Правила за пускане на обяви в раздела


Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.



Отговори на тема стр <  1, 2, 3, 4, 5
 Зимни гуми 2023 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 4093
Местоположение: София
Автомобил: SF5 S turbo/Mazda RX8/E84 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Прочети пак първото ми изречение в горния пост. :) По-твърдите бордове се помпат повече за да достигнат работен профил. Иначе казано не ти трябват XL гуми. Съвсем отделно си съкращаваш живота на ходовата част. Моето скромно мнение е такова и не претендирам за абсолютна истина.

_________________
Cogito ergo sum

Сря Дек 04, 2024 10:46 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Ное 03, 2015 4:26 pm
Постове: 34
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester EJ20 2007
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Да, тази част разбрах. Въпросът е за изтумбването, защото и то не е ок :) 95H Dunlop изтумбват ли се отсрани на 2.1 бара?

Сря Дек 04, 2024 10:52 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Постове: 5380
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
При различно твърд страничен борд, различно варира диаметърът при напомпване. А, загряването се влияе основно от сместа, която естествено е различна както при скоростните индекси, така и при товарните(освен допълнителните жила в борда). Стажът в завод, макар и 6 месеца учи доста ;)


Чакай малко - ако имаш 2 чифта гуми ( нормални и ХЛ ), независимо на колко ги помпиш ( ако си ги напомпил и 4-те от всеки комплект еднакво естествено ) диаметъра на всеки комплект ще е еднакъв. Ако има разлика между една или друга гума, това е дефект.
Така че не мисля че тук си прав.

Относно загряването - също не мисля че си прав. Гуми с еднакъв скоростен индекс, но различен SL/XL - ще влизат в температурен режим еднакво бързо, но тази с ХЛ ще носи на по-високи температури ако се налага.

https://www.prioritytire.com/blog/stand ... 28iNWBTTGI

Сря Дек 04, 2024 11:10 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 4093
Местоположение: София
Автомобил: SF5 S turbo/Mazda RX8/E84 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Е, моята информация не е от блог. Както и да е, не, няма да им е еднакъв работният диаметър при еднакво налягане. Ето, виж и колежката се оплаква точно от това.

_________________
Cogito ergo sum

Сря Дек 04, 2024 11:12 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Постове: 5380
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
dians написа:
Да, тази част разбрах. Въпросът е за изтумбването, защото и то не е ок :) 95H Dunlop изтумбват ли се отсрани на 2.1 бара?


Т.нар. "изтумбване" зависи от широчината на джантата. При вас (ако е стокова джанта ) то ширината е 6.5 цола.
https://www.willtheyfit.com/index.php?w ... offset2=40

Струва ми се че малко търсите под вола теле:

1. Има 3 класа гуми - премиум, среден, нисък ( бюджетен ). Избирате си клас спрямо парите които искате да отделите и там вече си избирате марка и модел.
Няма такова нещо като изгодна гума, която да става за зимни условия ( Витоша, и т.н. ) ама и да е тиха на магистралата че и да изкара 3 години без промяна.
Ако това ви дразни, то ще трябва да си изберете премиум клас гума. От моят опит Континентал правят най-добрите гуми в този клас ( и зимни и летни ).

2. ХЛ или не - ако тази кола ви се струва че вози твърдо, то се съмнявам че ще има Субару модел, който да ви хареса...
ХЛ гумите са предпочитани заради по-голямата устойчивост на повреди от дупки, и т.н. простотии на нашата пътна мрежа. Дори да ги карате на препоръчителното налягане от 2 - 2.1 бара те няма да се износват по-бързо от другите и надали ще усетите разлика във возията. Друг въпрос е че всеки гумаджия ще ви препоръча напомпване на мин 2.3 бара, да не кажа и 2.5, за да се намали шанса от щети по джанта и гума, независимо дали гумата е ХЛ или не.

Накратко - ако ще си карате колата още 2-3 години, купете си премиум гуми за 1100 - 1200лв и не го мислете ( 200лв повече вече са един ресторант ... )

https://medina-med.com/guma/0-01-03-0-0 ... ct-ts-870/

Мога да помогна с отстъпка за тези - ако решите пишете на лично.

Ако ли не - вземете си среден клас , ще карате без проблем 2 зими...и си харесайте кола от по-висок клас.

Този модел Субару иска шумоизолация, за да стане що годе прилична кола за магистрала, но откъм окачване е може би най-мекото за марката. Това си е работен кон и над 140км/ч шуми и не му е ок.

Сря Дек 04, 2024 11:29 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Постове: 5380
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Е, моята информация не е от блог. Както и да е, не, няма да им е еднакъв работният диаметър при еднакво налягане. Ето, виж и колежката се оплаква точно от това.

Освен, че е по-дървена и по-бавно влиза в работна температура. Карам си с препоръчаното. От грешно напомпани гуми боли виско муфа/раздатка


Остави дамата от какво се оплаква - като си намери джанти 7 или 7.5 цола широки няма да се оплаква и ще и се подобри представането на колата.

Моля обясни второто изречнение ( което копирах от предишен твой пост ) - как грешно напомпани едни и същи гуми ще прецакат виско, раздатка и т.н.?
Дали ще ги напомпаш на 2.1 или на 2.5 и четирите ще имат равни диаметри при различните налягания, а раздатка, диф се интересува от това.
Друг въпрос е, че има случаи в които си купуваш нови гуми и може да попаднеш на 1 която да е с различен диаметър от останалите - затова преди монтаж се мерят.

Сря Дек 04, 2024 11:36 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 4093
Местоположение: София
Автомобил: SF5 S turbo/Mazda RX8/E84 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Цитат:
Дали ще ги напомпаш на 2.1 или на 2.5 и четирите ще имат равни диаметри при различните налягания,


Ще имат само ако не са на колата. Няма Субару с 50/50 тегло, затова и на повечето модели е предвидено различно налягане на двата моста, а специално при Форестъра задницата се допомпва в зависимост от товара именно поради тази причина. Цитирам по памет лепенката на СФ С-турбо:
215/60/16 95Н предни(винаги) 2.0. Задни: 1,8 до трима души и куфар багаж. 2,5 при пълна кола и 2,8 при теглене на каравана.
...и Импреза ГФ:
185/70/14; 205/55/16
Предни(винаги) 2,2. Задни 2.0 при всички товари и 2,8 при каравана.

И пак казвам: XL гуми не, освен ако колата не го изисква изрично или не се кара постоянно по камъняк и чакъл. Като теглиш чертата и на разхода на гориво, не излизат изгодни по никакъв начин.

P.S. И аз мога да уредя доста добра цена за Конти, Мишелен и Гудиър. Който иска да заповяда, имам интерес да си поддържам акаунта с висок оборот, а печалба от това отдавна нямам и не искам.

_________________
Cogito ergo sum
 15

Сря Дек 04, 2024 11:54 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Постове: 5380
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Цитат:
Дали ще ги напомпаш на 2.1 или на 2.5 и четирите ще имат равни диаметри при различните налягания,


Ще имат само ако не са на колата. Няма Субару с 50/50 тегло, затова и на повечето модели е предвидено различно налягане на двата моста, а специално при Форестъра задницата се допомпва в зависимост от товара именно поради тази причина. Цитирам по памет лепенката на СФ С-турбо:
215/60/16 95Н предни(винаги) 2.0. Задни: 1,8 до трима души и куфар багаж. 2,5 при пълна кола и 2,8 при теглене на каравана.
...и Импреза ГФ:
185/70/14; 205/55/16
Предни(винаги) 2,2. Задни 2.0 при всички товари и 2,8 при каравана.

И пак казвам: XL гуми не, освен ако колата не го изисква изрично или не се кара постоянно по камъняк и чакъл. Като теглиш чертата и на разхода на гориво, не излизат изгодни по никакъв начин.

P.S. И аз мога да уредя доста добра цена за Конти, Мишелен и Гудиър. Който иска да заповяда, имам интерес да си поддържам акаунта с висок оборот, а печалба от това отдавна нямам и не искам.


https://youtu.be/_2l5bOhHNxU

Алекс не си прав :pardon:
Просто няма разлика, особено при 2.5-2.3-2.0-1.8 налягания.
Отделно че има 3% допуск в авд системата.

Относно ХЛ или не - от моя опит не съм усетил разлика, но това не означава че няма. За да се предлагат основно такива гуми явно има някаква причина, така че всеки да си избира.

Сря Дек 04, 2024 1:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Ное 03, 2015 4:26 pm
Постове: 34
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester EJ20 2007
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Стокова е джантата, да. Всички ли сте сменяли за да не ви се изтумбват гумите?
Може и това да реши проблема с твърдостта, защото ще мога да карам с гуми на 2.0 бара, без да изглеждат като на 1.5-1.7. Сега ги държа на 2.2, да не губят форма. Не мога да си спомня вече дали зимата стария Michelin Alpin беше така или само този Vrederstein. Защото и старите гуми не са ми правели такова впечатление, но да кажем, че тогава не забелязвах такива неща още :)

Сря Дек 04, 2024 4:19 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Постове: 1048
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 562
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Досега винаги съм купувал XL за Фори. Не толкова заради камъни и калдаръмения път по който се прибирам, колкото точно заради скапаните ни улици. Никога не знаеш какво може да те очаква в дупка пълна с вода и киша. Преди година на RAV4-ката разпорих гума 225/65/R17 в бетонов капак на шахта с полуразпаднала се структура :(. Не знам дали щеше да ми се размине, ако беше XL вариант, но мисълта ми е, че и балонността само не спасява.
XL бордът дава по-добра устойчивост и при паркиране покрай бордюри или катерене по тях, демек при маневрите покрай ръбовете им.
Не съм забелязал осезаеми дискомфорт и разход на гориво. По мое мнение за Forester най-удачна гума е с по-нисък скоростен индекс, но с по-висок теглови и XL борд. Просто заради масовия начин на употреба на този автомобил :pardon:

P.S. това с изтумбването така и не разбрах какво толкова те притеснява. Купи си гуми докато все още има достатъчно богат избор!

Сря Дек 04, 2024 5:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Ное 03, 2015 4:26 pm
Постове: 34
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester EJ20 2007
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Гумите изглеждат спаднали и не както трябва. И едно нещо като не изглжеда както трябва, май не е :)

Сря Дек 04, 2024 5:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Постове: 1048
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 562
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Без да се засягаш, но в този случай тази ти логика не ти върши работа :D
Не естетиката ще ти търкаля безопасно Форито.

Сря Дек 04, 2024 7:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Ное 03, 2015 4:26 pm
Постове: 34
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester EJ20 2007
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Функционално не изглежда правилно, не естетически. То за естетика други коли се купуват :D

Сря Дек 04, 2024 7:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема  стр <  1, 2, 3, 4, 5

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор