Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 11:46 am



Отговори на тема  [ 16 мнения ] 
 Размисли над AWD и диференциалите на Субару 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 9:16 pm
Мнения: 657
Местоположение: Канада
Автомобил: аутбек 3.0R '05
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Седя си и аз и умувам, дали след като е 4х4 тая кола, тези диференциали са реално такива, или просто само името им е така. В смисъл при нормалните автомобили диференциалите, имат сателитни и планетни колела, които освен движението от двигателя, събират и относителното движение от разликата при въртенето на колелата в завой например.
Ако диф. на Субару (Легаси 1995) има такива сателити и планети вътре, то значи за да е 4х4 и то постоянно, те трябва да са блокирани. Което от своя страна е нелогично, и стигнах до извода, че може би диференциалите са просто една обикновена "хипоидна" предавка.
Също съдейки по размера на задния диф. , много е малък и компактен за да има вътре гореспоменатите неща.
В тоя ред на мисли, това ако е така, тези предавателни кутии не са диференциали в истинския смисъл на тоя механизъм. Може да се опише като хипоидна предавка с голямо предавателно отношение.
Ако всичко изложено по-горе има нещо общо с истината, нека някой от старшите в бранша тука да кажат нещо и да потвърдят, щото аз все още не съм много сигурен.
Мерси!


Последна промяна admin на Сря Май 09, 2007 4:32 pm, променена общо 1 път


Сря Май 09, 2007 3:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 9:16 pm
Мнения: 657
Местоположение: Канада
Автомобил: аутбек 3.0R '05
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Мнение 
Колеги кажете и вие нещо въпроса, верно ли е това дето си мисля?
И ако е така, то в завои няма ли да преплъзват гумите на асфалта, вместо да се търкалят само и така да заминават по-бързо?
Дайте някой коментар!


Последна промяна admin на Сря Май 09, 2007 4:33 pm, променена общо 1 път


Сря Май 09, 2007 3:10 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm
Мнения: 673
Местоположение: Canada
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Глей сега, ти страхотно си омешал нещата в горния ти постинг и досегашните ти представи. Имаш нужда да си корегираш основните знания и после случая със Субару.

Аз мога да ти кажа няколко неща в най-сбита форма, но ще си остане твоя грижа да седнеш и да учиш (ако ти се ще).

1 - ти бъркаш понятието AWD с 4Х4. В заглавието хем казваш AWD, хем после преминаваш в разсъжденията си на 4X4. Двете нямат нищо общо помежду си.

2 - Предния и задния диференциали при тази кола са абсолютно като при всяка друга кола. Те са отворени, нямат блокировка. Имат си сателити, имат си планети. Със съвършено същото предназначение, като при други автомобили. Изключение правят само някои модели, които имат частична полезна блокировка на заден диференциал. Това не е 100% директно блокиране, забележи. Това е LSD (Limited Slip Differential, или Posi Diff.)

3 - Един автомобил за да е 4Х4 не трябва да е с постоянно блокирани диференциали. Диференциалите може да имат опция блокировка, за момент, но това не е задължително изискване за да бъде автомобила 4Х4. Автомобила е такъв, когато въртящия момент се разпределя между преден и заден мост като константна величина, не варира. А разпределението му м/у две дадени колела от една ос си се определя от диференциала на тази ос, поведението на автомобила, опциите на диференциала, състоянието на пътната настилка, състоянието и налягането на гумите за тази ос.

4 - Задния диференциал на твоето Легаси е много малък и компактен и има вътре точно тези неща, които се чудиш дали ги има.

5 - тука вече става объркано. Тези предавателни кутии не са диференциали ???? За какво става въпрос ?


Заключение - 4Х4 кола е още известна като part time 4WD. Защото ти я караш в 98 % от времето на 2Х4. Вярно или грешно ? Може да е иначе само ако я имаш като 3-та или 4-та кола с точно определено предназначение. Ако тя ти е основната кола в семейството, тогава попадаш в горната дефиниция. Не можеш да я караш на сухо на 4Х4 защото въртяшият момент м/у преден и заден мост е постоянен като изпълнение а колата желае променлив такъв по време на завой . Сега разбираш ?
AWD , още известен като Full time 4WD е такава, защото при нея въртящият момент е абсолютно променлив като величина м/у предния и задния мост. Това позволява на колата да се движи в завои без да се товарят осите (полуоски, кардан....) Когато единия мост в завой ще измине едно разстояние, другия ще измине друго. Точно както едното колело спрямо другото от една и съща ос. И затова инженерите са си казали така 'чакай бе, ние веднаж този проблем го решихме преди години, като създадохме и поставихме диференциал м/у две колела от една и съща ос. И престанахме да късаме задни оси. Сега защо не поставиме един трети диференциал м/у преден и заден мост, да решим това различие в оборотите по време на завой и да не късаме полуоски повече?'

И така се стига до AWD - с още един диференциал.
Това са принципите на basic AWD. В автомобилостроенето вече са известни подобрения, разработки, електронен контрол, нещата са се придвижили доста напред, но повечето като козметика. Основния принцип, кинематиката, е все един и същи - разпределението на въртящия момент м/у преден и заден мост да бъде променливо.
ДВГ от началото до сега е претърпял неверояно много подобрения, но основния принцип си остава все един и същи. Буталата са кръгли и се движат нагоре, надолу.


Последна промяна admin на Сря Май 09, 2007 4:33 pm, променена общо 1 път


Сря Май 09, 2007 3:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 9:16 pm
Мнения: 657
Местоположение: Канада
Автомобил: аутбек 3.0R '05
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Мнение 
Благодарско за разяснителния отговор,
за тея "предавателни кутии" дето съм писал, съм имал предвид просто пинион и корона, което е странно и очевидно недопустимо Smile
Според мен добре си описал нещата, аз днес ходих в един гараж, и ми направи впечатление следното:
1. Клата беше на N
2. И беше повдигната във въздуха и колелата бяха свободни
3. Когато завъртиш едно от предните колела, другото предно отпред се въртеше също.
4, На задния диференциал не беше така, при въртене на едното другото не помръдваше

После последва моментно почудване на монтьора, и ми каза че сега ще ги провери, включи на D и всички колела почнаха да се въртят, и ми каза че всичко е ОК
И след всички тези неща днес си изясних нещата и ми стана ясно че съм бил далеч от истината в по-горните писанки.
Между другото, Nick, колко струват според теб едни спирачен диск на Легаси 1995, моите всички са за смяна, като спирам, и колата ми придърпва, много са зле.


Последна промяна admin на Сря Май 09, 2007 4:34 pm, променена общо 1 път


Сря Май 09, 2007 3:11 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm
Мнения: 673
Местоположение: Canada
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Когато колата е била на подемник,на неутрална, и врътнеш едното предно колело, другото предно се завърта в обратна посока.

Когато колата е в същите условия и ти врътнеш едно задно колело - другото при обикновен диференциал може да се завърти в обратна посока, но може и да не се завърти. Нито едното е трагедия, нито другото. Ти имаш три вала (кардан и две полуоски). Закона е такъв, че когато завъртиш едно от тях ТРЯБВА НАЙ-МАЛКОТО ОЩЕ ЕДНО ОТ ОСТАНАЛИТЕ ДВЕ ДА СЕ ЗАВЪРТИ.КАКВОТО ЩЕШ ДА ПРАВИШ БРАТО, ТОВА Е ЗАКОН. Запомни - най-малкото две. Ако завъртиш едно и нищо друго не се завърти - си в много сериозен проблем. Изключения за заден диференциал - кола в горепосочените условия, завърташ едно задно колело и другото от другата страна се завърта в СЪЩАТА ПОСОКА - показва наличие на LSD и то в добро състояние.

Един диск за '95 Легаси, дилърска цена, струва $94 +такси. Може да се намери обаче до $25 + такси. Ще има минимална разлика в качеството , но пък разликата в цената е зашеметяваща. Аз на мойте коли им трескам директно нови дискове, изобщо не си играя и да престъргвам (което за мен би било безплатно).

Ти чувстваш ли се достатъчно смел за основна смяна на спирачки ? Операцията изглежда доста безобидна, но истината е друга. ???


Последна промяна admin на Сря Май 09, 2007 4:34 pm, променена общо 1 път


Сря Май 09, 2007 3:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 9:16 pm
Мнения: 657
Местоположение: Канада
Автомобил: аутбек 3.0R '05
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Мнение 
Май само ние си пишем днес тука Smile
Ами оставих колата на монтьор да я направи, и един шарнир долу на носача ще ми смени. Няма как трябва малко да я вкарам в ред. Диференциалите ги оправихме де, точно така са както казваш. При предния завърташ едното колело и другото тръгва. А задния, въртя едното, ама другото не мръдна, щото може би кардана му се е завъртял. Но както и да е Smile Тоя днес ми каза че цената на един диск е към 40-50$ Сменям ги щото са много зле, и като спирам колата ми придърпва, знаеш как е Smile
Айде до скоро!


Последна промяна admin на Сря Май 09, 2007 4:34 pm, променена общо 1 път


Сря Май 09, 2007 3:12 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 7:46 pm
Мнения: 188
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
Привет ви, Ник не знам що но изпитвам огромно удоволствие като чета постовете ти, друго си е знанието да е на твоя страна. Не мога да допълня нищо повече за диф-овете, единствено което мога да кажа е, че за да се усети изцяло ефекта AWD или 4WD гумите трябва да са нови и съобразени с настилка, сезон и трасе, общо взето излиза доста скъпо да имаш няколко комплекта гуми но пък удоволствието и сигурноста е несравнима, друго си е да изпиташ тръпката и да влезеш в завой с 90 км/ч, като преди си го минавал с 40 или 50 при това без да поднесе или заклати дори ... естествено никога не трябва да се предприема непремерен риск Smile айде успех и до нови постове!!


Последна промяна admin на Сря Май 09, 2007 4:35 pm, променена общо 1 път


Сря Май 09, 2007 3:12 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 10:58 am
Мнения: 1040
Местоположение: София
Автомобил: '98 Legacy 2.5 Limited II
Рейтинг: 22
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Мнение 
Цитат:
друго си е да изпиташ тръпката и да влезеш в завой с 90 км/ч, като преди си го минавал с 40 или 50 Smile при това без да поднесе или заклати дори ... естествено никога не трябва да се предприема непремерен риск. айде успех и до нови постове!!


Абе имаш право, но освен многото предимства, двойното предаване има и един съществен недостатък, който все повече ми се набива в очите при агресивно каране - а именно недезавиването!

Ще се радвам ако и Ник вкара малко научно обяснение за това явление


Последна промяна admin на Сря Май 09, 2007 4:36 pm, променена общо 1 път


Сря Май 09, 2007 3:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 7:46 pm
Мнения: 188
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
Цитат:
Абе имаш право, но освен многото предимства, двойното предаване има и един съществен недостатък, който все повече ми се набива в очите при агресивно каране - а именно недезавиването!

Ще се радвам ако и Ник вкара малко научно обяснение за това явление


Проблема с недозавиването е характерен не само за Субару а и за всички останали 4WD автомобили вкл. куатро които нямат електронен контрол срещу приплъзване, както и с предно предаване когато натиснеш здраво газта в завой /става въпрос за хлъзгав терен/ всъщност недозавиване или плъзгане на предницата се получава когато да речем в завой решиш да ускориш за по динамично влизане в завоя, тогава и задното предаване помага колата съвсем да изправи радиуса, по въпроса кой диф как действа Ник най-добре ще обясни, но за да взимаш завоите напред с вратите може би си трябва практика да усетиш кантара да ползваш ръчната и т.н. Аз съм с износени зимни гуми и при мен приплъзването е доста характерно и се налага особено внимание дори има моменти в които е почти неконтролируемо ако се поизсиля някъдe. Вече имам огънат калник Smile


Последна промяна admin на Сря Май 09, 2007 4:36 pm, променена общо 1 път


Сря Май 09, 2007 3:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 7:46 pm
Мнения: 188
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
Да ти кажа Флат, аз съм почитател на предното щото много съм му свикнал, най много опит на задно имам на Форд Сиера и Жигула малко на Мерцедес, та много по комфортно е задното предаване някак си усещането е по различно, предното идва малко по рязко на завой единствено Пежо някак си успява да се държи добре ...


Последна промяна admin на Сря Май 09, 2007 4:37 pm, променена общо 1 път


Сря Май 09, 2007 3:14 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 10:58 am
Мнения: 1040
Местоположение: София
Автомобил: '98 Legacy 2.5 Limited II
Рейтинг: 22
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Мнение 
Всеки харесва нещо, но аз като истински авто ентусиаст обичам нещата да са някак "живи"... В тази връзка предното е пълен компромис, защото в него няма никаква емоция при каране - пълен компромис.

Идеалния вариант е задно, но зимата си загинал. Затова си перкам 4х4 и ми е кеф Laughing Но имам и един Понтиак и не пропускам топъл ден - няка си е друго...


Последна промяна admin на Сря Май 09, 2007 4:37 pm, променена общо 1 път


Сря Май 09, 2007 3:15 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 7:46 pm
Мнения: 188
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
вярно е всеки си харесва по нещо, като барна Форда той и за зимата става че е с хубави гуми става интересно не пропускам завой Smile но с двойното е по готско описването на завоя е по контролируемо по лесно можеш да сложиш колата въобще ... но с предно понеже съм свикнал мога да правя чудеса хихи засега все още изучавам моята ... ае приятна вечер !!!


Последна промяна admin на Сря Май 09, 2007 4:37 pm, променена общо 1 път


Сря Май 09, 2007 3:15 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm
Мнения: 673
Местоположение: Canada
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Вижте сега, то аз почти нищо не знам за това. Не ме е интересувало. В смисъл - аз не съм въвлечен в спортното каране и проблемите на шофирането. Мога обаче да събера добър теоретичен отговор за поведението на автомобила, за функцията на VDC, ако настоявате.

Аз съсредоточавам целия си живот в поправки. Примерно, мен ме интересува когато светне еди коя си лампичка и аз като пристигна със скенера какво се получава. И какво е предизвикателството в цялото това нещо, кое с кое има връзка, как да се диагностира до верен отговор, как да се поправи дефекта и най-важното как да се изкарат пари от това. Мен ме интересува като дойде колата и кажат, че е обиколила няколко гаража и никой не е успял да я оправи ...аз какво правя. Дали и аз ще изпищя, или ще хвана дефекта. Забележи - мен не ме интересува колата да стои 3 месеца като вашите примери, аз да поправя дефекта и клиента да ми плати 3 часа труд. Мен най-вече ме интересува още като се кача на колата колко се плаща и аз за колко мога да я оправя. Ако се плаща 3 часа дали ще мога да я оправя за един.

Мен шофирането почти не ме интересува. Аз живея в страна, където нещата с КАТаджиите са сериозни, и не съм в положение да си правя експерименти.

Мога да обощя и следното - всяка една кола прави това, за което е създадена. И когато човек кара дадена кола, трябва винаги да има предвид и за какво е създадена колата. Примерно - не може да иска да къса всякакви коли на старт с Justy . Не може да иска да свири гуми с обикновено AWD Legacy. Не може да иска да взема завой с 130 км/ч с гуми с профил 70 или 80 и стабилизиращи щанги за напречна устойчивост тънки кат клечки. Не може да очаква гладко возене, като Кадилак от STI, с гуми като танкови бандажи и 36 паунда налягане. Не може да очаква абсолютно висока, off road, планинска проходимост от едно Легаси GT.


Последна промяна admin на Сря Май 09, 2007 4:37 pm, променена общо 1 път


Сря Май 09, 2007 3:15 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 7:46 pm
Мнения: 188
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
Там е работата, Ник, че има все пак откривателски дух във всеки човек, лично аз си падам малко "изпитател" в смисъл, че обичам да разуча всичко в дълбочина да разбера смисъла му, жалко, че нямам особено желание напоследък, преди време, когато си купих първата истинска кола първото нещо което направих е да разглобя почти всичко в салона, после посветих една седмица на проверка на скоростна кутия двигател бях изненадан от постоянството на германците на посещения в сервиз, та след като се уверих направих необходимите настройки и след това я подложих на всякакви тестове бързина издръжливост дори имах един crash -test, който не беше предвиден слава богу нямаше тежки последици за никой освен, половин година мъки по изправяне нагласяване т.н. Та всеки или почти всеки тук в България, от време на време изпитва автомобила по негов си начин дали ще дава повечко газ или нещо друго негова си работа, а по ужасното е, че ако попаднеш в София в трафик ще си помислиш , че повечето шофьори са били на курсове за пилоти сякаш е последния ден преди да продадат колата и са решили да изтискат всичко от нея, мисля че и другите ще потвърдят


Последна промяна admin на Сря Май 09, 2007 4:38 pm, променена общо 1 път


Сря Май 09, 2007 3:16 pm
Върнете се в началото
Профил
звездоброец

Регистриран на: Пет Юли 14, 2006 12:11 am
Мнения: 239
Местоположение: Pleven
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
Един интересен линк за диферинциали http://www.4runner.sovintel.ru/differentials.htm
И един въпрос,който не мога да го разтълкувам.Т.е. не че не мога да го разтълкувам а ми не ми се иска да е вярно.
Въпроса е относно разпределението на въртящият момент при автоматична трансмисия. Оказва се,че при автомат не като при МТ.
Спора в руските сайтове е истинско ли е на 100 % на СУБАРУ Symet AWD.
http://www.subaru-tlt.ru/technology/awd/awd03/awd0304.
Къде е истината при АТ.

Помагайте


Последна промяна admin на Сря Май 09, 2007 4:38 pm, променена общо 1 път


Сря Май 09, 2007 3:17 pm
Върнете се в началото
Профил
Site Admin

Регистриран на: Чет Юни 08, 2006 8:08 pm
Мнения: 262
Местоположение: България
Отговори с цитат
Мнение 
Nick

Въпроса ти за мен си е много неясен. Аз съм в голяма степен албански реотан. Не обичам да чета руски а и ще брадясам докато ви прочета целия форум.

Кажи ми ти с три приказки кое не ти е ясно при автоматичната трансмисия ?

Какво е разпределението м/у преден и заден мост, или какво е разпределението м/у две колела на една и съща ос ? (виждам там става въпрос и за 100 % блокиран диференциал, както и частично блокиран диференциал)

Предварително да знаеш - всичкото това, което ти питаш е променлива величина. Нищо няма твърдо и постоянно. Твърдо е само блокирания диференциал. Всичко това варира.....като стой та гледай. Но........въпреки всичко......според производителя......на прав път, нормални условия, нормално натоварване......разпределението м/у преден и заден мост е в известно съотношение. На take off е едно, нa cruise е друго.

Ако вдигнеш едно Легаси Аутоматик, примерно 2000 + на подемник и го завъртиш на скорост......ще видиш, че задния мост въобще и не тръгва. Трябва да рев-неш двигателя на едиколко си оборота за да тръгне. Направо може да си помислиш, че се касае за дефект. Но не. За това говорим, различи проценти разпределение в различни условия.

На вас за какво ви са тези спорове, не мога да ви разбера.

Забележка - 5 speed Legacy е коренно различна история.



suba

Какво е разпределението м/у преден и заден мост.Вярно ли е разпределение 65 на 35 или там се променят нещата в зависимост условията.

И каква е разликата между AT и MT.

Разполагам със Subaru Forester 2.0АТ - 2006 г. европейска сглобка.

Пътувах в Балкана offroad трасе с коловози /такъв е пътя 5 км. до къщата на баща ми/.
Та въпроса е следния ако бях взел MT по добре ли щях да бъда
с DUAL-R и LSD - или не съм се минал.

А за Legacy 2000 си прав този урок вече го минах.


Последна промяна admin на Сря Май 09, 2007 4:38 pm, променена общо 1 път


Сря Май 09, 2007 3:17 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 16 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 64 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор