Правила за пускане на обяви в раздела


Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.



Отговори на тема  [ 4 мнения ] 
 Замърсена ламбда сонда - O2 сензор? 
Автор Съобщение

Регистриран на: Съб Фев 18, 2012 11:00 pm
Мнения: 168
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT,VTD/09
Рейтинг: 47
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте, смених двете сонди на Аутбека B13 2.5 предна и задна на катализатора с нови Denso съответно DOX-0364 и DOX-0635. Причината беше появяването на досадната грешка P0420 ( Catalyst System Efficiency Below Threshold ) и борбата за отстраняване и, същевременно предната беше на 120 хил. км, а задната на 240 хил. км. Една от мерките в борбата с грешката беше подмяната с нови. 

Това което ме озадачи беше цвета на извадените ламбда сонди. Първата (преди катализатора) беше все едно боядисана със сива-бяла боя, а задната (след катализатора) има сиви-бели ивици по нея. Първата сонда съм я сменял и преди (бях си я запазил) и цвета и беше съвсем друг- кафеникав.

По цвета на сондите можело да се съди за проблеми по двигателя.
https://triscan.dk/en/news/be-aware-oxygen-sensor-error-messages-especially-wideband-sensors
https://blog.comtiresco.com/auto-repair-and-maintenance/signs-of-bad-oxygen-sensor/
От цвета на сондите определям, че има замърсяване със силикон или с антифриз вследствие на вътрешен теч към цилиндрите. Не мога точно да определя към кой случай съм.
Може и някаква друга причина да има, например скапани горива. :-?

Със сигурност съм имал проблем с двигателя или в момента имам, защото тези сонди са от преди да се сваля двигателя за ремонт на обичайния теч на масло от гарнитура на 4-ти цилиндър преди 60 хил.км, а също съм сменял и два пъти вече гарнитури на капаците на клапаните един път при свалянето на двигателя, а втория при регулярния реглаж на клапани.
В нета посочват, че една от причините за замърсяване със силикон са именно гарнитурите на капаците, ако съдържат силикон с висока летливост. https://community.cartalk.com/t/how-much-silicone-sealant-will-ruin-the-oxygen-sensors/70388

Направих и няколко снимки на питите на катализатора през отвора на първата сонда и изглеждат механично здрави и със сив цвят.

Автомобила е на газ и ползвам масло AMSOIL European 5W-40 MS , антифриз RAVENOL HJC FL22 ЗЕЛЕН.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Съб Фев 04, 2023 12:48 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Сеп 01, 2022 11:58 pm
Мнения: 70
Местоположение: София
Автомобил: Forester SH2.5XT AT, Panda 4x4
Рейтинг: 92
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
120к са твърде много за ламбда сонда на газ. Обикновенно газта им ебава мамата за около 80-максимум 100к, и това ако сондата я дават да се сменя на 160к. Тоест на газ живота им е наполовина, но това няма значение - за тези километри човек е избил цялата кола няколко пъти. На мен ми прилича на сонда работеща с бедна смес, или колата е карана с високи егт температури продължително време. Затова е такъв цвета - саждите са изгорели. Няма замърсяване с антифриз според мен - FL22 е на етиленгликолова основа - ако гори антифриз цвета ще е друг. А това за използването на силикон при гарнитурите и последваща реакция според мен е пълна глупост - нали се използва именно "силикон", който не реагира, и не се влияе от маслото - в противен случай тоя силикон ще се разтваря от маслото, и ще има нонстоп течове.

Съб Фев 04, 2023 2:02 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега не се филмирай излишно
Това оцветяване е от газтта. Същото се случва и със свещите.
Първата ти сонда е работила повече на бензин и оттам е разликата

Провери си настройката на газовата щом си с нова сонда, ако смесите са ти наред и колата не гори масло, просто карай

Съб Фев 04, 2023 9:17 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
P0420 редовно идва от бедна смес, излишно си ги сменял. Като им гледам и цвета, със сигурност караш на бедно. Предвид километрите, замери си хлабините на клапаните първо и после реглаж на газта с каране.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Съб Фев 04, 2023 10:43 am
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 4 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 28 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор