Автор |
Съобщение |
Provigo
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 9:16 pm Мнения: 657 Местоположение: Канада
Автомобил: аутбек 3.0R '05
Рейтинг: 31
|
Пфууу, днес имах проблем с колата. Карам си аз, и на едно кръстовище трябваше да спра по бързо и натиснах спирачката малко по-силно от нормално. Но колелетата дори не блокираха. И в един момент усетих, че педала ми потъва бавничко. Не е твърдичък както съм му свикнал. След когато достигнах там накъдето се бях запътил, спрях и взех да оглеждам колелетата от вътрешната страна. Всички бяха чисти, нямаше омасляване. Но имаше доста омаслено идващо от тръбичките. Просто са така ръждясали, че направо са изгнили. Та оставих колата в сервиз, утре ще я гледат, и ще ми се обадят. Аз им казах какво има де, ама те да си видят хората също.
Nick я кажи колко струва при вас смяната на тръбите за задните колелета. Да имам някаква представа колко ще ми струва че да се готвя психически за утре
|
|
|
Чет Мар 01, 2007 12:44 am |
|
|
Nick
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm Мнения: 673 Местоположение: Canada Рейтинг: 84
|
Първата основна грешка на българина клиент в чужбина. Оставил колата за поправка и не знае колко ще му струва. И като отиде на касата - мяууу.
А колко лесно е щяло да бъде ако само си беше попитал 'хубаво, бе господа красиви механици, вие като с кой по-точно номер кремък ще възнамерявате да ме дерете мен ? За кой размер балтия да се подготвя, за #2, за #6 или за кюския през кръста ? Колко приблизително ще ми струва ?'
Въпроса с тръбичките не мога да му дам цена от страни. Зависи дали ще слагат оригинални, дали правени, дали ще влизат и в купето или няма. Зависи колко на час плаща клиента, колко са алчни в сервиза, колко искат да вземат полза от това че си закъсал и нямаш шансове.
На око, при нас би трябвало да си межди $200 и $300. Не си $50 дефект, не е редно да си и за $500.
|
|
|
Чет Мар 01, 2007 1:20 am |
|
|
Provigo
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 9:16 pm Мнения: 657 Местоположение: Канада
Автомобил: аутбек 3.0R '05
Рейтинг: 31
|
Реално ситуацията е: те гледат утре колата, и ми казват какво има и колко ще ми струва. Ако ми изнася - правим, ако ли не, не я правим и отивам при някой друг.
|
|
|
Чет Мар 01, 2007 1:46 am |
|
|
Nick
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm Мнения: 673 Местоположение: Canada Рейтинг: 84
|
Tова е коренно различна история. Така е правилно. Ти вероятно само си я закарал с влекач до там и си я оставил, но нямаш затворена сделка/потвърдена поръчка все още. Това е друго.
Добре ли си с другите линии за бензина ? Правени ли са някога или не са ?
И, да си кажа, че не виждам къде другаде.......ние май я закъсахме за бензин. При вас как е ?
|
|
|
Чет Мар 01, 2007 1:51 am |
|
|
Provigo
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 9:16 pm Мнения: 657 Местоположение: Канада
Автомобил: аутбек 3.0R '05
Рейтинг: 31
|
Абе де да знам, аз колата я имам от една година. Нямам идея как са тръбите отдолу. Имам намерение да и правя профилактика на пролет, може тогава да си сменя сам и другата тръбичка. Поне може да погледна как минават, и да си запоя една парче от купето отвътре до маркуча. Така ще махна изгнилото което е навън на солта. Да поясня че това съм го правил и на други коли, спойката е със сребърен припой. Все пак това ми е професия
Да си призная колата я карах днес, без да полазвам влекач. На малко по-голяма дистанция, с леко боравене с педала и малко помощ с ръчната То теча не беше много голям, и системата не се изпразни, понеже минах покрай един магазин и си купих DOT3 и напълних казанчето. Така че не съм бил без абсолютно никакви спирачки.
Ще ги видим утре майсторите какво ще кажат. Аз ги знам де, добре си вършат работата. Преди на моя шеф буса все там го ремонтираха. И отзивите са добри. Ама утре ще си проличи
|
|
|
Чет Мар 01, 2007 2:52 am |
|
|
Provigo
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 9:16 pm Мнения: 657 Местоположение: Канада
Автомобил: аутбек 3.0R '05
Рейтинг: 31
|
Еее да бе с тоя бензин голям блъф а? Как така няма да има бензин, това са глупости, рафинериите не можели да произвеждат.
Че аз ако имам 100 бензиностанции в града, защо да не затворя 10 примерно и на другите да им вдигна цените с над 10 цента И тука големи хиени еййй.
|
|
|
Чет Мар 01, 2007 2:54 am |
|
|
Nick
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm Мнения: 673 Местоположение: Canada Рейтинг: 84
|
Aз ако съм - няма да припойвам нищо с никакъв сребърен припой. Не искам да се видя в 6.00 рм по новините.
Има си тулове за целта и операцията е две минути. You have to flare it.
За бензина - еврейски блъф на кутийки.......
Къде е на Албърта нефта ?
Ей сега трябва да излезна да търся някъде бензин, чудя се сега ли да излезна да търся или утре на работата да държа под око бензиностанцията срещу нас. И като пристигне доставка да заредя.
|
|
|
Чет Мар 01, 2007 3:24 am |
|
|
Provigo
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 9:16 pm Мнения: 657 Местоположение: Канада
Автомобил: аутбек 3.0R '05
Рейтинг: 31
|
Имаме такива инструменти за правене на конуси (flare). Ама това нали е стоманена тънкостенна тръба, и като почнеш да я раздуваш не се ли цепи по периферията. Аз от 10 години работя хладилна техника, и вярвай ми, имам повече доверие в спойката отколкото в конуса. Конуси на медни тръби стават идеално, на алуминиеви - цепи леко по периферията. Има и едни връзки с едни пръстенчета месингови, ама не мога да кажа дали са подходящи за тоя случай. Ти ако знаеш нещо може да споделиш. Аз по газовите уредби съм ги срещал тях.
Предимството което виждам е това че при разглобяемото съединение нямаш открит пламък в колата. Не може да ти се случи лек пожар
Ама така както ми говориш за тоя бензин, при вас положението звучи не добре. Тука си има бензин навсякъде, само тук таме по някоя бензиностанция не бачка. Той петрола в Албърта си го има, ама рафинериите били нещо не наред. Ама ей така за 1 ден да стане навсякъде дефицит, това си е чист признак за спекулация .
|
|
|
Чет Мар 01, 2007 3:42 am |
|
|
Nick
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm Мнения: 673 Местоположение: Canada Рейтинг: 84
|
Цитат: Имаме такива инструменти за правене на конуси (flare). Ама това нали е стоманена тънкостенна тръба, и като почнеш да я раздуваш не се ли цепи по периферията. Аз от 10 години работя хладилна техника, и вярвай ми, имам повече доверие в спойката отколкото в конуса. Конуси на медни тръби стават идеално, на алуминиеви - цепи леко по периферията. Има и едни връзки с едни пръстенчета месингови, ама не мога да кажа дали са подходящи за тоя случай. Ти ако знаеш нещо може да споделиш. Аз по газовите уредби съм ги срещал тях. Предимството което виждам е това че при разглобяемото съединение нямаш открит пламък в колата. Не може да ти се случи лек пожар
Аз пак ти казвам, че никога няма да направя това, което ти искаш да направиш. Защо - няма да говорим. В свят свободен ний живеем......
Първото което е, ти нямаш нужда да запояваш нищо. Защото ти нямаш нужда да удължаваш метална тръба с парче тръба. Ти имаш нужда цифром и словом, да изхвърлиш 6 инча ръждясала линия и да се вържеш към останалата здрава част с 6 инча по-дълъг маркуч. Точно това е твоя случай. Обаче ..... ти трябва да flare горивната линия където си я отрязал. Иначе става циганска работа и 6.00 новини. Това е закон.
За спирчани линии - по закон е забранено да се ползват фитингите, за които ти говориш (състоящи се от 5 парчета). По закон е позволено да се ползва компресионни фитинги, състояши се от три части, като тръбите се double flare-ват. Закон. И аз не го оспорвам. За мен си е ОК.
|
|
|
Чет Мар 01, 2007 3:55 am |
|
|
Provigo
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 9:16 pm Мнения: 657 Местоположение: Канада
Автомобил: аутбек 3.0R '05
Рейтинг: 31
|
Олеле, чета в първия момент и се чудя - абе как ще сложа аз маркуч на спирачните тръбички. Понеже по-горе не сме отворили още темата за бензина, ти само ме попита как са тръбите и това е. И чак по долу видях че си писал за спирачките.
То аз никога не бих се хванал да заварявам тръбата на бензина Иначе новините в 6:00. хахаха "Кола гръмнала в Монреал"
А защо правим флеър на отрязаната част на тръбата, предполагам е за да не се измъкне маркуча. То не е необходимо нормален флеър, просто да се получи лек ръб предполагам.
Само не знам откъде мога да намеря компресионни фитинги на 4мм. Мисля че там накъде е тръбичката на спирачките.
|
|
|
Чет Мар 01, 2007 5:33 am |
|
|
fokus
Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 7:46 pm Мнения: 188 Рейтинг: 0
|
леле за пръв път чувам за изгнили тръби в купето на Субару колега да не си я използвал за лодка хихи или е външна? при мен едно от маркучетата се спука точно като се бях върнал от дълъг път и ми настръхна косата като си помислих какво можеше да се случи на спускане от Петрохан ...
_________________ active driving, active safety
|
|
|
Чет Мар 01, 2007 10:51 am |
|
|
Nick
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm Мнения: 673 Местоположение: Canada Рейтинг: 84
|
За Провиго - компресен фитинг за спирачните линии можеш да купиш от всеки магазин за части. Трябва да поискаш 3/16 " размер. А за бензиновата линия трябва да флеърнеш за да не изскочи маркуча. Че и това съм виждал.
За Фокус - На Субару никога не гният линиите в купето. Каквото има изгнило е точно в прехода къде излиза през пода, отзад под задната седалка. Но технически ти не можеш да правиш сглобки точно там и затова изнасяш точката на поправката с няколко сантиметра напред, към здравата и хоризонтална част на линиите.
Аз само веднаж имах една поръчка, където клиента сам си беше поръчал и снабдил частите и аз нямах изход. Само си спомням, че колкото поисках, толкова ми платиха. Говорим за трите бензинови линии на SVX. Което е две врати автомобил.
|
|
|
Чет Мар 01, 2007 12:01 pm |
|
|
Provigo
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 9:16 pm Мнения: 657 Местоположение: Канада
Автомобил: аутбек 3.0R '05
Рейтинг: 31
|
Абсолютно, изгнилото е точно след като излязат навън тръбите. Focus тука със солта която има по улиците, няма спасение за колите. Гният и това е, пък и това си е бизнес, повече работа за механиците. Повече продажби на автомобили поради късия им живот в следствие на солта и т.н.
|
|
|
Чет Мар 01, 2007 3:18 pm |
|
|
Provigo
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 9:16 pm Мнения: 657 Местоположение: Канада
Автомобил: аутбек 3.0R '05
Рейтинг: 31
|
Преди малко ми се обади механика, и вика че двете линии са изгнили. Каза че и двете ще подменят. Цена 250-300$ + такси. Питах го дали само изгнилото ще подменят, а той ми вика че цялата линия от край до край. Ще ги видим днес какво ще направят.
|
|
|
Чет Мар 01, 2007 3:52 pm |
|
|
Impreza94
Confidence in Motion
Регистриран на: Пон Дек 04, 2006 9:32 pm Мнения: 6482 Местоположение: BG, Горна Оряховица
Skype: impreza941
Автомобил: EJ22 5MT IMPREZA/EJ20 4EAT IMPREZA
Рейтинг: 204
|
Завиждам ви на сервизите, честно
_________________ All-Wheel-Drive
|
|
|
Чет Мар 01, 2007 6:31 pm |
|
|
agent dust
Изгонен
|
просто трябва да видите някое пернишко субару и ще разберете какво значи гробница
_________________ SUBARULAND Ltd Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам. 0878 207 541 - Красимир 0899 612 719 - Венци https://www.facebook.com/redlineoil.bg
|
|
|
Чет Мар 01, 2007 10:25 pm |
|
|
Provigo
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 9:16 pm Мнения: 657 Местоположение: Канада
Автомобил: аутбек 3.0R '05
Рейтинг: 31
|
Готова работата. Сменили са две тръби отзад. Аз си мислих че ще сменят наред, ама то е немислимо просто, много работа е, и трябва да се рушка в купето.
Като излязат от купето тръбите, минават покрай резервоара и слизат до един двоен нипел за двете линии закрепен с болт към каросерията. Те реално са се конектнали там. Сменили са линиите от това нипелче до маркучите на колелетата. И тая работа ми струваше 290$ + такси. Абе 330$ всичко. За туй дето са сменили като части са дръннали 80$. Това е абсурдно, ама те си праят цените Добре че беше моя шеф, сутринта минал през сервиза и им казал да пишат фактурата на неговата фирма. И си поделихме ремонта. Аз платих половината а таксите той ще си ги вземе по-късно
|
|
|
Чет Мар 01, 2007 11:59 pm |
|
|
Pepi
Регистриран на: Нед Май 06, 2007 4:24 pm Мнения: 820 Местоположение: Sofia, Bulgaria Рейтинг: 63
|
Здравей. аз мисля, че в случая е взето най-правилното решение. Със спирачките шега не бива, а и Nick е абсолютно прав за всичко. Преди 8г аз имах същия проблем с мойта TOYOTA. Изгнили спирачни тръби. Тогава в София беше невъзможно да се намерят спирачни тръби, освен при официалния представител. Не ме питай колко време ги чаках, а също колко пари ми струваха. Но затова пък не са ме давали по новините, нито са писали за мене по вестниците.
|
|
|
Пон Май 07, 2007 6:47 pm |
|
|
six_stars
Регистриран на: Пон Апр 02, 2007 10:26 am Мнения: 1254 Местоположение: София
Skype: six__stars
Автомобил: 2010 Mercedes E350 CDI 4Matic
Телефон: 0887999499
Рейтинг: 162
|
е да ама не си дал $330 със сигурност
|
|
|
Вто Май 08, 2007 3:09 pm |
|
|
Provigo
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 9:16 pm Мнения: 657 Местоположение: Канада
Автомобил: аутбек 3.0R '05
Рейтинг: 31
|
Ми нормално е да не е дал 330$. Все пак е в България. Труда при услугите се плаща евтино. Само другите стоки са на нивото на световните, че и отгоре
|
|
|
Сря Май 09, 2007 12:40 am |
|
|