара, да не кажа и 2.5, за да се намали шанса от щети по джанта и гума, независимо дали гумата е ХЛ или не. Накратко - ако ще си карате колата още 2-3 години, купете си премиум гуми за 1100 - 1200лв и не го мислете ( 200лв повече вече са един ресторант ... ) https://medina-med.com/guma/0-01-03-0-0 ... ct-ts-870/Мога да помогна с отстъпка за тези - ако решите пишете на лично. Ако ли не - вземете си среден клас , ще карате без проблем 2 зими...и си харесайте кола от по-висок клас. Този модел Субару иска шумоизолация, за да стане що годе прилична кола за магистрала, но откъм окачване е може би най-мекото за марката. Това си е работен кон и над 140км/ч шуми и не му е ок.
|
|
|
Сря Дек 04, 2024 11:29 am |
|
|
Vmax
|
Alxx написа: Е, моята информация не е от блог. Както и да е, не, няма да им е еднакъв работният диаметър при еднакво налягане. Ето, виж и колежката се оплаква точно от това.
Освен, че е по-дървена и по-бавно влиза в работна температура. Карам си с препоръчаното. От грешно напомпани гуми боли виско муфа/раздатка
Остави дамата от какво се оплаква - като си намери джанти 7 или 7.5 цола широки няма да се оплаква и ще и се подобри представането на колата. Моля обясни второто изречнение ( което копирах от предишен твой пост ) - как грешно напомпани едни и същи гуми ще прецакат виско, раздатка и т.н.? Дали ще ги напомпаш на 2.1 или на 2.5 и четирите ще имат равни диаметри при различните налягания, а раздатка, диф се интересува от това. Друг въпрос е, че има случаи в които си купуваш нови гуми и може да попаднеш на 1 която да е с различен диаметър от останалите - затова преди монтаж се мерят.
|
|
|
Сря Дек 04, 2024 11:36 am |
|
|
Alxx
|
Цитат: Дали ще ги напомпаш на 2.1 или на 2.5 и четирите ще имат равни диаметри при различните налягания, Ще имат само ако не са на колата. Няма Субару с 50/50 тегло, затова и на повечето модели е предвидено различно налягане на двата моста, а специално при Форестъра задницата се допомпва в зависимост от товара именно поради тази причина. Цитирам по памет лепенката на СФ С-турбо: 215/60/16 95Н предни(винаги) 2.0. Задни: 1,8 до трима души и куфар багаж. 2,5 при пълна кола и 2,8 при теглене на каравана. ...и Импреза ГФ: 185/70/14; 205/55/16 Предни(винаги) 2,2. Задни 2.0 при всички товари и 2,8 при каравана. И пак казвам: XL гуми не, освен ако колата не го изисква изрично или не се кара постоянно по камъняк и чакъл. Като теглиш чертата и на разхода на гориво, не излизат изгодни по никакъв начин. P.S. И аз мога да уредя доста добра цена за Конти, Мишелен и Гудиър. Който иска да заповяда, имам интерес да си поддържам акаунта с висок оборот, а печалба от това отдавна нямам и не искам.
_________________ Cogito ergo sum
|
15
|
|
Сря Дек 04, 2024 11:54 am |
|
|
Vmax
|
Alxx написа: Цитат: Дали ще ги напомпаш на 2.1 или на 2.5 и четирите ще имат равни диаметри при различните налягания, Ще имат само ако не са на колата. Няма Субару с 50/50 тегло, затова и на повечето модели е предвидено различно налягане на двата моста, а специално при Форестъра задницата се допомпва в зависимост от товара именно поради тази причина. Цитирам по памет лепенката на СФ С-турбо: 215/60/16 95Н предни(винаги) 2.0. Задни: 1,8 до трима души и куфар багаж. 2,5 при пълна кола и 2,8 при теглене на каравана. ...и Импреза ГФ: 185/70/14; 205/55/16 Предни(винаги) 2,2. Задни 2.0 при всички товари и 2,8 при каравана. И пак казвам: XL гуми не, освен ако колата не го изисква изрично или не се кара постоянно по камъняк и чакъл. Като теглиш чертата и на разхода на гориво, не излизат изгодни по никакъв начин. P.S. И аз мога да уредя доста добра цена за Конти, Мишелен и Гудиър. Който иска да заповяда, имам интерес да си поддържам акаунта с висок оборот, а печалба от това отдавна нямам и не искам. https://youtu.be/_2l5bOhHNxUАлекс не си прав Просто няма разлика, особено при 2.5-2.3-2.0-1.8 налягания. Отделно че има 3% допуск в авд системата. Относно ХЛ или не - от моя опит не съм усетил разлика, но това не означава че няма. За да се предлагат основно такива гуми явно има някаква причина, така че всеки да си избира.
|
|
|
Сря Дек 04, 2024 1:51 pm |
|
|
dians
Регистриран на: Вто Ное 03, 2015 4:26 pm Постове: 34 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester EJ20 2007
Рейтинг: 0
|
Стокова е джантата, да. Всички ли сте сменяли за да не ви се изтумбват гумите? Може и това да реши проблема с твърдостта, защото ще мога да карам с гуми на 2.0 бара, без да изглеждат като на 1.5-1.7. Сега ги държа на 2.2, да не губят форма. Не мога да си спомня вече дали зимата стария Michelin Alpin беше така или само този Vrederstein. Защото и старите гуми не са ми правели такова впечатление, но да кажем, че тогава не забелязвах такива неща още
|
|
|
Сря Дек 04, 2024 4:19 pm |
|
|
nikentce
|
Досега винаги съм купувал XL за Фори. Не толкова заради камъни и калдаръмения път по който се прибирам, колкото точно заради скапаните ни улици. Никога не знаеш какво може да те очаква в дупка пълна с вода и киша. Преди година на RAV4-ката разпорих гума 225/65/R17 в бетонов капак на шахта с полуразпаднала се структура . Не знам дали щеше да ми се размине, ако беше XL вариант, но мисълта ми е, че и балонността само не спасява. XL бордът дава по-добра устойчивост и при паркиране покрай бордюри или катерене по тях, демек при маневрите покрай ръбовете им. Не съм забелязал осезаеми дискомфорт и разход на гориво. По мое мнение за Forester най-удачна гума е с по-нисък скоростен индекс, но с по-висок теглови и XL борд. Просто заради масовия начин на употреба на този автомобил P.S. това с изтумбването така и не разбрах какво толкова те притеснява. Купи си гуми докато все още има достатъчно богат избор!
|
|
|
Сря Дек 04, 2024 5:04 pm |
|
|
dians
Регистриран на: Вто Ное 03, 2015 4:26 pm Постове: 34 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester EJ20 2007
Рейтинг: 0
|
Гумите изглеждат спаднали и не както трябва. И едно нещо като не изглжеда както трябва, май не е
|
|
|
Сря Дек 04, 2024 5:06 pm |
|
|
nikentce
|
Без да се засягаш, но в този случай тази ти логика не ти върши работа Не естетиката ще ти търкаля безопасно Форито.
|
|
|
Сря Дек 04, 2024 7:07 pm |
|
|
dians
Регистриран на: Вто Ное 03, 2015 4:26 pm Постове: 34 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester EJ20 2007
Рейтинг: 0
|
Функционално не изглежда правилно, не естетически. То за естетика други коли се купуват
|
|
|
Сря Дек 04, 2024 7:11 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта |
|